Fftjes een vlugge reactie @ vogeltje: Meis t is al geweldig dat je eht tot nu toe hebt volgehouden!!!!! echt hier mag je al trots op zijn en voel je vooral niet schuldig als je gaat afbouwen. Ook met flesvoeding is niks mis en je hebt zelf een beetje meer rust denk ik. Ik heb voor mezelf besloten dat als Micah maandag niet voldoende aan is gekomen ik ook af ga bouwen. Heb de laatste tijd meer stress dan fijne momenten over die bv. Vandaag lactatiekundige aan de telefoon gehad en die heeft me nog wat tips gegeven om hem wat meer te laten drinken, maar nu is ie vandaag zo ontzettend onrustig tijdens het drinken ( losrukken en weer aanhappen en ga zo maar door....) Dus ik ben er ook ff klaar mee. We hebben vanavond Micah voor het eerst in zn bed gekregen in de avond. Normaal is hij de hele avond bij ons omdat we hem niet in slaap krijgen 's avonds. Maar nu is dat voor het eerst wel gelukt. Dus gaan wij nu ook maar naar bed omdat we niet weten hoe laat hij nu gaat komen voor een voeding, kan best zijn dus dat hij nu 2 keer komt vannacht.....we zullen zien. Slaaplekker allemaal! ps: morgen weer reacties op de rest
Meiden wat zal ik nou doen? Vigo heeft inmiddels 38,5 koorts/verhoging, zal ik hem straks voor de laatste fles een zetpil geven?
@wmvss heeft hij er last van? Wanneer hij rustig slaapt zou ik het niet doen... Maar wanneer hij onrustig is kan het zeker geen kwaad. En wanneer het jou voor de nacht een gerust gevoel geeft zou ik het ook gewoon doen!
@wmvss ik heb het niet gedaan vorige week bij 39 gr. Maar het kan zeker geen kwaad hoor. Ik ben net thuis vd HH beurs. Ben redelijk Moe dus kom morgen weer! Weltrusten mamas en beebs
@mama40, sprongetje is hetbewust worden bij de baby dat ze weer wat nieuws leren. Daarvan kunnen ze van slag zijn, hangerig enzo. Hoe dan ook, het heeft lang geduurd eerdat ze sliep. Om 8 uur 60 ml gegeven en om 9uur weer 60 ml en nog was het ff flink huilen. Nu heb ik haar wakker gemaakt voor de fles met de medicijnen erin en dan hoop ik dat ze een keer wat later komt. Welterusten voor jullie allen en mocht je dit pas de volgende ochtend lezen dan hoop ik dat je een goedenacht hebt gehad
Hier gelukkig weer een goed begin van de nacht. Om half 9 nog ffies aangelegd, half uurtje rechtop en toen in bed gelegd. Zelf ook om half 10 gaan slapen en ze kwam nu pas!!! 2.30!!! Nu hopen dat het tweede gedeelte ook goed gaat. @wmvss: hoe is het met vigo? Koorts gezakt. @theebeeb: heerlijk joh een dagje weg. Kan je er weer tegenaan! @flientje: fijn dat ze in slaap is gevallen! Sprongetje kan heel goed. Ik heb het idee dat we nu een beetje uit de sprongvan 8 weken komen. @hanneke: dankje voor je lieve woorden. Voor jou geldt natuurlijk hetzelfde! @mama40: spannend die operatie maar wel fijn dat hij snel aan de beurt is! Nog een fijne rustige nacht allemaal!
Goedemorgen allemaal. Wmvss: hoe is het vannacht gegaan?Heb je nog een zetpilletje gegeven? Theebeeb: hoop dat je uitje leuk was! Flientje"bedankt voor de uitleg,had er nog nooit van gehoord. Hanneke en vogeltje: hebben de kids nog goed geslapen? Hier een goede nacht gehad.Het is de 2e keer deze week dat Lucas door heeft geslapen tot 6 uur! Rond 2345 uur had hij zij laatste fles op dus ik ben er wel blij mee. Helaas had ML zijn wekker te laat gezet en ben ik er ook uitgegaan.Blijf er maar uit,na de fles van 9 uur weer richting zh om bloed te prikken. Ik heb het werkrooster van april gekregen en het valt me mee! Hoef pas zaterdag de 6e te beginnen en heb pas de 11e voor het eerst oppas nodig. Zijn er nog meer hier die een GO hebben? Ik vind het heel spannend vooral om dat door de omstandigheden Lucas en de oppas elkaar pas 1x hebben gezien (nou ja Lucas zag natuurijk niks). Zou fijn zijn als ze aan alkaar kunnen wennen maar met al die zhbezoeken en andere afspraken heb ik zo weinig tijd......
Nou meiden koorts is weg en Vigo heeft een nachtje doorgeslapen, wel bij ons in bed. Hij ging in zijn slaap ineens heel erg huilen om 2 uur, toen heb ik hem lekker bij ons gepakt en was hij nog wel warm, maar nu is hij vrolijk en koortsvrij hij heeft net zn eerste flesje gedronken en die ging weer als vanouds leeg. Ik heb hem uiteindelijk geen pcm gegeven, zijn lichaampje heeft het zelf opgelost! Fijne dag allemaal, ik ga zo Senna naar school brengen! Volgende week heeft hij vakantie dus dan hoef ik mnlaatste weekje verlof niet te haasten s'ochtends!
