Ah, wat zielig dat hij nu al ziek is! Gisteren ging luc na de voeding ook opeens veel spugen telkens, echt een of meer golven. Gelukkig gaat dat nu beter. Ik ga ook als mn borsten erg vol zitten even klein beetje kolven, anders gaat t zo hard!
Vervelend! gelukkig dat het beter gaat! Hier nog weinig verbetering, helaas. Inmiddels heeft Sil ook hele hoge koorts ik ben best wel bang eigenlijk...
Dat klinkt inderdaad niet echt goed, maar goed in de gaten houden en anders met huisarts(enpost) bellen? Zielig voor zo'n kleintje!
Inmiddels heb ik gebeld en moesten we naar het ziekenhuis komen... Ik schrok heel erg, gelukkig was alles goed(zeiden ze) en inmiddels is Sil weer op normale temp. alleen nog wel erg aan het spugen...
Hallo meiden/dames, Mag ik hier ook mee kletsen? Ik ben op kerstavond bevallen van onze zoon VIGO! Ik heb gelijk een vraagje, Joke onze kraamverzorgster is vandaag voor het laatst. Hebben jullie de kv iets cadeau gedaan en zo ja wat? Liefs, Wendy
@ HannekeG, het gaat stukken beter met Sil! Hij spuugt niet meer, alleen slaapt niet zo goed en wil niet eten/drinken... Maar ik ben all zo blij dat het al beter gaat @ WmvSS, Welkom hier! Mooie naam Vigo! Ik heb wel iets gegeven, maar daar heb je nu niks meer aan
@Fivechildren: Wauw, dus Sil is op DE datum geboren hihi. Had dat ook super gevonden, alleen was Raf een beetje eigenwijs en ging voor de 13e haha
Welkom WMVss, gefeliciteerd met Vigo, leuke naam! Fivechildren, gelukkig gaat het nu beter met Sil! Luc gaat nu eindelijk in de nachten wat beter slapen. Met oud en nieuw zelfs van 2 tot 7 uur! Het gaat ooit nog wel wat worden!
@ HannekeG, soo.. zo lang slaapt onze kleine nooit! Hij ging om 1 uur naar bed en was om 5 uur weer wakker. En hij is rond 3 uur nog gekomen om te eten maar goed
Vannacht was het weer goed gegaan. Hij ging om 12 uur slapen en heeft daarna pas om half zes weer gegeten. We hebben alleen twee keer tussendoor een speentje moeten geven omdat hij even wakker was. Ben er erg blij mee. Maar Luc is wel al 9 weken oud nu, dus dat mocht intussen ook wel Donderdag moeten we met hem naar het sophia voor zijn liesbreuk en ook nog naar het lokale ziekenhuis voor de reguliere controle. Dan krijgt hij ook zijn prikken. Ben benieuwd allemaal..
@ HannekeG, ja 9 weken is ook wel iets ouder als 3,5 weken Worden dat zijn eerste prikken dan? Veel succes in het ziekenhuis!
Hier ook een December mama... 16 dec, mooi in midden Ik was toen 39w6d Zware en lange bevalling wat een spoed keizersnede is geworden. 14:15u was hij er. 3810gr en 51cm Hij heet Kiann Rayne Pieter en is blond met lichte ogen Jullie dames ook allen gefeliciteerd!!!
Hallo, hier nog een decmama. Naomi is 12-12-12 om 16:16 h geboren na 41 min persen. Ze was 47 cm en 3120 gram. Nog geen rose wolk te bekennen, gelukkig lees ik beter dingen bij jullie. Onze Naomi is nu 4,5 week. Ik vind het zwaar! Zwangerschap ging tot 28 weken prima, toen was ze veel te klein en gingen we ziekenhuis in, ziekehuis uit. Gelukkig is ze goed bijgekomen en mochten we met 37 weken terug naar de vk. Maar tijdens de bevalling werden we weer overgedragen aan de gyn, wegens langdurig gebroken vliezen. Bevalling heeft 35 uur geduurd (uiteindelijk weeënopwekkers met een pijnstillingspompje ernaast om bij te komen omdat ik toen al 32 uur bezig was met weeën opvangen bij langdurig gebroken vliezen. Weeën gaan door het pompje niet helemaal weg qua pijn maar dan is het weer prima te doen, ruggenprik wil ik never nooit niet) en doordat de borstvoeding niet wilde lukken kon ik de eerste week hier niet van bijkomen (om de 3 uur voeden en elke voeding duurde 1,5 uur voordat alles klaar was). Toen overgestapt naar flesvoeding. Kleine heeft lichte reflux wat nu erger lijkt te worden. Nu begon ze net weer te slikken en smakken en daarna huilen terwijl de voeding al ruim een uur geleden is. Nu ik haar op de arm hebt valt ze