December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Medicijnen voor zijn verborgen reflux heet:
    Losec Mups

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier is ie dan ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      35,2 KB
      Weergaven:
      4
  3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Aaaah liefffffff

4. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @theebeeb: klopt wel hoor, Senna (mijn eerste zoon) was ook heel huilerig bij mij en rustiger bij zijn vader en oma's. Ze voelen stress / onrust echt heel goed aan. Ik ben blij te lezen dat je zoveel hulp geboden krijgt. Probeer zo rustig mogelijk te zijn en te blijven, ook als hij huilt. Geen tv, muziekmobieltjes, schommelstoelen etc daar worden baby's juist vaak hyper van en slapen dan helemaal niet meer.

Ik hoop echt dat het snel beter gaat en dat je steeds meer kan gaan genieten van de babytijd, voor je het weet is het echt voorbij!

@CB: wij mogen 7 februari voor het eerst voor controle naar het cb. Ben best benieuwd wat zijn gewicht enzo is. Als ik zelf eerst op de schaal ga staan en daarna met hem erop dan weegt hij ruim 5 kilo als het goed is :)

Nog een half uurtje dan gaan we aan het laatste flesje en hoop dan tot 4 uur te kunnen slapen, maar Vigo komt de laatste week steeds rond 3 uur. Morgenochtend na zijn 7 uur flesje gaan we echt nog even terug naar bed. Vanmorgen heeft Vigo nog wel geslapen van 8.15 tot 11 uur maar ik niet meer, ben in huis begonnen omdat we s'middags niet thuis waren.

Moest vanmorgen trouwens erg lachen, ik ging er om 7.15 uit omdat Vigo wakker werd voor zn flesje. Vraagt vl "wat ga je doen het is weekend hoor". DUHHhhhhhhhhh Baby's eten ook in het weekend hoor pap :D:D:D!!!

5. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb aaah wat een scheet en een heerlijke lach! Dat zal je vast en zeker goed doen zo af en toe! Probeer op die momenten even intens van je man te genieten want je hebt al genoeg zorgen aan je hoofd en die kleine momentjes geven je dan hopelijk net weer even dat beetje kracht dat je nodig hebt.

@cb hier mogen we maandag voor het eerst. Ben ook echt zo benieuwd hoe zwaar hij nu en is en hoeveel hij gegroeid is. Vorige week stond ik samen met hem op de weegschaal en kwam toen op de 3800 uit. Hij begint nu langzaam aan uit zijn maatje 50 te groeien maar 56 is nog net te groot zit er beetje tussen in nu. Ook ben ik benieuwd of ze iets aan zijn naveltje gaan doen. Hij heeft er een denk ik stukje wild vlees zitten en heb begrepen dat ze dan aan kunnen stippen. We zullen het allemaal wel horen maandag.

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvss: dat zou lekker zijn, dat je tegen je beeb zegt het is weekend dus we gaan uitslapen :) hoe is je nacht gegaan?

@theebeeb: fijn al die hulp en wat een leuke foto!

@jelle: spannend morgen naar cb!

Hier weer een dag waarin ze alleen op mn arm heeft geslapen maar wel 's nachts 7 uur tussen de voeding!!! Hoop dat ze nu ook overdag beetje ritme gaat krijgen want ben nu continue met haar bezig.

Waar slapen jullie beebjes? Saar slaapt bij ons op de kamer. Durf haar nog nietop de eigen kamer te leggen. Ben bang dat ik haar niet hoor als er wat is....

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Goedemorgen allemaal,

Hoeplijk hebben de babys goed geslapen en de mamas ook?
    Hier laatste fles om 24 uur, 1e pas om 6 uur, heerlijk zeg en net om 9 uur moest ik hem wakker maken.

Zij jullie nog niet naar het CB geweest dan?
    Ik had 2 weken geleden een afspraak (of 3 weken met die sneeuw) maar die heb ik toen afgezegd.
    Lucas woog donderdag bijna 3200 gram, hoe lang hij is weet ik niet. 1.5 week geleden 50.5 cm.
    Hij is meer wakker en kijkt lekker helder uit zijn oogjes. Heelijk ventje en er wordt in de weekenden gevochten om flesjes geven hier met onze andere kids.

Theebeeb: fijn dat je zoveel hulp krijgt!

8. Theebeeb

@jelle naveltje is hier van de week ook aangestipt. Zat ook wild vlees door de navelstreng. Stelt weinig voor. Ze doen met met een wattenstaafje een zwart goedje erop. Naveltje is nu wel helemaal zwart maar dat slijt er weer af. Stukje wild vlees is al een stuk kleiner. Moet waarschijnlijk nog een x aangestipt worden en dan is het klaar.

