December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvss: Mijn ervaring met jbmp is niet zo heel goed. Als hij er niet heel veel last van heeft zou ik kiezen voor een tijdje rechtop houden na de voeding. Saar kon slecht poepen van jbmp en huilde dan heel vaak...

2. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @jbpm hier ook gebruikt maar gestopt omdat hij meer krampjes kreeg en verstopte. Tegen het spugen hielp het wel goed maar hier had hij ook geen laat van dus dan maar af en toe spugen. Je kan het natuurlijk altijd proberen en wanneer het niet goed gaat weer mee stoppen.
    Hier gaat het overigens de ene dag beter aan de andere. Gister veel gespuugd en ook 3uur na zijn voeding nog, dan was het wit en wat zurig maar vandaag gaat het weet goed en tot nu toe nog niet gespuugd. Houden hem tijdens en na de voeding ook rechtop en dat maakt het ook wat minder.

@slapen hier vannacht een uurtje langer geslapen. Half 10 laatste fles en toen half 6 pas weer gaat de goede kant op zo.

@vogeltje jij nog een beetje kunnen slapen?

@theebeeb wel vervelend dat het je niet lukt om goed te slapen terwijl die kleine het zo goed doet. Slaapt de kleine nog bij jullie op de kamer of heb je een babyfoon naast je staan?

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben vandaag weer in het ziekenhuis geweest met Luc. Gelukkig heb ik een auto voor de deur staan. Vandaag controle door de JGZ arts en zijn prikken gehad. Hij weegt nu 5065 gram, bijna zn geboortegewicht verdubbeld nu. Hij is 59 cm lang.
    De arts was wel tevreden volgens mij, alleen worden we wel doorverwezen naar een fysio. Hij heeft een lichte voorkeurshouding (had ik ook gemerkt) en hij wil eigenlijk nooit op zijn buik liggen.
    Verder hebben ze bloed geprikt voor ijzergehalte, hoop dat dat goed is. Dat schijnt vaak te laag te zijn met premature baby's die bv krijgen.
    De rest van de dag blijf ik lekker thuis, even kijken hoe hij deze keer gaat reageren op de prikken. Vorige keer ging goed, maar dat kan nu weer heel anders zijn.

Luc spuugt ook de ene keer veel en de de andere keer weer bijna niets. En inderdaad komt er soms na een uur of twee uur nog een beetje. Maar hij huilt er niet bij, dus ik laat het ook maar zo.

@mama40 Hier ook regelmatig van die spuitluiers. Als ik het hoor ga ik zo snel mogelijk verschonen en dan maar hopen dat het nog niet op zijn rug of benen zit :)

@hapjes/voeding Ik denk dat vier maanden ook wel erg vroeg is voor hapjes. Voorlopig houdt ik het gewoon bij melk. Ze kunnen inderdaad nog lang genoeg ander eten krijgen

Ik herken ook wel dat ik vaak wakker wordt als de kleine aan het bewegen is. Afgelopen nacht hoorde ik hem een paar keer, maar dan sliep hij uit zichzelf weer door. Als dat zo blijft ga ik hem toch binnenkort maar naar zijn kamer verhuizen misschien (met babyfoon).

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Jbpm hier ook gebruikt vanwege verborgen reflux. Die geluiden bleven en ook de benauwdheid. Hij deed alleen iets langer over de fles. Maar gestopt vanwege verstopping.

Ik ben sinds gister begonnen met een fles van dr brown ivm krampjes. Hij krijst dan heel hard en overstrekken en schoppen etc.
    Nou hij spuugt nu na de voeding in een boog. Snap er niks van. Zou het van die fles komen? Of toeval? Hij spuugt anders nooit, echt nooit.
    Met die fles gaan ze juist ook minder spugen staat erop. Maar even in de gaten houden.

@wmvss wat is vigo lekker gegroeit zeg! Dikke bigsmile bij de weegschaal zeker ;) wat is nu jou voedingsschema en hoeveelheid ?

