Pfff net terug van CB. Prikjes gehad, menneke kei hard brullen. Ze vinden ook dat ie niet genoeg aan is gekomen :s Maar ja hoe geef je n baby meer eten dan ie wil???? Ik weet t nog niet hoor, volgende week nog maar eens gaan wegen....
Ach wat sneu dat huilen. Maak je niet te druk hoor over dat te weing groeien! Kind komt de ene x meer aan dan de andere. Ze hebben zo vaak wat te mieren daar op het CB! Het ene kind is het andere niet hoor.... Ik word zo gebeld door nutricia. heb een mail gestuurd met de opmerking waarom de voeding per 30ml 1 schepje aangemaakt moet worden. Ik gooi elke voeding 20 cc weg. is toch zonde en voedselverspilling? Ben benieuwd wat de reden is.....
Hey wendy Leuke h en m pakjes heeft vigo aan mijn zoon heeft exact dezelfde heb je trouwens al uitslag van de kweek? Ik heb je dus toegevoegd op fb. Ik ga morgen naar de huishoudbeurs. Ik kijk er zo naar uit om even een dagje weg!!
Nou de reden is.....aangezien Lucas prematuur is en weinig krijgt voor zijn leeftijd moet ik zoveel weggooien. de maatschepjes zijn juist aangepast op "gemiddelde" babys en hun voedingbehoefte. Dus hij moet nog even groeien en dan hoef ik niet zoveel meer weg te gooien. Netjes van Nutricia dat ze zo snel reageren trouwens!
Gezellige drukke kletsclub hier het is niet bij te fietsen Heb meneer net in de pacco gelegd. Hij is lichtjes gefrustreerd want hij kan geen kant op. Maar moet nu ff doorzetten. @mama40 idd het is zonde van die weggegooide voeding. Maar geef je dan 100 cc per keer ? Dan gebruik je idd 4 schepjes en gooi je 20 c weg. Dure maaltijdvoorziening ben beniuwd naar het antwoord.
Ik lig in een deuk hier, heb net Vigo op bed gelegd en ik zit hem te bekijken via de monitor van de babyfoon. Lijkt wel alsof hij vliegtuigen binnen aan het halen is zo zwaait hij met zn armen Hijj is zo ondeugend, hier in de kamer ligt hij in slaap te vallen na zn badje en flesje, ik leg hem half half slapend in bed en binnen 1 minuut is meneertje klaar wakker als ik hem weer naar de kamer haal slaapt hij weer zo maar ik wil ook even douchen dus hij blijft lekker in bed
Heel verslavend een camera maar ook niet altijd goed voor mij. Vooral in het begin keek ik er heel veel op. Nu heb ik de babyfoon gewoon boven staan en kijk ik beneden op de camera. Madam slaapt alweer 4 uurtjes. Er is geen pijl op te trekken, vanochtend had ze na 2,5 uur honger en nu slaapt ze als een roosje Ik heb dat ook nooit zo begrepen met die maatschepjes poeder. Wij geven 120 ml met 4 schepjes Friso en soms drinkt ze idd de fles niet op, blijft er nog 20ml inzitten, dus dan denk ik, doe ik 100 ml maar ja, half schepje ofzo is lastig te meten met een half rondje als schepje. Wel fijn dat Nutricia zo snel reageerd, bij Friso kon ik live chatten, is ook wel handig
Is inderdaad druk hier vandaag! Gezellig hoor.... @ mama40 is inderdaad zonde van de voeding vind ik in het begin ook. Maar heb er ook niets anders op kunnen bedenken. @Hanneke 23 agossie zo zielig hè.... Hopen dat hij er verder niet zoveel last van gaat krijgen. @wmvss mooi is dat hè, hier net zo'n draak! Valt hier zo goed als in slaap in mijn armen, leg ik hem weg is hij in no time wakker..... Net uitgeprobeerd om geen infacol te geven omdat het zo goed ging, nou dat heb ik geweten! Arme man heeft 3 kwartier liggen krijsen van de krampjes Pffff bij de volgende fles toch maar weer infacol geven.
Zo ik ben net uit bed meiden, Vigo sliep om 12.40 dus ik dacht ook even een "uurtje" te gaan liggen bijna 2,5 uur dus Vigo slaapt nog steeds, ik ga alvast het eten klaarzetten en dan zn flesje klaar maken.
