@mama40 Wat fijn dat lucas geen laat had van het bloed afnemen en lekker blijft slapen. Dat maakt het dan toch iets minder erg dan wanneer ze flink beginnen te krijsen. En wat een slaap kopjes vandaag lekker hoor! Hier wel meneer weer alleen in mijn armen slapen dus weer verplicht op de bank. Ach ga er lekker van genieten heeft toch geen zin om er gefrustreerd door te raken. @voeding hier geven we sinds kort friso comfort tegen spugen en krampjes. Hij lijkt het er tot dus ver goed op te doen. @Hanneke ben benieuwd hoe het wennen gegaan is.....
Jullie kleintjes doen het echt goed! Hier overdag slaapjes in MC of KW als ik ermee wandel of in mijn armen. Soms half uurtje hier of half uurtje daar... Hij kiept tussen 19:00-20:00u om en slaapt dan meestal tot 00:00-02:00u en dan tot 06:00u meestal en dan is hij er klaar mee. Huilt nog wel vaak en veel, maar is troostbaar en hij is ook vaak heel gezellig. Ga nu rustig over naar 180/6 want ipv 3-4u ertussen word het nu 2-3u... Leuk he het uitvinden wat het beste is? Hier heeft hij trouwens zijn tenen ondekt. Kijkt naar zijn voetjes, wiebelt met tenen en lacht Ook handjes kunnen nu ineens meewerken hihi Nieuwe geluidjes en echt terug kletsen. Ook slaan tegen speeltjes en zijn tutknuffel vasthouden... Ook smijt hij regelmatig met zijn speen
@mama40 Wel fijn dat de GO in het begin alle aandacht voor Lucas zal hebben. Heeft hij nu ook andere zorg nodig dan andere babys of merk je het meer in zijn ontwikkeling. Je hebt haar in ieder geval goed voorbereid, dat is al een prettig idee. Op het KDV hier hebben ze geen schriftje, maar je krijgt elke keer een briefje mee met alle voeding, slaapjes, luiers en andere informatie. Luc krijgt inderdaad medicatie, gelukkig vindt hij het lekker. Het lastige is dat het minstens een kwartier voor zijn voeding moet. Als hij dan slaapt moet ik dus eerst dat spul geven en hem dan nog een kwartier afleiden als hij honger heeft. @hanneke23 Lekkere nacht! Vervelend dat je hondje ziek is. Weet je al wat er aan de hand is? @kirasese Wat leuk dat hij allemaal dingen aan het leren is. Volgens mij zag Luc gisteren zijn voetjes ook. Raar idee eigenlijk dat je handen en voeten hebt, maar niet van het bestaan afweet Ik heb Luc weer opgehaald net, hij is er van 9 tot 1 geweest. Hij is lief geweest. Hij heeft een uurtje in zijn bedje geslapen, is even buiten geweest en heeft daar in de wagen 20 minuten geslapen en lag toen ik kwam lekker in de wipstoel rond te kijken. En nu ligt hij in coma, ha ha. Best veel indrukken opgedaan natuurlijk. Ze gaan in principe elke dag even naar buiten, dat is wel fijn. Ze vonden dat hij een zacht huiltje heeft, ik vind juist dat hij hard kan huilen, vooral vergeleken met in het begin. Maar blijkbaar huilen andere kinderen nog harder. Heb net nog even contact gehad met het CB, heel aardig mens hebben we hier. Wilde even weten wat nu een goed ritme voor de avond voor hem is. Op deze leeftijd raadt ze toch wel aan om hem s avonds op bed te leggen en dan voor de laatste voeding wakker te maken. Zeker als hij een dag naar het KDV is geweest heeft hij dat wel nodig. En tot hij zes kilo weegt moet hij die laatste voeding ook nog wel krijgen. Dus daar gaan we nu maar eens mee oefenen. Vind het wel alleen beetje ongezellig omdat je hem dan zo weinig ziet op een dag als je aan het werk bent.