Goedemorgen allemaal! Hier weer een prima nacht, net pas eerste flesje gegeven. Nu nog even terug naar bed,is toch veel te koud Brrrr @wmvss fijn dat hij weer helemaal de oude is. En fijn dat hij de nacht bij jullie nog goed geslapen heeft. @theebeeb hoe was de hh? Was het de moeite waard? Ben er paar jaar geleden voor het laatst geweest, vind het toen tegen vallen. @mama 40 hier geen go. Wij gaan de opvang met de opa en oma's regelen. Mijn vriend en ik hebben allebei geen vaste vrije dagen dus aan kinderopvang hebben we niets. Kan me wel voorstellen dat het fijn is dat de go en lucas eerst een beetje aan elkaar kunnen wennen. jammer dat weet dan zo weinig tijd voor is. @vogeltje fijn dat de eerste geldt van de nacht zo goed gegaan is. Dat geeft weer moed! Hoe is de tweede helft verlopen?
Mijn ochtend begon goed... Flinke luier tot aan haar nek toen ze op mn buik lag in bed... Badje, bed verschoond en was in wasmachine.... Maar saar vond het wel gezellig... Lag ze in haar poep met een big smile Saar gaat naar kdv en een dag naar mn schoonmoeder. Gaat al opschieten! Over drie weekjes ben ik al bezig met mn eerste werkdag.
Goedemorgen allemaal Er word hier ontzettend veel gekletst. Ik heb ff geen tijd om op een ieder persoonlijk te reageren. Gister is ml met onze zoon naar de huisarts geweest ivm erge krampen en niet kunnen poepen. Nu blijkt dat JBPM die verstopping veroorzaakt dus per direct gestopt gister. En nu merk ik pas hoe goed dat spul werkt tegen reflux klachten. Hij piept weer als een gek, verslikken en hikken, echt niet leuk. Hij kan ook pas een uur later in bed. We hebben nu medicatie voor de reflux. 2 x daags een poeder oplossen in water en dat moet werken. Gister naar de 9 maanden/hh beurs geweest. We zijn de hele dag op de 9mnd geweest. Geen tijd meer voor hhbeurs haha. Heb een draagdoek gekocht. Hij ligt er al een half uur in te slapen. Heel fijn. Ook was de nacht heel goed. Geslapen van 21.30-7.30 Heerlijk na 5 gebroken nachten. Meneer gaat goed in de pacco. Maar vind hem alsnog diagonaal in zn bed smorgens maar verder komt hij niet meer los gelukkig.
@mama40 Wat fijn dat Lucas zo goed heeft geslapen. @wmvss Gelukkig dat het weer beter gaat met hem. Wel gezellig zeker een nachtje met hem in bed? @vogeltje Wat een goed begin van de dag die poep! Wat een mooi klein meisje is Saar (zie ik op facebook)! @theebeeb Wat zielig dat hij verstopt was zeg! Jammer dat de reflux klachten nu weer terug komen, zo blijf je bezig. Lekkere nacht heb je gehad zeg! @hanneke23 Kan me voorstellen dat je geen zin meer hebt in bv als hij zo onrustig drinkt. Ik heb net Luc voor een wenochtendje naar het KDV gebracht. Wel spannend hoor! Nu zit ik dus in mijn eentje thuis. Hopen dat hij zich een beetje wil gedragen. Alle andere kindjes vonden het wel interessant dat er weer een nieuwe baby komt. Ik ga zo maar even beetje stofzuigen enzo, dan gaat de tijd wat sneller! Ik neem maandag nog vrij (anders moesten we voor een halve maand opvang betalen) en ga dinsdag weer beginnen met werken. Zo bizar dat Luc al 16 weken oud is! Hier heeft Luc voor het eerst een hele nacht geslapen zonder wakker te worden! Hij heeft vanaf half 12 geslapen en mijn vriend heeft hem er om half 8 uitgehaald. Hoop echt dat hij dat gaat volhouden. Ik was zelf alleen wel wakker geworden om half 5, zal nog wel de gewenning zijn.
HannekeG: wat spannend meid,een ochtendje wennen.....ik zie er tegenop om hem naar de oppas te brengen hoor.Vind het maar niks maar ja het is niet anders,niet dat ze niet goed/leuk is, juist wel mar ik kan zelf alles het beste he. Theebeeb: ik vermoed dat Lucas ook reflux heeft. Hij geeft soms een uur na de voeding ook nog wat op.Maakt ook geluiden tijdens het flink slikken als er iets omhoog komt. Hikt ook regelmatig. Moet zeggen dat nu ik de speen iets vaster draai hij meer moeite moet doen en het iets beter gaat. Weet niet of dat eigenlijk reflux is maar sinds een week of 2 doet hij dit. Net heel trots op hem: 3 buisjes bloed afgenomen, lekker liggen slapen ondertussen op zijn speen sabbelend. Hij blijkt een verhoogd HB te hebben,vandaar dat ze maandag niet genoeg bloed hadden. kan geen kwaad,is vrij normaal bij jonge babys. Vogeltje: lekker he die flinke poepluiers! gisteren lag Lucas er vrolijk met zijn sokken in (witte natuurlijk hihi).
