December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @mama40: lekker om weer te shoppen!

Prikjes vond ik meevallen. Saar moest even hard huilen maar was daarna stil. Alleen is ze nu heel huilerig. De hele dag nog niet geslapen maar te moe om te drinken. Aan de borsr valt ze in slaap maar als ik haar er vanaf haal gaat ze gillen! Heb tig rondjes gelopen maar ze gilt alleen nog maar harder. Leg haar dan maar weer aan. Ze drinkt amper maar is dan wel stil... Zit nu al twee uur met haar op de bank. Hoop dat ze aan de borst diep in slaap valt... Want nu lopen we een beetje achter de feiten aan. Ze moet eerst goed slapen zodat ze daarna weer goed kan eten....

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @wmvss Beetje onduidelijk omschreven ;) Heel vaak als Luc opeens gaat lachen of geluidjes gaat maken moet hij daarna spugen, daarom pak ik dan meestal vast de spuugdoek. Maar dat was gisteren opeens niet zo. Ik weet niet zo goed wat nou de volgorde is, of hij gaat lachen omdat hij voelt dat hij moet spugen of dat hij moet spugen omdat hij moet lachen. Ik denk het eerste, omdat het meestal na zijn voeding is.
    Beetje raar kind ;)

Ik heb ook het idee dat tegenwoordig maar vaak wordt bepaald dat een kind ADHD heeft. Volgens mij is dyslexie ook erg in (hoewel dat volgens mij wel heel erg vervelend kan zijn).

@vogeltje Wat zielig voor Saar. Zo'n hangdag na een prik is een bekende bijwerking volgens mij. Hopelijk gaat het snel beter. Heeft ze geen verhoging?

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb een buikdrager gekocht voor op de fiets, als het woensdag lekker weer is en Vigo eventueel huilerig is van zn prikje dan ga ik met hem fietsen. Heb ook een lodger shelter draagdoek, dus als hij ook koorts heeft dan ga ik daarmee binnen lopen en draag ik hem bij me :) ben helemaal voorbereid. Die kleintjes mogen nog geen zetpil toch?

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eindelijk is ze in slaap gevallen in mn armen. Durf me amper te bewegen!!! Plassen doe ik wel in mn broek. Ben zo blij dat ze eindelijk slaapt.

@hanneke: ik heb het ook een keer gezien bij saar. Ze spuugt niet veel maar een keer toen er heel lang tussen de voeding zat spoot de melk bij haar naar binnen. Ze zat daarna op mn knieen en leek heel tevreden. Ze kreeg toen zo'n slaapglimlach en er kwam een hele golf melk uit!

@wmvss: adhd of geen adhd, het gaat erom hoe je er mee omgaat! Jullie doen het goed dus hoef je je er geen zorgen om te maken! Zo zie ik het in de klas. Ik kijk naar het kind en niet naar het labeltje wat erbij hoort...

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    En alweer wakker....

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @wmvss Toen Luc zijn eerste keer prikken kreeg zeiden ze dat hij een zetpil mocht als hij 38,5 of hoger zou hebben.
    Na zijn liesoperatie heeft hij ook zetpillen gekregen
    Dus het mag wel, maar het kan wel de werking van het vaccin verminderen, daarom niet te snel geven

7. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@vogeltje, hoe is het nu? Nog steeds ontroostbaar?
    Zal mij goed voorbereiden op de prikken volgende week, gelukkig gaat ml mee en heb gezegd tegen mijn moeder dat ze niet mee hoeft maar wel mee mag ;)

@WmvSS, een buikdrager voor op de fiets? Komen je knieen dan er niet tegen aan? Vind het wel interresant want straks naar het kdv moet ik eerst een stukje fietsen want dan fiets ik meteen door naar mijn werk. Wellicht is een buikdrager dan geschikter dan de maxi cosi achterop de fiets.

Heel de dag is het goed gegaan, vannacht ook totdat ik haar om half 6 na de fles in bed wilde leggen, meteen huilen,getroost, rond gehupst maar geen boertje ofzo. Daarna heeft ze half uur geslapen en weer hard huilen.
    Denk dan toch krampjes want ze zoog weer ontzettend gulzig op haar tutje en als ze hem eruit spuugt dan zette te op het krijsen.
    Dus geprobeerd te troosten en net bij ml viel ze een beetje in slaap op zijn buik. En toen was het weer tijd voor de fles dus toch maar gedaan. :(
    Eens kijken of ze zo wil slapen.

Vanaf de fles van 2 uur lekker bij de buurvrouw koffie gedronken en is ze heel zoet en lief geweest, dommelde ze even in en op de bank laten slapen in haar dekentje, heeft ze half uurtje gedaan en was weer wakker.
    5 uur de fles gegeven en ook daarna lag ze lekker in de box te spelen. Maar waarom ze dan ineens gaat huilen als ze naar bed moet (wellicht oververmoeid) is zo frustrerend, konden ze maar praten de kleine frummels.

