Hee meiden mag ik ook meeschrijven hier, ik was op 05 december uitgerekend maar onze man is op 26 november geboren met 38+5.. hij wilde gelukkig al eerder komen dus @ Mariahh hoeveel spuugt ze uit? Op zich is wat uitspugen normaal en er is een open verbinding tussen neus en mond, is vervelend maar niet raar ofzo. Als ze er veel ast van heeft is het wat anders natuurlijk. Hier ook infacol vooral als hij het er moeilijk uitkrijgt. Hij heeft nog wel krampjes maar lijkt minder te gaan worden ook zonder infacol.
Ze spuugt best veel, niet dat er een beetje langs haar mondje loopt maar t komt echt met een golf en dan zoon golf 1/2 of zelfs wel 3 x Hoe is het met jou kleine man??
hoi meiden sorry voor mijn afwezigheid. maar even een vraagje ik ben sinds paar dagen elke ochtend misselijk zou ik zwanger zijn? wij dachten dat ik alweer ongesteld was en ben aan de pil begonnen. maar ben zo bang want ik wil geen tweede kindje. emotioneel vind ik 1 al heel moeilijk. gister nog gesprek met me vriend gehad en die zij ook ik hoef geen tweede kindje. we zijn erachter dat we het heel zwaar vinden om quintes op te voeden (nu al ) voel me hierdoor zon slechte moeder maar hoop dat alles goed komt. vanmiddag om 11.15 weer naar de kinderarts voor quintes. wanneer zou ik een test kunnen doen?
@mariahh Ik vind het wel veel hoor als er een paar golven uit komen. Ze zeggen altijd dat een mondje vol normaal is. Bij Luc komt er soms ook een golfje uit, maar dat is maar af en toe en dan ook maar 1 keer. Misschien kan je het eens bij het CB vragen? @stephanie Ik zou niet weten wanneer je een test kan doen, maar het zou theoretisch volgens mij wel kunnen dat je zo snel zwanger bent. Waarom voel je je een slechte moeder eigenlijk?
@ Mariah zoals jij het verteld vind ik het spugen ook veel ja.. Hier geeft Luc idd ook weleens een mondje terug maar dat is klein beetje idd en hooguit 1 x per dag.. @zwanger zijn het zou wel kunnen dus zou je even moeten testen.. Hier nog geen behoefte om bedje in te duiken met vriendlief haha.. @stephanie hoe komt het dat je je een slechte moeder voelt? Is ook niet niks een eerste kindje alles is nieuw zal heus wel goed komen!!.. En waarvoor moet quintes naar de kinderarts? Sorry als je dat al hebt verteld..
Morgen komt de ha nog langs voor m'n bloeddruk dus zal hem gelijk even vragen over t spugen, vandaag ging het al wel beter maar t zit me toch niet lekker, hou jullie op de hoogte. Stephanie waarom voel je je zo? kop op meid!
Als het telkens golven zijn kan het wat ergers zijn, projectiel spugen gaat in grote golven en met veel kracht eruit lijkt het daarop? Zou het idd even met huisarts overleggen. Plast en poept ze wel goed? Hier gaat het met het kleine mannetje goed alleen heeft hij zoveel krampjes en heb ook eens in de paar dagen groene poep in de luier zou komen door veel voormelk maar weet niet echt wat ik er nog tegen kan doen allemaal. Ik doe nu blokvoeden met de hoop dat mijn productie ook wat minder wordt en hij beter&eerder bij de achtermelk komt. Grootste jongen is vandaag alweer 3 jaar geworden, herinner me 3 jaar geleden nog zo goed dat hij een klein babietje nog was. Dan merk je hoe snel de tijd gaat, voor je het weet zijn de baby's hier ook al 3!
Hey Dames, Ik zou ook graag mee willen schrijven hier! Ik was vandaag uitgerekend, ben bevallen op 12-12-12 van een zoon Sil
@Fivechildren Leuke datum!! Die had ik ook als streefdatum.. Alleen ons manneke is al geboren op 6-12-12 met 36 weken zwangerschap Maar meneer doet het goed!
