Hallo allemaal, Alles gaat goed hier. Wij wachten tot de 20 weken echo voor de geslachtsbepaling. Kindje groeit goed, bloedwaardes waren goed. Heb pas 1 controle gehad bij de vk en dit was een vervanger dus was beetje warrig consult. Ze kon het hartje niet horen dus begon hem wel te knijpen. Maar baby lag helemaal in en hoekje. Placenta ligt weer aan de voorkant dus schoppen voel ik nog niet zo. Was met Josje ook zo. Met Josje gaat het goed. Laatst was ze heel hard gevallen op het kdv, ik zag het gebeuren. Tand door de lip, hoekjes van haar voortanden eraf (gelukkig zie je dat niet zo goed) Haar lip was heel erg opgezwollen. Leek net of ze flink wat Botox injecties had gehad Maar 's-avonds was de zwelling al wat minder en gelukkig heeft ze er bijna geen last van gehad. Ze is echt een donderstraal soms, het opvoeden begint nu echt. Opruimen bv. ze draait er net zolang om heen totdat ik boos wordt. In de hoek zetten doet ze wel braaf maar ze begrijpt dat niet. Dus maar vol blijven houden en erbij blijven zodat ze niet ergens anders mee gaat spelen. En dat praten. Jeetje mineetje, wat gaat dat snel ineens. Ze zijn op het kdv begonnen met tellen en vormen. Dus heel de dag hoor ik haar tellen. Ze legt ook verbanden, Binky is de poes. Dit is van jou en dit is van mij zegt ze ineens. Mijn oren stonden gewoon te klapperen @Slapen, ze slaapt altijd van 7 tot 7, als het rustig en ze niet wakker wordt van ons dan 7:30 of heeeeel soms wat later. Daarintegen slaapt ze 's-middags een uurtje. Soms helemaal niet.
Hallo mama's, Hoe gaat het met jullie en de kindjes? Hier gaat het goed, vorige week een vlekjes ziekte en flinke koorts, nu gelukkig niet meer. Wij allemaal verkouden en Lucas gelukkig een klein beetje. Donderdag hebben we een intake op het MKC en eind november een plaatsingsgesprek. Ben benieuwd wanneer hij daar kan gaan starten. Lucas wil steeds meer gaan staan en hij is helemaal trots als wij dan blij reageren. Afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en hij zat heel netjes op een stoel en vond het wel leuk al die aandacht. Hij moet zeer regelmatig naar de kapper en van al die keren gelukkig maar 1x gehuild. Mya: lekker geshopt voor een jongen! Leuk hoor Flientje; hoe lang nog tot de 20 weken echo? Lijkt me ook wel even schrikken als het hartje niet gehoord wordt. Gelukkig was alles ok
Oh sorry dames, ik heb echt al veel te lang niet gereageerd hier. Ben echt heel druk, vooral met werk. Ik heb erg veel te doen en zit ook veel s avonds te werken. Ik wil het toch voor mijn verlof straks een beetje afgerond hebben. Met Luc gaat alles wel goed. Hij is al weer 2 jaar geworden 2 weken geleden. Het wordt echt een grote jongen. Hij is weer vreselijk verwend met zijn verjaardag, het huis puilt uit van het speelgoed. En dan komen de feestdagen er nog aan! De laatste weken gaat hij opeens best goed praten, een beetje korte zinnetje maken. En hij verteld soms een soort verhaaltje, echt schattig. Met spelen merk ik ook dat hij een beetje fantasie aan het krijgen is, leuk om te zien is dat. Voor de rest weet hij heeeeel erg goed wat hij wel en niet wil. @flientje Luc snapt het nog niet echt hoor dat er een baby komt. Ik denk dat hij heel erg zal moeten wennen straks. Luc moet pas in januari weer voor controle naar het ziekenhuis. @vogeltje Luc kan ook echt driftbuien hebben. Hij weet dan echt niet meer waarom hij is boos is op een gegeven moment. Lastig om mee om te gaan en stiekem soms wel grappig om naar te kijken. Luc slaapt nog wel in de middag, dat heeft hij ook wel echt nodig. Soms slaapt hij 1,5 uur en soms zelfs 3 uur. @mama40 Leuk dat Lucas zich wil gaan optrekken! Hoe was de intake? @mya Leuk dat je nu een jongen krijgt! Met mijn zwangerschap gaat het eigenlijk wel prima. Krijg echt al een flinke buik en voel volop beweging.
