Wat een mooie kindjes allemaal! Hier gaat het vandaag echt super! We hebben in een keer een rustig en vrolijk kindje. Anderhalf uur na zn voeding wordt hij moe, gaat hij lekker zn bedje in, slaapt meteen. Soms nog een keer zijn fiep terugdoen en hij wordt pas wakker als het tijd is voor zijn volgende voeding! Hij is tussendoor lekker vrolijk, kletst erop los en lacht weer veel. Ik ben echt o verbaasd, dat een beetje poeder dit kan doen! Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, normaal slaapt hij dan niet en zijn wij de hele avond met hem rond aan het lopen, maar dat zou nu dus ook weleens anders kunnen zijn. Tis wel een beetje n gedoe om dat papje met een lepeltje bij hem naar binnen te krijgen, maar tot nu toe pikt ie het best goed.
@hanneke23 welke poeder heb je? Hoeveel x per dag? Voor of na de voeding? Ik heb hier nexium om 8.00 en 18.00 ook met lepeltje heel geknoei idd
Pfff sorry dat ik weinig reageer hoor dames maar ben ZO beroerd, niet normaal meer joh. Dit is echt een klasse A griep! Zelfs met antigripine, citrosan, extra vitamine C en extra slaap voel ik mezelf nog steeds als een vatendoek! Heb soms het gevoel dat ik flauw ga vallen en ik heb enorm veel pijn op een specifieke plek in mn rug. Zelf dacht ik aan een longontsteking, ik hoest me ook een ongeluk, maar vl zegt dat ik dan ook koorts moet hebben. We zijn hier trouwens aan het afbouwen met de cinababy druppels, volgens mij zijn de ergste krampen voorbij. Hopen dat het goed gaat!
@wmvss balen hoor dat je je zo vreselijk beroerd voelt. En ook al heb je geen koorts, mocht je twijfelen zou ik toch de ha bellen. Veel beterschap!!
Ik heb even snel doorgescrold, heerlijke koppieshoor op de foto's!! Lucas doet het heel goed, hij is zo ontzettend anders,zijn oogjes leven en kijken rond,super om te zien!! Hij lag zomaar een half uur wakker in zijn bedje en om zich heen te kijken. Nog wel in het zh voor de zekerheid 1 nachtje ivm zijn saturatie maar ik ga ervanuit dat hij morgen mee naar huis mag. Weer een operatie en weer doet hij het goed,zhij is echt sterk, we zijn weer helemaal supertrots op hem!! Jammer dat we thuis hebben afgesproken geen foto's op openbare fora te plaatsen van hem maar neem maar van mij aan dat het een snoeppie is en nu nog mooier met zijn oogjes zo veel open!!
@mama40 wat fijn dat hij het zo goed doet en wat moet dat bijzonder zijn om zijn ogen nu echt te zien leven en te zien dat hij nu lekker rond ligt te kijken en je nu weet dat hij ook echt alles kan zien! Hopelijk mag hij morgen weer lekker mee naar huis waar er nog veel meer te zien valt voor hem! (en jammer dat we zijn mooie oogjes niet kunnen bewonderen )
Goede morgen dames Iedereen een goede nacht gehad? @wmvss hoe was je nacht? Heb je wat geslapen? Daar kun je vaak ook alweer wat van opknappen. Wel naar dat jeje zo ellendig voelt. Hopelijk word het snel beter @mama40 blij te lezen dat lukas zo goed gaat! Hij geniet vast van alles om hem heen. En vooral dat ie jullie lekker kan aankijken. Heerlijk. Hier gaat het redelijk. Bijwerkingen vd medicatie nog erg aanwezig. Vooral misselijk, duizelig en hoofdpijn. Neem nu advil liquid caps. Lijkt wel iets te werken. Nacht ging goed. 21.30-7.30.
Goeiemorgen allemaal, Het ging hier gisteravond super goed! Hebben hem om 20:30 in bed gelegd en hij heeft heerlijk geslapen. Paar keer zijn fiep moeten geven maar ging super. Om 23:00 toen ik hem zijn laatste voeding wou geven sliep hij erg vast en was moeilijk wakker te krijgen ( als dat vanavond weer is laat ik hem slapen en kijk dan hoe laat hij zelf komt...). Om 4:00 was ie er weer en toen om 07:15 weer. Al met al heel goed dus @ Theebeeb: Ik gebruik nu gewoon nutriton. (JBPM) Na elke voeding. Als dit niet zou werken zouden we zantac krijgen van de HA. Ik geef het nu sinds gister avond met een spuitje. Ik spuit steeds een klein beetje in zijn wangzak. Dat gaat een stuk beter dan met een lepeltje, want dat is zo'n knoeiboel. Hoop voor je dat de bijwerkingen van de medicatie snel minder worden. Wat je nog kan proberen ( werkt bij mij heel goed) is je medicijnen met Yoghurt in te nemen. Dit zorgt ervoor dat je er niet misselijk van wordt. @mama40: Wat fijn dat het zo goed gaat! Lijkt me echt geweldig om hem nu zo lekker rond te kunnen zien kijken. Geniet er maar van!
