December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook 5x 150 en in nacht meestal 120cc
    Hij drinkt gemiddeld 3 a 4 flessen helemaal leeg.

Gemiddeld 820-850cc per dag dus...
    Hij mag ongeveer 850-900cc per dag volgens de 150 per kg methode.
    Dus ik vind het prima.

2. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb hij krijgt 5 flessen 5.30-9.30-13.30-17.30-21.30 ongeveer dan natuurlijk maar meestal wel rond deze tijden.

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@jelle dat lijkt erg op ons schema. Maar als je 165 aanbied maak je dan 180 klaar en gooi je wat weg?
    Want als je 150 water neemt en je doet de poeder erbij word het ook wel 170 in totaal.

4. Theebeeb

Zo zie ik ze het liefst... Hihi
    Dit stoeltje is echt zon dikke aanrader!!!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      34,7 KB
      Weergaven:
      5
  5. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Maak het aan met 150cc water. Volgens de achterkant van de verpakking heb je dan 165cc voeding. staat ook dat ze dit mogen wanneer ze tussen de 4-5 kilo zijn.

En leuke foto!

6. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Nu snap ik het.
    Ik hoop dat hij wat gegroeid is,dan mag hij iets meer.
    Hij is nu wel meer voldaan dan de afgelopen dagen.
    Ik wil hem niet overvoeren maar huilen van de honger is ook niets natuurlijk.

Het was een blije baby en nadat hij uit het zh kwam vorige week heel veel jammeren.....
    Ik heb het advies van de chirurg niet opgevolgd. 1 Schep voeding extra zag ik niet zitten,is wel heel veel en volgens mij kan dat niet goed zijn?

Theebeeb: zou best kunnen hoor een tandje. Er zijn ook babys die georen worden met een tandje.Oke er zijn er vast niet veel maar het bestaat wel.
    Weet nog dat ik het jammer vond dat mijn dochter tandjes kreeg,dat babybbekje verdween:D

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @kirasese Wat leuk die foto met de hond. Grappig dat hij de bal gaat brengen.
    Wij hebben drie katten en die accepteren Luc, maar vinden er verder niet zo veel van. Ze gaan er niet bij liggen. We waren van een kat bang dat die het niet leuk zo vinden en alleen maar boven zou zijn, maar die is juist socialer geworden. Ze komt vaker op schoot, ook als ik Luc aan het voeden ben. Ze rennen in ieder geval niet meer weg als hij gaat huilen

@wmvss Gecondoleerd met opa. Heeft opa Vigo nog gezien?

@mama40 Succes bij de kinderarts.

@theebeeb Ik denk dat het voor tanden wel vroeg is, maar het zou wel kunnen. Ik hoorde gisteren van mijn moeder dat ik 11 maanden was, maar dat is extreem laat.
    Wat ligt hij lief in dat stoeltje!

Ik merk nu echt dat Luc langer aan het worden is. Als ik zit en hem tegen mijn schouder hou, kan hij nu een soort op mijn schoot gaan staan. Dat is niet de bedoeling, dus moet hem echt hoger optillen of zorgen dat hij zijn beentjes intrekt
    Ben nu echt aan het aftellen om weer te gaan werken. Volgende week vrijdag is mijn eerste dag weer. Ik ben benieuwd hoe het straks zal gaan. Ik doe nu best wel veel huishoudelijke klusjes overdag en dat zal straks dus 's avonds moeten.

@voeding Ik weet natuurlijk niet hoeveel Luc drinkt omdat hij bv krijgt, maar ik geef 1 keer kv per dag en dan krijgt hij 165/170 cc. Hij drinkt dat netjes op en lijkt er genoeg aan te hebben.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hanneke: hoe doe jij dat met voedingstijden en bv? Op welk moment geef je een flesje kv?

@theebeeb: wat ligt hij lekker te pitten!

@wendy: gecondoleerd. Wat is hij oud geworden!

Ik ga zo naar het inloopspreekuur van cb. Ben benieuwd hoeveel ze weegt!

