December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Net aventfles met nr2 speen gekocht, kijken of dat beter gaat!

Saar poept bijna altijd na elke voeding alleen sinds ze gister kunstvoeding heeft gehad heeft ze niet meer gepoept... Dit was een aantal weken geleden ook al.... toen had ze ook kunstvoeding op en poepte ze niet meer. Maar we zullen er toch doorheen moeten :( stomme darmpjes ook altijd...

Straks komt een vriendinnetje lunchen. We wilden eerst ergen gaan lunchen maar durfde het niet aan met Saar. Vorige week met mn vriend en Saar gaan lunchen maar Saar had bedacht daar lekker te gaan huilen. Dat werd dus een heel korte lunch!!

@hanneke: Ik hoop voor je dat je productie omhoog is gegaan! Wel een hoop werk hoor, voeden en dan nakolven...

@flientje: Ik ben nog geen kenner met fv maar zou ze niet een grotere fles om 17.00 willen?

Morgen ga ik de tweede voeding afbouwen... ben benieuwd hoe het gaat. Morgen ook intake op kdv!

@mama40: Spannend zo'n operatie. Ik heb in het ziekenhuis op de kinderafdeling als ped.medewerker gewerkt. Ik heb altijd kinderen en hun ouders voorbereid op operaties. Alleen neusverkouden is volgens mij niet heel erg. Als er slijm op de longetjes zit dan zullen ze het uitstellen.

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wow, wat een super sterke nek heeft Kiann!

Luc slaapt nog steeds veel. Hij wil ook wel alles zien en meemaken, maar wordt daar ook erg moe van. Meestal gaat hij dan wel snel slapen als ik hem in bed leg. Wel makkelijk, want dan heb ik ook even tijd voor mezelf om wat te eten (en hier wat te typen)

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ren ik echt door het huis als kleine na de fles zichzelf ff vermaakt jn de box...
    Soms 15min, soms wel 35min...
    Dat zijn de momenten dat ik wasje erin doe, vaarwasser inruim, stofzuig etc etc...
    Slapen doet hij echt niet, behalve in kinderwagen soms 10min tijdens wandelen ofzo. En draagdoek is ook rustmomentje, maar ja hij is 6kg dus ff wasje ophangen is niet meer mogelijk hahaha :D

4. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dan, bij het cb moeten ze ook eens een teammiddagje inlassen ofzo....
    Deze Mevr vind dat Micah prima aankomt en er is geen reden voor ongerust te zijn...
    Heb wel ff duidelijk gezegd dat ik me de hele week ongerust heb zitten maken omdat die andere had gezegd van wel, nee dat was toch echt niet de bedoeling vond ze.
    Maargoed.....ons menneke is in 6 dagen tijd....200 gram aangekomen!!!
    Niks mis mee dus...we gaan dus ook nog maar ff door denk ik dan.

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wow, dat is wel goed nieuws! Maar vervelend dat je dus eigenlijk voor niets ongerust bent geweest

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hanneke23: Gelukkig maar!!!

Hier is net de poep van afgelopen 5 voedingen eruit gekomen... romper maar weggegooid en Saar onder de douche.... Ik hoop niet dat dit elke dag zo gaat!

7. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @poep: Vigo poept maar 1x per 3 dagen en dan onwijs veel, zodra ik hoor of zie dat hij gaat poepen leg ik hem op het aankleedkussen en doe ik zijn luier los want het past er echt niet in :D

@hanneke: gelukkig is hj goed aangekomen. Maar waarom twijfelde je daar aan dan? Ik neem sowieso alles wat ze op het cb zeggen met een korreltje zout, elk kind is anders hoor en jij als moeder weet echt wel wat het beste is voor je kindje.

Vandaag dan eindelijk naar de DiDi geweest met mn moeder, ik had nog een fashioncheck en hoognodig broeken nodig. Ik ga volgende week weer werken maar pas nog maar 2 broeken en ik denk niet dat ik in mn blote kont het gebouw inkom :D ik heb dus 3 nieuwe broeken gekocht. Normaal heb ik maat 38 maar had nu echt 40 nodig.

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Hier elke dag wel zeker 2 luiers met poep. Lekker dun, dus moet snel verschonen als ik het hoor.

