@jelle: leuk he die poep incidenten, je wordt er "schijt" lollig van Met Vigo is het ook elke iets met het poepen, vanmorgen lag hij in bad en hij trok wel een gek gezicht maar niet echt persen, op het moment dat ik dacht "wat doet hij toch" kwam er een lange dunne drol boven drijven ik hem uit bad gehaald op het aankleedkussen wachtend op meer, maar er kwam niet meer, ik hem nog nagewassen met een washand, afgedroogd luier om romper aan en ja hoor daar ging meneertje persen, nou wachten tot hij klaar was met drukken, luier open en billen weer schoonmaken gaat meneer ook nog even sproeien nou ja echt ik heb gewoon staan schateren van het lachen Verder vandaag een heleboel in huis gedaan, boven en beneden stofgezogen en gedweild, de was gedaan, keuken gesopt, vaatwasser leeggehaald en vanavond wil ik nog even strijken. Vl en ik zijn vandaag 15 jaar samen dus vanmiddag visite gehad van onze ouders, mijn ouders kwamen met bloemen en mijn schoonouders met een "diner voor twee", mn schoonmoeder is chinese dus die heeft lekker gekookt, hoef ik vanavond alleen maar op te warmen
Zo hier best een relaxed dagje gehad. Vl heeft allerlei klusjes opgeknapt, zoals schilderijen ophangen enzo ( wonen "pas" een jaar hier en er hing nog niks aan de muren....) nu heeft ons menneke ook iets om naar te kijken als we met hem rondwandelen. @wmvss: Thnx en jij ook gefeliciteerd! Lekker makkelijk zo'n maaltijd aan huis @vogeltje85: Wat fijn dat ze zo goed geslapen heeft zeg! altijd fijn als je dan zelf ook ff bij kunt tanken. @Jelle28: Wat heb jij een geluk zeg met die luiers.....daarom noemen ze dat nou spuitluiers Fijne avond allemaal nog!
Ohw ja wou nog wat vragen... Misschien dat iemand dit herkent? Ons mannetje heeft altijd heel veel last van zn darmen, krampjes enz. Maar ik vroeg me af of jullie kindjes daar ook wakker van worden als ze slapen. Ook tijdens een voeding kan hij zo gaan liggen kronkelen ( helaas laat hij dan mijn tepel niet los :x) omdat er een scheetje dwarszit. En als hij moet poepen is het helemaal drama, ben blij dat dat vaak maar 1 keer in de week is.... ideeën, tips, herkenning? Alles is welkom....
@hanneke: ja dat draaien herken ik! Ook huilt ze soms in haar slaap. Vindt het dan lastig beoordelen of ze krampjes heeft of honger. Saar poept heel veel, na elke voeding.... Heb niet echt tips. Infacol hielp niet supergoed bij ons...
hmz nee infacol deed hier ook niks, net als sab simplex. cinababy van vsm wil soms nog wel even iets doen maar ook niet altijd. Huilen in zijn slaap doet hij gelukkig niet, lijkt me echt heel zielig om te horen....meestal is het hier een kreetje van pijn ( denk ik dan) en dan is hij wakker en begint met zn beentjes te trappelen en te huilen.... we tobben nog maar ff aan denk ik. ze zeggen dat het met 3 maanden minder moet zijn....nog n maandje dus
Hier gebeurde het ook wel dat hij wakker werd van de krampjes of er juist niet door in slaap kon komen. Ben sinds vorige week over gestapt op andere voeding en nu is het een stuk minder gelukkig (wel in combinatie met ongeval). Maat goed jij geeft bv.... Je zou wel infacol of cinababy kunnen proberen om de krampjes te verminderen. @wmvss die mannen van ons kunnen er wat van hè! En dan zeggen ze wel dat baby's in het water niet poepen. Dat geldt dus niet voor iedereen hahaha. @Hanneke letterlijk en figuurlijk een spuitluier ja! Alleen jammer dat op dat moment de luier ontbrak hahaha
@Hanneke mijn berichtje hem later dan die van jou.... Maar ze zeggen inderdaad dat het vaak na 3 maanden minder wordt
Hoi hoi, Ik heb alles gelezen maar even geef puf om uitgebreid te reageren. Sorry! Vannacht om half vier werd zoonlief wakker van de krampen en dit heeft de hele dag aangehouden. Vreselijk. Hij heeft de hele dag zo hard gehuild. We hebben alles uit de kast getrokken maar niks hielp. Hij poept ook niet goed. 1 poepluier in de 2 dagen. Ben helemaal kapot ga zo op bed. Hij huilt nu alweer.... Moedeloos word ik ervan. Sorry voor gezeik Fijne avond allemaal
@theebeeb:wa balen zeg en sneu voor joep! Hoop voor je dat hij snel minder last heeft. Succes! Morgen prikjes.... Ben benieuwd.. Zie er een beetje tegenop!