@hannekeG : wat een schatje zeg die Luc van jou echt een knap ventje. Ja lekker hoor Vigo naast me in bed, als het aan mij ligt, ligt hij er elke nacht maar ik weet dat dat niet goed is en dat hij er dan waarschijnlijk tot zn 12e jaar ofzo ligt vannacht weer lekker in zn eigen bedje. Flesje 2 is net ook helemaal leeg gegaan, hij gaat zo lekker in bad, even de pleisters van zn beentjes afweken. Wat zitten die dingen goed vastgeplakt zeg
@wmvss: ja ik moest nog flink pulken aan die pleisters ook in badje! Welk merk voeding geven jullie je beebjes? En hoe kies je de juiste voeding? Is er bijvoorbeeld voeding die je bijvoorbeeld beter kan gebruiken bij darmkrampjes en reflux? @mama40: Wat een stoere vent! Gelukkig dat hij het niet erg vond, dat maakt het voor jou ook makkelijker!
Ik gebruik Nutrilon, 2 weken geleden leek hij krampjes te hebben maar ws zat hij gewoon even niet goed in zijn vel.
@mama40 Hoeveel kindjes komen er bij de gastouder straks? Is het nog een gastouder met een speciale opleiding omdat Lucas het syndroom van down heeft of maakt dat niets uit? Nu is zo lees dat Lucas vaak de hik heeft realiseer ik me pas dat Luc eigenlijk bijna nooit meer hikt. In het begin had hij dat ook heel vaak. Spugen is er nog wel steeds. Soms ook wel 2 uur na de voeding. Ben benieuwd hoe lang dat nog zal blijven. Wat knap dat Lucas bleef slapen. Hebben ze het afgenomen uit zijn hiel? Luc heeft juist een te laag HB (dat is toch ijzer?). Gelukkig dat hij bij Lucas geen kwaad kan @wmvss Ja, mooi ventje is het he Wij vinden dat natuurlijk ook, ha ha! Ik heb net de tafel even in de olie gezet. Nu kan ik even lekker de deuren en ramen openzetten om te luchten, is normaal niet zo handig als Luc er is
Hier ook nutrilon, maar bij reflux kan je beter geen nutrilon geven. Wij gaven Senna destijds Omneo van nutricia dat hielp echt goed! @hanneke: hier ook even de deuren open, Vigo ligt in zn bedje dus hier even luchten. De kachel staat al sinds dat Vig in zn romperligt op 21 graden, er hangt weinig zuurstof meer in huis
HannekeG: Voorlopig alleen Lucas bij de GO. Ws neemt ze er nog 1 bij.Ze wil alle aandacht hebben voor lucas,zeker omdat hij Down heeft. Ze heeft geen ervaring met Downkindjes, wel met bv autistische en ADHD kindjes.Ik wil hiermee niet zeggen dat dat overeen komt met Down hoor,alleen dat zij dus wel ervaring heeft met kindjes die zeg anders zijn dan gemiddelde kindjes. Ik heb haar websites doorgegeven, tijdschriften en info om te lezen en ik hoiud haar vanalles op de hoogte via de mail. Ik ben ook van plan een schrift/boek mee te nemen als ze gaat oppassen waarin de bijzonderheden staan. Dat wordt toch ook gedaan op het KDV of niet? Krijgt Luc medicatie voor zijn lage HB? Volgens degene die bloedafnam kon het geen kwaad,het bloed is alleen wat stroperiger zodat er soms te weinig overblijft in de machine. Zo ff snel de 2e was van vandaag ophangen,hij slaapt nog steeds in de kinderwagen......1 voordeel met zo'n slaapdag, alle was is al weg,beddden verschoont, opgeruimd!
Goeiemiddag allemaal, ik heb nog ff geen tijd gehad om alles te lezen (wat word er ook veel geschreven!) maar hier ff hoe het vannacht is gegaan. Nou rond half 9 sliep ons ventje. om 01:15 werd ik wakker en ben ik even bij hem gaan kijken (sliep als n roosje) nog even staan twijfelen of ik hem wakker zou maken voor n voeding maar uiteindelijk toch maar niet gedaan. om 03:00 werd ik weer wakker, hij sliep nog steeds. maar ja hij had om 20:00 zn laatste voeding gehad en ik vond het toch wat lang duren nu. dus heb hem slapend aangelegd. heeft ie heel goed gedronken en daarna lekker verder geslapen tot 07:30. schone luier en weer goed gedronken en daarna nog ff bij mij in bed liggen "kletsen" waarna hij weer in slaap viel. rond half 11 weer wakker, weer heel goed gedronken en schone luier en nu ligt ie weer op bed en ik denk dat ie slaapt. Dus al met al heeft ie het super gedaan! nu ga ik eerst ff de hondjes checken want er is er een ziek :s straks lees ik de rest