Fijn dat het wennen zo goed is gegaan. Je ziet ze iid weinig he, ik weet niet hoe laat jij hem weer gaat ophalen na je werk? Ik rond 16 uur dus dat valt nog wel mee. Moeten wel onmens vroeg de deur uit maar dat zal ook wel weer een ritme worden. En als ik avonddienst heb dan zie ik hem gewoon oberdag een paar uur en papa sávonds. Lucas heeft geen andere zorg nodig,tenminste daar merk ik niets van. Omdat hij goed drinkt hebben we (nopg) geen logopedie nodig en aangezien hij heel krachtig is in zijn lijfje ook (nog) geen fysiotherapie. Morgen eens goed om me heen kijken en luisteren naar de andere moeders! Hij lsaapt nog steeds....mama is ook een uurtje gaan liggen,was weer lekker hoor. Kirasese: grappig he hoe zo'n kleintje alles om hem heen ontdekt?
Jeetje, moet inderdaad ook even bijlezen. Weet allemaal niet meer wat iedereen heeft verteld. Dus ik houd het kort vandaag Nacht is goed gegaan, 00:00 laatste fles met medicijnen, toen om 04:30 en toen pas om 08:45 dus het ging goed. Alleen ik ben weer snipverkouden dus ik liep er als een zombie bij. Ps. 2e keer sinds bevalling dat ik verkouden ben. Dag na bevalling was meteen mijn immuunsysteem poef weg! Was 2 weken goed verkouden. En nu helaas weer Zolang het maar niet erger wordt vind ik het goed. Dus ik ga ff een tukkie doen want van al dat genies kan ik mijn ogen nauwelijks openhouden.
Hier een hectisch dagje.... De hele dag al heen en weer tussen Micah en zieke hond. @ HannekeG helaas hebben wij een hond die het liefst dingen eet die niet bedoeld zijn om op te eten.... Daar wordt ie dus kei ziek van met als gevolg dat ik de hele dag aan het poetsen ben omdat ie steeds moet overgeven :s Gelukkig is Vl net thuis en kunnen we de boel nu opsplitsen. Hij is even met de honden wandelen en daarna gaan we met Micah hier in het centrum een foto laten maken van ons ventje Helaas denk ik dat Micah besloten heeft dat ie de fles niet meer wil Hij kreeg eerst elke dag 1 keer een flesje. Of met afgekolfde melk of met half kv en half bv. Maar de laatste keren begint ie steeds te huilen als ie die speen in zn mond voelt. Nu net weer flink huilen en drinkt met moeite 40cc. en dat is toch echt niet voldoende :s Nou gaan maar eens kijken of ons manneke wil lachen voor de foto ( zal je zien dat ie kei hard gaat huilen )
Als jullie ook een keer willen dat de kleine 's middags goed slaapt heb ik de gouden tip: breng hem of haar 's ochtends naar het kdv. Ha ha, hij heeft vanmiddag meer dan 2 uur in de box geslapen. Daarna fles gegeven en nu ligt hij weer al bijna 2 uur in zijn bedje te slapen. Gezellig.... Gebruiken jullie trouwens wel eens talkpoeder. Ik heb het wel in huis (had het hele assortiment van zwitsal volgens mij gehaald) maar heb het nog nooit gebruikt. Ik zag net dat ze het bij het kdv wel gebruikt hebben
Doen ze dat op de billetjes? Ik smeer wel eens vaseline op haar billen zodat de poep en de luier niet vastplakken...
@kdv Micah mag binnenkort ook een ochtend gaan wennen. Ben erg benieuwd. @talkpoeder, dat gebruiken wij nooit. Gebruik eigenlijk alleen sudocreme. Ik heb het vermoeden dat we straks een hoop mooie foto's krijgen van een zwaar fronsende baby ik denk dat hij er 3 keer een lachje uitgeperst heeft en verder heeft ie echt zo zitten kijken van "wat doe ik hier in hemelsnaam en waarom zijn al die lampen op mij gericht en moet ik nu weer in een ander mandje? weet je wat dan doe ik toch gewoon mn ogen dicht" 7 Maart mogen we de foto's gaan bekijken dus ben benieuwd. Vl is nu met de hond naar de dierenarts, hij blijft overgeven dus is niet helemaal goed :s Tis maar goed dat we t beestje verzekerd hebben want je wil niet weten hoe vaak we met hem bij de dierenarts zitten :s je zou denken dat ie wel bijleert maar helaas...