@vogeltje: veel succes morgen. Kan me voorstellen dat je er tegenop ziet. Vigo moet woensdag, denk al eenpaar dagen nergens anders aan
@theebeeb wat vreselijk frusterend en zielig dat de krampjes maar blijven komen! Weet je wel zeker dat het krampjes zijn? Weet van mezelf dat ik het soms echt moeilijk vind om er achter te komen wat er is. Wanneer hij echt moeite met poepen heeft zou je wat extra water bij de voeding of wat olie kunnen doen. Maar wanneer het echt non stop aan blijft houden zou je misschien toch beter de huisarts kunnen raadplegen? Hoop dat het snel beter gaat en jullie vannacht goed kunnen slapen. @vogeltje succes morgen! Hier hoeven we gelukkig 4 maart pas
Hm wilde hetzelfde truukje als gister toepassen. Op tijd naar bed en dan 7 uur tussen de voeding. Helaas dacht saar daar anders over. Na 4,5 uur alweer. Hopen dat ze nu nog een lang blokje slaapt. Merk dat ik het zat begin te worden om 's nachts om de 4 uur te voeden... Vooral als ik straks ga werken. Gisterochtend waren we zo blij met de goeie nacht... Helaas dus eenmalig. Heb dan echt de neiging om over te stappen op fv. Terwijl dat geen garantie geeft voor langer slapen... @theebeeb: heeft hij misschien honger? Wij hebben ook wel eens avonden met een gillend kind gezeten en dat de lactatiekundige de tip gaf om aan te leggen. Vanaf toen was het over. Met fv natuurlijk wel lastiger...
Ik moet stiekem wel lachen om jullie poep verhalen. Zie dat beeld voor mij dat Samantha alias Barbie haar man toen ook zo'n spuitluier had. Ik had eergisteren een klein incidentje vergeleken met jullie verhalen. Gelukkig vouw ik de luier naar binnen en ga dan de billetjes schoonmaken, maar was net klaar en toen poepte ze ineens met stukjes, hahahaha Wel een groot verschil tussen bv poep of fv poep @theebeeb, echt zielig voor je beeb en jou want ze zijn dan echt ontroostbaar. Ik had het met bv veel vaker dat Josje krampjes had, nu met fv nog maar 1 keer gehad. Ze heeft dan altijd enorme zuigbehoefte ik zuigt op haar tut alsof haar leven er vanaf hangt Ik neem haar dan lekker bij mij en draai rondjes over haar buik en spreek haar liefkozend toe dat ik weet dat het pijn doet en dat mama haar begrijpt Dan meestal na een half uurtje zucht ze diep en is ze weer in slaap gevallen. Toen ik nog bv gaf dacht ik dat ze gewoon honger had en begon de ellende naturlijk van voor af aan. Gisteren naar de Ikea geweest en was natuurlijk hartstikke druk, hoefde niks te hebben maar toch kom je altijd wel met iets thuis Slapen ging gisteren ook erg goed en vannacht ook. Dus de medicijnen slaan goed aan want geen gehuil meer als ik haar neerleg. En als ze wel huilt dan zit er vaak een boertjenog dwars. Wat ik wel merk is dat ze ineens in haar slaap begint te huilen. Soms maar 1 minuut en soms wat langer, doen jullie kindjes dat ook weleens? @vogeltje, fv geeft idd geen garantie want wij zijn sinds 1,5 week nu op fv en merk niet veel verschil in uurtjes helaas
@Vogeltje: zo ontzettend herkenbaar! ik denk na een gebroken nacht ook vaak....dit trek ik niet als ik weer moet gaan werken. Maar als ons ventje dan 's nachts met een gelukzalige glimlach tegen mn borst weer in slaap is gevallen....denk ik ook weleens...tja dit kun je m toch niet afnemen....heel dubbel allemaal. Succes met de prikjes vandaag! Wmvss: jij ook alvast succes met de prikjes woensdag....wij mogen morgen Vandaag komt er hier een lactatiekundige even meekijken, Micah drinkt vaak zo onrustig. Dus ben benieuwd of ze tips of trucs heeft... We proberen Micah elke dag in elk geval 1 flesje te laten drinken, en dan doen we half borstvoeding half kv. zodat hij vast een beetje kan wennen aan kv. Maaaaaaar dit vind hij dus 10 keer niks. Gisteren kwam die fles er niet in, echt alleen maar aan de borst, zelfs een flesje met alleen bv wou hij daarna niet meer. Tis wat zo'n kieskeurig ding
Hier vandaag prikjes... Zooooo geen zin in... Meneer heeft 2 regeldagen gehad en gister 9!! uur tussen fles gelaten van 19:00-04:00u!!! Dat is wel "voordeel" van hele dag wakker... Normaal liet hij 4u tussen voeding, nu tijdels regeldagen amper 2u en dan weer honger... ahjaaaaa na prikken zal het wel helemaal ellende zijn
@jelle Ha ha, wat erg en toch grappig met die poep! Goed dat je vriend er was om te helpen! @wmvss Vigo is ook een boefje! Gewoon in bad poepen! Als dat hier gebeurt wordt het wel een vieze boel, hij heeft eigenlijk altijd dunne poep. Van de week zat ik met hem in bad, toen ging hij opeens plassen op zijn matrasje, heb daarna dus ook nog maar even een douche genomen. Hij had pas ook opeens zijn piemel vast met zijn hand in bad, ha ha @hanneke23 Ik heb geen tips voor krampjes, hier lijkt de infacol goed te werken. Wel fijn dat hij maar 1 keer per week poept. Hier is het meerdere keren per dag raak! @theebeeb Wat vervelend dat hij zo'n last heeft gehad van krampjes. Heel zielig en voor jullie erg vermoeiend. Voor degene die deze week voor de prikjes moeten: Succes. Probeer je niet te druk te maken, dat merkt de kleine waarschijnlijk ook. De prikjes zitten er zo in. En voor de dames die bv geven. Het gaat echt goed komen met die nachten. Hier heeft het ook lang geduurd, maar nu gaat het goed. Alleen wordt hij jammer genoeg wel een paar keer wakker 's nachts soms. Maar als ik dan speentje geef gaat hij gelijk weer slapen. Gelukkig drinkt hij ook goed uit de fles, het maakt hem allemaal niets uit Gisteren zijn we bij zijn overgrootouders geweest. Bij binnenkomst had mijn vriend hem op zijn arm en kreeg oma een mooie glimlach. Ik dacht dat hij dan vast zou moeten spugen, maar dat was dus niet zo. Wel erg leuk voor oma, hij vond haar blijkbaar wel grappig. Net eventjes gespeeld met de babygym en nu is hij weer moe. Hij slaapt echt veel op een dag!
