December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @controle het stelde inderdaad niet zo veel voor. Alles gaat goed dus tja dan kan ze verder weinig voor mij doen. Ze vroeg nog wel of ze even naar de knip moest kijken maar dat gaat ook goed dus vond dat niet nodig. Wel hielp ze mij er aan herinneren dat ik na moet denken over anticonceptie. Ergens wil ik de pil eigenlijk niet meer slikken maar ja, wat dan? Wat doen jullie aan anticonceptie? En sterilisatie is nog lang geen optie ;)

@werken hoef ik gelukkig pas eind maart. Moet er nu nog niet aan denken maar vermoed dat dit tegen die tijd wel anders zal zijn.

@flesjes ik was deze altijd met warm water en sop en eens in de zoveel tijd zet ik alles in de magnetron sterilisator. Vind het belangrijk dat het goed schoon is maar hoeft echt niet iedere dag steriel van mij.

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een aardig dagje gehad. Saar heeft tussen elke voedinv ong uurtje geslapen. Nog steeds niet veel maar het is iets. Ze wordt zo snel weer wakker. Denk dat het te maken heeft met haar verkoudheid en krampjes. Heb nu laatste voeding gegeven. Nog half uurtje rechtop houden en dan bedje in. Dat half uur duurt vooral 's nachts heel lang... Ben blij als die reflux over is..

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Klinkt goed van Saar! Ik hoop dat je een goede nacht hebt. Hier gaan we nu aan de laatste fles en dan naar bed.

Slaap lekker allemaal!

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eerste deel van de nacht is alvast goed! Ik kon saar om kwart voor 11 wegleggen zonder hele gekke reflux geluiden en ze kwam nu pas weer :)
    Heb nu zelf 5 uur achter elkaar kunnen slapen!!! Dat is lang geleden!

Zag dat het weer gesneeuwd had... Ik vind dat met de kinderwagen maar niks. Sta elke keer vast in de sneeuw en saar hobbelt zowat de wagen uit.

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @vogeltje: heb je geen draagdoek/zak? Ik heb de lodger shelter, erg makkelijk :)

Hier ook 5 uur geslapen in het eerst deel, 23 uur in bed en 4.17 flesje. Nu net ook weer een fles maar die is niet leeg gegaan, maar ja zat ook maar 3 uur tussen nu :)

Straks gaat Vigo naar oma en ik naar het ziekenhuis. Ik plaats vanmiddag even een update over mn bezoek aan de gyn!

Fijne dag allemaal.

6. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@jelle ik heb een recept voor de nuvaring. Ben er niet bekend mee maar het leek me wel wat. De werkzame stoffen zijn een beetje gelijk als de pil, alleen de wijze van afgifte is anders. Bij de pil heb je pieken en dalen in de hormoonafgifte, de nuvaring is constant. (Vlg gyn)
    Ben nog niet ongesteld dus daar wacht ik op.

@vogeltje ja die reflux is ronduit klote! Hier precies zo. Rechtop houden en dan zakt het wel af. Ben je nog bij de ostheopaat?
    Ik ga vandaag een dr brown fles kopen. Schijnt ook goed te helpen tegen krampjes. Wat lekker dat je vannavht even wat uurtjes kon slapen!

@wmvss nu je het zegt over die hechtingen. Dat had je eerder ook al verteld. Succes bij de gyn! Ga je er verder nog werk van maken dat je verkeerd gehecht bent? Hopelijk kunnen ze je snel helpen. Vind het wel nogal wat hoor een operatie. Maargoed snap ook dat het weer in orde moet. Onderkantje moet nog langer mee als vandaag :)

Hier vannacht weer doorgeslapen!! 22.00-7.00
    Toppertje!!

7. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @vogeltje: wat voor geluiden zijn dat met de reflux? Vigo kreunt en smakt veel na zijn fles. Zeker een half uur. Soms ook een ieeeeeeeeeeeuuu geluid alsof hij stikt zeg maar. Hij spuugt net veel maar soms een mondje.

@theebeeb: ben echt mega blij te lezen dat het goed gaat nu. Hoeveel flessen van hoeveel cc geef jij op de dag?