Hallo iedereen, Flientje, wanneer heb je de 20 weken echo? Wat erg van der tandjes, ook al is t maar klein stukje, toch zonde. Hier viel Savannah vorige week ook hard op een tegel vloer, ook een stukje tand eraf . Ik zie t echt heel erg, maar volgens de rest van de omgeving valt t erg mee.... Jammer dat de placenta weer aan de voorkant zit zeg. Hier voel ik m al vanaf 13 weken. Toen maar 1 of 2x per dag, nu voel ik m gemiddeld 6 x per dag. Vandaag precues 18 weken alweer, hier op 5 dec de 20 weken echo. Wat fijn dat ze al zo lekker kletst, hier wordt niet gekletst nog, al kan ze zich heel duidelijk uitdrukken. Mama40, ik heb inmiddels al heel veel geshopt voor mijn jongetje . Hoe was de intake voor het kdv? HannekeG, nog gefeliciteerd met zijn tweede verjaardag, wat gaat t hard he! Fijn dat je zwangerschap verder goed verloopt. Savannah weet inmiddels dat er een broertje in mijn buik zit, als ik vraag waar der broertje is dan wijst ze op me buik, en zegt dan ook baby. Laats was ze met zo poppenflesje in de weer, en werdt ie ook ff op me buik gezet, zegt ze baby daar. Super schattig. Alleen voorderest kletst ze niet, zegt ze maareen paar woordjes. Ze lijkt t niet intressant te vinden, hopen dat t nog goed komt.
@Mya, morgenavond hebben wij de 20 weken echo. Vind het toch wel spannend. Heb het idee dat ik bij Josje meer controles had. Ben pas 2 keer bij de vk geweest, 1x intake en 1x echte controle. Ben echt nieuwsgierig naar het geslacht. Hoop dat ze het kan zien. Van de week was ze weer gevallen, het kdv belde op dat er stukje van d'r tand af was. DUs ik dacht dat het nog erger was geworden! Maar gelukkig was het nog van de vorige keer. Ze is is echt een brokkenpiloot. Een rauwdauwer noemen we dat. @Voorlezen, Josje houdt echt niet van voorlezen. Ze slaat de pagina's meteen om en zegt, klaar! @grote bed, Josje slaapt nu 1,5 week in het grote bed. Gelukkig zit er een uitschuifbed onder dus als ze eruit valt, valt ze zacht Ik had het idee dat ze er heel veel moeite mee had omdat ze echt de afgelopen dagen erg dwars lag. Driftbuien, niks was goed. Wist het soms echt niet meer want bij ieder woordje dat ik maar zei was het meteen huilen. Zelf zo erg dat ze ook midden in de nacht wakker werd en gewoon echt boos werd als ik haar in wilde stoppen. Zat er echt ff doorheen van de week. Ze trok zelfs aan haar haren en sloeg op haar benen als ze kwaad was. Erg frustrerend om te zien want kalmeren hielp dus niet. Dus ik dacht, combinatie van, grote bed, sinterklaas en sprong? Maar gisteren was ze echt heel lief, niks aan de hand (op een huiltje bij NEE na) En ook goed gaan slapen en geen huiltjes meer. @Mama0, hoe was het gesprek gegaan, heb je er een goed gevoel bij?
