December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Meiden welke luiers gebruiken jullie? Wij pampers 1 tot nu toe, maar Vigo is de afgelopen 2 dagen steeds nat, terwijl hiij met pampers 2 vorige week juist steeds nat was :( Hij zit er net een beetje tussenin denk ik .......

2. Amann

Amann Actief lid

22 jun 2012
    312
    8
    18
    Vrouw
    Zuid holland
    @ Jelle & kirasese Wat een lieve kindjes hebben jullie :D

Wij gebruiken kruidvat luiers, sinds een paar dagen maatje mini (eentje hoger dan newborn) en die zitten prima en lekken niet door..moet alleen het bovenste randje een beetje omvouwen want zo groot zijn meneer zn billetjes nog niet hihi :p

Ik had van een vriendin maatje 2 van pampers gekregen,maar die lijken groter te vallen dan kruidvat,hier hangen die namelijk tot op zn knieen dus die gebruik ik nog niet.

3. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @vogeltje, wmvss en amann dank jullie wel :)

Hier nog steeds pampers 1 en geen problemen. Maar Wessel is ook nog wel wat kleiner dan vigo. De luiers van etos schijnen ook erg prettig te zijn maar heb er zelf geen ervaring mee.

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier pampers maat 1. Maar de billetjes nemen behoorlijke formaten aan ;) moet de plakstripjes aardig aantrekken dus denk dat ik na dot pak op nummer 2 overga.
    Vind ze soms wel stinken door de kleertjes heen. Een plasluier dan ;) poepluiers is zowieso stinken hihi

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier voorlopig pampers maatje 1.. Etos maatje 1 vond ik niks. Heel vaak lekte ze door. Saar poept erg veel met explosieve kracht, daar was de etosluier niet tegen bestand.

De nachten worden steeds slechter... Zat nu maar 4,5 uur tussen....

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    En alweer bezig met de tweede nachtvoeding :(
    Hoop dat het eenmalig is en met sprongetje te maken heeft.... Want dit is wel weer pittig.

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik gebruik al 3 weken pampers en kruidvat maat 2 :D
    In nacht gebruik ik mt 3 zelfs :$

Heb ik zo'n joekel? Hihi

8. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #608 WmvSS, 12 feb 2013
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
    Jaaaaaaaaa hoor, Vigo heeft officieel doorgeslapen :D Na de laatste fles van 22.15 lagen we om 22.43 in bed en om 6.13 ging de eerste fles er pas weer in :)

Ben echt super trots op ons slaapkoppie!

9. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @wmvss wat lekker!

@vogeltje hoop inderdaad voor je dat het maar tijdelijk is.

Hier ook en top nacht half elf laatste fles vier uur alleen speentje en eerste fles was half 8!!

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaloers.... Zucht....

@kirasese: ik heb een kleine beeb... Met minibilletjes en spillebeentjes dus vandaar maatje 1

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Leuke foto's!

Ik gebruik wat en in de aanbieding is maatje 1. Geen probleem met doorlekken en wat me opviel aan pampers is dat gaas wat aan zijn billetjes ging plakken.

Gisteren naar de ka geweest,straks naar de oogarts.Ze zag iets\in zijn oogjes en we kunnen vanddag al terecht. Jammer dst ik mijn werk heb af moeten zeggen...weer niet showen!

Advies ka:tijd nemen om aan elkaar te wennen.
    na de opnames in het zh is een ritme moeilijk hier te vinden, ik ken soms mijn eigen kind niet...
    Nu maar hopen dat hij niet aan zijn oogjes geholpen hoeft te worden,wil dat hij nu eens bij ons blijft!

12. Theebeeb

@wmvss wat lekker he!! Hij weet nu hoe het moet.

@vogeltje ja dat zijn pittige nachten zeg zo 2 x voeden snachts.
    Nu gaat het misschien nog maar als je straks weer moet werken is het wel zwaar.

Wanneer moeten jullie weer werken? Ik half april. En wat doen jullie voor werk,? ;) ik werk op de traumatologie in het ziekenhuis.

13. Theebeeb

Nacht was top. 21.45-6.45 !!

@mama wat zei de ka over de voeding, mag je al ophogen?

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: hopen dat er niets aan de hand is met zn oogjes!

Ik moet half maart alweer beginnen :( ik werk in het onderwijs. Heb groep 4.

15. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik moet 6 maart alweer werken en ondanks dat ik Vigo dan hele dagen niet zie heb ik er wel enorme zin in. Ik werk al niet meer vanaf 20 weken zwangerschap vanwege zware bekkeninstabiliteit.

16. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik heb dienstje gedraaid maar officieel werk ik vanaf 28feb :D

17. Theebeeb

Ik heb maandje onbetaald verlof erachter geplakt. Vandaag half april.
    Ik ga vandaag op een lijstje bijhouden hoeveel (hoe weinig eigelijk haha) hij slaapt en waar. In zn stoel of bedje.
    Gister middag heb ik hem in zn bedje gelegd hij brulde alles bij elkaar. Hij lijkt dan wel boos. Ik heb hem een half uur laten liggen en 2 x getroost en toen toch maar opgehaald. En dan is het goed.
    Wat zouden jullie doen? Ik wil hem smiddags zo graag even in zn bedje hebben te slapen. Ze zeggen dat je zon kleintje niet kunt verwennen de eerste drie maanden maar ik heb het gevoel dat hij wel weet dat ik hem ophaal als hij maar lang genoeg een keel opzet.

18. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik hoef eind maart pas weer te beginnen. Werk als doktersassistente in het ziekenhuis.

Moet er nu nog niet aan denken te gaan werken maar tegen die tijd zal dat vast wel anders zijn....

@mama40 hoop inderdaad dat er niets met zijn oogjes is! Zou toch wel heel fijn zijn als jullie nu gewoon even rust en tijd met elkaar hebben juist om hem goed te leren kennen.

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Schijnt dat kleintjes heel erg goed aanvoelen dat wanneer ze huilen en je meteen bij het bedje staat.
    Dat zei de kinderarts gisteren tegen me.Ze had het over de 10 min methode. Als alles ok is, schone broek,gegeten,aandacht gehad dan even rust geven door in bed te leggen. huilt hij,na 10 min even erheen,speentje,hand op het hoofdje en daarna weer weg.En dat herhalen, natuurlijk niet als hij echt de boel bin elkaar gilt.

daar is hier nu even geen gelegenheid voor met al die bezoeken, heb het gevoel dat ik vanmiddag eens heel hard ga janken.......ben doodmoe vanalles,gisteren om 13 uur de deur uit, om 1645 uur was ik weer thuis, huilend kind die ook van de wap was...

Maar goed, het moet dus we gaan maar door.

Ik werk in de zorg, bij dementerende ouderen,moet 2 april weer aan de slag.Heb 4 weken een vakdag op woendsdag dus hoef maar 3 dagen te werken de eerste maand.

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @kirasese Wat een super stoere foto!

@jelle Wat een mooi mannetje zeg! Leuk ook met die hond!

Wij gebruiken pampers, nu al een tijdje maatje 2. Met plas gaat dat helemaal goed, soms komt de poep wel bij de beentjes eruit. We hebben een keer wat kruidvat luiers gekregen maar dat vonden we niks, hij lekte toen juist door. Hoor wel veel positieve verhalen over kruidvat luiers. Op het KDV hebben ze die ook, dus dan kan ik kijken of dat goed gaat.

@vogeltje Best kans dat het een regeldagje is dat ze vaker komt?

@wmvss Super zo'n nacht!

@mama40 Succes bij de oogarts. Hopelijk is er niets aan de hand, het is nu wel even genoeg geweest!

Gisterenavond moesten we een nieuw koffieapparaat kopen. Mijn vriend kon niet nog een dag zonder koffie ;) Ik ben meegegaan met Luc, konden we ook even naar de prenatal. Ik dacht dat hij wel lekker zou gaan slapen, maar eenmaal in de winkel was hij telkens wakker. Dus eenmaal thuis een heel erg moe kind. Dan is hij echt zo verdrietig. Dus voortaan maar niet meer 's avonds op stap met hem.
    Hij heeft van 23:15 tot 08:00 in bed gelegen, maar wel wat onrustig geslapen. Heb wel een paar keer speentje moeten geven.
    Gisteren had hij 1,5 uur geslapen en toen we net wilden gaan eten werd hij wakker. Ik dacht dat het drama zou worden, maar hij heeft de hele tijd in zijn stoel erbij gezeten en was heel lief. Daarna zelfs nog een tijdje op zijn buik gelegen.

Deel Deze Pagina