hallo allemaal, Druk weekend gehad met alle kids, zaterdag een paar uurtjes met mijn dochter wezen shoppen. Heerlijk en veel te lang geleden, even mezelf zonder baby zijn was best lekker. Thuis gekomen was papa hem in bad aan het doen, was alle was weg en alles opgeruimd. Dat was ook nog eens een fijne thuis komst. Sterkte met de prikjes vandaag, ik moet zeggen dat ik er niet tegenop kijk maar we hebben al zat meegamaakt en dan vind ik die prikjes niet zo erg.Ben wel wat angstig voor de nawerkingen,als hij daar maar niet extra last van krijgt. Morgen worden we gebeld en horen we wanneer hij geopereerd wordt,duimen maar dat het 1 maart kan! Ik tel de nachtjes slapen af met hem,nog zoveel en dan kun je zien! Kan haast niet wachten en hoe de operatie gaat wil ik niet eens weten.... Vanmorgen naar het zh geweest, schildklier bepalen en hij vond het deze keer toch echt niet leuk,de hele weg terug liggen miepen in de kinderwagen. Nu in bed, kan moeders ook es wat gaan doen
@fleintje: ik heb mij laten vertellen dat het huilen tijdens slaap is dat ze dan de prikkels en invloeden van de dag verwerken, wat ze meegemaakt hebben zeg maar. Ikea is ook erggggg leuk, wij komen altijd met meer thuis dan waar we voor gingen @mama40: waarom hoop je op 1 maart? Lekker he, thuiskomen en dat alles gedaan is de laatste tijd laat l het allemaal een beetje versloffen maar normaal gesproken is dat hier ook zo. @hannekeG: waaarom spugen als hij oma ziet? Is je schoonmoeder niet zo leuk of lees ik het verkeerd ??....... @kirasese: succes vandaag met de prikjes, hoop dat het meevalt. Vigo krijgt ze woensdag om 10.40. Gelukkig moet hij om 11 uur gelijk de fles dan is hij meteen weer stil als hij al gaat huilen. Bij de hielpeik gaf hij geen kik. Vigo maakt vandaag tijdens het slapen een zagend geluid Is dat gewoon iets van snurken of zou hj toch slijm op zn longen hebben? Als hij wakker is hoor ikw met ademhalen niets eigenlijk. Afgelopen nacht kwam hij weer eens voor een flesje, om 3.15 uur. De twee nachten ervoor heeft hij doorgeslapen tot 6.45/7.00 uur ik hoop en denk dat hij steeds vaker door zal gaan slapen. Vandaag met Senna naar het cb geweest, een algeheel onderzoek, gewicht, lengte, sociale contacten, roken papa en mama, ga je na school naar opvang, heb je minder leuke dingen meegemaakt het afgelopen jaar, computer je veel, heb je hobby's etc etc dat soort dingen en vragen. Nou alles was helemaal goed al hebben ze wel een vermoeden dat hj lichte vorm van ADHD heeft Zelf merken wij hier niets van, hij is heel lief en hulpvaardig, ja hij is chaotisch en kan niet geconcentreerd met 1 ding bezig zijn, maar hij is 9 hoor ........ vind dat ze tegenwoordig veel te snel een etiket op die kinderen plakken. Senna is totaal niet agressief of snel boos, ja hij is druk, zit geen seconde stil, maar ik noem dat gewoon een lekker druk en actief kind, maar "de maatschappij" noemt het adhd
@mama40 Lekker shoppen! nog wat leuks gekocht? Ik wil ook wel weer een keer gaan, laatste tijd alleen online gedaan Inderdaad hopen dat hij snel geopereerd kan worden! Hoe doen ze zn schildklier bepalen? Is dat met bloedprikken? Ik heb net even lekker buiten gewandeld met Luc, wat een heerlijk weer!