meteen in slaap gelukkig, is alweer de hele ochtend wakker van 9 tot 1:30 uur. Veder slaapt ze erg weinig, maak ik me zorgen over. En als wij in bed liggen en zij onrustig is maak ik me zorgen of ze weer maagzuur heeft of ze bloot licht en het koud heeft (de tante kan zich bloottrappen door de onrust). Ik heb elke week wel meerdere huilbuien. Verder hebben we de afgelopen 4-5 jaar veel pech met dingen die klauwen vol geld kosten en is ons dak weer lek. Gaat weer de spuigaten uitlopen, ons spaargeld is nu op. Verder heeft mijn moeder mijn man niet eens gefeliciteerd met zijn dochter wat ik ook verschrikkelijk van haar vindt!!! Oh ja... ik heb nog niet verteld dat ik tijdens het overstappen van flesvoeding flinke koorts kreeg, antibioticakuur wegens vermoeden borstontsteking. Meteen na de ab kuur kreeg ik weer bulten in mijn linker borst en nu zit ik dus met een flinke ontsteking. Ben in deze weken 3 x bij huisarts en 1 x in ziekenhuis voor een echo van de linker borst geweest. Voel mij gewoon beroert en zit nu op pijnstilling die het verlicht. Maar mijn linker arm kan ik slecht bewegen erdoor, bemoeilijkt flink de verzorging van Naomi. En regelmatig voelt mijn hele lijf ziek, grieperig. Voel me echt beroerd... rose wolk waar blijf je? Over 5,5 week moet ik alweer werken, hoe moet dat gaan.... Verder kijk is er qua bevalling wel positief op terug, ondanks de marathon en de 2 flinke scheuren. Geen last van de hechtingen gehad, wel (nog licht) van mijn zwaar gekneusde stuit.
Ik kom ook graag mee kletsen. Onze Wessel is 28 december, op de uitgerekende datum, geboren en alweer twee weekjes oud! De bevalling is erg snel gegaan. 's nachts om 4 uur bakken mijn vliezen. Ik zou sowieso in het ziekenhuis bevallen en omdat hij in het vruchtwater gepoept had moesten we gelijk komen. Daar gelijk aan de weeën opwekkers en na een weeën storm is hij om 11.26 geboren. Wel is hij met eren vacuüm pomp gehaald omdat zijn hartslag daalde en zijn navelstreng om hem heen zat. Verder krijgt hij van begin af aan fv en doet het daar super op. Gister is cb langs geweest en bij geboorte woog hij 3050 en nu 3300 dus wij zijn helemaal tevreden.
Hallo meiden Ik kom ook graag meekletsen. 16 december is onze zoon geboren na een zware bevalling van ruim 20 uur. Ik ben in het ziekenhuis bevallen mbv de vaccuumpomp. Flink ingeknipt en uitgescheurd. Heb het nog erg moeilijk als ik aan de bevalling denk. Ikgeef fv en dat gaat prima. Ik geef 5 flesjes van 120 cc en de 6e fles is 150 cc om 23.30 daarna gaat hij slapen. Snachts om 4.00 geef ik een flesje en daarna slaapt hij heerlijk tot half 9. Hij woog bij de geboorte 3700 gram en is veel afgevallen. Ik denk dat hij nu ongeveer 4000 gram weegt. Wat vinden jullie van de hoeveelheid fv? Ik moet dindsdag naar het cb. Ben heel benieuwd.
@sandana jeetje meid wat heb jij wat voor je kiezen gehad! En wat een langdurige bevalling. Slaat de pojnstilling een beetje aan!? Roze wolk was hier ook zeker niet te bekennen. Sinds deze week kan ik iets meer genieten.
Ik ben nog net een December mama en kom ook gezellig mee kletsen Ik was eigenlijk 6 januari uitgerekend maar 29 december zijn om 07.00 uur mijn vliezen gebroken en om 18.08 is onze dochter geboren, 3250 gram. Ik heb een fijne zwangerschap en vlotte bevalling gehad. Zit alleen nu even wat minder in mijn vel (zie dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/413011-waar-de-roze-wolk-onzeker.html ) maar met de kleine gaat het verder goed. Ze geeft alleen soms wat melk terug en heb vandaag een nieuwe fles gekocht om te proberen, de Medela Calma. Hiervoor deden we therapeutisch voeden zoals ze dat noemen maar t is net of t niet meer werkt met het aantal cc (90 cc) dat ze nu krijgt, ze krijgt amper wat uit t flesje. Ik hoop dat t met deze fles beter gaat, maar toen ze net de fles kreeg spuugde (slijm met melk) ze toch weer wat uit in kleine beetjes...