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Draagdoek heb ik geleend alleen saar vindt het niks. Ze zet zich af en wurmt haar hoofdje en armen eruit!

Reflux geluiden lijken wel op de geluiden die jij omschrijft. Meestal duurt het een kwartiertje en valt ze in slaap. Vannacht helaas niet dan duurt het lang en gaat ze er van huilen. Heb haar op haar zij op mn buik gelegd en dat gaat beter. Wil eigenlijk zo'n zijslaper kopen.

@wmvss: succes vandaag!

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zijslaper is hier een succes. Het eerste deel van de nacht leg ik hem er wel tussen maar dan gewoon op zijn rug, hij krijgt dan wel lekker een geborgen gevoel en het tweede deel van de nacht leg ik hem op zn zij, de ene nacht links de andere rechts :)

10. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @wmvss waar heb je die zijslaper gekocht? Wil hem hier waarschijnlijk aanschaffen ivm afplatting van Wessel zijn hoofdje door voorkeurshouding.

Succes in het ziekenhuis!

@theebeeb wat fijn dat hij zo goed slaapt! Hoop dat het jou nu ook steeds beter lukt om door te slapen zonder steeds wakker te worden.

Hier is de nacht nu redelijk stabiel. Rond 9-10 uur laatste fles en dan slaapt hij tot ongeveer half 5. Vannacht werd hij om 3 uur wakker maar met een speen en aai over zijn bol sliep hij weet lekker even verder. Omdat we nu op 5 flessen zitten biedt ik hem nu 150cc aan. Ene keer drinkt hij het makkelijk op andere keer laat hij wat staan.

Hoeveel geven jullie nu?

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 Moet jij met de kleine man zowel naar het CB als periodiek naar het ziekenhuis?
    Bij ons is dat gecombineerd. Omdat hij te vroeg is geboren moeten we elke maand naar het ziekenhuis. Daar wordt hij elke keer gewogen/gemeten en krijgt hij ook zijn vaccinaties. De ene maand is er een kinderarts van het ziekenhuis en de andere maand een JGZ arts. Ik hoef dus niet nog apart naar het CB (ik ga wel zelf soms even wegen), de CB vpk komt af en toe wel thuis langs.

@anticonceptie Ik ben de pil gaan gebruiken, maar wel een andere pil dan eerst. Deze kan ook in combi met bv. Weet de naam even niet, maar deze is zonder stopweek

@vogeltje Fijn dat je lekker hebt kunnen slapen!

@theebeeb Jij hebt wel echt een goede nacht gehad, heerlijk!

De nacht hier was weer beetje onrustig. Hij lijkt toch echt nog last te hebben van de verkoudheid. Vannacht met een ui op het nachtkastje geslapen. Wat een stinklucht! Maar het heeft dus niet echt geholpen.

Hier ook wel een beetje een voorkeurshouding. Ik probeer hem zoveel mogelijk ook naar de andere kant te leggen, maar hij draait dan wel vaak terug. Morgen even in het ziekenhuis vragen of ze al iets aan zijn hoofdje zien.

Hij is nu een klein beetje zijn handjes aan het ontdekken. Gaat nog niet echt soepel, maar het begin is er! Zo leuk als ze dingen gaan leren!

12. Theebeeb

@wmvss refluxgeluiden zijn vaak, grommen, brommen, zwaar ademen, een soort van hiep geluid (heel hard) , veel hikken, snel ademen. En wegslikken van omhoogkomende voeding of spugen.
    Nekje naar achter gooien met veel kracht.

Ik geef nu 5 x 150 cc omdat er een fles af is. Dan kom ik uit op 750 cc per 24 uur. Ik ga er vanuit dat hij ongeveer 5 kg weegt nu.
    Ik heb de formule gebruikt en dan kom ikuit op 5 x 150 cc

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik ga maandag idd vragen of ik wel naar het CB moet blijven gaan.Ik weet niet hoe vaak ik naar het zh, de kinderarts moet dus dat hoor ik dan wel.
    De ass vroeg of hij meteen ingeënt moets worden? Ik wacht tot eind deze maand, even het gripevirus maar helemaal verwerken, dat lijfje heeft al genoeg te verduren,

Hier zijn we aan de comdooms, ik wil geen pil (heb dat al 10 jaar niet meer geslikt)., sterilisatie staat op de planning maar nu nog maar even niet.

