Haha ja de was ligt weer in de kasten Wel zo makkelijk toch Hier net klaar met eten, Vigo krijgt nu van zijn papa de fles en wij zitten aan een bakkie koffie. Fijne avond allemaal.
Gelukkig is Saar alweer een beetje opgeknapt! Heb neusdruppels gebruikt en vannacht een halve ui naast haar bedje neergelegd. @mama40: Snap dat je graag je mannetje wil laten zien aan je moeder! @theebeeb: Goed dat je hulp hebt gezocht! Slapen jullie beebjes veel op een dag en moeten jullie daar veel moeite voor doen? Vandaag heeft Saar weer zo weinig geslapen! Vanmorgen een uurtje en vanmiddag een half uur. En het kost me dan al veel moeite om haar in slaap te krijgen! 's Nachts gaat het slapen wel goed.... Weet soms echt niet wat ik dan moet doen. Heb haar al wel eens ingebakerd en ook laten huilen. Ik leg haar wakker in bed of de wagen. Ze valt bijvoorbeeld ook niet in de box in slaap. Altijd zijn haar ogen wijd open en wil ze alles zien! Dat kind moet toch doodop zijn???
@vogeltje: ik denk dat Saar gewoonniet meer slaap nodig heeft. Is ze huilerig en valt ze wel zelf in slaap? Vigo slaapt nog erg veel, maar wel tussen elke fles op een andere plek, hij heeft echt zn eigen maniertjes en plekjes. Na de ochtendfles slaapt hij zo'n 3 uur nog in de box of bij mij in bed, na zijn 11 uur fles slaapt hij alles bj elkaar 1,5 uur nog denk ik tot zijn middagflesje maar dat zijn hazenslaapjes in zijn wipper en op de bank. Na zijn 15 uur fles slaapt hij 2 / 2,5 uur op de bank maar dan wel op zijn buik en na zijn 19 uur flesje slaapt hij misschien in korte hazenslaapjes een uurtje bij elkaar tot zijn 23.00 uur flesje. Ik noem hele tijden maar dat varieert hoor, vandaag zitten we qua tijden op half drie half zeven en straks de laatste fles om tien uur. Dus alles bij elkaar opgeteld toch wel zo,n 7 a 8 uur op de dag. Ik hoef er niets aan te doen, ik leg hem neer en hij valt vanzelf in slaap. Kijkt eerst een tijdje in de rondte en dan zie ik zn oogjes steeds dichtvallen
@theebeeb: slaapt hij helemaal niet overdag? Kan je hem niet een paar uurtjes om de dag naar oma doen? Of dat vl hem een middagje meeneemt dit weekend? Dan kan je even een paar uurtjes slapen.
@wmvss nee slaapt helemaal niet overdag. Gaapt wel aan 1 stuk door. Er is hier al een netwerkje opgezet zodat ik overdag meer kan rusten. Heel fijn.
Dat is fijn theebeeb! Luc slaapt in de ochtend altijd nog even in zijn wieg en daarna valt hij vaak bij mij in slaap en daarna nog een uurtje in de box. S middags slaapt hij in zijn wieg vaak wel twee uur, soms valt hij dan meteen in slaap en soms moet hij paar minuten hard huilen omdat hij zo moe is. De rest van de dag en avond slaapt hij bij ons of in de box nog wat losse slaapjes. Hij is niet super veel wakker eigenlijk, maar denk dat dat ook beetje door verkoudheid komt De intake bij kdv was wel oke. Aardige mensen! Er komen nog twee baby's nieuw in de groep, dus daar kan hij later leuk mee spelen. Ze gaan daar elke dag echt een uurtje met alleen de baby's spelen, dat vind ik wel prettig. Ik ga zo maar de laatste voeding geven en dan hopen op een goede nacht! Fijne nacht allemaal!
@theebeeb fijn dat er mensen zijn die je kunnen helpen.... Hoop dat je je daardoor beter gaat voelen en alles wat beter aan kan. En zeker als die uk helemaal niet slaapt overdag is het fijn hem af en toe even over te kunnen dragen. @wvmss hier krijgt Wessel nu nog 135cc en zijn laatste 150cc. Maar zo langzaam aan merk ik dat hij wel steeds meer wil. Maar gord, als de trend van doorslapen zich voort zet is dat ook geen probleem want dan vervalt er een fles. Hier word momenteel op de dag ook slecht geslapen tenzij hij bij mij zit. Normaal sliep hij 's middags wel een paar uurtjes in zijn bedje maar wanneer ik hem nu in bed leg is het huilen tot ik hem er weer uit haal. Hij wel nu even negens anders slapen dan bij mij dus.... Dat is wel lastig want ik kom nu echt werkelijk negens aan toe maar goed blijf het proberen en zal vast wel weer over gaan. Nou weer gaan hier kijken wat de nacht ons brengt. Welterusten allemaal.
Ben gisteravond naar de bios geweest. Op het moment dat ik weg ging liet ik een gillend kind achter, dat was wel ffies moeilijk. Lag 1 uur in bed en saar kwam net voor de eerste voeding. Zat 7 uur tussen! Ik vind dat dus ook gek. Ze slaapt 's nachts in haar eigen bed. Kost geen moeite, maar overdag lukt het niet. Als ik ga wandelen dan lukt het uiteindelijk wel. Soms zit er wel eens een dag tussen dat ze twee uur slaapt maar wanneer op de dag verschilt ook...