Hallo iedereen, Flientje, hoe was je echo? Hopenlijk is alles helemaal goed en weet je nu ook het geslacht . Ik wacht vol spanning Savannah, houdt niet echt van voorlezen, maar wel boekjes kijken en als ze poezen of hondjes of zo ziet, dan krijgen ze een kus, super schattig. Laatst pieter konijn boek gekocht voor haar, met zo handpop erin, das enorm succes. Hier zijn de dagen ook erg wisselend, ene dag super vrolijk, andere dag, alleen maar drama. Geen idee waar t aan ligt. Maar hier twijfelen we enorm of ze wel toe is aan een groot bed, ze draait alle kanten nog op. Maar tegelijkertijd ook dillemma, kopen we dan nog een ledikant, of een wieg voor de baby? Denken we nog maar even overna.
Hoi meiden, Flientje: hoe was de echo? Wat vervelend die driftbuien, kan me voor stellen dat je het dan even niet weet. Hopelijk is het tijdelijk en gaat het nu weer wat beter met haar? Mya: je hebt nog even om te kijken wat je doet met een bedje he? Toen mijn dochter uit haar ledikantje klom hebben we er eerst een paar spijlen uitgehaald en ik heb eigenlijk geen idee meer hoe oud ze was toen ze in een groot bed ging... De medische intake hebben we 2 weken geleden gehad en morgen hebben we een plaatsingsgesprek op het kdc. 6 Weken geleden zijn er 2 mensen bij ons thuis geweest en alle keren voelde het contact goed. Gelukkig kan deze keer mijn man mee, wel zo fijn om samen alle info te kunnen onthouden. Het verschil tussen Lucas en "gewone" kindjes is best groot. Als ik dan die ukkies van 1.5 jaar zie lopen, dat duurt bij hem nog wel even. Maar elke dag merk je wel dat er meer kracht in hem komt en vooral zijn beentjes dus dat is al heel erg fijn. Hij heeft enorm veel plezier als hij zich zelf in een spiegel ziet. Gelukkig vindt hij zichzelf, net zoals wij, ontzettend leuk
Hallo dames, Weet niet wat er in de lucht hangt maar ook ik krijg een jongen Alles was goed bij echo en hij schopt er al.goed op los. Dus namen verzinnen hoeft niet meer want voor een jongensnaam waren wij het er al snel mee eens. Ik ga over 1 ding klagen en dat zijn mijn rusteloze benen. Met Josje had ik dat echt niet zo erg. Lig er vaak wakker van en draai veel in bed. Kan moeilijk lopend slapen want dat is het enige wat helpt Morgen sinterklaas bij mijn ouders en dan is het zondag al de kerstboom opzetten en dan is Josje al bijna jarig. Wat gaat het toch snel allemaal. Het klopt allemaal de cliches. Geniet er van want voor je het weet...
Wat ontzettend leuk! Ook een jongen en ook alles goed. Hier vandaag de 20 weken echo gehad, alles zag er prima uit, en het is nog steeds een jongen . Qua namen zijn wij er nog niet uit, verre van zelfs. Gelukkig hebben we nog eventjes de tijd .
Hoi dames, ik lees nog af en toe stiekem mee om te lezen hoe het met jullie gaat. Wat super leuk zeg mya en flientje dat jullie een zoontje verwachten! Nu mogen jullie echt gericht shoppen @hannekeG jij bent alweer in de laatste weken van de zwangerschap. Gaat het goed? De verjaardag/feest periode is er weer. Weten jullie ook zo slecht wat je voor de peuter moet geven/vragen allemaal in deze maand?
Hoi Blemma, alles goed met de kindjes? Morgen gaat Lucas voor het eerst naar het kdc, best heel erg spannend! Hier niet zoveel problemen met kadootjes, we krijgen tips van de logopediste en de persoonlijk begeleidster dus dat is wel prettig. Tijdens het optuigen van de kerstboom ging Lucas ineens zelf zitte n vanuit liggen! Groot applaus momentje! Vinden jullie Kids de lichtjes ook zo mooi?
