December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Eczeem heeft hij van zn vader die heeft er ook last van. Ik heb de creme vandaag 2x aangebracht en ik zie nu al verbetering!

Vigo heeft er wel jeuk aan merk ik, als ik hem op mijn schouder leg om te boeren scheurt hijj heel hard met zijn kin over het doekje.

@jelle: vervelend he zo'n dag. Vigo had gisteren een mekkerdagje en ik word dan ook erg nerveus hoor dus voel jezelf maar niet schuldig. Morgen is het vast beter.

@theebeeb: hardlopen :$ haha jij liever dan ik! Mijn conditie is ook 0 komma 0 hoor. Ik wil ook weer gaan sporten maar mijin bekkeninstabiliteit laat dat nog niet toe.

@vogeltje: ik hoop echt dat er snel verbetering optreedt en anders inderdaad volgende week weer aan de bel trekken.

@hanneke: ik wil Vigo ook het liefst na zijn 19 uur fles in bed leggen, maar ik ben bang dat hij dan na de fles van 3 a 4 uur snachts niet meer wil gaan slapen. Zijn ritme is dat hij 2x 4a5 uurtjes slaapt in de nacht en als ik hem na de 19 uur fles in bed leg wordt dat dus 3x

Ik ben net afscheid wezen nemen van opa. 98 of niet ik word er toch wel erg verdrietig van als ik hem zo zie. Hij heeft een mooi en lang leven geleidt maar het had toch nog wel een paar jaar langer mogen duren.

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Goedemorgen dames

@jelle hoe is het vannacht gegaan? Zo vervelend die krampjes. Hier gister ook weer. Hij lijkt dan wel een plank. Ik geef dan venkelwater. Het lijkt iets te helpen. Ik leg hem dan op tafel op het aankleedkussen en ga met zn beentjes fietsen. Ik pak er dan een stoel bij want ben soms wel 45 min bezig ;) na drie maanden worden de krampjes minder.
    Hoe was het bij je schoonzus? Hopelijk kon je wat ontspannen.

@mama40 hopelijk alles goed gegaan in het ziekenhuis en kunnen ze wat betekenen voor lucas. Jullie zullen wel moe zijn na al die tripjes.

@wmvss fijn dat het zalfje werkt. Die kleintjes moeten niks mankeren. Ik vind alles ook 100x erger als mn zoon het heeft. Een verkoudheidje bijv, vind ik al zoo zielig.
    Als vigo snachts komt kun je dan ook een speentje proberen? Het is niet altijd te zeggen dat hij honger heeft. Het kan ook gewenning worden elke nacht wakker worden rond dezelfde tijd.
    Ik zei dit laatst in een ander topic. Nou dat had ik beter niet kunnen doen. Ik was volgens bepaalde meiden een slechte moeder die niet zin had om snachts te voeden. Dat bedoel ik er helemaal niet mee maar het is mn eigen ervaring. En het wil niet zegen dat het voor elke baby geld maar voor sommigen wel. ;)

Hier meneertje gister avond om 19.00 in bed gelegd. Uiteraard hard huilen. Af en toe even speentje gegeven en over zn bolletje geaait. Hij heeft misschien 2 x 10 min geslapen. Dus of dat nu goed is weet ik niet.
    Vannacht was prima. 22.00-7.00 ik ben nog wel ontzettend veel wakker. En hoor hem soms huilen in mn slaap (?)
    Dan ga ik kijken en slaapt hij. En dan heb ik echt het idee dat ik gek word. Haha.

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: er kan hier op het forum soms zo kattig worden gedaan! Snap heel goed wat je bedoelt hoor! Inderdaad huilen baby's 's nachts niet alleen van de honger. En elke baby is weer anders! Iedere moeder weet wat het beste is voor haar eigen kind.

Saar maakte eerst blokken van 6 en soms 7 uur... Maar de laatste nachten maar 4 en soms met rekken 5...

