December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@wmvss en kirasese heerlijk he zo'n nacht! Mijn zoon deed dit ook als tussenfase en een paar nachten later trok die helemaal door.

Vannacht 21.30-7.30 toppertje!!

2. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Lekkere nachten hoor.... Hier normaal ook rond 21.30 laatste fles en dan 5.30 weer alleen vannacht niet helaas. Hij had op de dag en vroeg in de avond al zoveel geslapen dat hij om 3.00 wakker wa. Vervolgens kunnen rekken tot 5.00 de fles gegeven weet gaan slapen en vanaf 6.30 tot 8.00 alleen maar liggen kreunen en steunen in bed. En dan dacht ik dat hij in slaap gevallen was maar dan begon hij weer opnieuw. Zelf dus eigenlijk niet tot nauwelijks geslapen vannacht helaas.

Ach vandaag nieuwe dag nieuwe kansen.

@Hanneke hoe was de schouwburg?

Gisteren het boek van soja bakker gekocht. Wil daar maandag maar mee beginnen. Word zo ongelukkig als ik naar mijn lijf kijk of op de weegschaal sta. Heb altijd al geworsteld met mijn lijf en gewicht en was juist de laatste paar jaar tevreden maar dat is nu echt over. Ook begonnen met squashen waar ik 2 keer in de week wil gaan doen. Hoop dat die kilo's een beetje snel willen verdwijnen.

Verder nog leuke plannen vandaag moeders?

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ja ben echt weer helemaal opgeladen na zo,n nacht :) Vigo was na zijn flesje om 5.30 om 8.15 wakker en is toen met zn papa eruit gegaan. Ik heb geslapen tot 9.10 :D

@theebeeb: ik ben zo blij te lezen dat het stukken beter gaat dan 2 weken geleden, toen was je de wanhoop nabij ......

Wij gaan zo naar mn broer in Rijnsburg, mnneefje is de 7e alweer 6 geworden :)

4. Theebeeb

@jelle korte nacht zo te lezen. Balen zeg. Hopelijk vannacht beter.
    Vervelend dat je je rot voelt over je lijf en gewicht. Wel goed van je dat je de stap neemt ermee bezig te gaan. Het gaat om je eigen gevoel, die moet goed zijn.

@wmvss lekker dat je nog even kon slapen vanmorgen. Dat is echt weer een beetje uitslapen he? ;)
    Fijne middag op de verjaardag! Ook leuk voor je zoon senna. Beetje zelfde leeftijd?

Het gaat hier idd een stukje beter. De gesprekken helpen me echt de goede kant op. Heb er nu ook vrede mee dat het nu even zo is zoals het is.

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @theebeeb Wow, wat maakt je kleine goede nachten! Slaap je dan zelf ook nog een beetje?

De schouwburg was wel leuke voorstelling. Toen we thuis kwamen lang Luc heerlijk bij mijn zusje op de bank te slapen en ze hebben dat volgehouden tot iets van 23:30. Toen voeding gegeven, maar we gingen dus pas rond 00:15 denk ik slapen. Hij is om vier uur even wakker geweest en daarna was hij rond zes uur aan het sabbelen op zijn handje. Dat werkt alleen dus niet met de puckababy aan ;) Uiteindelijk heeft hij om 07:30 nog een half uurtje bij mn vriend gelegen.
    We zijn net even bij de carnavalsoptocht gaan kijken. Ik had hem zo'n berenpakje aangedaan, echt heel schattig. Hij vond het nog best interessant en viel halverwege in mijn armen in slaap.Zometeen gaan we nog even naar de voetbal kijken, mijn vriend moet spelen. Ik woon er 100 meter vandaan, dus dat ik ideaal.

We zijn nu begonnen met de medicijnen voor ijzer. Elke keer minstens een kwartier voor de voeding moet ik hem met een spuitje in zijn mondje doen. Ik vind het erg stinken, maar gelukkig vindt hij het lekker. Anders was het wel lastig!
    De fysio heeft wat goede tips gegeven voor voorkeurshouding. Het was gelukkig nog niet aan zijn hoofd te zien en hij kan ook wel zijn hoofd goed draaien, hij heeft er blijkbaar alleen weinig zin in. Buikliggen is nog lastig, maar moet ik gewoon zo vaak mogelijk per dag even doen, al is het maar een minuutje. En dan niet alleen in de box, maar ook bv op tafel voor me of op de bank.

@jelle 28 Jammer van zo'n nacht, hopelijk een incidentje! Squash is volgens mij wel heel erg goed voor je, zwaar vermoeiend in ieder geval!

@wmvss Vigo slaapt ook al best goed door! Veel plezier op de verjaardag. Wij gaan morgen even naar de verjaardag van een buurjongetje die 2 is geworden. Zal wel lekker drukke chaos zijn! Maar niet te lang blijven met Luc.

@vogeltje Hoeveel voedingen geef jij nog op een dag?

