December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ze hadden wel gezegd naar 7 flessen te gaan hoor maar het voelde gewoon alsof ik dat miste.

Hoe gaat het nu met hem? Drinkt hij wel goed alleen zijn flesjes niet leeg?

2. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Het gaat nu weer beter gelukkig, is al zijn slaap zwaan het inhalen wat hij gemist heeft vandaag volgens mij. Straks lekker in bad, massage, fles en dan naar bed en hopelijk lekker lang slapen.

Zijn laatste flesje heeft hij gelukkig weer leeg gedronken. De andere dronk hij ook wel goed alleen had hij snel genoeg.

Blijf hem wel nog even goed in de gaten houden maar zoals het nu gaat komt het wel goed denk ik.

En zeggen is iets anders dan overleggen toch? Snap alsnog goed dat jij als moeder dat soort dingen wel signaleren en aanpassen.

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @mama40: kane voorstellen dat je daar wat verdrietig door bent hoor, zijn voor een baby belangrijke stappen en die wil je gewoon niet missen :( sterkte, ik hoop dat hij snel weer thuis is!

Vigo krijgt zo zijnlaatste flesje en dan gaan we hier slapen. Goede nacht allemaal!

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hopelijk vannacht voor de laatste keer zelf doorgeslapen en mag ik er morgen uit voor een flesje!!
    Zometeen naar het ziekenhuis en dan hoor ik het of die uk mee mag.

Gisteren is ontdekt dat zijn schildklier te traag werkt (komt vaker voor bij Down) en hij gaat met medicijnen starten. geeft me een goed gevoel dat ik aan kon geven dat dat nogmaals getest moest worden (overdracht zh weer niet zoals het moet?) en dat het nodig bleek te zijn.

Ik heb wel een goed gevoel bij het zh al moest ik er even aan wennen. Lieve zusters en dokters,goede uitleg en ze nemen de tijd voor ons.

En dan hopelijk voorlopig alleen nog het zh zien voor controles!!

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@mama40 spannend vandaag. Hopelijk mag je je ventje weer meenemen en blijft het nu enkel bij controles.
    Goed dat je hebt aangegeven dat zn schildklier gechecked moest worden, zo zie je maar weer.

Nacht was hier niet zo best. Meneer kwam 1.45 en 5.45.
    Ik draai echt op mn reserves. Ben zo moe. VL helpt fantastisch mee maar ik word toch wakker snachts en slaap slecht weer in.
    We gaan zo naar de ha voor mij en voor zoontje zijn reflux

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @mama40: mijn nichtje (kleine van mn broer) heeft helemaal geen schildklier. Met medicijnen is daar goed mee te leven. Ik hoop dat je er aankomende nacht zelf uit mag voor een flesje en msschien ook wel voor een speentje ;)

Hier is het goed gegaan vannacht. 22.00 laatste fles, toen 3.00 en nu net weer een flesje.

Als Senna naar school is ga ik nog even proberen te leggen met Vigo en vanmiddag even naar het kruidvat voor luiers en nutrilon!

7. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: succes vandaag!

@theebeeb: sterkte bij de dokter. Ik hoop dat hij wat voor je kan doen! Ben benieuwd wat hij zegt over de reflux!

Gister topnacht vannacht niet!!! saar heeft de hele nacht op mn buik gelegen. Als ik haar neerlegde in bed ging ze hard huilen, hoesten en had ze veel last van slijm in haar keel. Flink verkouden dus. Ze drinkt ook heel slecht aan de borst. Zal ik de ha bellen? Na de vorige ervaring met de hap durf ik niet goed meer...

8. OnzeUk

OnzeUk Lid

27 okt 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vogeltje85 ik zou naar de huisarts gaan! Hier hadden we de verkoudheid ook 2 weken geleden. We hebben neusspray gehad en zelf daarna speciaal voor baby zoutoplossing otrivin zitten stoffen in waardoor het sneller geneest duur gebruikten we ernaast. Ook hadden we keeldruppels van vsm die hielpen ook goed! Zo zielig voor die kleintjes als ze minder drinken en dan eigenlijk meer energie nodig hebben om beter te worden.

@mama40 spannend zeg! Ik hoop op het beste! Succes en sterkte vandaag!