Puckababy gaat wel werken! Ze valt nu zelf in slaap overdag! Inslaaphuiltje wordt steeds korter. Ze slaapt alleen niet langer dan 3 kwartier maar het is iedergeval iets :)

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @vogeltje Ik begreep van het CB dat baby's een soort slaapcyclus hebben van drie kwartier. Lukt het niet om haar na die drie kwartier nogmaals in slaap te krijgen met een beetje aaien en eventueel een speentje. Hier werkt dat soms wel. Maar inderdaad, 3 kwartier is al heel wat

Het ging gisterenavond nog wel redelijk. We hadden bij mijn moeder gegeten dus hij kreeg iets later voeding dan ik van plan was (8 uur) maar daarna heb ik hem in bed gelegd. Hij was eerst klaarwakker, maar heeft niet echt gehuild. Dan is hij een beetje aan het rondkijken. Ik denk dat hij uiteindelijk om negen uur sliep. Daarna heb ik hem na elven toch maar wakker gemaakt en heeft hij voeding gehad. Even snel verschoond en rechtop gehouden, ik denk dat hij toen om 23:45 uur ging slapen. Wel weer een paar keer even wakker vannacht (dat blijft helaas), maar uiteindenlijk tot iets van 8 uur geslapen. Hoop dat we dat er in kunnen houden, alleen dan allemaal een uurtje vroeger. Alleen morgen krijgen we bezoek en dan vind ik het niet leuk als hij hele tijd in zijn bed ligt.

@theebeeb Hij maakt wel echt goede nachten zeg! Je zult denk ik vanzelf ook wel minder wakker worden. Lekker dat je weer gaat hardlopen trouwens

@jelle28 Gaat het vandaag wat beter met de kleine?

De darmkrampjes zijn hier niet meer zo erg. Ik geef nu nog twee keer per dag Infacol en ga dat ook wel afbouwen. Spugen blijft hij doen, maar dat verschilt heel erg per keer. Hij heeft er verder geen last van, ik blijf alleen kleertjes en spuugdoeken wassen ;)

Hij ligt nu lekker op zijn zij in de box te slapen, gelukkig wil hij dat wel (ivm voorkeurshouding)

5. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Toen we gister weg gingen viel hij in slaap en is niet meer wakker geworden tot aan zijn voeding van half twaalf dus kon gelukkig even ontspannen. En Wessel krijgt een neefje dus helemaal leuk.

Vannacht ging top na zijn laatste fles geslapen tot acht uur en tot nu toe zit hij vol lachjes en vrolijkheid!!

Zijn sinds gister ook over gestapt op andere voeding dus dat zal er ongetwijfeld ook mee te maken hebben. Net wel krampjes maar lijken nu minder heftig dan afgelopen dagen. En met de nieuwe voeding nog niet gespuugd dus dat is ook fijn.

@wmvss fijn dat je gelijk al verbetering ziet met de crème!

@mama40 ben ook erg benieuwd waar ze in het ziekenhuis gezegd hebben gister.

@theebeeb hier heb ik het ook een uitgeprobeerd hoor om 's nachts eren speen te geven in plaats van de fles en hier viel hij ook gewoon weer in slaap dus zo'n raar idee om dat uit te proberen vind ik dat ook niet hoor.

6. Theebeeb

@ Jelle Welke voeding had je en welke nu,?
    Leuk een neefje!

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb we hadden standaard voeding van de albert heijn en hebben nu friso comfort.

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    We hebben het maar druk he als ik het zo lees....veel wakker,krampjes,exzeem....je zou er moet van worden:)

Positief bericht: staar kan geopereerd worden.Er is een scan gemaakt van achter zijn oogjes en dat ziet er normaal uit.
    Als het doorgaat kan het 1 maart al gebeuren,we kiezen ervoor ze in 1x te laten doen. is maar 1x narcose en zh verblijf van 1 nachtje en deze keer wil ik blijven slapen bij hem.
    Zo sneu om te zien wat hij nu ziet: 1 dikke mist! maar nog 2 weekjes en dan kan hij als alles goed gaat zien! Nu merk ik pas hoe belangrijk het is,ik nam alles maar als gewoon aan voorheen maar met zo'n kindje ga je de wereld wel anders zien hoor.
    Wat nou was,stofzuigen en weet ik wat?
    Dat komt wel, kindje is momenteel het belangrijkste.

Ik heb gesproken met 2 moeders die ook in het zh waren,heel erg positief over de arts en ook iemand op een forum heeft bij hem gelopen met haar kindje en die was ook helemaal weg van hem.
    Dus ons ventje is in goede handen.