@mama40, dat shoppen schiet er vaak bij in, vaak is het vlug vlug of online. Heb je zelf nog wat leuks gekocht? Voor jezelf dan ;)

Ik ga mij lekker uitleven vrijdag op de negenmaanden beurs en de huishoudbeurs. Nog nooit op de negenmaandenbeurs geweest want tja, ik had er niks te zoeken tenslotte. :p

Zometeen tv kijken, altijd vaste series op maandagavond, Big Bang theory en Two and a half men met Ashton :D

Komen jullie weleens toe om een complete film te kijken? En natuurlijk ook geconcentreerd te blijven kijken zonder in slaap te vallen?

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Complete film kijken.....hmmmm......tijdens de pauze haalt 1 de kleine,de ander maakt het flesje. Flesje geven en een schuine blik op de film, even knuffelen en wachten tot de volgende reclame.....alleen als het een leuke/goede film is hoor,anders zie ik dus de helft niet.

Lucas slaapt heel goed vanaf een uur of 18. wakker maken om 24 uur, hij komt dan tussen 3 en 4 en daarna weer tussen 8 en 9.
    Ik mag niet klagen geloof ik.

Ik doe elke dag maar 1 ding met hem. loop niet de hele dag te zeulen van hot naar her, weet wel dat een kind in het gezin erbij komt maar net als we een soort van ritme hebben gebeurde er weer iets.
    En tot dat ik moet werken doen we het lekker rustig aan.

ADHD: idd snel van het etiketjes plakken. Jullie weten zelf het beste hoe jullie kind is, zou me er niet te druk over maken hoor.

Ik heb een strakke broek gekocht!! Op orders van dochter,die vond dat ik dat best kan hebben. of ik hem vaak ga dragen weet ik niet,kosten maar 10 euro dus dat is ook het geld niet.:D
    En nee, niks voor de kleine gekocht, ik heb nog 2 lades van de commode vol naast de la die hij nu aan kan.

Gisteren nog even een kopie van het geboortekaartje daat ingeleverd, kreeg een leuke doos.

Vogeltje: ik duim heel hard dat ze goed zal slapen vannacht!

9. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Uiteindelijk hebben we rond 8 uur flesje afgekolvde melk gegeven. Dan wisten we iedergeval dat ze nog genoeg binnen kreeg en her kostte haar minder moeite dan aan de borst. Daarna ging ze eindelijk slapen! Nu kwam ze weer voor het eerst. Hoop dat ze zo ook weer lekker gaat slapen!

@mama40: hier doe ik ook niet te veel op een dag... Saar moet op een gegeven moment slapen in de wagen of wieg anders heb ik een gillend kind.

10. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden,

Vandaag blijf ik maar een dagje thuis, het wordt koud en regenachtig vandaag. We gaan zo nog evenlekker terug naar bed en na de 11 uur fles gaat Vigo in bad.

Doen jullie de kids elke dag in bad? Hier gaat Vigo 1x in de 2 dagen in bad vanwege exceem, waar het overigens sinds de nieuwe zalf erggggg goed meegaat. Senna douched uiteraard wel elke dag ;)

Vannacht was Vigo om 3.30 wakker dus heb ik hem maar een flesje gegeven. Als ik hem vanaf die tijd steeds moet sussen met een speen ben ik de hele nacht in de weer, is het nou 5.00/5.30 dan doe ik het wel maar dit vond ik te vroeg.

Morgen de prikjes, krijgt hij die in zn beentjes of 1 in zn arm en 1 in zn been? Mag je er srl gelei opsmeren voor de spieren of is een warm of koud washandje goed?

@buikdrager fiets: het os de "gewone" buikdrager van Chicco. Sommige dames vinden het onverantwoord om zo op de fiets te gaan, maar het os niet verboden ofzo. Als ik straks weer ga werken en Senna ook naar school moet brengen dan zal ik toch een oplossing moeten hebben en dit lijkt mij de beste en meest praktische. Hele volksstammen vervoeren hun kids op die manier.

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Heerlijk geslapen, papa heeft hem om 6 uur de fles gegeven,hij is niet wakker geworden tussendoor.
    Zal vast niet standaard zijn vanaf nu maar hij kan het wel, lekker hoor.

Hij gaat om de dag in bad, Lucas heeft een droge huid en wat wordt hij nou vies? De andere dag was ik hem met een washandje(gezicht,handjes,billetjes) en smeer hem lekker in met olie.
    Vaste badtijd hebben we niet,meestal voor de voeding van 11 uur/half 12.