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zo hier net weer wakker, we zijn om 8.30 nog even terug gegaan en nu net wakker. Nu eerst even een bakkie koffie en een flesje nutrilon :)

@theebeeb: :( ik hoop dat de ha uitkomst kan bieden schat. Wele voeding gebruik je? Senna heeft erge reflux gehad en wij zijn hem toen Omneo gaan geven en wij maakte zijn flesjes aan met rooibosthee, niet van pickwick ofzo maar ECHTE rooibos.

@vogeltje: geef Saar maar extra dikke knuffels vandaag en bel even met de ha, misschien kan hij iets betekenen.

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wauw... ff happy momentje...
    Na 5 weken heb ik vandaag een baby ipv een krijsmachine!!
    Na alle 3 flesjes al in slaap gesukkelt
    (enkel nog bij mama en hij schrikt snel wakker...)

MAAR hij is gewoon tevredener en vrolijk en meer tot rust...
    Zou het zo blijven en verbeteren of... toeval...

Wat het ook is.. BEN HELEMAAL HAPPY!!!

De pillen doen hun werk!!!! :D

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40, ik hoop dat je weer thuis bent met de kleine. Goed dat is ontdekt dat hij wat met zijn schildklier heeft, dan kan hij daar mee geholpen worden. Is vast prettiger voor hem.
    Is een kindje met down ook vatbaarder voor griep en heeft hij er meer last van of is het toeval dat hij nu zo ziek is?

@theebeeb Ik hoop dat je goed met de ha hebt kunnen praten en dat hij jou kan helpen. Heb je iets voor de reflux gekregen?

@vogeltje Heb je de huisarts nog gebeld?
    Luc is nu al een week verkouden, maar hij heeft er niet super veel last van lijkt het. Ik vind het wel beetje zielig, maar hij hoest maar een paar keer per dag. En hij drinkt goed, dat vind ik het belangrijkste. Ik blijf de neusspray paar keer per dag gebruiken zodat het een beetje open blijft, begreep dat hij anders ook oorontsteking kan krijgen.

@wmvss Heerlijk dat je nog even lekker hebt kunnen slapen. Ik heb vandaag ook tot over achten geslapen. Luc was vannacht even kwartiertje onrustig omdat hij aan het poepen was en hij heeft nog een uurtje bij zijn papa geslapen. Best een lekker nachtje dus. Nu ligt hij weer in zijn bedje te slapen

@kirasese Super! Hopelijk blijft dat zo goed gaan!

Ik ga maar weer eens verder met het fotoalbum. Wat een rotklus! We hebben gewoon te veel foto's gemaakt ;)
    Vanavond met mn vriend naar de schouwburg, oma komt oppassen. Zin in!

12. Theebeeb

@kirasese wat voor pillen heb je!?

De huisarts wil het eerst nog even afwachten en moet doorgaan met jbpm. Ze zijn afwachtend qua medicatie. Het verchilt enorm want de ene h.a schrijft direct iets voor en de ander niet.

Ik krijg intensieve begeleiding thuis vanaf morgen.
    De situatie is heftig en ik ben mezelf echt kwijt.

13. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Jeetje theebeeb wist niet dat het met jou zo heftig is! Maar goed dat er hulp komt en dat je niet aan blijft modderen.

Vandaag heb ik ook een rot dag en ben erg onzeker, zie mijn roux bij baby en dreumes.

Maar dat is niets vergeleken met de situatie waar jij nu in zit.... Hoop dat je je met hulp snel beter gaat voelen.

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Theebeeb: ik duim heel hard dat je er weer bovenop komt meis, wat rot zeg dat je jezelf zo kwijt bent. Een dikke knuffel vanaf hier!

Lucas is weer thuis en hij doet het weer goed.
    Downkindjes hebben vaker problemen met de luchtwegen en het kan dus zijn dat hij vatbaarder is.
    Ik heb zoutoplossing meegekregen van een zuster en dat gebruik ik steeds voor een voeding. Babys hoesten het slijm niet op en neus snuiten gaat ook niet dus moet het via een andere weg opgelost worden.
    Gisteren om half 12 zijn flesje,vannacht om half 4 weer en toen om 8 uur.Gaat goed zo.

Sterkte voor de snotterige kindjes! En voor jullie moeders ook, je word er ook moe van he van al die flesjes middenin de nacht...

15. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Wat een vanmorgen vroeg! Wessel gister om 22.00 op bed gelegd en zelf ook lekker vroeg gaan slapen. Vervolgens gaat om half 5 vanmorgen de wekker van mijn vriend en schrik ik wakker uit een diepe slaap en besef mij dat ik Wessel helemaal niet gehoord heb vannacht!!