Hier een erg wakker kind al 2 dagen.... smorgens slaapt hij een uurtje na de fles, dan steeds een kwartiertje ofzo.Ik kom nergens meer aan toe,doe tussendoor even snel mezelf aankleden hihi.
    Dus nu tijd voor mij! Zegt ze terwijl de piepers al op staan om straks te bakken....

En meneertje ligt weer te miepen....

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @zijliggings kussen: is gewoon te koop bij de prenatal voor 16 of 17 euro :)

@reflux geluiden: Theebeeb dat zijn precies de geluiden die Vigo ook maakt vanaf zijn fles tot een half uur erna ofzo.

@controle zh: nou ben dus op controle geweest, de arts die mij gehecht heeft'heeft er vandaag naar gekeken. Ze zegt dat het klopt dat ze niet verder naar beneden door heeft gehecht omdat ze ervanuit gaat dat het vanuit zichzelf zou helen. Zij zegt dat ze het altijd zo doet. Waarschijnlijk is het niet vanzelf geheelt omdat er een bacterie actief is in dat "extra" gaatje. Er is een kweek genomen, over twee weken de uitslag, als het een bacterie is dan krijg ik een kuurtje voor twee weken, dus alles bij elkaar heb ik over vier weken weer een afspraak, als er dan geen bacterie of verbetering is gaan we een kleine operatie plannen inclusief sterillisatie.

@Kirasese: wat een onwijs leuk filmpje van Kiann op facebook :D

15. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zo hier gaan we aan de laatste fles, morgenochtend om 10 uur bij het cb zijn, ben benieuwd wat hij weegt en hoe lang hij is. Zelf denk ik dat hij rond de 5200 gram zit en zo'n 60 cm lang is :D meneertje gaat hard ;)

Goede nacht allemaal en tot morgen!

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: saar is ook zoveel wakker overdag. Als ze slaapt is het hooguit een uurtje...

@wmvss: hopen dat er geen operatie nodig is!

Gekke avond gehad... Saar had om 6 uur eten gehad. Wilde daarna natuurlijk niet slapen. Om 8 uur krijsen, 3 min gedronken, viel in slaap. 9 uur precies hetzelfde... Alleen bleef ze slapen. Wilde haar eigenlijk niet wakker maken maar laatste 'echte' voeding was 6 uur. Heb haar om kwart voor twee maar wakker gemaakt terwijl ze nog heerlijk lag te slapen... Maar was bang dat er anders weer teveel tijd tussen de voedingen zat... Lekker gebroken nachtje dus omdat ik ook al de hele tijd op haar lig te 'wachten' .... Hopen dat als ik haar zo weg leg dat ze niet te veel last heeft van reflux... En dat ze nog paar uurtjes gaat slapen!

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    wmvss: hopelijk heb je genoeg aan een kuurtje en is een operatie niet nodig.Duurt wel lang he voor er een uitslag is?

Ik ben het water voor de voedingen maar weer gaan koken. Sinds hij uit het zh is dunne poep en elke luier en tussendoor.Dat was daarvoor niet,ik gaf de schuld aan de medicijnen maar gisteren leek het alsof hij krampjes had. Zo zielig om te zien..
    Dus ik ben het water maar weer gaan koken,ik gebruik water uit de kraan sinds hij uit het zh is gekomen dus misschien heeft dat er ook iets mee te maken?
    Straks ee wereldreis, ik ga sinds jaren weer eens met de metro.
    We moeten naar het zh voor controle.
    Zo'n gedoen met de fles dan,ik heb hem net maar wakker gemaakt anders komen we in de knoei en met een huilend kind daar zitten is ook zo wat.

Succes bij het CB, ik ga maandag vragen of het nodig is dat we daarheen blijven gaan omdat we ook bij de ka lopen. Als dat heen en weer gesjouw, ik heb straks wel wat beters te doen.