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Je moet er op vertrouwen dat je het goed doet, jij bent zijn moeder en weet echt wat het beste voor hem is! Heb vertrouwen in jezelf lieverd!

Nee niet echt kindjes van dezelfde leeftijd, de oudste is 6, maar hij speelt graag met Lego en senna ook :)

7. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Zijn hier nog lieve mama's die mijn verzameling geboortekaartjes (momenteel reeds 2825 stuks) willen aanvullen met het kaartje van hun lieveling? Laat maar iets weten, ze zijn zeker welkom. Jullie kunnen me er erg blij mee maken :)
    Alvast bedankt

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @snoezelke: helaas heb ik heel krap geboortekaartjes besteld en heb ik bijna niets over...

@theebeeb: fijn dat de gesprekken een beetje helpen
    @hanneke: ik geef rond de 7 voedingen en meer als ze aan het clusteren is... Wat bijna elke avond het geval is.

Vandaag wat minder dagje. Saar is huilerig. Ik heb vandaag een heel vast ritme aangehouden. Saar viel elke keer na ong kwartier in de puckababy in slaap. Maar elke keer was het na drie kwartier al brullen. Probeerde haar weer in slaap te krijgen maar dat lukte niet. Tijdens de voeding is ze nu elke keer te moe en valt ze in slaap. Ik weet dat ik nu moet doorzetten met dit ritme maar vind het wel lastig. Ben alleen maar met dat slapen bezig! Moesten jullie beebjes wennen aan de puckababy?

9. snoezelke

snoezelke Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.214
    0
    0
    kinderverzorgster van opleiding
    België
    Geen probleem hoor! :)

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb nog wel een kaartje voor je snoezelke

11. Theebeeb

Snoezelke Ik heb ook een kaartje! Pb je adres maar even.

@wmvss dank voor je lieve woorden. Hoe was de verjaardag? Heeft vigo zich ook goed vermaakt? ;)
    Ik zou het steeds al eens vragen maar jouw nickname; is dat wendy, m (naam vriend) Vigo, Senna, en dan achternaam met een S. ;)
    Of zit ik er nu helemaal naast? ;)

@vogeltje puckababy moest hier ook wennen. Twee weken geprobeerd. Was brullen tot en met, maar wilde doorzetten. Hij werd zwaar gefrustreert in die puck, sloeg met armen en benen, en dan lag hij helemaal diagonaal in zn ledikant. Ben er mee gestopt want elke keer dacht ik, als ie nu maar gaat slapen. Ppff. Heb hem nu in een doek gewikkeld, vrij strak. Werkt beter voor hem. Op internet is een puckababy site. Staan veel ervaringen op. Sommige kindjes reageren er erg goed op. Het is afwachten wat Saar er uiteindelijk van vind.

12. Fivechildren

Fivechildren Niet meer actief

sorry Dames,

Door langdurige griep, heb ik al een mega lange tijd niet meer gepost! Op precies te zijn rond 20 jan. werd ik ziek en ben sinds gister weer aardig opgeknapt.
    Ik zal zo de vorige paar pagina's terug gaan lezen!

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ze valt nu na ongveer een kwartier in slaap in de pb alleen slaapt ze superkort. Werd er vandaag echt gefrustreerd van. Ik stop veel energie in het slaapje. Vanmiddag het hele slaapje geobserveerd om te kijken waar ze nou wakker van wordt maar kon het niet ontdekken. Door dat slechte slapen wordr saar ook steeds minder gezellig... Kan soms echt jaloers zijn op anderen met makkelijke baby's.... Hopen dat ze vannacht wel goed slaapt.

14. Theebeeb

@vogeltje begrijpelijk die frustratie. Mijn zoontje slaapt overdag helemaal niets. 0,0 onbegrijpelijk voor zo'n kleintje he? Moet hem de hele dag vermaken. En probeer elk dagdeel hem toch in bed te leggen om te kijken of ie wil slapen. Laat hem ook gerust even huilen en ga dan af en toe even kijken, aai over de bol, speentje etc. Maar slapen, nee, helemaal niets. Dan gaat ie brullen, haal ik hem op en zet em in zn wipstoel, en dat vind ie leuk. Daarintegen slaapt hij snachts wel heel erg goed. En dat is me ook heel wat waard.

Misschien is er andere reden dat ze niet wilt slapen. Is ze goed verzadigd na de voeding? Misschien vind ze het platliggen vervelend door de reflux?

15. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @vogeltje hier gebruik ik ook de puckababy maar hij vind het echt prima om in te liggen. Maar dat is voornamelijk's avonds. Op de dag kan hij zich best 'boos' maken en probeert dan uit alle macht los te komen.

Slaapjes overdag zijn hier trouwens ook erg wisselend. In box sowieso niet meer, heel soms op het voedingskussen, soms in de schommelstoel en altijd in mijn armen. Oh ja en soms een half uurtje in bed.