9. Amann

Amann Actief lid

22 jun 2012
    312
    8
    18
    Vrouw
    Zuid holland
    Hoi meiden,
    Ik ben een tijdje niet online geweest maar probeer nu weer mee te kletsen :D

@Theebeeb wat een leuke foto zeg! schattig

@Wendy gecondoleerd meid,nooit leuk om iemand te verliezen :(

@Hanneke Fijn dat je binnenkort weer gaat werken ben benieuwd hoe je eerste dag weer is

@vogeltje Succes dalijk bij het CB

@Jelle wat lekker dat je om de 4uur voed haha,hier lukt dat nog niet! Al ben ik nu wel in 2 weken van 7 naar 6 voedingen gegaan (geen nachtvoeding meer)

Gisteren had ik rond 21u de fles gegeven aan Lucas, en hij zou dus om 12u weer moeten maar wij waren zooo moe ineens :p (hij sliep wel al)
    Hadden Lucas al in de wieg gelegd zodat hij savonds kan wennen eraan.
    Dus wij gingen rond 23.30 naar bed met het idee dat we om een uurtje of 4 eruit moesten voor een flesje..maar niet dus! kleintje werd sochtends pas wakker tegen 7uur oeps :) voel me meteen slecht.
    Ik geef nu trouwens 120 cc wat met schepjes 135 is. Alleen hij huilt nu vaak na een voeding even dus denk dat hij behoefte heeft aan meer per keer?? heb bij de fles van net extra water gedaan en hij dronk het gewoon op (zo'n 145 cc)

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @vogeltje Ik geef om 8:00, 12:00, 19:30 en 22:30 BV en om 16:00 een flesje KV. Op deze manier hoef ik maar 1 keer te kolven straks op het werk. Verder afbouwen durf ik nog even niet, het zou kunnen dat de productie dan verder terugloopt.

@amann Je hoeft je dan niet slecht te voelen toch? Lekker genieten dat je zo lang hebt kunnen slapen ;)

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hanneke: maar dan voed je dus niet op verzoek?

Vandaag met het tweede slaapje in de puckababy bezig... Vanmorgen wel weer na een half uur wakker... Ben benieuwd wat ze nu doet!

12. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @vogeltje hier juist weet zonder haha.... Had hem slapend op bed gelegd maar na kwartier was hij alweer wakker. Nu steeds speentje gegeven maar laten liggen en proberen het gejengel te negeren. Het is nu even stil maar durf nog niet te gaan kijken hahaha.

Ik heb het nog niet getypt of hij begint te huilen Pffff

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja!!!! Hier al bijna anderhalf uur aan het slapen :)

Ze weegt nu 3640 gram. 300 gram in twee weekjes dus dat is netjes. Nog een weekje en dan prikjes...

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Netjes hoor vogeltje (het slapen en het gewicht)
    Luc heeft eigenlijk altijd volgens een vast schema gedronken. Hij heeft na zijn geboorte 12 dagen in het ziekenhuis gelegen en kreeg daar precies om de drie uur.
    Eenmaal thuis heeft hij dat redelijk aangehouden, maar als hij eerder of later kwam kreeg hij natuurlijk wel gewoon. Vooral 's avonds zat er op een gegeven moment wat korter tussen.
    Ik vind het nu wel prettig om dat vaste schema aan te houden, weet dus precies waar ik aan toe ben.

Moet nu gaan oppassen op het aankleedkussen. Als meneer boos is kan hij zich met zijn beentjes een beetje afzetten en schuift naar achteren. Moet hem dus niet te dicht bij de zijkant leggen, anders schuift hij met zijn hoofd tegen een rand aan.

15. Theebeeb

@vogeltje wat fijn 1.5 uur !!

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Het werd uiteindelijk ruim 2 uur! Hoe blij kan je zijn :)

@Theebeeb: tijdens het clusteren komt saar heel vaak. Het heeft te maken met de lagere melkproductie 's avonds, buffertje opbouwen voor de nacht en mamahonger...

@hanneke: dan moet je inderdaad gaan oppassen op de commode!

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  18. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    #598 Jelle28, 11 feb 2013
    Laatst bewerkt: 11 feb 2013
  19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een lieve foto's!

20. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Woww wat een knappe kerel is Wessel zeg! Echt een leukerd.

Deel Deze Pagina