December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hoi meiden

Ik lees nog steeds mee maar reageer heel weinig. Ik had eerder al verteld dat het niet zo lekker met me ging en dat ik daarvoor hulp krijg in de vorm van gesprekken bij me thuis. Het is afgelopen erg slecht gegaan, en de dalen zijn momenteel enorm diep. Ik ben nu gestart met medicatie, maar daar reageer ik nogal heftig op. Het is keihard knokken nu. Het is de vraag of het zo thuis gaat lukken met de medicatie en gesprekken. Maandag weer een afspraak met de psych. Het is zo zwaar en zo moeilijk dat ik niet kan genieten van ons fantastische zoontje. XXX

2. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @theebeeb: jeetje meid, wat zul jij je rot voelen! Sterkte en ik hoop dat je snel weer kan genieten van je topventje!

Heb gister geprobeerd saar wakker te maken voor de voeding van 23.00. Ze dronk niets en was zo slaperig. Nu kwam ze weer om 2.15....
    Ze kan dus 7 uur tussen een voeding laten alleen doet ze dat te vroeg..

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Goedemorgen meiden, hier net eerste flesje weer op, rond 8 uur gaan we nog even terug. Het is hier aan het ijzelen, er valt een soort van sneeuw maar het is dan ook weer een soort van hagel :( Vl moet vandaag werelen, die ga ik zo wakker maken.

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    theebeeb:wat rot zeg dat het niet goed met je gaat. ik weet weinig te zeggen tegen je, wil je heel veel sterkte en succes wensen. Zo jammer dat je niet kunt genieten. Jij moet eerst weer op de rit en geloof erin dat het goed gaat komen hoor!Hele dikke knuffel voor jou,je bent sterk omdat je je laat helpen!

Alle meiden bedankt voor de lieve woorden. Ik kan gelukkig thuis heel goed mijn verhaal kwijt.Ik wacht er soms iets te lang mee en dan word ik flink tot de orde geroepen door ml:).Lucas heeft een geweldige papa die mij door alles heen gewoon kan laten lachen en dat doet heel goed!

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Ik bedoel dus dat vl moet werken :)

@theebeeb: jee meid, balen dat het nu toch weer wat slechter gaat, vond het juist zo leuk te lezen dat het beter met je ging ..... Sterkte!

6. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@theebeeb, ik ken je verhalen niet maar wens je ook veel kracht en sterkte. je hebt een mooi mannetje en hoop dat je daar wat energie uit kan halen straks.

@Beagle, had mijn zus ook, tjonge jonge, dat beestje had zelfs door dat als hij op de prullenbak deksel ging staan dat hij open ging (brabantia touch bin) en zo de hele prullenbak had leeg gegeten, dus ook plastic ;)
    Dus ik begrijp het helemaal dat het vreetzakjes zijn

Hier een rustige zondag, Josje heeft het heel goed gedaan bij opa en oma. Alleen in de maxi cosi liggen vind ze niet leuk dus was het flink krijsen, icm moe zijn was oorverdovend krijsen gisteravond :$

Ml ligt ziek op bed en ik ga denk ik zo maar een wasje draaien.
    Heb van de week alle kleding gewassen die we als kraamcadeau hebben ontvangen dus heb nog heel wat te strijken en te vouwen.

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb kan je niet anders dan heel veel sterke en kracht toewensen.... Het is zo goed dat je hulp hebt want dit lukt niet alleen! Hou je taai meid en hoe cliché maar bedenk dat na regen altijd zonneschijn komt (al heb je daar nu waarschijnlijk even niks aan)

@mama40 wat fijn dat je man zo goed op je let en er voor zorgt dat je niet alleen maar bezorgt bent maar af en toe ook even kan lachen, dat is zo vreselijk belangrijk.

Hier gister een hele drukke dag gehad maar de kleine heeft het prima gedaan. Gister heeft oma opgepast en zijn wij naar een verjaardag geweest. Na al die tijd weer eens een wijntje gedronken maar dat was wel weer even wennen hahaha na 2 wijntjes steeg het al naar mijn hoofd hahaha.