Ik moet morgen werken, maar heb eigenlijk mijn werkkleding nog niet gepast, hopen dat het gaat lukken! Maar pas mijn spijkerbroeken ook, dus komt vast goed

9. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@poepen, gelukkig zo 1-2 keer per dag, en als de luier echt vol zit dan ruik ik het wel. Wat een verschil in poep trouwens met de fv of de bv :D

@broeken, ik heb mij net even uitgeleefd bij de Miss Etam outlet. Wat lente kleding gekocht en wat longsleeves met felle kleurtjes. Toch nog ff terug want had 1 ding uit het rek getrokken in de hoop dat ik dat paste maar helaas. Het is hier 5 minuten lopen vandaan dus dat scheelt.

Ik heb dus nu om 16:15 een fles van 150 ml gegeven want ze was echt weer heel hard aan het krijsen.
    Maar ik zag net op de camera dat er ook weer een hoop uit is :$
    Moet ook niet op dat ding kijken maar ja, als zij aan het jammeren is in bed dan kijk is toch altijd ff :cool:

@Hanneke23, dat is toch helemaal goed! CB neem ik ook niet al te serieus hoor, wij hebben een mannelijke verpleger dus ja, ehm, kennis? Hahahaha

@Vogeltje, ben benieuwd hoe de intake is gegaan. Ik heb hem volgende week donderdag.

Heb via Marktplaats een schommel gekocht (was er altijd fel op tegen) maar ik merk dat Josje ook inderdaad erg nieuwsgierig is maar ook wil blijven bewegen.
    En haar continue op de arm houden is erg zwaar, Baby Bjorn is funest voor mijn rug, dus ik hoop dat die schommel haar ook gaat boeien.

10. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag ontzettend veel krampjes.
    Lijkt wel of het de laatste dagen weer meer wordt.
    Hoop dat het binnenkort echt minder wordt want zo slaapt hij bijna niet.

@ vogeltje: Hoop voor je dat dat poepen bij Saar wat "stabieler" wordt ja.

@ WmvSS: Idd elk kind is anders en dat weet ik ook wel. Alleen als zo iemand dan zegt dat je kind niet voldoende aankomt ga je je toch wat druk maken ( zeker als je productie in een keer lijkt in te zakken). Maargoed uiteindelijk allemaal goed gekomen ;) DIDI is trouwens wel een super leuke winkel!

@ HannekeG: Hier ook snel verschonen als ie gepoept heeft want het loopt overal tussendoor...

@ Flientje: Zo'n schommel lijkt me wel super leuk ja, alleen mogen ze daar nog niet te lang achter elkaar in toch?

Nou Vl is aan het proberen Micah op bed te krijgen. Is in de avond meestal niet te doen, en ik denk nu hij zo'n last van zn buik heeft het helemaal niet lukt.....maar wie weet, we zullen zien ;)
    In elk geval fijne avond nog allemaal!

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #911 WmvSS, 25 feb 2013
    Laatst bewerkt: 25 feb 2013
    @hanneke23: ik was nog nooit bij de DiDi naar binnen geweest :) maar de fashioncheck is daar te besteden, maar inderdaad een erg leuke winkel! Ga er zeker vaker heen. Succes met de krampen, zielig he .......

@flientje: bedoel je een schommel voor tussen de deurpost of zo,n schommelstoel?

@hannekeG: succes met de eerste werkdag :) mag ik vragen wat voor werk je doet?

@kirasese: ik merk wel dat de slaapjes op de dag hier ook steeds korter duren, waar hij eerst van fles tot fles sliep, werd dat al snel 2,5 uur en nu is dat al 1/1,5 uur. Maar als Vigo wakker is huilt hij niet, hij zit in zn wipper of ligt in de box te brabbelen :) ik kan dus wel genoeg doen in huis.

@vogeltje: en heb je de avent 2 speen al geprobeerd?

Ik heb Vigo nu net voor het eerst savonds in bed gelegd, normaal ligt hij tot 22.30/23.00 bij ons op de bank en dan gaat hij na zn laatste fles naar bed tot 7.00. Hoop zo dat ik zn ritme niet verstoor door nu iets anders te doen .........

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvss: speen 2 ging te langzaam. Speen 3 ging snel maar beter dan de 1-2-3 speen. Heb nu het gaatje van de 2speen groter gemaakt..

