December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben een dagje niet online en heb een hoop te lezen!
    Ik ga morgen even reageren op alles.
    Vanmiddag met mijn zusje en Luc even naar de stad geweest, was wel leuk, was ik lang niet geweest. Hij slaapt dan veel minder dan eerst, hij wil nu alles zien en mee maken!
    Hoop dat hij vannacht beetje goed wil slapen, afgelopen nacht werd hij volgens mij wel vier keer wakker. Dan slaapt hij wel weer in een minuut, maar werd niet echt uitgeslapen wakker

2. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vogeltje: Geboren met 3725gr op 28-12 3640gr op 04-02 4530gr en vandaag 4820gr.... van de 4de tot vandaag is 15 dagen dus ongeveer 2 weken dus dat zou neerkomen op 145 per week....nu is ie wel verkouden geweest, duidelijke sprong gehad en heeft hij spruw gehad in die laatste 2 weken. Dus misschien valt het dan toch ook wel mee. Maar ja dan drinkt ie vandaag zo ontzettend weinig.....misschien dat dat aan de entingen ligt? of ik focus me er nu misschien gewoon teveel op. Pfff vond het al zo lastig en vandaag heb ik het er echt even mee gehad :s
    Hoop op n goeie nacht en dan kan ik er morgen vast wel weer tegen ;)

Slaaplekker allemaal!

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Saar komt echt niet meer dan 150 gr per week aan en cb is tevreden. Bij bv moeten ze minimaal 100 gr per week groeien.

Heb saar gister half 10 wakker gemaakt voor voeding.. Maar ze is dan zo slaperig... Om half 2 was ze er alweer.

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Aan de bv meiden: hoeve uur zit er bij jullie tussen en hoe gaan de nachten? Maken jullie je beebjes 's avonds wakker voor een voeding?

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@vogeltje wakker maken voor voeding zit ik soms ook zo over te twijfelen. Hij zit dan vaak in een diepe slaap en drinkt dan niet effectief.

Heb gister avond om 19.30 in de pacco gelegd en moest hem eigelijk wekken om 21.30 voor fles. We hebben het niet gedaan. Hij was binnen 5 min vertrokken en hij was zo moe van gister. zoveel gehuild door krampen en weinig geslapen. Hij was 4.00 even wakker, maar sliep vanzelf weer en kwam toen om 6.00 weer. Best netjes.

Ik ga vandaag naar de HH beurs !!

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @theebeeb: veel plezier vandaag :)

Wij gaan over 10 minuten weg naar het cb. Zie er enorm tegenop!

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb veel plezier!

@wmvss succes! Hoop dat het meevalt....

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier gemiddeld 250-300gr per week dat hij aankomt :D
    Spekkie :)

9. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vogeltje: normaal zit er bij Micah tussen de 3 en 4 uur tussen. laatste voeding is rond 22:30 en dan komt ie tussen 4:00 en 5:00 weer en slaapt daarna weer 3 uurtjes door. ik maak hem alleen ooit wakker als ik weg moet ofzo en hij iets eerder zn voeding krijgt daardoor. heb hem gisteren geprobeerd elke 2 uur te laten drinken maar dan drinkt ie gewoon niet effectief...

10. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @vogeltje: savonds hoeven we hem niet wakker te maken want vanaf n uur of 20:00 wil hij niet meer in zn bedje slapen....

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Zo, de kleine Luc is aan het slapen, dus ik heb tijd om even alles terug te lezen en te reageren.

@film kijken We hebben toevallig zondag de gelukkige huisvrouw gekeken. Luc werd tussendoor wakker maar heeft toen op schoot gezeten, dus we hebben hem afgekeken. Trouwens geen film die je vlak voor je bevalling moet kijken ;)

@badje Luc gaat om de twee of drie dagen in bad. De ene keer in zijn eigen badje en de andere keer op zijn matrasje in het grote bad. Ik vind het altijd best een hoop gedoe en hij heeft een hekel aan dat omkleden en afdrogen. Het badje zelf vindt hij wel fijn. Ik moet nog even goed nadenken hoe ik het ga doen met badje als ik weer aan het werk ben. Het moet dan dus s avonds, maar na een voeding raden ze af omdat ze dan misselijk worden. Maar als ik hem dan ’s avonds ook in zijn kamer wil laten slapen is er dus eigenlijk geen tijd voor. Mijn moeder gaat op woensdag oppassen, anders kan ik vragen of zij het dan wil doen.

@vogeltje Hoe gaat het nu met je meisjes? Heeft ze nog last van de prikjes? Wat een nare collega trouwens! Is ze op het werk ook zo irritant?
    Ik geef Luc rond half 11 nog een keer voeding en dan is de volgende 8 uur ’s ochtends. Maar dat is pas sinds een paar weken. Daarvoor kwam hij ook in de nacht nog. Ik maak hem wel wakker voor die laatste voeding, anders denk ik dat hij in de nacht komt.

