Hanneke: fijn dat het zo goed gaat met allebei je kindjes! Stout doen hoort erbij,daar leren kind en mama heel veel van haha. Hier een ziekenhuisopname gehad voor 1 nachtje,Lucas wilde woensdag zo goed als niet drinken, toch maar even aan de bel getrokken en we moesten een nachtje blijven. Gelukkig konden we voorkomen met veel doorzetten qua drinken dat Lucas een sonde kreeg, kost enorm veel geduld maar hij deed het ineens super, dronk zo 200cc weg. Eten wil hij nog steeds niet maar drinken en fruithapjes gaan er gelukkig wel in.Minimaal 500cc moet erin volgens de arts en gisteren zat hij boven de 600cc. En gelukkig vindt hij mama nog steeds lief ondanks het dwingen wat ik moest doen om een fles of beker in zijn mondje te krijgen Even veel zorgen op deze manier maar wat ergens stond: hij is een bikkeltje en vecht zich er weer doorheen.
Hallo dames, @Mama40, hoe is het met Lucas? Al opgeknapt? Heeft hij lang last gehad of is het zeker een bikkel Josje was snel weer beter, geen idee wat er nu was. Zondag heeft ze heel veel geslapen, we zijn wel even stukje gaan fietsen 's-middags en daarna heeft ze weer gegeten zoals gewoonlijk. Geen idee wat er was, maar ach, wij zijn ook weleens zonder reden misselijk. Alhoewel....... ikke niet Ik ben weer zwanger. Ik ben als het goed is nu 10 weken. Iedereen in onze directe omgeving weet het behalve het werk, die vertel ik het volgende week na de termijnecho. Ik voel mij goed, wel moe maar dat is ook met vlagen. EN ik heb naar mijn idee snel bandenpijn. Vooral met plotseling niezen en hoesten. Maar dat is het enige gelukkig. Mijn voorlopige uitgerekende datum is 10 april, een dag na mijn verjaardag. Maar ik denk dat dit wel gaat veranderen want het is niet helemaal duidelijk volgens de cyclus hoe lang ik zwanger ben want heb geen cyclus gehad dus ze moest eerst een echo maken om te bepalen of er wel een vruchtje zat. Toen was het 5 cm dus daarop is de datum gebaseerd. Heel leuk allemaal maar ook weer spannend.
Hallo iedereen, Wat leuk flientje, dat je ook zwanger bent . Gefeliciteerd ! Ik ben trouwens nu 9 weken en 3 dagen zwanger, mijn uitgerekende datum is 24 april, dus als je nu 10 weken zwanger bent, dan klopt de 10 april datum niet, of je bent al verder dan de 10 weken. Wanneer heb je de echo? Mama40, gaat het nu weer beter met Lucas?
Hi Mya, Volgende week woensdag heb ik de echo. Kon hem al deze week maar omdat ik zelf het zekere wil nemen zei ik doe maar een week opschuiven. De datum is dus een gok. Heb ook sterk het vermoeden dat het niet klopt.
Flientje: gefeliciteerd!! leuk hoor al die zwangere moeders. En leuk voor de 1e kindjes die een broertje of zusje krijgen! Hier gaat het al beter gelukkig al jammert hij wel regelmatig en dat zijn we niet gewend van hem.maar goed, was wel heftig voor hem vorige week.Er zit in elk geval flink karakter in hem wat nu naar boven komt.
Gefeliciteerd Flientje, wat leuk!!! Vandaag echo toch? Ben benieuwd wat je uitgerekende datum wordt. @mama40 Gelukkig gaat het beter met Lucas! Grappig dat er zo'n karakter in zit! Ik heb morgen 20 weken echo, zal jullie laten weten hoe dat was. Praten jullie kindjes al echt kleine zinnetjes? Luc doet dat nog niet. Maak me verder geen zorgen hoor, maar volgens mij zit er echt veel verschil tussen hoe snel en veel kindjes praten. Hij zegt wel steeds meer woordjes. Sommige versta ik echt niet, dat is zo zielig!
Hoi hoi, Heb volgende week 01-10 de echo. Begin het nu wel spannend te vinden want als de baby toen al 5 cm dan ben ik volgens mij echt wel verder dan gedacht. De 12 weken echo van Josje was ze 9 cm namelijk Ach we zullen zien @woordjes, Josje spreekt meerdere woordjes achter elkaar maar om nou te zeggen dat het zinnen zijn. Niet echt. Ze is wel steeds duidelijker in wat ze wil. Gisteren was ze met Lego aan het spelen, slaat ze met haar handje op de grond en zegt; mama zitten. Ze begrijpt alles heel goed hoor. Gisteren was ze wel een verhaal aan het vertellen en toen hakkelde ze een beetje. Was heel lief om te horen maar kon er echt niks van maken Vooral de woordjes, sssssttt papa slapen en papa auto centjes worden veel gebruikt. Ze trekt heel erg naar papa toe en grote verdriet als hij weggaat. En ook veel knuffelen met papa. Herkennen jullie dat jullie kindjes nu heel erg naar papa om mama verlangen?
