@talkpoeder Ik ga het inderdaad even navragen waarom ze dat gebruiken daar, was benieuwd of jullie het ook niet gebruiken. Ik gebruik ongeveer een keer per dag sudocreme, meer is niet nodig. Misschien krijgt hij meer last als hij straks ook andere voeding gaat krijgen, maar dat duurt nog wel even @jelle28 Luc had ook een klein beetje last van berg. Ons is aangeraden om dan eens per week s nachts zijn hoofdje in te smeren met babyolie voor hij gaat slapen. De volgende ochtend moet je het dan met een kammetje of plastic kaartje af kunnen schrapen. Maar zoveel had hij niet dat dat nodig was. Ik smeer nog steeds af en toe een nachtje zijn hoofdje in, het lijkt wel te helpen. Volgens mij kan je ook speciale doekjes kopen. Oh ja, je moet ook na zijn badje zijn hoofd nog even naspoelen met schoon water en geen shampoo gebruiken. Ik had haarlotion gekocht, maar dat was volgens CB juist niet handig. @flientje Ik zou wel een keer gaan kijken bij het KDV. Wel handig als je beetje weet hoe ze omgaan met babys. Weet je bv wel wat voor soort groepen ze hebben (op leeftijd of door elkaar). Kan ze een keer een ochtendje komen wennen? Met de intake zullen ze vast wel van alles uitleggen, ik vond het wel handig om al mijn vragen op te schrijven. Ik wilde inderdaad ook weten hoe ze slapen, wat voor merk voeding ze krijgen etc. Veel plezier dit weekend! @wmvss Beetje bijgeslapen vannacht? Dat schema ziet er wel goed uit, maar houdt hij het in de ochtend zo lang vol? @theebeeb Wat vervelend dat de klachten weer erger worden zonder jbm. Heel frustrerend lijkt me om de kleine zo te zien en niks te kunnen doen @hanneke23 Wat een rare honden, ha ha. Hondjes van mijn schoonpa eten ook alles. Schroevendraaiers, kauwgom, chocola, autogordels etc.. Maar wel zielig dat hij er zon last van heeft. Hier weer een goede nacht gehad gelukkig, hij lijkt het nu eindelijk door te krijgen. Ga zo maar eens spullen inpakken voor de volksverhuizing. We gaan 2 nachtjes naar een hotel, maar de auto zal best vol zitten met alles wat voor hem mee moet. Ik ga het er op wagen dat hij in de wagenbak wil slapen daar
Ik geef Luc een fles met 150cc water en 5 schepjes of 170cc afgekolfde melk. Hij was twee weken geleden 5060 gram
hmz heb net met de fles 110 afgekolfde melk bij micah naar binnen gekregen. is dan niet zo heel veel.... Maar ja daarna viel ie in slaap. Was al blij dat ie weer eens uit de fles wou drinken. Volgende keer toch wat meer proberen dan.
Weten jullie hoe dat zit. Ik heb een pak friso comfort gehaald maar daar staat op dat je het gebruik moet overleggen met cb. Moet je dat echt doen?
@vogeltje, ik heb dat ook niet gedaan toe ik bij micah wou beginnen met 1 flesje kv op n dag. als je gewoon rustig aan afbouwt (1 voeding per week) dan hoeft dat niet volgens mij.
@hanneke: veel plezier! Binnenkort gaan wij ook op familieweekend en laten we saar in de bak slapen. @voeding: dus dat het dieetvoeding is (staat op het pak) maakt dan niet uit?
@vogeltje, volgens mij niet. alleen ik zag dat je friso comfort hebt. is dat omdat saar veel last heeft van krampjes of spugen? aan comfort zit nl JBPM toegevoegd.
Wat een drukte al vanmorgen! Even snel reactie @vogeltje ik ben het ook op eigen initiatief gaan gebruiken. Volgens mij zijn ze verplicht het er op te zetten maar is het niet per se nodig. Er zit inderdaad jbpm in maar niet zo veel. Toen wij jbpm door zijn fles deden raakte hij verstopt maar bij deze voeding heeft hij dat geen laat van. In het begin juist meega veel poep luiers en nu gewoon 2 of 3 en minder spugen en minder krampjes dus hier werkt het wel. @wmvss hier ook een kereltje die zo kreunt en steunt maar vervolgens wel gewoon ligt te slapen. Daarom slaapt hij al enige tijd op zijn eigen kamer maar dan nog hoor ik hem. Vannacht was weer goed. Geslapen tot 6 toen flesje en weer terug tot 8 en toen nog tot half 10 bij mij in bed geslapen heerlijk..... Van het weekend ga ik eren keer met hem in het grote bad ben benieuwd hoe hij dat vind. Onder de douche vind hij echt heerlijk.... @berg hij geeft het niet veel maar zal het eens proberen met lotion. Verder word hier niets in het badje of onder de douche gebruikt want dan woud zijn huis heel droog. Heeft nu op zijn armen volgens mij toch eczeem zitten. Maar even kijken of we maandag naar de huisarts kunnen. Hij heeft er geen laat van maar met bepanthen word het ook niet beter. @theebeeb wat frustrerend dat je moet kiezen tussen twee kwaden.... Hoop dat de medicijnen snel hun werk gaan doen want dit is niet vol te houden zo om je mannetje zo verdrietig te zien....