Strakjes nog even visite een daarna lekker languit op de bank niks doen. Kan er nu al naar uit kijken

8. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    hoi allemaal,

zoals beloofd toch ook maar s wat actiever meeschrijven.

@theebeeb, jeetje meid wat ik zo lees heftig allemaal! knuf voor jou!

@moedertje40, ook voor jou een dikke knuf! lijkt me niet niks allemaal!

@beagle, wij hebben er ook 1 maar gelukkig heeft hij die typische beagle kunsten van alles eten niet...

@voeding, hier 5x 150+5 waarvan er 4 opgaan en 1 meestal maar voor de helft...
    hij krijgt dus eigenlijk veel te weinig voeding binnen adv dat meetregeltje van het cb maar hij wil niet meer en hij groeit goed en is tevreden dus kan me er niet druk om maken

de meeste nachten slaapt hij door van 23-7 echt heerlijk! hij ligt dan meestal tot 8 nog bij me en gaat dan weer lekker slapen

Hier een lekker rustig zondagje, heb tot 11:30 op bed gelegen en geslapen heerlijk! nu nog lekker in pyama en ga me ook niet meer aankleden vandaag

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @marijke: hier ook 5x150 en soms is 1 daarvan 180. Vigo komt sinds twee weken niet meer voor zijn nachtvoeding dus de 6e fles krijgt hij niet en hij groeit goed, hj weegt bijna 6 kilo :). Joh als ze honger hebben komen ze wel toch :D

@wijntje: ik heb vrijdag voor het eerst 2 glazen smirnoff ice gedronken en dat merkte ik ook meteen ja :) we moeten gewoon weer even indrinken :D

Vigo is vandaag wat onrustig, hij heeft woensdag voor het laatst gepoept, dus hij zal best last van zn buikje hebben :( heb net wat olie in zn flesje gedaan dus ik hoop dat hij vanavond nog kan poepen.

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  11. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Hier zijn die handen nog maar rare onhandige dingen die hem zonder dat hij het wilt wakker meppen hahaha.... Wel heeft hij inmiddels en missie, hij is opzoek naar zijn duim maar tot nu toe heeft hij deze nog niet gevonden.

Voorzichtig begint hij nu tegen dingen te meppen en af eb toe pakt hij per ongeluk iets vast maar ook dat gaat nog meer per ongeluk dan bewust.

Merk wel dat hij graag meer wil en het frustreert hem dat het nog niet lukt....

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 Je hebt wel echt een zware tijd, maar volgens mij doe je het harstikke goed! Super lief dat je een mooie mobiel hebt gekocht. Hoewel ik lang niet zo vaak in het ziekenhuis ben geweest als jij, weet ik wel een beetje hoe je je voelt. Hebben ze je al kunnen vertellen hoe lang de operatie ongeveer duurt? Mag je mee naar de ok en verkoever?

@flientje Leuk dat je het naar je zin hebt gehad op de beurs.
    Ik heb niet speciale merken waar ik echt fan van ben. Ik vind de kleding van lief/stoer wel leuk. Verder hebben we heel veel van mexx, maar dat heeft hij bijna allemaal van oma gekregen. Die kon niet langs die winkel lopen zonder iets te kopen. Helaas is die winkel nu failliet!

@hanneke23 Wat zielig voor je hond zeg! Gelukkig dat ze wel hebben geopererrd!

@theebeeb Meid wat ontzettend vervelend!! Heel veel sterkte! Ik hoop dat de medicatie aan zal slaan en dat je goede hulp krijgt!

@123speen Ik heb deze ook even gebruikt, maar vond het maar ingewikkeld, dus ben weer overgegaan op de normale 1 speen.

Van het weekend zijn we weg geweest met schoonfamilie naar een hotel en Luc heeft zich best goed gedragen. Het was wel allemaal een beetje druk voor hem, was wel wat meer huilerig dan normaal. We hebben hem met het eten meegenomen naar het restaurant en in de wagenbak laten slapen. Dat ging nog best goed. We hebben ’s avonds wel twee keer gehad dat hij moest huilen bij zijn opa en mijn vriend en daarna bij mij stil was. Ik vond dat voor mezelf wel leuk natuurlijk, maar wel beetje vervelend voor mijn vriend.
    Voor de rest vond hij de schilderijen in het hotel supermooi, ha ha. Slapen was wat meer onrustig dan normaal, maar het viel me mee. Zaterdag hebben we lekker lange wandeling gemaakt, Luc lekker in zijn berenpak.

