Goeiemorgen allemaal, Zo hier gister een heftig avondje gehad. Leek wel weer terug bij af met de krampjes. micah heeft tot 23:00 liggen gillen van de pijn. Echt niks hielp. Zo zielig. Kreeg hem zelfs niet aangelegd voor wat te drinken. Uiteindelijk in een rustig momentje snel een flesje erin gekregen. Om 23:30 was ie helemaal op en is ie als n blok in slaap gevallen. Om 4 weer wakker voor een voeding en om 8 vanochtend weer. Daarna nog lekker even bij mama in bed geslapen en om 10:00 was ie klaar wakker en lag ie vrolijk kletsend druk te doen naast me. Krampjes lijken nu dus weer helemaal weg. @ vogeltje: Ik vind het ook altijd lastig met visite. Ik weet dat het eigenlijk te druk is voor Micah om dan beneden te zijn, maar ja om hem boven in bed te hebben als mensen naar hem komen kijken is ook weer zoiets.... @ mama40: Toch heb ik dat al vaker gehoord ja dat gekookt water beter is voor de darmpjes dan gewoon water uit de kraan. Sommige mensen gaan dan nog een stapje verder en die gebruiken gekookt bronwater. Maar voor zover ik weet maakt het wel degelijk verschil ja. Wat fijn dat je lekker ff een uurtje weg hebt gekunnen. Handig zo'n oppas in huis
@kraamvisite opzichte maakt het voor Wessel niet zoveel uit of hij boven of beneden ligt denk ik. Vind het ook wel fijn dat hij leert slapen met drukte om hem heen. Gaan vanavond gewoon een nieuwe poging wagen. @vogeltje hoe was de intake? Vannacht was hier weer prima. Elf uur op bed en half 8 weer pas de fles. Daarna nog even terug naar bed tot half 10. Hoop zo dat hij dit ritme blijft houden....
Hallo dames De kleine man ligt te slapen in zn wipper dus even een rustmomentje voor mij. Ik lees nog steeds actief mee Ik ben inmiddels geswitsched van medicatie omdat ik continu in slaap viel van die pillen. En bij opstaan leek ik wel dronken. Heb nu andere medicatie. Ik heb hier een baby te verzorgen dus moet wel enigszins bij de les blijven. Het is een zware periode. Ik had het me allemaal zo anders voorgesteld. Mn manneke is nu al ruim 2 weken oud en heb barweinig genoten. Me alleen maar enorm rot gevoeld. Het is gewoon zo raar dat ik mezelf niet ben. Het ligt mijlenver uit elkaar. @mama40 weet je al wanneer Lucas geholpen kan worden aan zijn oogjes? @vogeltje geef je nu fv ? Of gecombineerd.
Hoi Theebeeb: ik duim voor je dat de nieuwe medicatie beter is!Kan me voorstellen dat je die andere niet wilde,je moet idd allert kunnen blijven voor je kindje en jezelf. Je gaat echt ooit jezelf weer zijn hoor meid, die hormonen maken je lijf ook in de war,net als je psyche. En dat weinig hebben genoten, ik kan daar op een andere manier over mee praten. Het is idd heel anders dan dat je van te voren bedenkt, ik heb nu zoiets van ik moet er doorheen, voel me soms psychisch even wegzakken en aangezien ik dat jaren geleden eens heb meegemaakt wil ik dat niet meer. Ik heb inmiddels wel geleerd dat wanneer ik weg dreig te zakken ik dat steeds sneller door heb en dan bewust een keuze kan maken: ga ik verder weg zakken of sta ik weer op, ben er voor mezelf,man en kids? Heeft heel lang geduurd eer dat ik zo'n gevoel door had maar nu kan ik gelukkig mijn gedachten een andere kant op zwaaien,evenals mijn gevoel. En ik moet op die momenten even lekker chagerijnen tegen mijn man(orders van hem) omdat hij dan weet dat ik alles eruit gooi en stoom af kan blazen. Lucas wordt als het goed is a.s. vrijdag geopereerd. Vekoudheid is niet erger geworden dankzij de zoutoplossing (ik heb net nieuwe gehaald van Daro) en het uitje naast zijn bedje. Kraamvisite zeg ik altijd wanneer Lucas ongeveer moet eten.Ze kunnen dan kiezen rond die tijd te komen en hem te zien.Als hij ligt te slapen heeft men pech,ik ga hem niet wakker maken voor visite. En ligt hij toevallig in de box te slapen dan is het geen probleem,dan zie ik wel wanneer hij wakker wordt,daar went hij dan maar aan. Ok, een baby komt erbij in je gezin en je hoeft niet alles om hem te laten draaien maar ik merk aan Lucas dat de 3 Rren gewoon heel belangrijk zijn voor hem. Regelmaat is soms wat lastiger maar alles wat hij nu daarvan mee krijgt is mooi meegenomen!