Vigo wil op de dag ook niet meer in zijn ledikant slapen hoor, s'ochtends wel bij mij in bed voor 2,5 uur. Alleen na zijn laatste avondfles kan ik hem wakker in zn bedje leggen en na 5 minuutjes van kreuntjes en praatjes valt hij vanzelf in slaap Hier net de eerste fles gehad, ik zit nu aan een broodje en een bakkie koffie, Vigo ligt in zijn wipper. We gaan zo nog even terug naar bed, als we dat doen gaan we meestal rond half negen. Vanmiddag gaan we met Senna en een vriendje naar een soort van Ballorig hier in de buurt, kan hij lekker spelen. Wij gaan dan even naar de Prenatal voor een "save sleep" zodat Vigo s,nachts veilig op zn zij kan slapen. De speeltuin (ballorig) en de prenatal zijn in hetzelfde overdekte winkelcentrum erg handig! Fijne dag allemaal!
@wmvss: wij zaten ook aan een zijslaper te denken i.v.m reflux. Maar moet zeggen dat het sinds we naar de osteopaat gaan toch echt beter gaat. Ik houd haar na de nachtvoeding nog wel rechtop en als ik haar dan na een half uur weg leg heeft ze geen last. Veel plezier in de speeltuin!
Hier drama nacht. Knulletje is ff helemaal weg kwijt qua eten en slaap! Maaaaaaar ik geniet elke sec!!! Wat een werekd van verschil... Alsof we andere baby hebben!! Kiann is er vrolijk onder en zijn ogen STRALEN! http://sphotos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/798239_332892886815899_1312946019_o.jpg
@kirasese wat fijn dat het nu zo goed gaat! En wat een heerlijke foto weer... @wmvss lekker dagje speeltuin gehad? De kids zullen zich vast vermaakt hebben. Hier was de nacht weer oké maar meneer sliep iets minder lang dan de nacht er voor. Maar ach van 22.00 tot 4.00 is toch ook echt niet verkeerd. Hier verder een lekker rustig dagje vandaag. Vl is vanmiddag lekker met de kleine en de hond gaan wandelen dus kon ik even op mijn gemak Wessel zijn kamertje schoonmaken, wassen en lekker lang onder de douche staan. Morgen gaan vl en ik voor het eerst met zijn tweetjes weg. Lekker uit eten om ons 8 samen zijn en zijn verjaardag te vieren..... Net Wessel weer geprobeerd op bed te leggen voor een slaapje.... Tot nu toe is hij stil dus ben benieuwd.
Ja de overdekte speeltuin was een succes. Kids gedropt en vl en ik even naar de prenatal geweest. Een zijslaper gehaald, een manicuresetje en 2 truitjes van Mexx uit de sale Ook hebben we even naar wat meubels gekeken, in augustus is ons nieuwe huis klaar dus even wat ideeen opgedaan qua accesoires. Vanavond gaan we de film "Flight" afkijken, daar hebben we gistern de eerste 1,5 uur van gezien.
Ik zag de foto's op facebook! Hij is echt ZOOOOOO leuk weet je wat hij weegt en hoe lang hij is? Wij hebben Vigo gisteren gemeten en hij is 58cm 6 cm gegroeid in bijna 6 weken tijd
11feb pas CB... Hij is op onze weegschaal 5.5kg Zal morgen eens zelf poging opmeten doen... Hij was met 4 weken 55cm... zit nu echt midden in mt56... Dus gok ook rond 58cm
Hey meiden @vogeltje wat is precies een zijslaper? Is dat een speciaal kussen? @hanneke fijn dat jullie een goed gevoel hebben bij het kdv, super belangijk. Ook leuk dat ze speciaal tijd besteden aan de babytjes. @kirasese mag ik vragen welke medicatie je hebt voor je zoontje voor de reflux? Wat een heerlijk ventje. @jelle fijn vooruitzicht om morgen even lekker samen weg te gaan! Zal vast in het begin even onwennig zijn maar wel heel goed om weer even samen te zijn en te ontspannen. @wmvss wat is vigo lekker gegroeit zeg! Hier gaat het vandaag redelijk goed. Komt ook omdat mn vriend er weekends is. Het lijkt wel of ons zoontje veel rustiger is als VL erbij is. Tenminste zo voel ik het. Ik krijg 4x p week iemand thuis om mee te praten, het kan zelfs elke dag. Heb al 2 gesprekken gehad. Heftig en confronterend om te accepteren dat er toch sprake is van een lichte beperking. Er was vandaag een heel vrolijk mooi moment, mn zoontje heeft voor het eerst gelachen, wel een paar keer achter elkaar aan, kon er een mooie foto van maken. Word ik heel blij van. Hebben ook een stoeltje gekocht van babybjorn, zodat ik mn handen wat vrij heb nu hij zoveel wakker is overdag. Hij heeft er al 2 x 30 min ingezeten vandaag. En we hebben een draagzak besteld. Of het werkt zien we dan wel weer. Er worden in ieder geval allerlei acties ondernomen om rust te creeren hier in huis.
@theebeeb zat juist te denken hoe het met je ging! Goed te horen dat er zoveel actie is en er naar je geluisterd word. Het zou best kunnen dat je zoontje de onrust bij jou voelt en daar op reageert. En wanneer je vriend dat niet heeft kan hij bij hem dus wat rustiger zijn. En wat geweldig dat hij zo uitgebreid heeft gelachen en helemaal leuk dat jehet op de foto hebt kunnen zetten. Kan je die hier plaatsen? Ben wel benieuwd....