Gelijk mijn bed uitgesprongen en bij hem gaan kijken maar meneer lag nog prins heerlijk te slapen.... Uiteindelijk heeft hij nog tot 6 uur doorgeslapen en na zijn flesje ook nog eren uur in zijn eigen bedje en daarna nog een uurtje bij mij in bed. Wat een heerlijkheid zeg, voel me nu ook eindelijk wat uitgerust en heb sinds hij geboren is niet meer zo diep geslapen. Hoop van harte dat dit niet eenmalig was....

@mama40 wat fijn dat lucas weer lekker bij jullie thuis is en het weer goed gaat met hem! Nu weer lekker van hem genieten en de draad weer oppakken....

Hoe gaat het met de rest van de ukkies en hun mama's?

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @theebeeb: oh lieverd, ik hoop zo dat je jezelf snel beter voelt! Deze tijd vliegt voorbij en komt nooit meer terug, zou het zo fijn voor je vinden als je nog een beetje zou kunnen genieten! Mag ik vragen waar je woont? Misschien kunnen we een x wat leuks gaan doen?

@Jelle: wat fijn dat het zo goed gegaan os vannacht, wie weet gaan Wessel vanaf nu gewoon doorslapen :)

@Mama40: wat goed dat Lucas weer thuis is :D echt super nieuws! Geniet ervan.

Hier weer een "gewone" nacht eigenlijk. 22.30 laatste fles toen weer om 3.00 uur en vanmorgen om 7.15 uur. Net weer even een uurtje samen geslapen :)

Vandaag ga ik mn wasgoed eens in de kasten bergen :) alles is schoon, gestreken en gevouwen maar overal in huis liggen stapels die de kast nog in moeten ;)

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @theebeeb Wat goed dat je aan de bel hebt getrokken. Fijn dat je nu begeleiding krijgt, hopelijk doet die hulp je goed.

@mama40 Wat fijn dat Lucas weer thuis is! En natuurlijk ook fijn dat hij goed heeft geslapen

@jelle28 Wat fijn dat je zo'n goede nacht hebt gehad! Kan me voorstellen dat je schrok toen je wakkerd werd

@wmvss Heerlijk he om even samen te slapen met de kleine.

Vanmiddag hebben we intake op de kdv. Zie er wel beetje tegenop om het daar straks te brengen hoor, maar heb wel een goed gevoel bij het kdv. Leuke mensen en goede sfeer.
    Ga zo maar weer eens wat eten. Lijkt de laatste tijd wel of ik meer honger heb, komt denk ik door de bv.

18. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Hier bezig met het avondeten. Vl is alvast de week boodschappen aan het doen, dat doet hij normaal op zaterdag maar hij was vandaag vroeg vrij, nu kunnen we morgenochtend met zn alle nog even blijven liggen :)

Mn moeder en schoonmoeder zijn vandaag geweest (mn moeder komt elke dag, die woont in dezelfde straat). Samen met mnmoeder heb ik Vigo in bad gedaan en mn schoonmoeder heeft hem daarna lekker zn flesje gegeven. Elke fles gaat tegenwoordig op, ik wissel af met 130 en 160 cc anders drinkt hij rustig 6x 160 cc en dat is wel erg veel vind ik. Als hij nou de nachtvoeding zou laten staan dan kon ik hem wel elke fles 10 geven maar dat doet hij nog niet. Hoeveel geven jullie inmiddels?

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Lucas krijgt 7x 70 cc, hij weegt ong 3200 gram,

Heerlijk dat je moeder zo dichtbij woont, ik mis de mijne wel hoor, al is het maar een half uurtje met de auto.
    Mijn ouders zijn 2x hier geweest en verder heeft mijn moeder hem nog niet eens een flesje kunnen geven......baal daar heel erg van, ik wil dat zij elkaar ook gaan leren kennen maar door de omstandigehden is dat nog niet zover

20. Theebeeb

@hannekeg hoe was de intake op het kdv?

@wmvss ligt alle was weer netjes in de kasten? ;)

@mama40 heel begrijpelijk dat je je ouders meer bij lucas wil betrekken. Ik herken het wel. Soms komen ouders en schoonouders langs en dan ligt hij net te slapen of heeft ie geen voeding nodig.

Flesjes; 120 cc en 150 cc wat afgewisseld
    5 a 6 flesjes per dag

Deel Deze Pagina