Blijf hem wel gewoon op bed leggen en het proberen maar als het niet gaat houd het gewoon op.

@fivechildren jij hebt het flink te pakken gehad zeg! Wat balen.... Hopelijk ben je er dan nu in ieder geval voor de rest van het jaar of langer vanaf. Ging het allemaal wel een beetje met het verzorgen van de kleine en de andere kids?

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @theebeeb: WmvSS staat voor Wendy mama van Senna & Sophie :)
    Vigo moet er nog bij, ik moet mn nicknaam nog veranderen :D

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Halo allemaal,

gisteren druk gehad in huis, alle kids plus een vriendinnetje, erg gezellig!
    vorige nacht werd hij 3x wakker, overdag ook af en toe huilen.Ik kijk het altijd even aan welk huiltje het is.
    Ik wil hem niet steeds maar uit bed plukken, maar hij doet 1 goede slaap van fles tot fles overdag en de rest half uurtje en dan er maar uit, op de arm slape en dan even in de box. Dat is\ ook vaak maar 15 min.
    Hebben jullie ook zo'n spierpijn in je armen?

Ik heb vannacht de voeding gedaan,ML is mijn dochter en vriendin om 5 uur gaan ophalen van het stappen.
    Heel bijzonder zo hoor, een baby op schoot en DL in de make up om uit te gaan. Maar wel ontzettend leuk!

Vanavond voor de 2e x op visite,sinds hij er is ben ik pas 1x naar een vriendin geweest, wel naar zh en naar buiten maar het kwam er gewoon niet van.Gezellig even naar opa en oma

18. Theebeeb

Goedemorgen

Hoe zijn de nachten gegaan met de beebjes?
    Hier geslapen van 22.30-7.30
    1 x wakker geweest. Meneer had zich losgewurmt uit zn doek en de dekens lagen door het hele bed ;) en daar werd hij koud van.
    Daarna ging hij direct weer slapen.

@wmvss dan zat ik er niet ver naast met je nickname ;)

@vogeltje hoe ging het slapen vannacht in de pb ?
    @vifechildren fijn dat je weer bent opgeknapt! Je hebt het flink voor je kiezen gehad dus. Kon je het wat bolwerken thuis?

@mama40 ik heb ook spierpijn. In mn arm en schouder. Haha. Dacht echt dat ik de enige was. Had mn vriend ook al gevraagt, maar die had nergens last van. Dat is idd erg bijzonder zo iedereen actief in het nachtleven. Het leeftijdsverschil is ook echt leuk zo. Zon grote dochter en dan zon kleintje erbij.
    Veel plezier vandaag bij opa en oma!

Hier sneeuwt het. Ik ben er zo klaar mee. Ik heb altijd last van een winterdip. En toe aan het voorjaar.

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Theebeeb: lekkere nacht heeft hij gehad! Ik zie dat die van ons maar 2 dagen schelen maar Lucas komt middein de nacht ook nog. 24 uur ong laatste fles en dan rond 4 uur weer en om 8 uur .
    Hij is ook te vroeg geboren en nog erg klein,misschien dat dat er mee te maken heeft?

Mijn man heeft nog een zoon van 9 en als je ziet hoe leuk het met elkaar omgaat! Gisteren gaf hij advies aan de meiden wat ze aan moesten trekken, zitten ze met z'n 3en in hun kamer, geweldig om te zien hoor.
    Elk weekend zijn de kinderen hier, soms met een vriendinnetje en dan met z'n allen aan tafel, geweldig,ik geniet er enorm van en zij gelukkig ook!
    Zomteen uitgebreid ontbijt, als de dames tenminste uit hun bed willen haha

20. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook puckababy maar gaat top.
    Enkel overdag word hij er boos in hihi :D

Kleine alweer 8 weken...
    Gaat snel!

Hier overdag soms dutje en met nachten zijn we door reflux en medicijnen hekemaal opnieuw begonnen...
    Vanacht was 1e keer 4.5u achter mekaar sinds lange tijd...

Weet iemand iets van hoog sensitieve baby's?
    We staan nu onder controle bij huisarts ivm overmatig huilen en verborgen reflux.
    Zij heeft bepaalde extra kinderstudies gedaan en vond aan hand van mijn verhalen en nadat ze met hem even bezig was dat hij erg op een hoog sensitieve baby lijken.

Heb me nu eens verdiept erin... en het klopt allemaal...
    Hoog sensitieve baby's
    Heb boek besteld erover... ben wel benieuwd.
    Nu heb ik gister al bepaalde dingen geprobeert en hij heeft 1x een uur gekrijst ipv uuuuuren...
    Ben wel benieuwd en ga me er goed in verdiepen.

Dit is kleine Kiann...
    Lekker even in de wipstoel
    http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/842868_336219313149923_2108475115_o.jpg

Deel Deze Pagina