Sinds gister zijn we ook begonnen met saar op bed leggen om 19.00. Ze heeft even gehuild maar slaapt nu lekker. Zouden die inslaaphuiltjes ooit overgaan? Ik vind het zo zielig maar ze heeft het wel nodig... Ze huilt ook niet hard en ze is dan echt al half in slaap....

13. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen succes met op bed leggen.
    Krampjes zijn echt te heftig vanavond.
    We proberen het morgen maar weer....
    Helaas dus ook niet lekker op tijd naar bed.

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @vogeltje: hier heb ik ook het gaatje groter gemaakt. Ik gebruik de 1 speen van dr. Brown, de 2 gaat echt nog veel te snel.

Vigo ligt ook weer op de bank, hij was met 10 minuten alweer wakker en ging meteen lachen toen hij me zag, nou ja toen had hij me natuurlijk ;)

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Gisteren ging het hier goed met het 's avonds op bed leggen en heeft hij lekker 2,5 uur geslapen. Daarna had ik hem wakker gemaakt voor voeding.
    Vanavond minder succes, mijn vriend is 3x boven geweest omdat hij moest huilen en heb hem net maar even beneden gehaald. Ik denk dat hij beetje last heeft van zijn buikje. Nu maar hopen dat het vandaag goed gaat. Ga proberen om over kwartiertje voeding te geven en dan slapen.

Ik werk als accountant. Deze week nog even op kantoor (in den haag) en denk volgende week weer naar klanten toe. Vrijdag wordt mijn parttime dag.

Slaap lekker allemaal

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @hanneke: leuk! Ik woon in Den Haag :)

17. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Ik loop gelijk achter als ik een dagje niet zoveel kijk ;)

@poepen hier momenteel alleen in de ochtend nog een volle luier. Voorheen waren het er soms wel 6 dus vind dit wel beter zo.

@naar bed hier wil ik ook Wessel eerder op bed gaan leggen. Wilde er vandaag al mee beginnen maar opa kwam langs en vond het anders zo sneu als hij hem niet zag. Morgen maar een nieuwe poging wagen. Merk namelijk dat hij rond 19.00 al aan zijn diepe slaap begint en dan rond de tijd voor de laatste fles pas wakker word. 'S avonds leg ik Wessel na zijn laatste fles op bed effenen voor hem vervolgens niet meer.

@krampjes hier ook nog steeds last maar gelukkig wel een stuk minder. Het duurt maar heel even gelukkig. Het blijft heel zielig om te zien dat ze zo'n pijn hebben en je er niks aan kan doen.

@schommel hier is de schommelstoel een succes. Hij ligt er graag in en valt soms zelfs in slaap.

Nou ik ga zelf ook mijn bed maar eens opzoeken. Vl komt pas laat thuis dus daar ga ik niet op wachten.

Slaap lekker allemaal!

18. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Truste!!!!!

19. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vind dat nu lastig met kraamvisite. Saar heeft al moeite met slapen... Als ik haar in de wagen laat slapen wordt ze vaak wakker van iedereen die boven de wagen hangt... Gelukkig is er niet veel visite meer.

Om 7 uur op bed leggen ging goed. Wakker gemaakt om 9 uur. Daarna kwam ze weer om half 2. Om half 5 vond ze dat haar nacht was afgelopen...
    Elke keer als ik denk dat de nacht beter gaat, wordt het weer minder...

Vanmiddag intake op kdv! Spannend!

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wat een hoop te lezen weer!

Hier heeflt Lucas voor de 2e nacht achtereen doorgeslapen! Zou het dan nu langzaamaan echt waar zijn? Vorige week 3x om en om doorgeslapen.

Ik lees veel over poepluiers.Wil nog even laten weten dat sinds ik weer gekookt water gebruik hij 1x per dag een hele volle luier heeft maar niet meer waterdun.
    Volgens de ka kon het daar niet aan liggen maar ik vind het wel frapant. Ik geef hem af en toe weel een flesje met kraanwater (en voeding) want hij zal het ooit moeten drinken maar ik vind deze ene luier beter dan 10x een waterdunne wat ook nog eens alle kanten opspoot.

Gisteren een uurtje weg geweest en wie mocht er oppassen? Grote zus van 16 met een vriendin. Toen we terug kwamen zagen we niemand,stond ze zijn luier te verschonen! Spannend maar het was goed gegaan gelukkig.

Deel Deze Pagina