PS: ik weet niet of ik het al had geschreven maar de eerste douchebeurt voor meneertje was hier een groot succes!!
Mama40: leuk heh dat douchen!! Theebeeb: Ik hoop voor je dat je je snel weer wat beter gaat voelen! Intake gehad, was leuk. Volgende week woensdag al een middagje wennen en die week daarna op maandag en dan op woensdag voor het echie! Gaat zo snel nu... Saar viel op het einde van de intake in slaap... ze slaapt nog steeds maar er zit al meer dan 4,5 uur tussen de voedingen.... Slaapt ze eindelijk moet ik haar weer wakker maken! Ook wacht ik nog op de poepbroek....
@mama40: spannend hoor die operatie. Voor de artsen een standaard procedure maar voor ouders zeker weten zeer angstig! @bronwater/kraanwater: hier krijgt Vigo gekookt bronwater van bar le duc. Vandaag voor het eerst 5x 180, afgelopen 2 weken kreeg h 3x150 en 2x180 maar na de flessen van 150 ging hij de afgelopen 2 dagen jengelen omdat hij meer wilde. @theebeeb: ik hoop dat deze medicatie beter is en dat je jezelf snel beter voelt en weer kan gaan genieten, ze worden zo snel groot! Wij zijn vandaag met Senna naar het Tikibad in Duinrell geweest. Vigo is 4 uur lang bij mn schoonmoeder geweest. Nu ligt hij te dutten in zn wippertje. Senna heeft nu een vriendje te spelen dus ik hoef Vigo niet in bed te leggen want die kamer is naast die van Senna We hebben lekker een pannetje kippensoep opstaan! Lekker en makkelijk wat eten jullie? @hanneke: hoe was je eerste werkdag?
@theebeeb: Dan zijn andere medicijnen wel een goed idee ja. Hoop voor je dat deze beter werken. Nou hier weer een poging gedaan om ons menneke in bed te krijgen. Poging 1 was mislukt en poging 2 lijkt op dit moment te mislukken. Vl is naar boven om te kijken of zn fiep helpt, maar ben er bang voor. Vandaag weer veel krampjes gehad dus dat zal nog wel niet over zijn echt zo zielig. @ douchen: is hier ook altijd een succes. En op het drijfkussen in het grote bad met papa of mama is ook helemaal super.
Ik heb een draagdoek gekocht van bykay op de HH beurs. Hij heeft er al 2 uren in geslapen vandaag. Het is heerlijk en zeker niet zwaar? Zijn er meer meiden die hun kindjes dragen?
@theebeeb: Fijn dat hij lekker is gaan slapen in die draagdoek! Ik heb er geen. @wmvss: leuk voor Senna om ook weer even alleen met jullie op pad te gaan. Wij hebben een prutje gegeten met broccoli,kip,cashewnoten, aardappelblokjes en geraspte kaas. @hanneke23: Hier is het uiteindelijk wel gelukt maar we hebben er om de beurt een kwartier naast gezeten... Wanneer zouden ze uit zichzelf lekker gaan slapen? Neem toch aan dat ze dit niet jaren gaan doen? Ik vind het ook zo sneu voor ze... Hier vandaag weer poep tot aan haar enkels.... Ik hoop dat het snel gaat veranderen want kan elke dag rompers en kleren vol met poep uitwassen...