@jelle ik heb een babyfoon mn zoon ligt al vanaf week 2 op zn eigen kamer. Ieder geluidje hoorde ik, vond dat helemaal niets.sliep zelf vrijwel niet. Dus dit is beter. Slaap nu iets meer

@hanneke fijn dat de prikjes er weer achter de rug zijn. Hoeveelste serie prikken was het? Geboortgwicht bijna verdubbeld.. Super hoor! Hopelijk is zijn ijzergehalte ook mooi op pijl.
    Merk je ook iets aan het hoofdje van luc? (Voorkeurshouding) afgeplat oid?

Ik ga zo even rusten. Mn vriend komt eerder thuis van zn werk. Heb net therapie gehad en het was heftig.
    Mn hoofd stroomt even over op dit moment.

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    net terug van de chirurg:hij doet het ontzettend goed aangezien zijn operatie. zelfs boven verwachting.

vandaag ook aan het spugen,kreeg het advies half schepje meer voeding op hetzelfde water toe te voegen maar ik vind het eigelijk maar niks. staat op de verpakking dat dat dan weer niet best is voor zijn niertjes......ik ga hem ook maar een poos rechtop houden na het drinken en heb zijn hoofdeinde al iets verhoogd.

sorry voor de ontbrekende hoofdletters,het tikt zo lastig met een eindelijk slapende baby op mijn arm......

wmvss:klinkt nietprettig wat je hebt.doet het ook pijn?

theebeeb:ik hoop dat al je inspanning van vanmorgem ook baat zal hebben en dat je vanmiddag even lekker kan rusten

6. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb hier ook begonnen met de dr brown fles en toevallig de eerste 2 keer met die fles spuugde hij ook een hele boog maar daarna niet meer. (geen boog althans)

Of het echt werkt tegen krampjes weet ik niet aangezien ik ook infacol gebruik en hij toch nog af en toe krampjes heeft. Wel boert hij nu minder, laat minder windjes en drinkt rustiger uit die fles.

@mama40 wat fijn dat ze in het ziekenhuis zo tevreden zijn! Maat inderdaad wel eren beetje raar advies, zou ik zelf ook niet zo snel doen hoor. Tja jbpm is eren optie en inderdaad rechtop houden en bedje ophogen werkt ook wel eens zeggen ze.

@wmvss balen dat het nog zo lang duurt voor de uitslag van de kweek er is. Heb je er nog erg veel last van of is het te doen? Aan de andere kant is het wel fijn als er geen ingreep nodig is natuurlijk.

7. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @jbpm: ok thanks dames het is me duidelijk, ik ga het NIET gebruiken. Vigo spuugt niet zo veel, heel soms een mondje dus daar hoef ik het niet voor te doen.

@Jelle: ja snap ook niet zo goed waarom het 2 weken duurt voordat de uitslag er is van de kweek, maar goed het zal wel. Ik heb er geen last van in de vorm van pijn ofzo, alleen voel ik steeds nattigheid omdat er vocht uit komt en ik douche 3x per dag ;) omdat het ruikt :(

@dr. Brown flessen: die gebruik ik hier nu zo'n 4 weken en ik zweer erbij. Vigo heeft haast geen krampen meer en spuugt er niet van, dus ik denk dat dat toeval is Theebeeb.

@mama40: Super dat de chirurg tevreden is! Echt onwijs goed :) Mijn onderkant doet geen pijn, ook niet bij vrijen, maar het wondvocht verlies is vervelend en vieshet ruikt en ik douche 3x per dag wat weer niet goed is voor mijn zuurtegraad .......

@ theebeeb: ja ik was zo trots als een pauw op het cb :) Vigo krijgt nog 6 flessen, alle flessen 160cc met 5 schepjes nutrilon. Hij drinkt alle flessen leeg op een enkeling na. Hij drinkt om 7-11-15-18.30 en 22.15/22.30 en in de nacht wanneer hij komt, vaak rond 4 uur maar soms ook even na 3 uur.

@wipper/wipstoel: hoelang liggen jullie kleintjes per dag in de wipper. Vigo vindt het heerlijk om in zijn wippertje bij het raam te liggen. Na zijn flesje zet ik hem er even in omdat hij dan wat rechtop zit, soms (net als nu) is hij in slaap gevallen en dan doe ik de wipper in de ligstand. Maar weet niet of het teveel is voor zijn rug ........