Morgen mijn laatste dagje thuis, dinsdag weer aan het werk

13. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ik ga ook merken dat ze steeds meer kan. Ik vind dat 'kletsen' wat ze doet geweldig. Het is ook echt een lachebekkie. Met haar handjes slaat ze tegen speelgoed maar ze heeft ze nog niet zelf ontdekt. Ook het buikliggen is niet favoriet.

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Zo meiden, hier gaan we aan de laatste fles en dan lekker naar bed! Truste allemaal, ik hoop dat iedereen een fijne nacht heeft!

15. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Wauw... een mijlpaal!

21:00-03:30-.....

Ikzelf lag er vóór 22:00u in (1e keer sinds 10 weken) en heb dus 5.5u achter mekaar mogen slapen! Whoehoe! Hahahaha

Zo weer lekker bedje in!

16. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vannacht door kunnen slapen, hij kreeg om 6 uur pas de fles van papa.
    Gisterenavond kon ik niet slapen,hij is verkouden (nee niet nu aub!) en ademde niet zo lekker. Zoutoplossing en een uitje bij zijn bed en gelukkig ademde hij rustig toen hij sliep.

Ik weet niet hoelang de operatie gaat duren, mag wel mee als hij narcose krijgt en wordt geroepen als hij klaar is.
    Ik duim me suf dat hij niet ziek gaat worden,het moet gewoon doorgaan vrijdag!

Iki heb vrijdag een roseetje op, die steeg naar mijn hoofd zeg. Ik voelde hem goed zitten.Wel lekker om heel even te ontspannen:D

17. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@alcohol, ik drink geen alcohol omdat ik het gewoon echt niet lekker vind. Van chocolade, daar krijg ik mijn high momentje van :D

Het is een goed weekend geweest, gisteren lekker rustig aan.
    Gisteren om 23:30 de fles en ze kwam pas om 04:15.
    Gisteren geprobeerd om de laatste fles 150 ml te geven maar ze wilde echt niet meer. Want ze mag wel iets meer drinken nu ze op 6 voedingen zit.

Merk wel dat ze tussen 17:00 en 20:00 onrustig is.
    Om 17:00 de fles gegeven en ze wilde niet slapen, ze bleef maar jengelen en niks was goed :$
    Toen zat ze ineens in mijn trui te sabbelen dus om 19:20 een flesje van 60ml gegeven en die dronk ze heel vlot op en half uur later weer 60 ml.

Geven jullie toe aan behoefte of proberen jullie dan toch 3 uur er tussen te laten?

18. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen allemaal!

Zo wat een dag gisteren. Heb een dagje productieverhogen geprobeerd....hoop dat het gewerkt heeft.
    Na elke voeding 5 minuten extra kolven en na een uur weer kolven. En Micah zo vaak mogelijk aan geprobeerd te leggen.
    We zullen zien of t iets afgedaan heeft.
    Straks naar het CB hoop zo dat ie goed aangekomen is, en anders Gaan we eens praten over over te gaan op kv.

@Theebeeb: Wat goed dat je hulp hebt! In elk geval een hele dikke knuffel en ik hoop dat je je snel beter voelt en weer volop kunt genieten van je kindje!

@mama40: Wat fijn dat je zo'n super man hebt. Steun is nu heel belangrijk. En wat vervelend dat ie verkouden is. Micah was het laatst ook en wij hebben toen ook alles uit de kast getrokken om m zo snel mogelijk weer "snotvrij" te hebben ;)
    Uitje naast zn bed, babyneusspray, melk in zn neusje ( werkt als n trein trouwens). Hopelijk is ie snel beter en kan vrijdag alles doorgaan!

@Flientje: Misschien een soort van clusteren/mamahonger? Ik zou er gewoon aan toegeven. Kan geen kwaad naar mijn idee.

@ Kirasese: Lekker hé ff een paar uurtjes door slapen. Hier ging het vannacht helaas anders. Micah kwam in plaats van 1 keer nu 2 keer vannacht....