De 20 weken was goed: we krijgen een jongen! Dus helaas geen jurkjes shoppen, maar hier zijn we natuurlijk ook hartstikke blij mee! Vooral op vakantie trok Luc heel erg naar zijn vader toe. Hij was toen ook ziek, maar papa moest hem de hele tijd optillen. Nu is het vaak wisselend, hij heeft het allerliefste dat papa en mama er allebei zijn
Hallo iedereen, Flientje, nog heel eventjes en dan de echo . Hier trekt Savannah naar ons allebei, heeft totaal geen voorkeur nog. Het fijnst vindt ze ook als we met zijn allen weg gaan en zo. Laat je t wiensdag nog ff weten, ben erg benieuwd Qua woordjes gaat t nog niet hard hier, maar ze snapt wel alles. Mama40, is Lucas alweer de oude? HannekeG, gefeliciteerd met de goede echo, en leuk nog een jongetje Hier gaat alles goed Gisteren de 10 weken echo gehad, en ziet er perfekt uit, ligt nu 1 dag voor op groei, en volgens de echo vrouw, ben ik nu al uit de gevarenzone, omdat de placenta al aangelegd was . Dus nu geloof ik echt dat ik deze baby ga krijgen
Hanneke: leuk weer een knul,gefeliciteerd! Mya: fijn dat je het nu kunt gaan geloven, ik kon het me tijdens mijn laatste zwangerschap ook echt niet voorstellen dat er een kleintje in mijn buik zat. lekker genieten nu en super dat het er perfect uit ziet natuurlijk. Lucas is weer de oude gelukkig. Beter zo'n beweeglijk kereltje dan zo'n zielig hoopje met een duim in zijn mond........ Hij probeert zich af en toe op te trekken aan onze handen maar zijn beentjes zijn nog van het type plumpudding. maar volgens de fysio een zeer goed teken, hij is er al mee bezig.
Hoi meiden, Mya: wat fijn dat de echo goed was! Nu gaan genieten! Mama40: wat fijn dat Lucas zich goed blijft ontwikkelen! Ik las op fb dat theebeeb is bevallen van een zoontje! Wat superleuk! Met Saar gaat alles goed. Ze is vrolijk met af en toe een driftbui. Zo lekker voor de ingang bij de supermarkt... Ze hangt wel veel aan mij, echt zelf spelen doet ze op het dagverblijf en bij mijn vriend wel maar bij mij vindt ze dat lastig. Dansen en verkleden vindt ze super om te doen!
Hallo ladies Alles is goed met de baby en met mij Ik ben nu 12 weken en 3 dagen. Uitgerekende datum is nu 12 april. Met 15 weken zouden we al geslachts bepalende echo kunnen doen. Weten nog niet of wij dat gaan doen.
Goed nieuws Flientje! Fijn dat je al zo ver bent! Wij hebben met 16 weken wel een echo gehad voor het geslacht, ik was zo nieuwsgierig! Luc had van de week een mijlpaal: voor het eerst een boze / drift bui op het KDV. De leidsters vonden het wel grappig! Thuis maken we dat veel vaker mee haha @mama40 Goed hoor dat Lucas zich weer verder gaat ontwikkelen!
Hallo iedereen, Wat leuk voor theebeeb en blemma, gefeliciteerd meiden! Flientje, fijn dat alles goed gaat. We schelen dan 12 dagen in zwangerschap, das wel grappig. Wij gaan rond de 16 weken voor een geslachtsecho . Ben zo benieuwd, kan niet wachten Driftbuien, heeft Savannah heel soms, maar zijn niet zo als ik vaker zie. Eigenlijk is ze gewoon heel lief
Hallo ladies, Hoe gaat het allemaal met jullie? Geen nieuws is goed nieuws toch? @Mya, hoe gaat het met jou en de beeb? @Hanneke G, wel handig dat je nog een jongen krijgt. Begrijpt Luc het een beetje? @Mama40, hoe is het met de gezondheid van Lucas? Heeft hij wat sprongen gemaakt de afgelopen weken? Hier gaat alles zijn gangetje, wij zijn in de NEE fase beland. En ze weet heel goed wat dat betekent Gisteren samen met haar koekjes gebakken en ze keek ze de oven uit. Was leuk om te doen, ze deed het ook heel gedisciplineerd. Was eierstrijksel met koek ipv andersom maar ze begreep het heel goed. En de amandeltjes erop leggen, heel geconcentreerd. Heb paar foto's op FB gezet Hebben jullie al oproep gehad voor de controle op het consultatie bureau? Dat gaat nu via de gemeente toch. De laatste keer zijn wij geweest toen ze 1 was dus ik ben reuze benieuwd.