@hanneke: Ze heeft last van verborgen reflux en krampjes. Heb al eerder jbpm gegeven met bv, maar dat vond ik lastig te geven en saar raakte daar verstopt van. Hoop dat het bij deze voeding beter gaat... @Jelle: Dankje voor je antwoord, dan ga ik het ook gebruiken. Wat een heerlijk nachtje heb je gehad!
Goed dat je een beetje gaat experimenteren met de voedingstijden. Ik denk dat er welredelijk veel tijd zit tussen de flessen, en dan voornamelijk de eerste twee zit 5.5 u tussen. Je kunt het proberen natuurlijk. Maar stel dat hij snachts niet komt krijgt hij maar 4 flesjes. Dat is mijn inziens wel te weinig voor Vigo. Het ligt er ook aan of je kindje echt vraagt om de fles als hij eraan toe is. Gebeurt hier niet echt. Kan zo een uur later geven. Mijn tijden zijn 7-11-14.30-18-21 En dan slaapt ie van 21.30 tot 7.00
@ Jelle: we hebben hier in dit huis wel een kamer over die we nu als rommel en speelgoedkamer gebruiken maar dat os op een andere verdieping dus daar wil ik Vigo niet laten slapen. In ons nieuwe huis wat momenteel gebouwd wordt heeft hij een eigen slaapkamer naast die van ons. Het huis is augustus klaar dus daar kijk ik wel naar uit. Heb nu met vl afgesproken dat we het schema voorlopig zo houden masr dat hij de laatste fles doet en ik lekker om 10 uur naar bed ga. Hij heeft beloofd mijn slaapritueel aan te houden dus niet druk doen, als hij wakker is niet in slaap wiegen ( hoe langer hij savonds wakker is hoe beter hij snachts slaapt) sokjes uit broekje uit schone luier slaapzak aan, laatste fles en in bed leggen
hi allemaal , lees hier regelmatig meer reageer bijna nooit ons mannetje is nu 2 mnd en doet het geweldig! Hij is bijna altijd vrolijk en slaapt goed. Het doorslapen lijkt nu ook te komen! hier doet ml ook de laatste fles zodat ik er vroeg in kan en idd houd precies het ritme aan als hierboven ook beschreven. bij deze zou ik jullie willen vragen of jullie op mijn 2 mannen zouden willen stemmen op fb https://www.facebook.com/photo.php?fbid=532586593429556&set=a.532586463429569.120511.348263785195172&type=1&theater thnx alvast!
@hanneke23 Hoeveel voedingen geef je trouwens op een dag? Ik geef er vijf, als jij er meer geeft kan hij natuurlijk ook minder per keer. Die 150 was volgens de kinderarts bij zijn gewicht ook goed. @wmvss Ik sprak gisteren de vpk van het CB en die zei dat totdat ze 6 kilo zijn, ze ook wel vijf voedingen per dag nodig hebben. Als Vigo dan door zou slapen zou je maar op vier zitten en dat is te weinig. Maar lees nu dat je een goede oplossing met je vriend hebt gevonden!
@Hanneke, Micah komt elke 3a 4 uur voor een voeding. Net weer super onrustig tijdens t drinken. Geen id wat ik ervan moet denken. Hij kan ( lijkt mij) niet na 3 minuten drinken al vol zitten en er komt nog wel melk want bij zichzelf lostrekken zit er wel steeds melk in zn mondje.....kon ie maar vast praten Maar ja slapen doet ie dan wel weer heel goed overdag de laatste tijd....
Heeft hij misschien last van spruw? Je kan eens kijken of je witte plekken in zijn mondje ziet. Drie minuten is wel heel erg kort inderdaad.
Vigo weegt al 6 kilo, hij woog woensdag 5960 gram kleine vreetzak maar hij zou dan ook gewoon 5 voedingen krijgen maar dan wel 1 snachts, maar we houden het b het oude!
Hm nee spruw is t niet. lactatiekundige was laatst hier en die had nog in zn mondje gekeken maar ze zag niks. @wmvss wat goed dat vigo zo goed groeit zeg! Supervoeding die hij krijgt
Vigo en Kiann lopen gelijk hihi Hier 60cm en 6kg Spekkie Wel logisch dat hij moet uitbuiken en zo'n hoofd trekt http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/860681_341014766003711_1346319866_o.jpg Gelukkig kijkt hij soms ook liefjes http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/521487_341143942657460_1020425101_n.jpg
Meiden, Sorry dat ik zo afwezig ben..Lucas heeft het RS virus en is sinds gister ontslagen uit het ziekenhuis. Ik zit er een beetje doorheen omdat hij met 3 weken ook al een nachtje in het ziekenhuis lag omdat ze toen dachten dat hij RS had(dit bleek uiteindelijk gewoon een verkoudheidje te zijn) Ik krijg nu gelukkig wat hulp van mijn moeder want ik zit nogal in een dipje door alles wat er gebeurd is Hopelijk tot snel! xxx