Goeie tip hahaha jammer dat hij hier niet naast het kdv gaat. Heb hier geen talkpoeder in huis. Gebruik sudocreme als zijn billetjes rood zijn of als hij smet plekjes heeft. Zag trouwens dat Wessel berg op zijn hoofdje heeft. Hebben jullie kleintjes daar ook last van? Heb wel eens ergens voorbij zien komen hoe je dat weg kon halen weet alleen niet met hoe. Zal het zo eens opzoeken.... @Hanneke 23 is het gelukt met de foto? @flientje bakken dat je weet verkouden bent! Hopen dat het niet te lang blijft hangen.
@Talkpoeder, is volgens mij alleen maar goed als er smetplekken zijn want talk trekt vocht aan maar ik smeer sudo op de billen. @HannejeG, anders vraag je toch gewoon waarom ze dat gebruiken? (ik denk de kosten ) @Hanneke23, krijgen we een preview? Vind het altijd knap van de fotograaf dat ze de babies zo mooi erop krijgenl. Mijn moeder is hobby fotograaf dus denk dat ze morgen genoeg kans krijgt om mooie kiekjes te maken Hoe is het met de hond gegaan? Zeker middeltje gekregen voor het braken of misselijkheid, maar nou maak je mij wel nieuwsgierig wat jullie hond dan heeft gegeten @Kdv, Josje gaat 2 dagen er naar toe en om eerlijk te zijn heb ik de kdv gekozen op locatie want dit is de enige in de buurt en op de route naar mijn werk. Heb wel het rapport bekeken van het Ministerie maar ben er helemaal niet binnen geweest ofzo Zal eens bellen binnenkort want ik heb ook echt geen idee hoe het in zijn werk gaat, of ze haar ook kunnen inbakeren enz enz. Ik had als 1e keus een nieuwe school, een brede bossche school zoals ze dat noemen, met alles erin zoals bso, bieb, jeugdzorg, basisschool. Deze zit 2 straten achter ons, lekker handig Maar helaas hadden ze te weinig inschrijvingen en is het niet rendabel om een kdv op te starten. @berg, volgens mij zijn daar speciale doekjes voor te verkrijgen Dit zal even mijn laatste berichtgeving zijn Op tijd naar bed met paracetamol. Morgenochtend komt vadertje lief mij halen met alles logeerspullen voor Josje en dan morgenmiddag hh beurs en 9 maanden beurs met mijn zus en laat weer thuis. Trusten voor straks en allen alvast een fijn weekend en hopende op goed weer dit weekend!
Ook hier iemand die vroeg naar bed gaat, ben echt heel erg moe ineens! Vigo is vanavond toch weer wat hangerig en hij weet zelf niet zo goed wat hij wil erg vermoeiend, dus als vl thuis is mag hij het overnemen en gaat deze mama vroeg naar bed
Het is hier echt drama nu we gestopt zijn met JBPM. Het spul werkt wel degelijk. De reflux is heel erg nu. Tussentijds en na de fles moet hij continue slikken, en we horen de voeding gewoon omhoog komen. Hij heeft nu ook steeds de hik. En krijsen natuurlijk, want zn keeltje doet zo zeer. De medicatie nu 2 x gegeven maar nog geen resultaat. Ik ben in staat op JBPM weer toe te voegen dat is beter dan dit. Maar dan zit ie weer met enorme krampen. Ik vind het soms zo moeilijk. Je moet kiezen tussen twee kwaden. Ja wat doe je dan? Ben werkelijk nergens aan toe gekomen vandaag. Om 16.00 dacht ik; misschien moet ik even wat eten of drinken? Hele dag niks gehad nog. Ik ga ook maar eens naar bed. Weltrusten alkemaal
Haha ja ik zal de foto's scannen als ik ze heb en dan zal ik ze showen Ben erg benieuwd. En tja wat de hond betreft wat hij deze keer op had gegeten was een hydrofiel washandje.....tja hij zal gedacht hebben die heb ik nog niet geprobeerd :s En eerder heeft ie al gele sorbo doekjes ( die zijn favoriet), hele walnoten, en vooral heel graag zakdoeken en sokken gegeten. En helaas gaan die ook in zn geheel naar binnen en hebben dan dus moeite eruit te komen. En nu denkt de dierenarts dat hij een maagontsteking heeft. En terwijl ik dit aan t typen was kon ik weer gaan poetsen :s morgen ochtend moet de hond terug naar de dierenarts. Hoop dat t snel beter gaat.... @theebeeb: wat balen zeg dat je moet stoppen met die JBPM echt vervelend dat je kindje daardoor weer zo'n last heeft. hopelijk slaan die medicijnen vlug aan!