Hallo iedereen, Flientje, met mij en de baby gaat alles goed . Vandaag alweer 13 weken zwanger! Hadden maandag de 12 weken echo, en volgens de nub theorie is het voor 80/90% zeker een jongetje . Liep trouwens nu volgens de metingen 4 dagen voor. Uitgerekende datum van 24 april, wordt niet veranderd omdat ze natuurlijk precies weten wat de bevruchtingsdatum is. Dus wordt een grote jongen! Hier wordt er nog steeds niet veel gepraat helaas. Ze heeft hele andere prioriteiten, zoals spelen met poppen en wagen, lego duplo bouwen, en thee serviesje en onze kater, die bijna 6 maanden is haar beste vriend, en das wederzijds, zo mooi om te zien. Ze begrijpt wel echt alles, en ze zegt elk woord maar 1 keer. Heel appart eigenlijk. Leuk, nu al koekjes bakken, hier nog niet gedaan. Wat betreft cb, ik begreep dat je automatisch rond de tweede verjaardag weer een oproep kreeg. Laatste keer was voor ons dat ze 18 maanden was. Ik ben ook erg benieuwd daarna. Hoe is t met de rest van de meiden? En kids?
Hoi meiden, Leuk dat jullie bijna allemaal weer zwanger zijn begint nu ook wel een beetje te kriebelen maar vindt het nu met Saar alleen ook nog prima. Ik heb het idee dat de peuterpuberteit hier is aangebroken. Soms zijn er dagen dat ik de hele dag een strijd aan het voeren ben. Vooral aankleden en slapen zijn strijdpunten. Soms kan ze zo boos en verdrietig zijn dan ze echt een pittige driftbui heeft. Andere keer geeft ze alleen een harde gil en loopt ze boos weg. Ik probeer zelf rustigte blijven maar af en toe vind ik dat best lastig! Ik heb vandaag ook koekjes gebakken Saar wilde alleen alles zelf doen dus heb haar lekker laten aanrommelen vooral om een driftbui te voorkomen . Koekjes zijn uiteindelijk ook nog best lekker geworden! Alleen spelen blijft een lastig puntje. Soms zijn er dagen dat ze best redelijk kan spelen, maar meestal wil ze graag samen met mij spelen. Vooral verkleden, dansen en tekenen is hier favoriet! Hoe gaat het bij jullie met de slaapjes? Saar slaapt soms 's middags niet als ze 's morgens uitslaapt (8.00,8.30) als ze wel 's middags slaapt maak ik haar om 3 uur wakker anders hebben we 's Avonds weer problemen. Met middagslaapje tot 3 uur gaat ze ook pas tussen 8 en half 9 naar bed....
Hallo allemaal, Leuk om te lezen hoe het gaat met de kleintjes. Koekjes bakken....dat is hier nog heel ver weg. Lucas probeert zich steeds meer op te trekken en hij heeft er enorme lol in. Geen driftbuien hier maar hij kan heel goed duidelijk maken wanneer hij iets wel of niet wil. Voor je het weet maait hij zijn beker op de grond. Binnenkort hebben we een intakegesprek op het MKC, hij is er echt aan toe om meer onder de kinderen te zijn. Ik denk dat het hem heel goed gaat doen. Bij de gastouder zijn niet zoveel kindjes meer helaas. Hij zoekt wel contact als er wel een ander kind is dus dat is positief. Lucas slaapt smorgens of smiddags meestal zo'n 2 uurtjes. Komt rond 8 uur uit bed dus dat is ook wel lekker. Succes met de zwangerschappen!
Hallo iedereen, Vogeltje, nu al echte driftbuien, das best vroeg volgens mij. Hier nog steeds geen driftbui te bekennen, wel soms ergens niet mee eens zijn, maar daar houdt t op. Koekjes gebakjen nog nooit gedaan met haar. Savannah is tasjes verslaafd, alles moet erin en er weer uut, kan ze de hele dag zoet mee zijn. Hier nog steeds een echte slaapkop, meestal als we vrij zijn, slaapt ze tot 9.30 gemiddeld. Dan gaat ze rond 13.00 naar bed en slaapt tussen de 2 en 4 uur. Gemiddeld rond 20.00 gaat ze altijd naar bed. Mama40, inmiddels de intake gehad bij het mkc? Flientje, hoe gaat t met jullie? En Hanneke? Hier gaat alles goed. Zaterdag pret echo gehad, en het is echt een jongen, 100% zekerheid . Alles zag er ook verder prima uit gelukkig. Zaterdag en gisteren, gelijk geshopt