@Hanneke: wat goed dat Luc zo is gegroeid, hij weegt bijna hetzelfde als vigo en ze zijn even lang :) Ook ik word vaak wakker als vigo kreunt ofzo, maar gelukkig val ik snel weer in slaap.

@matrasje ledikant: wij hebben het matrasje van het ledikant sinds gisteren wat aflopend schuin liggen, hebben jullie dat ook? En hoe hebben jullie dat gedaan. Ik heb er badlakens onder gelegd maar vind het niet erg stabiel aan de zijkanten van het matrasje.

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 Wat super dat de chirurg zo tevreden is!

@theebeeb Helaas was zijn ijzer te laag en moet ik nu medicijnen gaan halen. Dat doe ik morgen wel even, hij is vandaag beetje hangerig en huilerig van de prikken. Dit was de tweede keer voor prikken. Die medicijnen moet hij straks drie keer per dag en dan een kwartier voor de voeding. Best lastig dus weer. Maar ja, het is niet ernstig
    Ik hoop dat je even goed hebt kunnen rusten, hopelijk knap je daar ook een beetje van op

@wmvss Echt balen dat je nu al zo lang aan het tobben bent met die wond. Leuk dat Luc en Vigo nu even groot zijn

@wipper Wij hebben geen wipper, ik leg hem meestal in de box als hij wakker is, of hij zit bij me. Tijdens het koken of eten zet ik hem in de trip trap new born, dan kan hij echt aan tafel erbij zitten

@matrasje Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik heb wel eens begrepen dat je eigenlijk het hele ledikant schuin moet zetten, omdat er anders een bocht in de rug komt, maar zou niet weten of dat makkelijk is te realiseren. Weet ook niet of dat waar is hoor

9. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvss: wij hebben boeken onder de poten bij het hoofdeinde gelegd. Maar bij ons helpt het niet veel.

@theebeeb: dat zijn intensieve sessies! Ik hoop dat je snel merkt dat het helpt.

@mama40: wat fijn dat de chirurg zo tevreden was!

Ik heb vanmiddag een puckababy besteld. Morgen is hij binnen. Het is geen inbakerdoek maar meer inbakerslaapzakje. Hoop dat het helpt om saar overdag te laten slapen!

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik gebruik (nog) geen wipper.
    Ik heb een dekentje onder het matras aan de bovenkant gelegd zodat het iets schuin staat.

Nog een leuke actie vandaag: alles meegenomen en ingepakt voor ons avontuur met de metro.
    Heel erg op tijd omdat ik hem nog een flesje wilde geven.
    Twee flesjes, 1 met warm water en 1 met koud.
    Ok aan de slag, rustig plekje gevonden.......ben ik de voeding vergeten;).

Ik naar de receptie om te vragen of ze voeding verkopen (is tenslotte een kinderziekenhuis).
    Uiteindelijk bij de seh een flesje kunnen krijgen. Ging niet echt van harte zo te merken maar uk kon toch drinken.

Lekker slimme actie., voelde me wel voor joker staan!
    Hier al 3 uur niet gepoept!! En ook niet veel gespuugd. Geluk of wat anders?

Hanneke: wat heb je voor medicijnen? moet je dat ook oplossen of heb je druppels?
    Hier elke avond malen en smorgens oplossen in water en met ee sluitje toedienen.

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    O ja nog iets: de maxicosi past in mijn auto niet op de achterbank,de gordel is te kort.
    voorstoel gaat wel maar dan moet ik naar de garage om de stekker van de airbag eruit te laten halen. En dat is dan weer niet handig voor als er iemand voorin mee rijdt...

iemand een idee of oplossing (helaas, geen centen voor een ander auto:D)

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 Geen idee hoe je dat met de auto kan oplossen. Heb er nooit van gehoord dat een gordel te kort kan zijn? Kan er eventueel een langere gordel in?
    Oeps, wel vervelend dat je de voeding was vergeten!