Maar het is wel leuk even met je kleintje te showen. Mijn baby was echt de mooiste die er gisteren was:D (anderen waren ook schattig hoor)

18. Theebeeb

@wmvss stel dat het een bacterie is die word behandeld met ab, dan groeit je huid toch niet meer anders of beter dicht? Of begrijp ik het verkeerd? ;)

@mama kan me goed voorstellen dat het een hele reis is met de metro. Goed van je dat je overlegt op het cb of je alles in het ziekenhuis mag doen. Het is al zon gedoe al die reisjes.
    Ik gebruik ook gekookt water. Onze kraamhulp zei dat dat beter is als kraamwater zo te pakken. Kunnen ze krampjes van krijgen. Weet niet of het waar is hoor. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer want iedereen zegt wat anders en richtlijnen veranderen voortdurend.

@vogeltje bezige avond dus. Heeft saar nog goed geslapen na de nachtvoeding? Ik heb een wipstoeltje van babybjorn balance. Dat is echt perfect voor babys met reflux klachten. Hij kan in 3 standen en zet hem dan in de zitstand, dat is vrij rechtop. Als hij beweegt gaat het stoeltje ook wat bounchen, echt geniaal. En heb mn handen eens even vrij. Heb ook een draagzak, maar heb onwijze rugpijn ervan gekregen.

Wij hebben geslapen van 22.15 - 5.45
    Ben zelf wel heel vaak wakker ben zo gefixeerd op zijn huiltje. Word er soms wat gek van want ik kan als ik wil ook een hele goede nacht maken.

Volgende week gaan we naar het cb voor de eerste prikjes.

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Theebeeb: er wordt idd overal wat anders gezegd en geschreven. Ook ik zie soms niet meer wat er nu wel of niet goed is.
    Dan maar lekker ouderwets gewoon gekookt water en alles uitkoken hoor, ik vind het best!

Dan veranderd er dit en dan weer dat,daar word je toch knetter van?
    Net als met hapjes: met 4 maanden, o nee, doe toch maar met 6....ja wat wil je nou toch?

De tijden van de nacht klinken goed bij jou. Logisch dat je veel wakker wordt, dat is ook wennen en vertrouwen krijgen.
    Ik ben van de week 2x binnen 10 min eruit geggaan. Dacht eerst dat hij te warm lag en daarna hoorde ik hem hoesten.....ik ga dan maar even kijken anders slaap ik zeker niet meer.

20. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @theebeeb: dat wat al geheelt is blijft zo maar het is ook nog steeds wat open en er komt wondvocht uit. Als er een bacterie zit die ervoor zorgt dat de rest niet dichtgaat dan krijg ik een kuurtje. Het zal zonder operatie niet meer worden wat het was maar als het eenmaaal dicht gegroeid is (op welke manier dan ook) en er geen wondvocht meer uitkomt dan kan ik het zo laten(ookal ziet het er dan nog "anders" uit) maar nu niet, het kan niet zo blijven als het nu is.

Afgelopen nacht 1x exta eruit geweest, Vigo zn neus zat verstopt dus die heb ik leeg moeten zuigen met zo'n pompje.

Vanmorgen naar het cb geweest en Vigo is helemaal goedgekeurt. Hij weegt 5125 gram en is 59cm lang :) dat is dus in 6.3 weken 7cm gegroeid en bijna 1600 gram aangekomen :D De geluiden die ik omschreef geven de arts inderdaad aan,eiding om te zeggen dat hij verborgen reflux heeft, wel in milde maten omdat hij niet krijst en huilt. Zij raad jbpm aan maar daar wil ik liever niet aan beginnen omdat ik bang ben voor verstoppingen en dan ruil ik het ene probleem in voor het andere ......... Wat denken jullie? Wel of geen jbpm??

@hapjes/voeding: wij willen Vigo zo lang mogelijk, het liefst dus tot 6 maanden, alleen maar flesvoeding geven. Tuurlijk er staat op de potjes vanaf 4 maanden, maar goor zo vaak dat kindjes dan toch weer darmproblemen krijgen. Hij kan de rest van zn leven nog ander voedsel eten, nu genieten we er gewoon van om hem de fles te geven :) wel wil ik als hij 3 a 4 maanden is zijn avondflesje aandikken met een schepje babypap

Deel Deze Pagina