December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: wat draai je voor cd?
    @theebeeb: spannend prikjes! Ik heb geen ervaring met die doeken..
    @hanneke:klopt van die slaapcyclussen. 's middags als ze rustig blijft laat ik haar liggen, dan valt ze na een kwartiertje weer in slaap.

Nachtje was ietsjes beter. Om 2 uur speen gegeven en toen sliep ze nog een uurtje. Ze was wel om 6 uur wakker. Heb haar toen bij me genomen tot half 8.

Was gister wel mn vriend even zat. Hij was moe doordat hij een dag in de kou had gewerkt. Dat snap ik maar een baby houdt er geen rekening mee. Ik ben ook moe omdat ik alle nachten zelf doe... Hij had haar gister 10 min vast en toen vroeg hij al of ze niet in bed kan... Was net haar jammeruurtje... Hij legde haar in de wagen en meneer ging lekker liggen op de bank. Ik heb een jammerende saar uit de wagen gehaald.
    Heb nog wel even gezegd dat ik in het weekend en als ik ga werken over 4 weken meer hulp wil van hem.

2. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @vogeltje: hier ook niet heel veel hulp hoor en ook ik doede nachten alleen. Zondag blijf ik lekker in bed :)

Vandaag de begrafenis van opa, dus een beetje hectisch hier nu. Opschieten, iedereen douchen, aankleden etc etc. Voor Vigo neem ik een voeding mee want opa wordt om 11 uur begraven.

Vannacht het speentje geprobeerd maar na 45 minuten werd hij echt kwaad en ging hij huilen van de honger. Heb hem dus uiteindelijk om 4.30 een fles gegeven :) nou ja weet ik dat ook weer toch ........

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvss: sterkte vandaag!

4. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@wmvss weet je dat ook weer je hebt het iig geprobeerd

Prikjes zijn achter de rug. Viel alles mee. (Tot nu toe)
    Even huilen bij het zetten maar daarna lag meneer alweer te lachen bij het aankleden ;) en ligt nu in coma ;)

5. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Hier ook weer een goede nacht, 22.30 laatste fles en toen 7.30 weer en daarna nog lekker tot 9.30 op bed gelegen.

@wmvss veel sterke vandaag, hoop dat het een mooi afscheid word.

@theebeeb fijn dat de prikjes achter de rug zijn en hij er niet veel last van lijkt te hebben

@kirasese leuke foto's weer hoor!

6. Theebeeb

Wendy sterkte vandaag met het afscheid van je Opa.

7. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Hallo dames,

Is het goed als ik hier ook mee kom kletsen?
    Ik ben Eveline, 32 en moeder van Josje, geboren op 29-12-2012 morgen gaan we week 8 in!
    Wat gaat het ineens snel.
    De eerste weken gingen mij te langzaam :( maar dat komt omdat zij veel heeft gehuild. In het begin veel krampjes en nu waarschijnlijk verborgen reflux waarvoor we gisteren gestart zijn met medicatie.
    Zo lang modderen we al aan met haar maar ik zat er op een gegeven moment helemaal doorheen.
    Mede ook omdat de borstvoeding niet ging en ze lag te draaien en wurmen met de tepel in haar mond :x
    Kolven heb ik welgeteld 4x gedaan maar mijn tepels waren ze kapot dat dat echt zeer deed.
    En ben sinds een week dus volledige flesvoeding aan het geven.
    Dus ik herken zeker wel wat in jullie verhalen over het slapen.
    En ook de reacties van manlief op een huilende baby :D en de nachten van voeden.
    08 april hoef ik pas weer te gaan werken dus heb genoeg tijd nu om te kletsen (nu kom ik pas in een ritme en wen ik aan het feit dat we nu een kleintje hebben)

Vraag maar raak en ik klets lekker mee!

Gr. Eveline

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Welkom!!! Gezellig en gefeliciteerd met je kleine!!!

9. Theebeeb

Welkom Flientje!
    Wij hebben hier een gezellig clubje en kletsen hier heel wat af. En proberen elkaar te helpen en delen ervaringen.
    Wat een vervelende start hebben jullie gehad met Josje. (Super leuke naam) heel begrijpelijk dat je er op een gegeven moment doorheen zit. Er gebeurt dan gewoon teveel in een hele korte tijd, dat je het eigelijk niet goed kunt behappen. En dan is de roze wolk ver te zoeken. Hier komt sinds vorige week de roze wolk langzaam deze kant op.