@vogeltje wat lekker 7 uur tussen de voedingen! Heeft ze al die tijd ook geslapen? Ons zoontje ligt vanaf de 2e week op zijn eigen kamer, in zn ledikant. Ik vind het erg prettig. Zo went hij er vast aan en hoor ik niet alle geluidjes. Vooral na de voeding produceert hij nog allerlei geluiden door de reflux. Ik kan niets aan die geluiden veranderen, vind het toch wel fijn dat ik niet alles hoor. Heb wel babyfoon hoor, met camara erop. Dus kan hem goed in de gaten houden.
    Slaapt saar in een wieg of in de kinderwagen bij jullie op kamer?

@mama40 wat een heerlijke nacht! Ik ben jaloers. Wat leuk dat ze in rij staan voor het flesje van Lucas! Al die aandacht voor zon klein mannetje.

Nacht hier was wat minder geslaagd.
    Wakker om 24-3-5-6.30
    Dus heb weinig geslapen en ben erg moe.

9. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Cb is hier langs geweest toen Wessel 2 weken was maar nog niet daar geweest.

Wessel slaapt sinds een week op zijn eigen kamertje omgaat ik ook onrustig werd van alle geluiden die hij produceert. Tot nu toe bevalt dat erg goed en hij vind het prima. Heb wel een babyfoon maar eigenlijk hoor ik hem zonder ook gewoon.

Hier was de nacht wat onrustig. Elf uur laatste fles toen half 5 maar toen wilde hij niet meer slapen dus uur lang heen en weer gelopen om speentje er in te doen. Hij lag niet te huilen maar te kreunen zoals hij dat heel goed kan maar dat maakt het voor mij makkelijker om heen te laten liggen. Huilen kan ik erg slecht tegen vond ik zo zielig. Maar toen is hij na een uur toch in slaap gevallen tot half 9 en ligt nu lekker in de schommelstoel te slapen.

Gister heeft hij van ongeveer 4 uur tot 23 uur geslapen dus daarom vannacht wakker denk ik. Kijken of het vandaag anders gaat.

10. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden, hier een "normale" nacht gehad. 22.30 laatste flesje en toen om 3.30 weer en vanmorgen om 7.00 uur. Baalde wel een beetje vanmorgen, was geirriteerd en chaggo dat ik nooit eens kan blijven liggen sinds Vigo er is. Na zijn ochtendflesje zijn we om 8.30 weer teruggegaan. Ik tot 10.15 en Vigo tot 11.00. Vigo en Senna liggen nu met zn tweeen bij Senna op bed tv te kijken :) volgens mij ziet Vigo alleen maar dat er iets beweegt maar echt scherp zien ze de tv toch nog niet?

Vl is voetballen en vanmiddag hebben we een verjaardag van een nichtje. Weet niet zeker of ik met Vigo ga want afgelopen week wa iedereen i adat huishouden ziek en ik ben bang dat de ronddwalende bacterien Vigo ziek maken.

Hebben jullie nog plannen?

11. Theebeeb

Babys zien dingen tot 20 cm.
    Na een jaar zien ze hetzelfde als ons.
    Staat in mijn boek; oei ik groei hihi.

Mn zoon slaapt nu overdag wel als mn vriend er is. Ik zoek toch echt de schuld bij mezelf. Hij slaapt nu gewoon al ruim 2 uren.
    Ik begrijp het soms echt niet.

12. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb probeer er van te genieten dat hij nu wel slaapt en probeer de gedachten dat het bij jou niet lukte zo veel mogelijk los te laten. Wanneer het jou lukt om weer op te krabbelen en de rust in jezelf terug te vinden zul je zien dat hij ook bij jou zal gaan slapen.

Maar kan me goed voorstellen dat het niet leuk is om te zien dat het bij je vriend wel lukt en bij jou niet. En het zou ook zo maar toeval kunnen zijn.... Hier wilde Wessel ook en aantal dagen weinig tot niet slapen op de dag maar sinds gister slaapt hij opeens weer heel veel. Dus misschien heeft het wel helemaal niets met jou te maken.....

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde hoor! Doordeweeks loop ik met haar rond te sjouwen en vandaag slaapt ze! Nu heb ik haar wel voor het eerst ingebakerd. Die nachten waren lekker maar ze slaapt waarschijnlijk zo lang omdat ze overdag niet slaapr...

14. Theebeeb

Baby bjorn balance stoel !!
    Aanrader !!

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    ga ik naar kijken!