@wmvss Zowel ik als mijn vriend hebben een lichte huidskleur. We krijgen vaak de vraag of Luc op vakantie is geweest omdat hij beetje bruin is, maar we weten niet hoe dat komt. En ik weet zeker dat mijn vriend de vader is, ha ha. Super vervelend dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk gaat dat snel beter @jelle Wat een leuke fotos van Wessel! Zo te zien heeft hij best goed meegewerkt met de fotoshoot! @hanneke23 Wat een goed nieuws. Fijn dat dat jbm zo goed lijkt te helpen @mama40 Wat fijn dat het zo goed gaat met Lucas. Ik hoop dat hij vandaag naar huis mag. Ben wel benieuwd hoe je stoere ventje eruit ziet. Volgens mij kan je eventueel hier op je profiel een fotoalbum aanmaken die alleen vrienden kunnen zien. Als je dan ons toevoegt als vriend kunnen wij hem bewonderen en andere mensen niet Vandaag een lekker rustig dagje. Wij zijn vanmorgen na zijn voeding rond 8 uur lekker met zijn allen weer gaan slapen. Vanmiddag ben ik lekker met Luc thuis. Beetje rommelen en bankhangen denk ik. En eind van de middag nog even met Luc in bad
He meiden, ik meld me weer even nog steeds erg beroerd, maar ik ben niet meer zo naar in mn hoofd dus dat scheelt iets! Vigo is vanmorgen door oma opgehaald en Senna is naar een verjaardagspartijtje. Rond 15 uur verwacht ik Vigo weer terug en om 16.30 kunnen we Senna weer ophalen. Ik hoop dat hij het leuk heeft gehad.
Wmvss: fijn dat het iets beter gaat met je. Lucas is weer thuis,het was vannacht prima gegaan. Nu proberen iets van een ritme te krijgen,hij heeft vanaf half 9 vanmorgen wel anderhalf uur geslapen en nu ligt hij eindelijk een half uurtje te slapen......al die veranderingen is weer wennen natuurlijk. Hij zit wel veel te slikken,geeft helder waterig iets op.herkennen jullie dit? een mondje na de voeding ok, maar 4 mondjes,is dat niet wat veel? Volgende week kinderarts,maar weer doorgeven of dat kwaad kan. Morgen beginnen met 6 flessen ipv 7,ben benieuwd of dat gaat lukken met onze "Gijs".
@mama40, fijn dat hij weer thuis is. Hij zal wel heel erg moeten wennen aan alles wat hij nu ziet. Luc spuugt soms ook meerdere mondjes. Ik ga dat ook wel bespreken met de arts, maar hij huilt er niet bij en plast en poept genoeg, dus maak me geen zorgen. Ik ga het afkloppen, maar sinds een paar dagen is het spugen veel minder. Hopen dat het zo blijft. En een mijlpaaltje vanmiddag, ik hield een knisperboekje voor hem en hij ging het pakken. Heb het een paar keer geoefend en ook met een knuffel, maar hij begint zijn handjes dus door te krijgen. Ben nu aan het voeden en ga hem zo op bed leggen. Morgen weer werken, dus weer op tijd opstaan
Top dat Lucas weer thuis is!!! Hier ook (heeft verborgen reflux) soms mondjes melk of "kwijl" terug. Dat vind hij nog steeds niet leuk... Ben benieuwd wat KA zegt
Had ik een heel verhaal getikt, klik ik iets teveel op backspace, alles weg! :x Maar goed, ik ben er weer na een druk weekend. Josje heeft bij de andere oma geslapen, en dat vond ik best wel moeilijk. Dit is haar eerste kleinkind en alles is natuurlijk ook nieuw voor haar. Bij mijn ouders heb ik daar toch minder moeite mee. Ze passen al op mijn neefje en nichtje van kleins af aan. Ze heeft het heel goed gedaan, goed geslapen, beetje hetzelfde al thuis qua ritme. Heb wel even gelachen hoor, ik had mooie kleertjes uitgezocht voor de kinderverjaardagen waar we dus vanmiddag waren. Gingen we haar ophalen, had ze ineens hele andere kleren aan! Had oma voor haar Nijntje kleertjes gekocht bij de V&D van de week maar het vestje was blauw gestreept met roze knoopjes