@draagdoek: Ik heb er ook een, maar Micah vind er niks aan. begint heel hard te huilen. Terwijl hij in de babybjorn zo in slaap sukkelt. Maar ja daar mag ie niet zo lang in. Misschien dat ie de draagdoek iets gaat vinden als hij wat ouder is. Voor mijn verjaardag ( duurt helaas nog even) wil ik graag een Wompat ( zoek maar eens op). En dan kan ons menneke mooi overal mee naartoe in dat ding.
@Wompat... wauw... dat lijkt me een topding!!! Kan dat vanaf bepaalde leeftijd of ook zo jong? Edit: je heb meerdere varianten voor leeftijden... En ze zijn t*ring duur... dus dan word het wel extreem. Zonde want vind het er goed uitzien!
Die wompat hebben ze in verschillende maten. De kleinste maat is van 4-6 maanden tot 1,5 jaar. Dus daar kan ie over een tijdje in.
ah ik had niet verder gelezen, haha idd verschillende maten dus en ja kei duur. Daarom voor mn verjaardag
@theebeeb heb zo met je te doen dat het je niet lukt om te genieten van je kleintje. Hoop dat de andere medicijnen iets voor je doen want alleen maar slaperig zijn is inderdaad niet echt bevorderlijk. @draagdoek hier geen draagdoek. Heb er wel eens naar gekeken maar tot nu toe vind ik het niks voor mij en is het hier ook niet nodig. @douchen en in bad is hier ook altijd succesvol. Wessel gooit onder de douche zelfs zijn hoofdje naar achter om maar onder de douche straal te komen. Zijn kleine badje hebben we al een tijd niet meer gebruikt. @slapen hier voor het eerst vroeg in de avond de kleine op bed gelegd. Hij ging slapend naar boven en werd na kwartier huilend wakker. Toen even speentje gegeven en aai over zijn bol en hij is weer gaan slapen dus tot nu toe is een succes. Wij hebben hier sinds kort een doomoo zitzak te leen van mijn zus. Dat ding is echt ideaal. Eerst legde we Wessel op het voedingskussen maar dan zakte hij steeds weg. Op die zitzak kan hij heerlijk liggen en hij is er zelfs al 2 keer op in slaap gevallen.
@zitzak: hier een zitzak van Sit&Joy, ook een groot succes, hij ligt er heerlijk op/in @ douchen: Vigo gaat om de dag in bad, ik kan hem wel meenemen onder de douche maar hoe moet ik hem dan wassen? Ik heb maar 2 handen, hoe doen jullie dat?
@douchen ik of mijn vriend wast hem eerst op de commode en daarna onder de douche. Ga onder de douche niet moeilijk doen met zeep. Veel te bang dat hij uit mijn handen glibbert. Overigens was ik hem bijna niet met zeep want zijn huidje word daar erg droog van. Maar als ik het wel doe dus eerst wassen en daarna onder de douche. Kleine ligt nog steeds te slapen Ga hem maar wakker maken voor zijn laatste fles en dan zelf ook lekker naar bed. Vind het wel sneu dat ik hem nu uit zijn slaap moet halen maar anders komt hij midden in de nacht wel voor zijn fles denk ik. Slaap lekker allemaal.
Slapen: Hier gaat slapen in avond/nacht prima. Leg hem wakker op bed (wel sussend na flesje) en hij slaapt zonder huilen in! Vandaag was schema: 07:30 180/6 12:30 180/6 16:30 180/6, maar 35cc laten staan 21:15 180/6, maar 30cc laten staan Is 1 fles minder dan normaal... Ben benieuwd hoe het vanacht gaat! @Douchen: ik douche nog met ML erbij. Die zeept hem dan in terwijl ik hem vastheb. Alleen zou ik denk ik liggend op me arm met 1 been vast doen. Dan kan hij niet glippen en je kan wel bijna alles poetsen. We is alleen douchen uitdaging... hoe ga je uit en aankleden doen en hem vermaken en zelf douchen? Hihi @avondeten: al 2x goed gepland met flesje en een "rustige" normale maaltijd kunnen eten! Hij naast ons in wipper, dan kijkt hij beetje tv. Is best lekker warm eten