@flientje Fijn dat het goed gaat met het grote bed. Leuk hoor, dat je nu een jongen krijgt!!! @blemma Hoe gaat het bij jullie? Is Chloe een lieve grote zus? Ik had niet zo veel moeite met dingen verzinnen. We hebben nu wel de hele toettoet collectie denk ik haha. Maar ik denk dat het vooral voor de 2e straks een probleem gaat worden om dingen te verzinnen. Dan hebben we echt alles al @mama40 Hoe was het op het kdc? Alles goed gegaan? Super goed dat Lucas ging zitten! Knappe jongen! We zijn nu druk in een verbouwing. Er is een dakkapel geplaatst en muurtjes op de zolder. Verder is de zolder en de gang helemaal gestuct. Nu is het nog een bende, hele huis is wit. En alle spullen moesten van zolder weg, dus die staan overal. Maar maandag maakt de stucadoor alles af, woensdag gaat de laatste deur op zolder er in en dan gaan ze donderdag laminaat leggen. Dus in de kerstvakantie kunnen we gaan verven en dan meubels erin zetten. Dan kan ik eindelijk ook babykleertjes uitzoeken en wassen, dat begint wel de kriebelen. Heb natuurlijk alles nog wel van Luc, maar inmiddels ook veel erbij gekocht haha. Luc gaat eerst een tijdje in zijn ledikant naar zijn nieuwe kamer en dan daarna in het grote bed. Ik denk dat het anders wel erg grote overgang is. Ik kan nu een beetje gaan aftellen. Ik vind het erg spannend of ik weer te vroeg zal bevallen. Er zijn geen redenen toe, maar ik ben er wel mee bezig. Wij hebben trouwens geen kerstboom dit jaar. Niet echt tijd en ruimte voor met de verbouwing.
@hannekeG hopelijk blijft de kleine nog een tijdje in je buik groeien! Schrikken zeg. En hopelijk is de verbouwing dan ook klaar voordat de kleine komt @mama40 wat knap zeg dat Lucas zelf ging zitten! Hoe ging het op het kdv? Ja alle kerstversiering vond chloë erg mooi. Ze heeft ook geholpen met de boom versieren. (Onbreekbare ballen) Het gaat bij ons goed. De kleine man is nu 3 maanden en wordt met de dag makkelijker. De eerste 2 maanden heb ik als zwaar ervaren. Emrys huilde veel door krampjes en reflux, waar hij nu gelukkig over heen groeit. Chloë is echt een trotse grote zus. Ze zoent en knuffelt haar broertje de hele dag door. Zo lief! Beginnen bij jullie de driftbuien ook al wat te komen? Hier is bijna op elke vraag het antwoord nee. Ook al bedoelt ze dat niet. Wassen is op het moment een driftbui steeds. Geen idee waarom. En als we eenmaal bezig zijn is het ook prima. Zijn jullie al bezig met zindelijk maken? Hier is het nog ver te zoeken. Chloë geeft nog niets aan daarin. Doe haar wel af en toe met de blote billen op de wc. Maar ze weet nog niet hoe het moet.
Hanneke: ik hoop dat verbouwing al vordert? Spannend hoor allemaal, hopelijk blijft de kleine idd nog een poosje warm bij mama. Blemma: oef krampjes en huilen,kan me voorstellen dat dat zwaar is. Fijn dat het nu beter gaat. Hier nog geen driftbuien maar als je geen zin hebt in je beker dan sla je hem toch gewoon weg? Het KDC gaat heel goed.Af en toe even kort huilen 1x per dag,meestal wanneer hij wakker wordt na zijn slaapje. Volgens de leidsters is het snel weer over. Gisteren zijn verjaardag gevierd, heel erg leuk,zeer verwend en bekaf dat mannetje.....ouders ook . Iedereen fijne dagen gewenst!!