@vogeltje Wij hebben ook een puckababy. Ik heb het idee dat het goed werkt, hij maakt zichzelf niet wakker met zijn armen en hij vindt het helemaal niet vervelend. Ik leg hem er s nachts in en overdag ook 1 keer. Dan slaapt hij wel 2 uur

Ik ga morgen de medicijnen ophalen, had vandaag geen zin meer om met hem naar buiten te gaan. het is moeilijk lezen, maar volgens mij is het ferrofumaraat. ik hoop dat het druppels zijn.
    morgen meteen naar de fysio, ben benieuwd!

13. Theebeeb

Help!!

Heb al 3 uren een krijsende baby door krampjes. Vreselijk om te zien.
    Infacol gegeven. Heb al buikje gemasseerd, op buik gelegd, op mn onderarm etc. WArme doeken. Speentje. Niks werkt. Heb hem net een zetpilletje gegeven ik weet het echt niet meer!

@wmvss ik ook badlaken onder matras over hele breedte van het bedje dan is het redelijk stabiel

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: ooow zielig!!!! Wat kan je dan wanhopig zijn heh! Warm badje of douche al geprobeerd?

15. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ach wat rot he:(. Is idd vreselijk om te zien en te horen.
    wat hier boven staat: badje of douche?

Sterkte meid en ook voor je kleintje

16. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb wat hier hielp tegen krampjes was de fles geven! In het begin had hij het ook heel erg en stopte het wanneer hij zijn voeding kreeg. Of in een warm badje leggen met zijn buikje zoveel mogelijk onder water. En hier maak ik hem altijd klein. Dus duw zijn beentjes zoveel mogelijk tegen zijn buikje aan zeg maar. Hoop dat je er iets aan hebt... Het is zo zielig en frustrerend om te zien.

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    welke zetpillen geef je eigenlijk?
    ik dacht dat het pas vanaf 3 maanden was? heb ze wel alvast gekocht voor het geval dat

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: wat lastig van de maxicosi! Je kan toch ook van die dingen kopen waarin je de mc kan klikken?

Hoe doen jullie dat met huiluurtjes? Saar slaapt echt niet tijdens zo'n huilmoment waardoor ze te moe is om te drinken bij de volgende voeding...

19. Theebeeb

Heb net in bad gezeten met hem een poos. Het lijkt nu iets beter te worden. Hij ligt bij mn vriend nu.

@mama paracetamol zetpilletje. Kreeg jij na de geboorte ook ivm hersenschudding door vaccumpomp.
    Wat balen dat je de voeding had vergeten. Maar goed opgelost! Wij mamas laten ons kindjes niet honger lijden ;)
    Lastig probleem van je autogordel. Misschien kan je bij de garage vragen of ze er een verlengstuk tussen kunnen plaatsen of een niuwe gordel?

@hanneke ferrofumaraat klopt idd. Ik heb het in pilletjes voor mezelf ivm veel bloedverlies.

@wmvss wippertje zit hij op zijn langs een uurtje in dan heeft hij het ook wel bekeken ;)
    Wat vervelend dat er nog steeds wondvocht uit je wond komt. Is idd niet echt normaal. 3 x daags douchen.. Waar haal je de tijd vandaan. 1x douchen kom ik soms al niet eens aan toe.

@vogeltje huiluurtjes.. Ja vervelend. Hier is dan niet zoveel goed. Heb hem dan in draagdoek soms valt hij in slaap.

Puckababy hier ook twee weken geprobeerd. Niet geschikt voor mijn zoon. Teveel ruimte. Ik baken hem in met een doek. Strak inrollen

20. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @vogeltje hier ook eren puckababy en hij slaapt er heerlijk in. Vind het ook geen probleem om er in gelegd te worden en het ziet er zo schattig uit!!

@mama40 erg hè, denk je overal aan gedacht te hebben ben je toch nog iets vergeten. En wat gek van die gordel. Misschien is isofix een idee? Weet niet wat voor auto je hebt kan namelijk niet in alle auto's

@wmvss 3x douchen is inderdaad vaak maar kan me voorstellen dat je je niet gemakkelijk voelt wanneer het ruikt.

@huil uurtje hier gaat dat vaak samen met krampjes. Ik hou hem dan dicht bij me en wieg hem heen en weer. Meestal word hij dan wel rustig en valt vaak in slaap. Maar moet hem aan wel bij mij houden want weg leggen word dan niet geaccepteerd hahaha

Deel Deze Pagina