@theebeeb: welke voeding gebruik je? @hanneke23: jeetje, wat eet jullie hond typische dingen! Hoop dat het snel beter gaat!
Hanneke23: sterkte met je hond, Theebeeb: wat balen dat het niet lekker loopt zonder JBPM.Ik heb er helaas geen ervaring mee, veel sterkte jullie. Berg: was het niet van babyolie erop smeren,in laten trekken en haartjes wassen de volgende dag? Lucas had het in zijn wenkbrauwen een beetje.Heb er ook babyolie opgedaan.Volgens het CB gaat het vanzelf weg maar olie versnelt het. Hier een kort nachtje gehad, voor 3en al wakker en net om 7 uur weer de fles.Komt met de tijden wel lekker uit omdat ik 2 afspraken heb. Zit dan van te voren al te berekenen hoelaat hij de volgende fles moet. Flientje: hele fijne dag gewenst, geniet lekker he! Ik ga ons zo eens wassen en aankleden, ben benieuwd hoe de ochtend is met al die babys en peuters!! Ik heb er wel zin in.
Goeiemorgen allemaal, Hier een redelijke nacht. Van 23:00 tot 03:15 geslapen en daarna weer tot 07:00. Wou Micah daarna weer in zn eigen bed leggen omdat ik mn broer ff op moet vangen zometeen want die gaat met de hond naar de dierenarts. Maart hij wou niet in zn bedje, maar net als anders sochtends in het bed van papa en mama :s dus nu ligt ie daar met de babyfoon. Gister avond was ie weer erg onrustig met de voedingen. Steeds een paar minuten (3 of 4 ofzo) goed drinken om dan weer te beginnen met losrukken en aanhappen :x terwijl je toch zou denken dat hij na 4 uur honger zou moeten hebben.....ook de laatste voeding erg onrustig en heeft ie niet veel gedronken. normaal drinken kindjes juist 's avonds toch meer om goed de nacht in te kunnen gaan? of is dat bij jullie ook niet zo?
@hond: wat een eigenwijs beessie zeg ooit zal hij het toch moeten leren denk je dan. Hier 9 van de 10 x geen nachtvoeding meer maar toch slaap ik erg onrustig. Vigo is ook zo onrustig, paar x per nacht ga ik bij hem kijken en hij ligt dan wel met zn oogjes dicht maar kreunt en mekkert. Komt denk ik ook omdat hij bj ons op de kamer ligt, ik hoor alles wat hij doet. Wil het ritme volgende week ook proberen te veranderen, het is mijn laatste verlofweek. Ik wil zo graag dat ik Vigo om 21uur op bed kan leggen zodat ik ook wat eerder naar bed kan. Zit aan dit schema te denken: 6.30 eerste fles 180 cc 12.00 2e fles 180cc 16.00 3e fles 180cc 21.00 laatste fles 180cc en dan kijken of hij snachts om een uur of 2 nog komt voor een 5e flesje. Wat denken jullie over dit schema?
@hanneke: vanmorgen was ze bij mij ook super onrustig. Het is net een soort gevecht! Maaien met armpjes en bewegen met hoofd. Geen idee waar het door komt maar het maakt het niet makkelijker en leuker. Saar is al vanaf half 7 klaarwakker! Vandaag ga ik het eerste flesje geven. Heb friso comfort gedaan. Heb alleen geen idee hoeveel ik zal maken...
@ vogeltje, dat vraag ik me ook steeds af als ik een flesje wil proberen. afgekolfde melk drinkt micah nl ook niet in grote hoeveelheden uit de fles. ben benieuwd wat saar ervan vind. hond is nog bij de dierenarts. gaan n foto maken van zn buik. we w88 weer af....