Zullen we een voorstelrondje doen? Ik begin.
    Ik ben theebeeb, 27 jaar. Ik ben verpleegkundige en mag half april weer aan het werk in het ziekenhuis. Samen met mijn vriend woon ik in het hoge Noorden. 16 december is ons 1e kindje geboren. Een zoon.
    Hij heeft ook verborgen reflux maar het Is een heerlijk vrolijk manneke.

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed idee van het voorstellen.

Ik ben 27 en sta voor de klas. Dit jaar groep 4. Half maart ga ik weer beginnen.
    Saar is geboren op 18-12-12. Lekker wakker grietje!

Wie van jullie heeft ook het oei ik groei boek? In hoeverre merken jullie iets van sprongetjes? Deze week zou saar een sprongetje hebben maar merk er niet veel van. Het enige is dat ze 's nachts eerder komt en dat ze zich niet zo goed alleen kan vermaken. Als ik haar in de box leg gaat ze al snel huilen...

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Welkom Flientje en gefeliciteerd met je dochter!

Ik ben Hanneke, 30 jaar en ben accountant. Luc is ruim 5 weken te vroeg geboren. Ben dus eigenlijk geen december mama, maar had dat wel moeten zijn ;) Met groei en ontwikkeling loopt hij dus ook 5 weken achter. Hij heeft 12 dagen in het ziekenhuis gelegen en is daarna nog geopereerd aan een liesbreuk. Nu hopelijk alleen nog naar het ziekenhuis voor maandelijkse controle!

@vogeltje Ik heb dat boek ook, maar heb ook wel eens begrepen dat je er niet te veel naar moet kijken. Volgens mij zijn de weken die ze aangeven ook de periode waarop het voor het eerst kan voorkomen en is het dus geen richtlijn.
    Trouwens terecht dat je meer hulp wilt van je vriend

@wmvss Was het een mooie begrafenis? Was Vigo mee?

@kirasese Zeker een drukke ochtend, snap dat hij moe was!

@theebeeb Gelukkig vielen de prikken mee. Hebben ze ook nog gewogen?

Luc heeft net 2 uur en 3 kwartier geslapen in zijn kamer. En dat zonder puckababy. Heb dus lekker even kunnen stofzuigen, dweilen etc. Nu heeft hij honger, maar moet na het medicijn voor ijzer minstens kwartier wachten. Dat is wel zielig en lastig

12. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Welkom flientje! Altijd gezellig als er nieuwe mensen mee komen kletsen....

Hier mijn voorstel verhaaltje

Ben jelle 28 jaar en werk als doktersassistente in het ziekenhuis. Eind maart mag ik weer beginnen. Wessel is 28 december geboren en doet het buiten de kleine dingen om goed! Samen met mijn vriend wonen we in utrecht en genieten volop van ons ventje.

Hier trouwens een man die echt veel doet! Hij geeft als hij thuis is (heeft wissel diensten) altijd de laatste fles de nachtvoeding deden we om en om tenzij vl vroege dienst had dan deed ik het. Daarnaast is hij echt een huisman die dus ook van alles in het huishouden doet maar daarnaast ook heerlijk een hele middag met die kleine op de bank kan zitten dus wat dat betreft mag ik echt niet klagen.

@vogeltje ik heb het boek niet maar ken het wel. Volgens mij moet je dat niet te strikt naar kijken. De een zal wel duidelijk een sprongetje hebben en de ander niet. Ieder kind is uniek dus dat zal met het door maken van de verschillende sprongetjes ook zo zijn. Daarentegen is het wel makkelijk dat wanneer je duidelijke veranderingen merkt je kan na gaan of dit inderdaad met een sprongetje te maken heeft zodat je weet wat de redden is van bepaald gedrag of eren bepaalde verandering.

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik ben 40,getrouwd,moeder van een geweldige dochter van 16 en een fantastische zoon van 8 weken.Verder nog een hele leuke stiefzoon van 9.
    Ik ben verzorgende IG.