@mama40 Moest je nou weer helemaal terug naar het ziekenhuis om bloed te prikken? Doen ze het bij Lucas ook met een sneetje in zijn hiel? Luc werd er vorige keer wel boos om, vooral dat die man de hele tijd zijn voet ging vasthouden. Hij wilde bewegen!
    Terecht dat jullie lekker een weekendje weg willen hoor, daar hebben jullie ook gewoon recht op.
    Wij gaan komend weekend met de schoonfamilie twee dagen naar een hotel in Limburg. Ben benieuwd hoe dat zal gaan met Luc, vooral met het eten! Er zit ook een 3 gangen diner bij, dus hopelijk wil hij dan even slapen!
    Fijn dat je een datum hebt en dat het zo snel kan!

@facebook Ik ga wmvss en flientje ook toevoegen! Ik ben hannekegoedhart.

@wmvss Wat een knap ventje is Vigo! Succes op het CB

@jelle Even lekker sporten is fijn he! Ik ga op dinsdag altijd trainen en vind het dan wel fijn er even uit te zijn (en daarna snel weer terug naar de kleine man!)
    Ik geef nu nog twee keer per dag Infacol en dat lijkt goed te gaan. Maar Luc is ook al iets ouder

@flientje Wel spannend zeker dat Josje uit logeren gaat? Geeft je wel de gelegenheid even lekker te slapen. Ik heb geen ervaring met reizen met ov en de kleine. Hopelijk is er iemand in de buurt die je even kan helpen, maar dat zal toch wel? Zou het kunnen dat ik jou niet als vriend kan toevoegen op facebook?

@theebeeb Fijn dat het met de paco wat beter gaat nu. Vast een kwestie van wennen. Best een goede nacht heb je gehad! Veel plezier vandaag!

@hanneke Ik zou het een beetje los proberen te laten. Als hij verder tevreden lijkt en plasluiers heeft komt het vast wel goed. En 145 gram per week is geloof ik gewoon goed, volgens mij zeiden ze hier 100-200 gram per week.

@slaapjes Hier zijn de slaapjes ook heel wisselend. Soms slaapt hij op zijn kamer 2,5 uur, maar soms is hij ook na 1 uur wakker. In de ochtend zijn het helemaal korte slaapjes van een half uurtje.
    Net ook weer. Ik laat hem overdag zonder puckababy slapen, maar soms is dat niet echt een succes. Hij lag net ook telkens weer met zijn armen boven de dekens. Ik heb alleen niet zo’n zin dat telkens met te slepen naar het kdv straks en volgens mij slapen ze daar in een slaapzak en niet onder dekens.

De kleine Luc was net wakker geworden en heeft heel gezellig een tijdje naast me in de kinderstoel gezeten. Hij was lekker aan het zwaaien met een rammelaar (misschien niet bewust). Hij probeert nu ook alles in zijn mond te stoppen.
    Na zijn volgende voeding ga ik maar weer even wandelen, het ziet er lekker uit buiten. Nu is meneer weer moe en leg ik hem even in de box om te slapen

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Oeps, dat was een lang bericht!

@hanneke Ik heb het nog even voor je nagezocht hoe Luc is gegroeid
    - geboortegewicht 2560
    - laagste gewicht 2380
    - 2 weken oud 2710
    - 4 weken oud 3200
    - 7 weken oud 3870
    - 10 weken oud 4440
    - 14 weken 5065

Dus de laatste weken is hij 156 gram per week aangekomen. Daarvoor meer, maar toen had hij nog wat in te halen

13. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@ Hanneke, heb je toegevoegd op fb, nu nog accepteren ;)
    Ga jij elke week naar het cb om te wegen? Of heb je zelf een weegschaal thuis?

Het OV is van de baan hoor, hahaha, mijn moeder belde net op dat mijn vader absoluut niet wil dat ik met het ov kom, is toch zo'n gedoe vind hij dus hij komt ons ophalen.
    Ach, ik wilde dat weleens ervaren of dat goed gaat! Maar dat moest ik maar met ml proberen en niet in mijn eentje :)

@Theebeeb, dus je hebt het idee dat de Pacco goed zijn werk doet?
    Ik vond het soms een gedoe om dat ding aan te trekken, soms werkt ze mee met haar armpjes en soms blijft ze maar zwaaien en wacht ik gewoon even totdat ze uitgezwaaid is ;)
    Had gisteren een zwarte trui aan, nou, kan je vertellen, klittenband en trui gaan niet samen :$
    Gelukkig is het een oudere trui want de helft zit nu in het klittenband, hahahaha :D

Ben benieuwd wat je allemaal gekocht heb op de HH en of je voeten het vol hebben gehouden.