Ben een beetje berveus, als het goed is belt de assistente van het oogziekenhuis en hoor ik wanneer Lucas geopereerd kan worden.....

Verder even beschuit met muisjes halen voor mijn werk,morgen een nieuwe poging om te gaan.

12. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Welkom nieuwe dames.

Ik ben even een paar dagen niet geweest en net alles bijgelezen.
    Ga vandaag een pacco halen. Ben het gewroet echt meer dan beu! Ben nu al vier nachten drie keer uit bed geweest om meneer opnieuw in te bakenen en het beddengoed te fatsoeneren. Het is ongelofelijk. Hij lag vanmorgen helemaal diagonaal boven in zn bed. Doek af , dekens af. Niet te filmen.
    Ik heb hem sinds zaterdag in een swaddle me. Anad en anais heet dat. Nou het is echt kansloos! Moet echt grover materiaal komen hier!

@mama40 spannend dat jullie vandaag de datum doorkrijgen voor lucas zn oogoperatie. We kunnen het ons toch niet voorstellen dat we bijna niets kunnen zien. Er gaat een wereld voor hem open straks.

@vogeltje leuke foto van jullie gezinnetje op Fb
    Saar is werkelijk een snoepje! Wat een fijn schattig koppie.
    Heeft ze nog last ghad van de prikjes?

Hier deden ze prikjes in de bovenbenen. Ik had kleine ijspackingkjes mee. Je kan ook even een nat washandje in de vriezer doen.

Hier om de dag in bad of douchen. En de andere dagen wassen met waskom.

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Saar heeft lekker geslapen. Om 1.30 en 6.30 voeding. Vanaf 7 uur ligt ze al op mn buik te slapen.

Saar was wel huilerig van de prikjes en wilde niet in slaap komen. Had niet het idee dat ze last had van haar beentjes.

Ik doe saar maar twee keer in bad en soms gaat ze met mn vriend onder de douche. Ik zou wel vaker badje willen maar het kan alleen voor een voeding. Ze wordt zo snel misselijk... Was wel elke dag haar gezicht en billen natuurlijk.

Gister collega op bezoek gehad. Was iemand die zogenaamd alles wist! Ik vertelde dat ze last van reflux en darmen had. Kwam ze met al haar tips die ik allang weet. Toen saar huilde pakte ze haar uit mn armen en zei constant ja je hoort dat ze er last van heeft ach gut... Naar mijn idee was ze gewoon heel erg moe en huilerig van de prikjes... Uiteindelijk in wagen gelegd waar ze stil was ging ze er hele tijd boven hangen... Ja het zit haar dwars ze heeft er last van... Saar nog harder huilen en ik voelde me bijna schuldig dat ik misschien niet zou zien dat ze pijn had... Was blij toen ze weg was!!!

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Je jakkes wat een vreemde collega! En dan je kindje uit je armen halen? mafkees en betweter. Een geluk: jij als mama weet het toch beter:D. Wel fijn dat ze goed heeft geslapen vannacht.

Kreeg net een telefoontje: moet weer opnieuw bloed prikken met Lucas, gisteren bleek er te weinig te zijn afgenomen....jammer maar helaas.

Theebeeb: je hebt wel een echte woelwater zeg! succes met het grovere geschut!

Ik heb net mijn werk gebeld,werd er helemaal vrolijk van. Ga straks na de fles van 12 uur naar het winkelcentrum,even een jasje kopen voor Lucas. maatje 44 is te klein:).
    Ik heb wel andere jasjes maar dan past hij niet in de maxi cosi.Meneertje is te klein,heb al een verkleiner maar met een dikke jas zit hij helemaal opgepropt.
    Ik doe hem een dunner jasje aan en een extra doek eroverheen en dan nog in zo'n zak....lees nu dat dat wel veel is,het is toch minder koud dan een paar weken geleden....mmm, dan alleen maar een jasje en de zak.

15. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    He facebook :) ik heb ook facebook, ben wel vrienden met Kirasese maar verder met niemand van jullie. Zoek me maar op Wendy Charite en voeg me toe :D

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hebben jullie ook behoefte aan een weekendje weg?
    Ik merk dat ik het hier net een fabriek vind die door moet draaien....
    Ik wil even tijd samen, nou ja, Lucas gaat wel mee als we gaan maar onze andere kids moeten maar een weekendje overslaan.
    Hun andere ouder gaat weleens een weekendje weg en ergens voel ik me schuldig als ze een weekend niet kunnen komen.
    Is dat terecht of mogen wij dat recht ook hebben op een paar dagen samen?

17. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Oh ik zou des duivels zijn, moeten ze weer een naald in dat kleine lijfie prikken :x

Vigo past niet meer in de verkleiner van de maicosi, ik doe hem in zo,n skipak en dan zit hij helemaal opgepropt. Dus wij hebben alleen dan nog de zak.