Ik ben even op, heb een verplichte rustdag opgelegd gekregen van ML, alleen bezig zijn met mezelf en de kleine,de rest komt wel.
    Ik heb overal spierpijn, zal ook wel spanning zijn en ben braaf weer mijn viatmines aan het innemen.Was ik een beetje laks mee maar het moet gewoon, ik ben nodig hier en gisteren voelde ik het kaarsje langzaam uitgaan, zit er even doorheen.

Maar dat neemt niet weg dat ik heel erg blij ben en dat we h=goede hoop hebben dat het onderwerp oogjes goed gaat komen.
    Wat zal het onzettend fijn zijn als hij weer kan zien en we oogcontact zullen hebben. Ik verheug me er zo op!!

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Oh wat fijn dat de staar geopereerd kan worden! Supergoed nieuws!

Hier ook een dagje Vigo en mama! Verder lekker niets. Oke ik heb net wel de vaatwasser aangezet :)

Vannacht was als vanouds, 3.15 uur wakker en heb ik hem een flesje gegeven. Hij is ook niet wakker wakker, hij huilt niet maar kreunt een beetje. Daar wordt ik wakker van en ga dan een flesje maken. Misschien moet ik inderdaad maar eens uitproberen of alleen een speentje werkt. Ondanks dat hij zn flesje wel leegdronk vannacht heb ik niet het idee dat hij wakker werd van de honger. Ik neem hem mee naar de huiskamer, leg hem op zn zij met zn gezichtje tegen de bank, ik klik het schemerlampje aan en ga in de keuken zijn flesje maken. Als ik terugkom is het kreunen over en slaapt hij eigenlijk weer .......... Maar ben zo bang om zn ritme te verstoren en dat ik dan vanaf 3.15/3.30 steeds in de weer ben voor een speentje terwijl als ik hem een flesje geef hij weer verder slaapt tot 7.00 uur.

Hebben jullie de eerste prikken al achter de rug? Wij moeten woensdag! Zie er enorm tegenop als ik eerlijk ben, hiji is nog zo klein :)

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier nog geen prikken gehad, moeten eigenlijk de 27e pas maar die ga ik afzeggen.
    we kregen van de arts het advies dat pas na de operatie te doen en dat doen we dus maar.
    Is ook niet leuk die prikken, maar het moet he? Lekker vertroetelen daarna,mijn dochter had er weinig last van altijd.

11. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @mama40 fijn dat het positief was en hij goed geholpen kan worden! Liever niet natuurlijk maar als het dan toch moet is het belangrijk dat je je goed voelt bij de arts en je weet waar je het voor doet, er zal een wereldje voor hem open gaan als hij opeens kan zien! Ook fijn dat het zo snel al kan zeker nu je toch nog helemaal in die molen zit, dan heb je het maar weer gehad.

En goed dat ml op je let en aan de rem trekt. Zeker nu kan je het niet gebruiken dat je kaarsje uit gaat. Lekker even genieten van je rust en je ventje vandaag!

12. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @prikjes hier moeten we 5 maart weer naar cb en dan krijgt Wessel ook zijn prikjes. Vind het ook maar niks hoor maar ja hoort erbij helaas.

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Luc heeft nu twee keer prikjes gehad. Het is niet leuk, maar vond het op zich wel meevallen. Ze hebben hem op de tafel gelegd en prikken gegeven en daarna heb ik hem gepakt en was hij eigenlijk bijna gelijk stil. Behalve een beetje verhoging heeft hij er ook geen last van gehad. Heb niet gemerkt dat hij last had van zijn beentjes.

@mama40 Fijn dat hij geopereerd kan worden. Niet leuk, maar wel fijn dat hij daarna weer goed kan zien. En prikjes moet je even uitstellen inderdaad. Luc werd een week na zijn prikjes geopereerd en eigenlijk mag dat niet (nu moest het even met spoed). De werking van de vaccins kan verminderen door de narcose.

@jesse Gelukkig gaat het nu weer beter met Wessel vandaag. En leuk dat hij er een vriendje bij krijgt straks

Er zijn hier nu vier buurvrouwen zwanger (van de veertien huizen), dus straks veel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes voor Luc. Er zijn ook al drie jongens van 2 jaar, een meisje van 1 en een meisje van een half jaar. Dus dat wordt wel gezellig straks!

