December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @jelle: Heb je toegevoegd!

@wendy: Fijn dat het meeviel joh!

Ik heb vandaag weer eens een dipdag... zit zo te twijfelen om te stoppen met bv. Ben gewoon echt moe en bv geven kost zo veel energie. Voel mij naar Saar heel schuldig om te stoppen. Maar ben elke keer zo onzeker of ze wel genoeg binnen krijgt. Ik weet dat fv geen garantie geeft voor langer slapen maar ik kan de voeding dan wel een keer door mn vriend laten doen. Had ook weer flinke irritaties met mn vriend vanmorgen. Ik wil dat hij meer doet ook al moet hij werken. Hij denkt er naar mijn idee best wel makkelijk over. Hij zegt wel dat hij het allemaal knap van mij vindt enz maar ik zit er gewoon een beetje doorheen. Ik denk dat als ik fv geef meer ritme voor mijzelf krijg en minder onzeker ben. Als ze huilt weet ik nooit of ze nou honger heeft of dat het krampjes zijn. Ik ga denk ik ook makkelijker een keer weg zonder dat ik met springende en lekkende boobs rondloop.
    Maar als Saar dan weer aan de borst ligt vind ik het ook zo jammer om te stoppen en voel ik mij zo schuldig...
    Bij sommigen ziet het er allemaal zo makkelijk uit bv geven. Maar ik ben altijd ruim een half uur bezig en soms is ze dan nog niet echt tevreden...
    Bleeeh weet het gewoon ffies niet.

2. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @vogeltje: je hoeft je niet schuldig te voelen hoor, je hebt haar tot nu toe bv gegeven en zo ook extra antistoffen. Je gaat je veel schuldiger voelen als jij zelf door uitputting eraan onder doorgaat. Hele begrijpelijke keuze als je overstapt of fv hoor. En zoals je ziet doet Vigo het er ook heel goed op :) hij weegt bijna 6 kilo en is pas 8 weken oud :)

3. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @vogeltje ben het met wmvss eens! Wanneer het jou onzeker blijft maken is er niks om je schuldig over te voelen wanneer je stopt. Zal voor sar misschien eerst even wennen zijn maar er is niks mis met flesvoeding hoor! Hier ook een mannetje die het er super op doet.

Maar kan me wel voorstellen dat je het zal missen. Maar je zal toch een keer de knoop door moeten hakken. Zo blijf je jezelf alleen maar onzeker maken. En anders misschien contact opnemen met eren lactatie deskundige?

@wmvss balen dat hij er nu toch nog last van krijgt! Dan inderdaad maar even niks doen en je mannetje vertroetelen. Geef hem maar een dikke knuffel!

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb met 3 weken al eens een consult gehad van een lactatiekundige. Wel een hoop tips gehad en kon er toen mee verder alleen nu merk ik dat ik meer ritme wil krijgen en mn gewone bh's weer aanwil en niet hoeven te denken welke kleding het handigste is... Ik wil 's avonds weg kunnen zonder kolf... enz.
    Dankje voor jullie woorden! Als je echt bvgoeroes spreekt krijg je altijd een hoop kritiek...

Oja.. Saar om 15.00 op bed gelegd en ze slaapt nog steeds !!!! Al anderhalf uur! Een record!!!

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    oja
    @wendy: Saar reageerde precies zo! Ze was heel huilerig en wilde alleen maar bij mij hangen...

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb hem nu even weg kunnen leggen in zn wipper, hij slaapt lekker maar geeft af en toe ineens een huiltje :( Vanaf hoe hoog (koorts) kan ik een zetpil geven??? Zelf dacht ik aan hoger dan 39 ........

7. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Tegen mij is gezegd dat ik vanaf 38,5 kon geven, maar zover is het niet gekomen. Volgens mij had hij 38,2.

@vogeltje Ik herken je gevoel. Je zou ook kunnen overwegen om misschien gedeeltelijk over te stappen op flesvoeding? Dan kan je vriend inderdaad ook eens geven. Hoeveel voedingen geef je nu ongeveer? Ik heb de middagvoeding nu vervangen door kv en geef nu vier keer bv en 1 keer kv.
    En als je toch helemaal wilt stoppen heb je het maar mooi 2 maanden volgehouden en heeft ze een hele goede start. Als je wilt stoppen ben je ook nog wel even bezig totdat je helemaal ervan af bent. Ze geven als richtlijn 1 voeding per week

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja wilde dat ook op die manier gaan doen. Dan kan ze langzaam aan kv wennen. De keren dat ik dan bv geef worden dan weer wat leuker. Wie weet blijft mn productie nog redelijk om 's avonds, 's nachts en 's ochtends bv te geven. Ik ga gewoon kijken hoe het loopt.

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Vigo moest net poepen dus mooi moment om zn koorts meteen te meten, hij heeft 38 dus dat valt nog alles mee, zal nu niet meer oplopen toch?

Verder is hij heel slaperig en valt steeds lekker weg. Ik heb hem alleen in zn romper zodat hij zn warmte kwijt kan.