Veel plezier op je werk!

18. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Net een heel bericht gestuurd maar drukte op een beheerd knopje en was tien alles kwijt dus hier nu de korte versie....

@badje hier ook om de dag en soms om de 2 dagen. Zijn huid is ook zo droog en was hem uiteraard wel iedere dag. En meestal gaat hij met mij of vl onder de douche zit dus weinig in zijn badje.

@mama40 wat balen dat er opnieuw bloed geprikt moet worden. Nu weet je dus nog geen datum?

@vogeltje fijn dat saar toch nog wel wat heeft kunnen slapen. Heeft ze er nu nog laat van of wel weer redelijk de oude?
    En fijn zo'n collega. Als je dan al niet onzeker was zou je het zo worden. Maar het is een feit, mama's weten het altijd beter!

@wmvss dagje keker binnen is ook niet erg toch.... Hier zullen we wel even moeten het hondje wel er toch echt uit. Als het droog is kan de kleine mee en anders wacht ik tot hij slaapt en loop ik snel een klein rondje.

@theebeeb hoor krijgt hij het voor elkaar hè! En dan ook nog boven in zijn bedje eindigen! Hopen dat de pacco de oplossing is.

Verder hier vandaag een rustig dagje en vanavond weer lekker even sporten. Heb dat echt nooit leuk gevonden maar merk nu dat ik het heerlijk vind om even zo'n uitlaatklep te hebben en even iets anders te doen dan verzorgen.

Deze week waarschijnlijk wel even met de kleine naar de huisarts. Volgens mij heeft hij ook laat van eczeem. Aan de zijkant van beide ellebogen is de huid ruw en zitten er kleine bultjes. Ook wrijft hij veel met zijn handjes in zijn gezichtje en heeft daar wisselend ook rode plekken. Nu eerst nog met bepanthen gesmeerd maar als dat niet werkt toch maar even na laten kijken.

19. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @mama40 waarom zou je niet eren keer een weekend over mogen slaan? Kan me goed voorstellen dat je wel eens behoefte hebt aan een'rustig' weekend!
    Wij gaan in april eren weekendje weg maar dan wel met de familie maar kijk weer nu al naar uit!

Hier zit Wessel overigens wel nog in de verkleiner heeft een jasje aan en dan in de voetenzak.

20. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@mama40, Iedereen heeft recht op wat tijd voor zichzelf!
    Laat je echt niet tegenhouden door wat jij denkt wat anderen denken ;)
    Ik was 'vroeger' nooit van de feestjes en verjaardagen en party's maar nu ga ik er maar al te graag naar toe, even geen babyperikelen. Misschien klinkt dat heel stom maar ik besef mij wel degelijk dat het nooit meer wordt als voor mijn zwangerschap.
    Ik kan ook nu al uitkijken naar vrijdag, dan gaat Josje een nachtje bij mijn ouders slapen. Dan ga ik naar de hh beursm pas in de middag m dus ik kom laat thuis en ml moet gewoon werken dus mijn ouders wilde wel graag oppassen (straks is vrijdag standaard al hun oppasdag)

@vogeltje, vervelend zo'n collega, wat naar voor Saar als ze zich al niet lekker voelde en dan ook nog eens een vreemd iemand die haar zomaar oppakt (zou ik mezelf opvreten van ergernis)

@Theebeeb, wij gebruiken ook de pacco, ook heel even de Puckababy geprobeerd maar pacco zitten ze echt strak in met de armpjes. Josje wil wel har armpjes naar binnen leggen tussen het klittenband in maar volgens de faq van Pacco was dat geen probleem. Het is net een mummy, nog net geen muts op :)

@badje, om de dag met papa in het grote bad met een verkleiner.
    Ze gaat alleen in het kleine badje als oma dat wil doen maar vind het een onding want lekt vaak en heel de vloer nat.
    Ik smeer Josje in met een zalf van de huisarts tegen extreem droge huid, mengeling van paraffine en vaseline. Gaat ze lekker van glimmen :D

Ik sta voor een leuke uitdaging vrijdag want ik ga met de bus en de trein naar mijn ouders.
    Zit mij nu te bedenken dat ik beter 2 haltes verder kan opstappen want dat is verhoogd dus kan ik zo de bus inrijden.
    De trein is een Sprinter dus is volgens mij ook niet met hoge randen ofzo :p
    Maar de bus uitstappen op het station, daar is het niet verhoogd dus ik hoop dat iemand mij kan helpen dan.

Iemand ervaring met OV reizen en kinderwagen?

Ps. ik heet Eveline Kruisenga op Facebook

Deel Deze Pagina