@ handjes: helaas hier ook nog ondingen die hem wakker meppen....Hij kan er wel iets in vastklemmen als ik help. En ja ze kunnen wel mama's haren goed vasthouden :s

@ buikliggen: Hmz dan begint ie meteen te brullen, is hier echt geen favoriet....

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @buikliggen Hij wordt hier meestal boos. Ik was vanmorgen bij de fysio met hem en toen bleef hij spontaan een paar minuten vrolijk liggen, zul je altijd zien! Volgens de fysio moet ik het gewoon telkens blijven proberen, omdat het toch wel belangrijk is om de nek te trainen.
    Voorkeurshouding gaat hier ook steeds wat beter. Er is echt maar een hele kleine afplatting te zien, die alleen "kenners" kunnen zien. Zijn nek is gelukkig heel sterk, hij kan zijn hoofd al goed overeind houden

@handjes Luc probeert ook vaak te duimen, maar steekt zijn duim dan niet uit, dus dat lukt niet. Hij begint ook naar de babygym een beetje te slaan en lijkt soms mijn hand te grijpen. Het werkt alleen nog niet helemaal zoals het hoort, hij heeft zich gisteren weer opengekrabt.
    Rammelaar vasthouden kan hij goed, alleen zelf iets pakken nog niet

@verkouden Hier lijkt de volgende verkoudheid er weer aan te komen. Vooral 's ochtends is hij snotterig en beetje benauwd. Ik heb ook een keer een ui geprobeerd, maar vond dat zo stinken!

@alcohol Ik heb nu een paar keer een wijntje op, maar telkens 1 per keer en niet vlak voor een voeding.

@hanneke23 Ik ben benieuwd of het geholpen heeft je productie te verhogen. Volgens mij is dat wel de goede aanpak. Baby's krijgen wel meer uit de borst dan je zelf kan met kolven, dus misschien drinkt hij ook wel meer dan je denkt

Ik zie hier een aantal goede nachten voorbij komen! Hier op zich redelijk, hij was een paar weer wakker en op zoek naar zijn speen.

20. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Verkouden: gelukkig nog niet gehad hier...

Handjes: hij slaat en grijpt en word mega boos als het niet snel genoeg lukt...

Buikliggen: gaat hier prima! Hij is loei sterk (bij CB waren ze echt verbaasd) maar zei al... Hij heeft weken lang 13u gekrijst en veel op me buik gelegen...
    Dus die nek is volledig getraind :D

Alcohol: ik drink dus geen druppel sinds Kiann... dat ik iets langzamer reageer en hem zou laten vallen ofzo, dan sla ik mezelf voor me kop.
    Heb het ook niet nodig, dus mis het niet.

Nachten: hier dus nu rond 19:00u slapen en dan flesje probeer ik te plannen rond 23:00 en dan hoop ik de nacht te redden...
    Gister kreeg die om 17:00u (alles in war hele dag) en toen kwam hij om 21:40u en toen kwam die pas om 03:30u... en daarna om 06:00u weer...
    Dus tja... hmmmm ga daar is over nadenken...
    Vind 22:00u-03:30u-06:00u... liefst 07:00u...wel prima eigenlijk

Papa's: hier doet papa het nu super, vond huilen (en dat deed Kiann zeeeeeer veel weken lang) vond hij erg moeilijk, maar gaat er nu TOP mee om.
    Trots op hem!

Overdag: hier overdag amper slapen...
    Enkel als ik hem draag, rij of wieg...
    Hij is veeeeeels te nieuwsgierig naar omgeving dus vertikt te maffen!

Flesjes: nu sinds 2 dagen 5x 180/6 en nachtflesje.
    Gister dronk hij flessen niet leeg, maar wel hongerig na 2-3u...
    Dus ben nu aan rekken in draagdoek dat er 4u tussenzit en dan de fles wel leeggaat.
    We zullen zien :D hij maakt uit hoeveel die drinkt!

Sterkte voor dames die het nodig hebben :)

Sportennnnn
    http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/823474_342047745900413_1392122470_o.jpg

Deel Deze Pagina