Hallo dames, Volgens mij is Josje de laatste die jarig is. Met cadeaus niet zoveel moeite. Als ik iets zag schreef ik het op, op een online verjaardagslijstje en dit op de kaart vermeld. Sowieso krijgt ze een keuken van Ikea dus mijn moeder maakt handdoekje, theedoekje, pannenlappen etc. En de rest voornamelijk klei, stickers en karton. Dat vliegt er hier doorheen want ze doet graag stempelen en schrijven. Ze zegt schrijven maar het is rondjes tekenen Met de baby gaat het goed. Veel drukker dan Josje. Hij houdt mij nu 's-nachts al wakker. @driftbuien, te erg soms dat ik het ook niet meer weet en haar maar uit laat huilen. Nee weet ze ook al heel goed. Gisteren het ledikant terug gezet. We werden gek ervan. Wel 30x uit bed kruipen en dan gewoon achter haar deur gaan zitten. Slapeloze nachten hadden we en geen avond rustig op de bank. Zindelijk maken zijn we ook nog niet mee bezig. Ze gaat 3 sec. op het potje zitten en dan is het gedaan. Josje is ziekjes aan het worden. Flink hoesten en rode wangetjes. Het kdv belde net dat ze 38,1 had. Vorig jaar met haar verjaardag was ze ook ziek :x Hopelijk knapt ze op voor de 29e. Allemaal fijne feestdagen!
Hallo iedereen, Blemma, wat fijn dat alles goed gaat met de kindertjes . Driftbuien nog niet echt hier. Soms wel boos of ergens niet mee eens, maar daar blijft t gelukkig nog bij. Wel een enkele driftbui gehad, maar valt erg mee. Savannah heeft tegenwoirdig zejer wel door dat er iets gebeurd in der luier, en ze vind t ook niet fijn, eist voor de kleinste plasjes al schone luier... Potje heeft ze wel aantal keer opgezeten, maar nog maar 1x echte plas gedaan, en dat was bij oma, daarna was ze trouwens ontzettend verdrietig en snapte er niks van. Toen wou ze ruim een week niet op potje of wc, (we hebben zo een verkleinbril voor der ook). We laten der kiezen of ze op potje of wc wil en zo zit ze er toch een aantal keer per dag op, al doet ze niks. HannekeG, hoe is t nu met de verbouwing? Je bent nu al bijna op het termijn van je zwangerschap waar Luc geboren werd. Voel t t nu anders? Bedoel, denk je dat deze jongen nog wel wat langer blijft zitten? Mama40, wat fijn dat het goed gaat op het kdc . Flientje, wat grappig bij mij hetzelfde, deze baby houdt mij ook dagelijks wakker, en reageert al op mijn wekker . Sinds deze week heb ik ineens weer last van maagzuur, bah. Wat jammer dat t toch nog niet gaat met het grote bed, vondcze t fijn om weer in der ledikant te liggen? Koop of leen je straks een tweede ledikant? Ik ben er hier nog steeds niet overuit wat te doen. We gaan binnenkort wel kijken voor een nieuw bed voor der, mijn vriend had het met collega die 3 kidshebt erover gehad, en hij gaf de tip haar erbij te betrekken met kopen en lakens uitzoeken en zo, en dan het grote bed naast t ledikant en haar dan laten kiezen waar te slapen. Denk dat wij t zo gaan proberen. Veel beterschap voor haar, hopenlijk is ze nog voor der verjaardag beter. Wij hadden gisteren Savannahs verjaardag gevierd, was erg druk, maar wel gezellig. Ze heeft heel veel duplo gehad, en playmobil 123. En ook 3 poppen.... Poppenmaxicosi, poppenstoel, ze is er helemaal blij mee, al zjn 3 poppen wel veel, moesten ze toch alkemaal uit verpakking, en ze speelt met alle 3.... Echt poppen meisje dus. Voor iedereen nog gefeliciteerd met de kids, en voor iedereen een fijne kerst en gelukkig 2015!!!