Zielig he die krampen, Vigo krijgt nog steeds cinababy van vsm maar heeft ook nog wel last, elke avond fietsen we met zn beentjes. Knuffel hem maar lekker
@wmvss was echt heel zielig.... Wat hier vaak wel helpt is hem heel ool kruin maken dus dan leg ik hem op mijn arm en die zijn beentjes tegen zijn buik. Dan heen en weer wiegen, meestal valt hij dan in slaap dus neem aan dat het verlichting geeft. Maar sinds werkt gewoon niks en moeten we het uit zingen. Laatste twee dagen was zo goed gegaan dat ik een poging wilde wagen maar nu gewoon weet infacol voor zijn fles. En wat een heerlijkheid dat vigo zo lang ging slapen! Hier heeft hij uiteindelijk een klein uurtje op de bank geslapen en daarna nog even op mijn arm maar dat hield het wel mee op. Vind dat echt wel lastig hoor, dat slapen. Wanneer hij gaapt of in zijn oudjes wrijft breng ik hem naar bed. Als hij in bed gaat slapen is dat vaak niet langer dan een uur en dat is met tussendoor weer opnieuw in slaap sussen. Maar wanneer hij 'klaar' is met slapen en ik geen bij mij neem begint hij gelijk weer te gapen en is dus duidelijk nog niet uitgeslapen. Vaak valt hij dan weer op mijn arm in slaap. Hoe pakken jullie de slaapjes aan op de dag en misschien hebben jullie nog wel ideeën waar ik nog niet aan gedacht had. Of is het bij jullie soms ook gewoon geluk hebben als ze op bed langere tijd slapen?
Hier is het slapen erg wisselen.Meestal van de voeding van 9 uur tot 12 uur afwisselend op de arm,in de box even slapen. S'middags leg ik hem weer in bed, meestal 1 a 2 uurtjes slaapt hij dan.Maar zoals vanmiddag zijn we wezen shoppen (nou ja ik dan) en heeft hij bijna 3 uur in de wagen geslapen. Lucas krijgt 80cc per keer, dus 90 water en 3 schepjes wordt 99 cc ongeveer.Ik gooi dan steeds 20cc weg. Net telefoontje gehad: 1 maart is hij aan de beurt voor de operatie! Ik ben erg blij hiermee,hoe sneller hoe beter. Ik ga nog op jacht naar een mooie mobiel met geluid en licht voor boven de box, heeft hij meteen iets moois te zien en te horen. Shoppen was leuk, 2 vestjes gekocht en een tshirt.Wat een leuke dingen voor jongens!!! Moest me echt inhouden omdat we al zoveel hebben maar dit kon ik niet laten liggen, en dan ook maar bijpassende sokjes natuurlijk!!
@mama40 wat fijn dat het 1 maart al kan! Kan me voorstellen dat je het zo snel mogelijk voor hem wilt. En die mobiel zal hij dan waarschijnlijk helemaal geweldig gaan vinden.
@jelle28, je typt zeker met je gsm of tablet met autoaanvulling? Was je tekst aan het lezen maar kon het niet helemaal begrijpen Middag slaapje is bij mij op de arm een half uur of meestal ga ik in de middag boodschappen doen, dan slaapt ze in de wagen maar als ik weer thuis ben dan is ze wakker. Echt volledige slaap van 2-3 uurtjes doet ze niet meer @mama40, 1 maart is al snel gelukkig. Hij gaat alles opnieuw beleven.
@flientje ja klopt zit bijna nooit achter de laptop omdat die kleine vaak op mijn arm woont Had niet gezien dat er zoveel fouten in stonden hahaha, meestal pas ik alles netjes aan. Maar merk dat het niet alleen bij ons is dat er op de dag zo weinig, kort en dus slecht geslapen word. Ben benieuwd wanneer dat beter gaat worden.
Fijn om te horen dat jullie ook problemen hebben met slapen! Heb er veel over opgezocht op internet maar werd er alleen maar onzekerder van. Volgens internet heb ik een oververmoeide baby... Maar daar merk ik niet veel van. Probeer mij er niet heel druk om te maken... Het is jammer dat je zelf weinig aan dingen toekomt
@mama40 fijn dat jullie 1 maart terecht kunnen met lucas. Wat lief dat je een mobiel voor hem gaat halen! Groot gelijk. Kan ie meteen genieten en lekker kijken naar allerlei vormen en kleuren. @vogeltje een oververmoeide baby.. Die heb ik nu ook denk ik. Hij is doodop gaapt aan 1 stuk door. Hij heeft vanmiddag 2 uren non stop gehuild vanwege krampjes. Echt om radeloos van te worden. Slaapjes overdag, nee hier ook vrij weinig! Vanmiddag 1.5 uur in de pacco. JAAA 1,5 uur!! Kon ik even douchen en eten. Kom soms werkelijk nergens aan toe.
Sorry meiden maar hier geen problemen met slapen, ook niet overdag! Ik leg hem ergens neer en hij brabbelt wat en zwaait met zn armen en na een kwartiertje soms half uurtje valt hij zelf in slaap. Alleen in zn boxslaapt hij niet meer zo goed.
@wmvss hahaha,.dat hoef je geen sorry voor te zeggen! Wees juist bij.... Ik blijf het hier consequent proberen maar ieder slaapje dat hij doet zijn altijd hazen slaapjes. In het begin kon hij rustig 3 soms 4 uur slapen. Maar goed ben bij dat hij 's nachts lekker slaapt anders was ik gillend gek geworden denk ik. Al is het slapen tot half 8 wel weer vervroegd naar 6uur maar goed daarna slaapt hij tot half 9 verder. Ik moet het ook proberen los te laten denk ik. Ik blijf hem 's middags gewoon op bed leggen, geef het een half uur de kans en als het dan nog niet lukt haal ik hem er weer uit. Komt vast nog wel een tijd dat hij op de dag wel wat beter slaapt.