Ons zoontje is 5 weken te vroeg geboren en heeft het down syndroom. Heerlijk mannetje die ontzettend veel toevoegd aan ons gezinnetje.

Leuke foto's gingen er voorbij! Geweldig smoeltje met die brede lach.

Ik draai de babycd van Raimond Lap. Er zijn ook vervolgcd's voor peuters geloof ik enz.
    Lucas reageert er nu echt op. Ik draaide hem al tijdens de zwangerschap en ook toen hij in het zh lag.

14. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Hallo allemaal,

Ik kom hier toch ook maar eens meekletsen.
    Ik ben Hanneke en op 18 dec 2012 is ons zoontje Micah geboren.
    Afgezien van de slaapperikelen ( overdag vooral erg weinig slapen enzo) denk ik dat ons ventje het best goed doet.

In elk geval denk ik dat het heel prettig is om eens te kunnen praten met moeders die met hun kindje in dezelfde periode zitten als wij. ( ik denk dat ik me elke week wel eens afvraag of ik toch niet beter flesvoeding kan gaan geven bijv. omdat ik gewoon niet weet hoeveel hij binnen krijgt en daar word ik me toch onzeker van.....)

Wij moeten overigens dinsdag naar het cb voor zijn eerste entingen en ik vind het nu al verschrikkelijk! Maargoed waarschijnlijk vind ik het erger dan hij en is hij het zo weer vergeten.....hoop ik in elk geval.

Ik lees en klets in elk geval graag met jullie mee de komende tijd.

Groetjes Hanneke

15. Theebeeb

Het mannetje is niet lekker van de prikjes.Temp 38.7 hij is gloeiend heet.Kan zn beentjes niet aanraken. Ze zijn gezwollen bij de prikplaats en doen hem zeer. Hij heeft net 90cc gedronken.
    Zo zielig!!!!! Het enigste wat hij wil is op mn borst liggen.
    Hij rilde net een beetje. Even in de gaten houden. Hij heeft nu alleen rompertje aan om zn warmte kwijt te kunnen.
    Hij woog trouwens 5400 gr !!! Bijna 1 kg gegroeit in 4 weken.
    58 cm lang.

Welkom Hanneke!!

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeev! Wat sneu! Hopen dat de koorts snel zakt.

@hanneke: welkom! Herken het van de bv. Bij elke voeding vraag ik mij af of ze genoeg heeft... Ook het slapen overdag gaat hier niet echt makkelijk..

17. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb wat zielig voor je mannetje dat hij niet lekker is. Zo sneu als ze zo op de prikjes reageren. Hoop dat hij een beetje kan slapen vannacht en zich morgen weer wat beter voelt. Geef hem maar een dikke knuffel!

@Hanneke welkom! Gezellig dat je mee komt kletsen. Hier geef ik geen borstvoeding, dit mocht niet vanwege mijn medicijn gebruik, maar kan me goed voorstellen dat je er erg onzeker door kunt worden. Aan de andere kant weet je dat die kleintjes het echt wel aangeven wanneer ze honger hebben en wanneer hij goed groeit mag je eet vanuit gaan dat hij genoeg krijgt.

18. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Begrafenis was supermooi, goed weer en mooie ceremonie die enorm druk bezocht was. Ook vlgen er 3 ooievaars over toen de kist van opa het graf inging, symbolisch of niet :) ik geloof er wel in!

Vigo was mee, hij is zijn jongste achterkleinkind :) mn tante wilde zo super graag dat hij erbij zou zijn! En bovendien was iedereen daar dus ik had geen oppas ook ;)

Welkom aan de nieuwe dames! Ik ben Wendy, ben 34 jaar en ben aankomende 17 feb 14 jaar samen met vl. Samen hebben wij 2 zoons en een dochter. Onze dochter Sophie is bij de geboorte overleden, zij werd te vroeg geboren. Onz oudste zoon heet Senna en wordt deze zomer 10 jaar en Vigo is nu bijna 8 weken oud, geboren op 24-12-12.

19. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @wmvss fijn dat het een mooi afscheid is geweest! En heel bijzonder dat die ooievaars overvlogen! Geeft gelijk het gevoel dat er toch meer moet zijn tussen hemel en aarde..... Ik geloof daar ook wel in.

Deel Deze Pagina