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik had dun dekentje om hem heen.
    Hier om 00:00u pas lichte verhoging (prik was om 14:00u)

11. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@vogeltje, ik weet helemaal hoe je je voelt. Bij mij ging het kolven zelfs niet lekker dus de keuze om over te gaan op kv na 6 weken was emotioneel gezien de beste keus die ik had gemaakt.
    Idd je mist wel de band die je hebt met bv maar ook dat went.
    Saar heeft meer aan een moeder die goed in haar vel zit.

Zojuist even met de auto weg geweest, zodra ze de maxi cosi in gaat dan gaat ze huilen, toen we gingen rijden was ze stil, toen ik voor het stoplicht stond begon ze weer te huilen :(

Ik vraag mij iets af, ze heeft om 15:00 de fles gehad, toen ben ik daarna even met haar dus weggeweest en was om 17:00 weer terug.
    Normaal gesproken komt ze om de 3 uur voor eten maar zodra we dus thuis waren jengelde ze (ook wel logisch want ze kan goed moe zijn) dus beetje met haar rond gelopen en in de box gespeeld.
    Zouden jullie je kindje dan nog in bedje leggen? Want speen spuugde ze steeds uit waardoor ze weer begon te huilen.
    Dus ik heb het maar gerekt met afwisselend dragen en in de box tot 6 uur voor de fles.

12. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @flientje: begrijp je vraag niet helemaal goed,maar er mag ook 4 uur tussen de voedingen zitten, dus ik zou haar niet wakker maken als ze net voor de fles met moeite in slaap is geslapen.

13. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Fientje: hier gaat Lucas meestal ook niet meer naar bed tot aan zijn volgende voeding (als we weg zijn geweest).
    Ik ga meestal een helaf uur na een voeding weg en als ik dan een uur voor zijn volgende voeding terug ben slaapt hij in de kinderwagen en zoals vandaag in de maxicosi.
    Leg ik hem dan in bed dan wordt hij wakker maar vanuit de maxicosi in de box is geen probleem.
    In de kinderwagen laat ik hem altijd gewoon liggen (in de huiskamer staat die dan).

Vogeltje: geen schuldgevoelens hoor! Heb ik ook gehad,zh was erg proBV en ik vond het zo erg dat ik niet meer zag zitten dat kolven.....dit werd ook wel gevraagd aan mij door het personeel en tot 3x toe werd me zachtjes verteld me totaal geen zorgen te moeten maken,met de fles komen ze ook groot.
    En ok, je zult een speciaal gevoel/ band bij de BV hebben, ik heb mijn 1e ook de fles gegeven en ik heb me toch een goede band met haar!
    Je hebt het maar mooi vol gehouden tnt.

Wmvss: sterkte met het ventje.38 valt nog mee toch? Even in de gaten houden en niet te koud leggen(ik heb het altijd erg snel koud als ik koorts heb).Of bedoel met alleen zijn romper aan in bed?

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @mama40: ik heb hem in de huiskamer in zijn romper met een dekentje over zn beentjes. De kachel staat ook gewoon aan op 21 graden dus denk niet dat het te koud is. Vigo slaapt snachts bij ons op de kamer dus ik hou hem in de gaten qua kou. Ik doe hem wel een dun slaapzakje aan met een lakentje over hem heen. Volgens mij is zijn koorts nu gestegen, ik ga straks even meten, hij slaapt nu in de wipper en staat naast me :)

15. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ach arm mannetje, sterkte en beterschap voor jullie!

16. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Ik bedoelde juist dat ze niet wil slapen
    Maar ze wil nog steeds niet slapen :x
    Na de fles van 6 uur in be gelegd maar ze begon kei hard te huilen.
    Getroost en er kwam nog een boertje.
    Daarna was het 10 minuten stil en weer hard huilen.
    Weer een boertjes dwars maar bleef huilen.
    Nu ligt ze bij ml maar is ze heel heftig op haar speen aan het zuigen.
    Ze heeft flinke wallen dus ze s echt wel moe.
    Zou dit wellicht een sprongetje zijn?

17. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ach, arme vigo.... Ben bang dat ons straks hetzelfde staat te wachten want tot nu toe zijn alle kleintjes er toch wel ziek van geworden volgens mij....
    Hopelijk heeft hij een goede nacht en voelt hij zich morgen weer beter.

@bv ik was 'blij' dat ik eren reden had om geen bv te geven. Merkte namelijk in het ziekenhuis wel dat er op een bepaalde manier werd gevraagd waarom je geen bv gaf. Alsof je je daarvoor moest verantwoorden.

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Flientje: wat bedoel je met "sprongetje"?

Jelle28: dat gevoel had ik ook toen ik twijfelde over BV. Ik heb er s'nachts gewoon wakker van gelegen en me er op voorbereid hoe ik het zou gaan zeggen.Wilde me niet weer laten overhalen.
    BV of FV: er is veel meer nodig om een goede moeder te zijn hoor.:D

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja dat vind ik ook! Maar inderdaad zit ik allemsal excuses te bedenken... Gelukkig is mn vriend heel nuchter. Hij zei: je hebt groot gelijk en het is al knap dat je het tot nu hebt volgehouden.
    En dat is het belangrijkste: dat je samen achter de juiste beslissing staar...

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Je boft maar met zo'n nuchtere man!! die heb ik gelukkig ook rond lopen hier en die heeft me al voor vele dalen behoed hoor.
    En idd, samen doen is zo belangrijk.

Deel Deze Pagina