16. Theebeeb

Vandaag en gister heeft ie er al heerlijk in gezeten. En hij wipt heen en weer zodra de baby erin zit. Andere wipstoeltjes vind ie niks.
    Ook ideaal bij reflux. Omdat na de voeding ze mooi hoog kunnen zitten

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hallo allemaal, jullie zijn weer druk geweest met berichten plaatsen! In het weekend zit ik niet zo veel achter de computer, dan zit mijn vriend er meer achter. Ik zit nu op de iPad, maar dat schrijft niet zo makkelijk

Gisteren heb ik een leuke dag gehad. Ik heb sinds april voor het eerst weer een voetbal wedstrijd gespeeld. Heb een helft gespeeld, toen was ik moe en deden mijn benen pijn. De spierpijn valt mee! Mijn moeder heeft toen opgepast en is toen ook even met de kinderwagen komen kijken, dat was wel leuk. En s avonds met een vriendin naar psv geweest. Toen heeft mijn vriend opgepast. Hij was bij buren geweest en Luc heeft lekker bij de buurvrouw geslapen. Hij had wel zijn romper onder gepoept ;)

Vandaag ben ik begonnen met kv geven voor een voeding. Is de eerste keer dat ik zo een fles maak. Gebruiken jullie gewoon kraanwater en koken jullie dat eerst? Ik heb nu 165 gegeven en dat ging op. ik vraag donderdag in het ziekenhuis even na hoeveel ik moet geven, heb nu de verpakking gevolgd.

@theebeeb wat een leuke en lieve foto! Ik kan ook zo blij worden als Luc lacht! Hoop dat jij daar ook van kan genieten! Luc lacht nu nog vooral naar zijn mobiel en gek genoeg naar de plank boven de commode. Hij lacht niet zo vaak naar ons, hopelijk komt dat steeds meer
    Fijn dat je veel begeleiding krijgt!

@wmvss mooie opmerking van je vriend over dat het weekend is! Kan ook wel weer verlangen naar uitslapen. Heb vanmorgen na zijn voeding nog wel even lekker twee uurtjes geslapen

@vogeltje Luc slaapt s nachts in zijn wieg naast mijn bed. Dan hoef ik er niet uit als hij even wakker is. Meestal is een speentje geven genoeg. Gisteren avond heeft mijn vriend hem rond 23:15 op bed gelegd in zijn kamer en toen werd hij ergens na vier uur wakker, ik had babyfoon naast mn bed. Toen heb ik hem weer naast me gezet en sliep hij verder

Donderdag ga ik weer naar ziekenhuis voor controle en wegen en meten. Dan krijgt hij ook weer prikken. Ik merk dat de kleding maat niet zo veel zegt. Er zit zo veel verschil tussen, maar ook binnen merken! Hij heeft nog een pakje maat 50 dat hij past, maar ook 62/68.

18. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @Hanneke: ik gebruik bar le duc water dat ik ide magnetron warm maak. Eerst deed ik een deel bar le duc en een deel gekookt water dan was het meteen goed op temperatuur, maar toen zei de wijkverpleegkundige dat het gewoon in de magnetron mag dus dat doe ik nu. Kraanwater mag tegenwoordig ook maar dat doe ik toch maar niet, ben bang dat hij krampen krijgt.

@Hanneke deel 2 :) : leuk dat het voetballen goed is gegaan. Als ik de straat uitloop met de kinderwagen ben ik al buiten adem :) Ik moet ook echt wat meer aan sport gaan doen.

Hoeveel kilo moeten jullie nog afvallen en hoeveel waren jullie aangekomen? Ik was 14,5 kilo aangekomen en moet nu nog 4 kilo afvallen,aar ik was al 4 kilo te zwaar dus wil in totaal nu nog 8 kilo afvallen.

@slapen: Vigo wil op de dag steeds vaker op zijn buik slapen. Ik ben bang dat hij dat straks s'nachts ook wil maar dat vind ik eng. Hoe slapen jullie kindjes?

19. Theebeeb

@hanneke ik kook water af en laat het afkoelen. Ik warm dit dan op in de magnetron. Daarna voeg ik het poeder toe. Begin je met fv ivm werken?

@wmvss ik ben in mijn zwangerschap 6 kg aangekomen. En was na 1 week 10 kg kwijt. Zit dus al onder mn gewicht en door de spanningen en stress nu gaat er nog meer af.

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben geloof ik 12 kilo aangekomen en was dit snel weer kwijt. Ik kon heel snel mijn kleding weer aan. Heb dus geluk gehad!

Ik wil op het werk 1 keer kolven of misschien helemaal niet en ga daarom afbouwen. Dus begin nu met 1 keer minder een week lang. Ik las inderdaad dat kraanwater ook kan in nl maar ga het denk ik toch eerst koken voor de zekerheid. Ik ben benieuwd hoe zijn darmen gaan reageren.

Luc slaapt altijd op zijn rug, dat hebben we altijd gedaan en dat gaat goed. Hij slaapt het liefst met zijn gezicht naar een kant, dus zorg wel dat hij soms de andere kant op ligt. Maar in zijn slaap draait hij soms stiekem terug ;)

Deel Deze Pagina