@wmvss Misschien kan je het toch eens proberen met een speentje. Als het niks is kan je de nacht erna gewoon weer een fles geven

14. Theebeeb

@mama40 heel rot voor jullie dat de kleine man weer geopereerd moet worden. Kan me heel goed voorstellen dat je weleens denkt: wanneer stopt het nu eens. Anderzijds wel fijn dat jullie zo snel al terecht kunnen. Dan kun je aftellen en afstrepen straks. Ook fijn dat de arts een goede peer is. Als je in de buurt had gewoond had ik je opgezocht om je te vertellen dat je het heel erg goed doet en een hele lieve moeder bent voor Lucas. Ze zeggen weleens; voor je kind ga je door het vuur, maar bij jou is het momenteel wel dubbelwaar.

@wmvss je kunt het gewoon eens een nacht proberen om het speentje te geven. Weer even lekker instoppen en aai over het bolletje en een kusje. En werkt het niet, dan weet je dat ook weer. Het is allemaal uitproberen en experimenteren en ontdekken ;)

Ik heb de kleine man om 11.30 naar bed gebracht na zijn fles. Eerst 45 min emmeren, en huilen. Om de 10 min even naar hem toegeweest en bovenstaande toegepast. Toen ging de bel en ik stond even in de deur te praten en dacht toen ik weer in de kamer kwam, even boven kijken. Lag meneer te slapen! Hij heeft 2 uren geslapen.
    Daarna een poepbroek van heb ik jouw daar. Het kwam er aan de bovenkant uit. Rompertje en truitje zaten helemaal onder en ik ook halverwege ;) hij ging er zelf ook inzitten met zn handjes hihi bah.
    Maar nu is alles weer schoon.

15. Theebeeb

@vogeltje fijn dat de puck gaat werken voor Saar!
    45 min schijnt normaal te zijn voor overdagslaapjes. Ze pakken overdag meerdere kortere slaapjes.

Wij gaan morgen naar het cb voor prikjes!

16. Theebeeb

@hannekeg vruchtbare straat woon je ;)
    Leuk voor luc straks. Genoeg vriendjes en vriedinnetjes. Is toch wel heel fijn!

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Arme Lucas... sterkte!!!

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wat lief dit bericht! Doet me echt even goed hoor.
    Maar ik vind het niet meer dan normaal dat ik dit gewoon doe, dat lijkt me niet meer dan gewoon als moeder zijnde toch? Je wilt allemaal het beste voor je kindje en als er iets is dan komt de leeuwin naar boven (tenminste bij mij wel) en loop en ga je door tot je er bij neer valt.

Maar helaas zijn er genoeg ouders die dat niet doen, onze kindjes zijn echt bofferds met zulke ouders als wij!

Vanmiddag even een dutje gedaan,heerlijk was dat al was het maar een half uurtje.
    Onze kruimel ligt al een half uur te slapen in de box.
    Hij wordt altijd rustig van de cd die ik elke dag een keertje op zet.

Draaien jullie muziek voor de kindjes?

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hanneke: wat leuk zoveel kinderen in de buurt!
    'Hier is steeds de nutrilon op bij kruidvat dus dan zou je denken dat er veel babys zijn (of ze slaan te weinig in ).

Volgens mijn verloskundige waren er een aantal babys geboren rond de tijd van Lucas dus dat zou erg leuk zijn.
    Het is hier ene buurt met vrij veel ouderen, als zij eruit gaan zie je nu dat er meer jongeren voor terug komen.
    Buurvrouw heeft ook een kleintje maar ik heb haar nog niet ontmoet.
    Ik zag nl een zuigfles staan op het aanrecht.

20. Theebeeb

Goedemorgen dames

Hoe zijn de nachten verlopen? Hier normaal. 21.30-7.00
    Houdinie had zich wel 2 x losgemaakt om 2 en 5 uur.
    Ik hoor hem dan wrotten maar hij slaapt ook gewoon door. Dus snel weer ingepakt. En dan slaapt ie direct verder.
    Ik zag op internet van die doeken. Bijv swaddle me en mum2mum. Dat zijn geen officiele inbakerdoeken maar wel zoiets. Iemand ervaring?

Gaan er ook dames naar de hhbeurs/9maanden?
    Ik ga 20 febr.

Wij gaan zo naar het cb. Prikjes halen. Heb hele kleine ijspackingkjes mee in washandjes voor na het prikken. En ben benieuwd wat hij weegt.

@mama40 natuurlijk doen alle moeders dat voor hun kinderen maar daarom mag het best eens gezegt worden ;)

Deel Deze Pagina