@mama40 wat fijn dat het zo goed ging met Lucas op het kinderdagverblijf! Snap echt dat je dat heel spannend vind. Ik heb er nog steeds moeite mee als ik iemand anders als mijn moeder op de kids laat passen. @flientje leuk zeg zo'n knutselmeisje! Kan ze het ook al een beetje? Chloë is nog van het krassen, plakken snapt ze nog niet. Een keukentje was hier een grote hit als cadeau, dus hoop dat Josje dat ook vind(die dingen zijn zo duur!) Ligt Josje in een peuterbedje? Lastig dat ze er steeds uit gaat. Dan snap ik ook wel dat je haar weer in het ledikantje legt Chloë slaapt in een bedstee waarvan we de deurtjes dicht doen. Denk dat zij er anders ook uit zou gaan. Heerlijk he zo'n drukke baby in je buik als je slapen wil, nog ff en ze houden jullie real life wakker haha @mya dat is al het begin hoor dat ze zelf vraagt om een nieuwe luier. Chloë geeft helemaal niets aan. Het zelfs zo erg dat als ze gepoept heeft ze opeens wel heerlijk rustig kan spelen haha Wat leuk dat sacannah zo'n poppemeisje is, dan is ze straks vast ook heel blij met haar broertje Ben heel benieuwd hoe het met hannekeG gaat. Hoop echt dat ze de weeën hebben kunnen remmen. Leven jullie kids zich ook al zo mee met de tv? Chloë zingt en danst al vrolijk met dora mee haha. En sommige programma's vind ze eng zoals pieter konijn. Dan krijg ik de zapper in mn handen gedrukt haha Iedereen nog of alvast gefeliciteerd met jullie kindjes En fijne feestdagen gewenst
Hi dames, Ff een kort berichtje. Josje heeft koorts. Nu al 2 dagen. Ze eet en drinkt goed. Ze hoest als een zeehondje en is strontverkouden. Vandaag maar thuis gebleven en haar maar haar ding laten doen want slapen was en is drama. Hele dag jammeren en miepen. Werd er vannacht echt knettergek van. Tis zo zielig en je kan niks doen. Troosten helpt bij haar niet en als je haar in bed neemt dat begint ze gewoon te kletsen. Morgen maar even kijken want ze zou haar verjaardag vieren op het kdv. Ben net klaar met haar traktatie. Bananen met een rokje van papier en dan een gezichtje erop getekend Tja. Moet gezond zijn dus dan internet maar afstruinen. Lees net dat HannekeG is bevallen. Gaat goed met hem maar ligt logischerwijs in de couveuse.
Ha dames, even een kort berichtje. Ik zit op de iPad, dus dat typt niet zo fijn. Ik ben dinsdag bevallen van een zoontje Stijn, met 33+1. Nog vroeger dan zijn broer dus. Het uitgebreide verhaal doe ik later wel, maar we zijn nu lekker in het ziekenhuis. Ik verblijf in een gezinsuite, dat houdt in dat ik dag en nacht met Stijn samen ben. Hij staat in de couveuse naast mijn bed. Hij weegt 2000 gram en ademt helemaal zelf. Hij heeft wel een sonde en infuus en ligt aan de bewaking. Voor de rest gaat het goed, ben zelf al weer goed herstelt. Luc moet erg wennen, maar dat is niet zo gek. Mama is niet thuis, papa is er vaak niet en in het ziekenhuis is opeens ook een ander kindje dat aandacht krijgt. Gelukkig kan hij heel veel terecht bij zijn oma, dat is lekker vertrouwd. Hij lijkt nu trouwens opeens zo groot!! Hij is zich heel goed aan het ontwikkelen met praten nu, heeft hele verhalen. Potje proberen we wel eens, maar meestal gebeurt er niks. Komt vanzelf wel! Ik hoop dat Josje niet ziek is op haar verjaardag!