Ik heb ook met borstvoeding dat ik volgens mij teveel melk heb.. Het spuit er ook echt uit als ik hem aanleg en Lucje trekt dan terug waardoor heel zijn gezicht onder de melk zit snel doekje ervoor.. Maar schiet echt niet op.. Is gewoon teveel voor hem en stopt dan ook snel met drinken.. Ga morgen naar cb en dan even navragen wat ik beste kan doen.. En meneer huilt eigelijk nooit behalve met verschonen of aan en uit kleden dan schreeuwt die het echt uit zo sneu.. Verder gaat het prima haha
Nathalie als je een kolf hebt, kan je eerst de druk afkolven dan spuit het wat minder. Heb het ook wel dat het eruit spuit en hij snel moet drinken.
Ja dat doe ik nu ook met de hand ff.. Maar dan blijf je die hoeveelheid melk steeds aanmaken.. Zometeen naar cb dus vraag het wel ff na..
Met alleen de druk afkolven heb je dat niet hoor. Max 20cc scheelt al wat in het toeschieten van de melk.
Bij mij liet Luc in het begin ook vaak los en zat alles onder de melk! Het gaat nu beter. Ik kolf nu ook minder dan eerst, dus volgens mij is mijn productie nu beter op hem afgestemd. Ik ben net bij het CB geweest om te wegen en hij weegt al 3870 gram. Hij is dus lekker aan het groeien. Ik kwam toevallig een meid van de zwangerschapsgym tegen daar. Haar zoon is twee weken eerder geboren dan Luc, maar wat een verschil. Ik vond Luc al zo groot geworden, maar vergeleken met haar zoon is hij echt nog zo klein! Van de week hebben we een bult ontdekt bij zijn lies. Het is nu minder, maar de CB arts denkt dat het een liesbreuk is. Morgen dus naar de huisarts, spannend! Ik hoop dat dat het niet is!
Hier vandaag ook op cb geweest en onze Luc weegt alweer 3065 groeit goed.. Vandaag precies 2 weken oud.. En bv gaven ze idd aan op cb om met hand wat af te kolven en dat op geven moment je lichaam zich aanpast aan hoeveel kleine nodig heeft.. Ben alleen dan weer bang dat je teveel afkolft haha maar hij groeit goed dus zal het heus wel goed doen @hanneke succes bij de huisarts hopelijk is het niks!!
Helaas, toch een liesbreuk... We worden nu doorgestuurd naar het Sophia. Nu even afwachten totdat we daar terecht kunnen, maar waarschijnlijk zal het wel een operatie worden. Zie er nu al tegen op. Gelukkig heeft hij er geen last van nu, alleen als hij bv huilt wordt het dik. Hoe gaat het met het spugen Mariahh.
Spugen word minder gelukkig, probeer haar nu om de 5 min ong even van de borst te halen zodat ze niet te gulzig word en geloof dat m'n melk productie nu goed is voor d'r niet te veel dus. Nu wel enorm gevoelige tepels dus hoop dat t wat minder word Gister op cb zat ze al op 3120 ( 3010 was geboorte gewicht) Hanneke wat vervelend van die liesbreuk! heel veel sterkte!
Oh dat is minder nieuws! Fijn dat die er geen last van heeft, is het met een operatie wel te herstellen? Hier begint Luc ook te spugen maar dat is vaak mondje neemt die nog net een slok teveel denk ik.. Maar is maar af en toe hopelijk blijft het daarbij..
@ Nathalievs, 6-12-12 is ook een mooie datum, toch? 6 is de helft van 12 Mijn zoontje heet trouwens Sil, ik ben gisteren naar de dokter geweest want Sil bleef maar spugen... Nu blijkt dat hij een buikgriepje heeft... Bij mijn andere kinderen werden ze pas ''echt'' ziek rond één jaar! Ik maak me best wel zorgen!