@Vogeltje, tot voor kort gaf ik ook bv en toen kwam ze netjes rond de 3-3,5 uur. Ik maakte haar 's-nachts niet wakker, eigenlijk nog steeds niet

Ik heb het idee dat ze door de Ranitidine wel wat slaperiger wordt, ofwel, ze slaapt langer dan normaal.
    Normaal geven wij de medicijnen rond 20:00 en 08:00.
    Maar vannacht kwam ze dus om 02:00 en om 06:00.
    Dus sliep ze zeker 5 uur! :$
    Ik zit er zwaar over te denken om die medicijnen uit te stellen naar 23:00 in de hoop dat ze dan pas de volgende ochtend komt voor fv.

@Badje, wij doen haar wel na de fles in badje, we wachten dan wel een half uur maar nog nooit gemerkt dat ze misselijk was.
    Ze zit hoogstens 5 minuten in bad en daarna een lekkere massage.
    Dan gaat het aankleden ook vele malen gemoedelijker omdat ze dan moe is.

Ik ga eens wat doen in het huishouden, vanmiddag even naar de Action, even wat Huggies doekjes in slaan (0,79 per pak)

14. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Wil jullie ook toevoegen op fb maar op een of andere manier kan ik niemand vinden!? Misschien kunnen jullie mij toevoegen? Marielle Baars (profiel foto is van Wessel in rood truitje want volgens mij zijn er meer met dezelfde naam :) )

Hier is het wisselend of ik Wessel wakker moet maken voor de fles. Meestal valt hij rond 20.00 uur in slaap bij ons op de bank en ene keer word hij rond 22 uur wakker en andere keer moeten we hem wakker maken. Na de fles valt hij gelijk weet in slaap tot de volgende ochtend 6-7 uur.

Volgende week beginnen met hem vanaf 20.00 uur op bed te leggen. Kijken hoe dat gaat. Wel maak ik geen dan nog wakker voor de laatste fles anders komt hij 's nachts nog denk ik.

15. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zo we zijn thuis en Vigo heeft net zn 11 uur flesje op, die hij vandaag om 11.20 kreeg omdat hij nog sliep. De prikjes vielen wel mee, hij huilde wel heel even maar het viel me 100% mee. Hij is in de afgelopen twee weken 570 gram aangekomen :$ dus 275 gram in de week zo'n beetje :D

@hannekeG: dank je wel, ik vind hem uiteraard ook hartstikke mooi :)

@flientje: wat lief dat je vader jullie komt halen. Het is ook wel een hele volksverhuizing met een baby ;)

Vigo zit nu lachend in zijn wipper :) hoop dat hij vrolijk blijft en geen koorts krijgt. Vanmorgen had hij trouwens voor het eerst zijn voetjes in de gaten :) zo schattig!!

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zo hij ligt nu heerlijk te slapen in zijn bedje, hoop dat hij even een paar uurtjes slaap pakt. Ik ga denk ik ook nog even een uurtje liggen en dan vanmiddag even naar de DiDi, ik heb nog een fashioncheck van 100 euro liggen, die had ik met kerst gekregen.

17. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @wmvss wat fijn dat het zo mee viel en hij is weer lekker gegroeid! Heeft hij nog lekker geslapen? En shoppen met zo'n bon is altijd leuk!

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @jelle Ik heb je toegevoegd op facebook. Zag alleen dat je een nieuwe profielfoto hebt en dat hij dus geen rood truitje meer aanheeft, ha ha! Wel een hele leuke foto trouwens!

@flientje Wij moeten elke maand naar het ziekenhuis met Luc en dan wordt hij gewogen. Verder ben ik geloof ik twee keer naar inloopspreekuur geweest van het CB om te wegen. Dat is hier vlakbij en ik twijfelde ook een beetje of hij genoeg groeide omdat hij opeens naar minder voedingen ging.
    Fijn dat je wordt opgehaald vrijdag! Scheelt een hoop tijd en gedoe!

@wmvss Wat is hij goed gegroeid zeg! Hopelijk blijft hij zich goed voelen na de prikjes! Veel plezier met shoppen

Ik ben net even buiten geweest, maar wat was het koud zeg! Dat viel even tegen.

19. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @Hanneke dat is waar!! Helemaal niet aan gedacht!!:D

Voor de andere die me aan willen melden is eren foto van een knap mannetje met grote lach ;)

20. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Nou meiden hij voelt zich nu tochniet zo goed, hij is heel huilerig als ik hem neerleg, zolang hij op me ligt slaapt hij maar zodra ik me beweeg gaat hij piepen :( hij is wat koortsig en hangerig dus ben niet naar de DiDi geweest.

Hij heeft wel geslapen tot 15 uur in zn bedje maar sindsdien dus huilerig. Ik ga niets meer doen vandaag, gewoon lekker bankhangen met mn kleine aapie ;)

Oh het zh heeft me ook nog gebeld, ik heb geen bacterie of infectie in het "extra gat" dus nu over 2 weken de vervolg stappen bespreken om het weer goed te krijgen!

Deel Deze Pagina