en het broekje was creme wit met rode knopen. Het was dus geen kloppend setje Toen ik zei, heel lief hoor maar heb je het los gekocht zei ze ja hoezo? Dus ik vertelde het heel subtiel van die kleuren, ohhh zei ze, dacht dat het roze knoopjes waren op het broekje Dus ik ga van de week maar even kijken voor een bijpassen broekje. Vestje was trouwens maat 62 en zat al redelijk krap! Terwijl ze 'pas' 58 cm is. Film (Koning van Katoren, hadden kaartjes gewonnen bij de Postcode Loterij)) en sushi eten was ook erg gezellig, ik lust geen sushi maar wel de vlees en groentegerechtjes dus voor ieder wat wils. @mama40, wat fijn dat de operatie goed is gegaan. En dat hij al lekker kan rondkijken, ziet hij nog wel 'vaag'? Of is het meteen volledig zicht wat een kindje van zijn leeftijd ook zou hebben? En dat vocht is wel herkenbaar. Josje deed dat ook veel, en als ik haar dan uit bed haalde lag er een grote natte plek met maar een klein beetje melk. Wij gebruiken nun dus jbpm door de fv. @WmvSS, je hebt het echt flink te pakken gehad! Als al die middeltjes al niet helpen dan is het gewoon uitzieken. @Hanneke23, goed joh dat er nu een hele verbetering is. Zou bijna zeggen wonderspul die jbpm Ik merkte bij Josje ook verbetering na een dag. @Iedereen, wat een leuke foto's nogmaals, ik vind het echt leuk om te vergelijken. Je ziet dezelfde blikken in de ogen Wij waren dus vanmiddag op 2 kinderfeestjes en met veel verschillende baby leeftijden. Wonderbaarlijk wat kindjes in de eerste maanden leren. Zo was er een tweeling van 8 maanden en zij zaten lekker te brabbelen en te gillen en met hun handjes allemaal dingen te pakken en tegen te slaan. Hun papa was in de hals van een bierflesje met zijn vingen een 'plop' geluid aan het maken en één van die meisjes stopte haar vinger in het flesje en probeerde dat na te doen, was echt zo grappig om te zien. Ik ga lekker naar bedje toe, Josje ligt er vanaf 9 uur in dus die zal hopelijk rond 2-3 uur komen. Trusten allemaal!
Goedemorgen allemaal, Na een lange dag heeft Lucas vannacht doorgeslapen tot 6 uur! Dat mannetje was zoveel wakker geweest dus het wordt ws vandaag een slaapdag. Als het goed is ziet hij nu alles gewoon duidelijk.Hij heeft lenzen in met een sterkte van + 32, dat wordt steeds afgebouwd met 3. Straks naar het oogziekenhuis voor controle. We moeten naar 6 flessen op een dag gaan, vind het best lastig maar we gaan het maar proberen. Hij heeft altijd zoveel trek, maagje knort ook en dat lijkt me dan weer logisch als je ziet dat er toch aardig wat uitgespuugd wordt. Maar weer een fles met kraanwater geven,hij heeft zaterdag voor het laatst gepoept. Flientje: kan me voorstellen dat het spannend is om op te laten passen. Gelukkig heeft je schoonmoeder wel ervaring met je man/vriend. Slechte combinaties hou ik ook niet van hoor. Papa heeft zaterdag een nieuw setje gekocht voor Lucas. Ik ben nog niet zo van de spijkerbroeken, wil hem nog even "baby" houden als jullie begrijpen wat ik bedoel? En hij is nog zo klein. Papa heeft dus een stoere spijkerbroek met een knalrood t shirt gekocht en daarna gympen met lichtgevende veters. Zo stoer, die schoenen zijn echt geweldig!
Ik ken het trouwens ook,hij is 46 cm en een vestje maat 50 gaat voor nu wel maar gaat niet lang mee heb ik het idee.
Hier ook nog geen spijkerbroeken hoor, vind ik niet babyachtig en bovendien zit dat zo opgepropt en lijkt het mij niet lekker liggen en liggen is hetgeen dat Vigo 80% van de dag doet Hier nog steeds beroerd hoor, gisteravond om 21.30 naar bed gegaan. Het is nu hoofdzakelijk nog verkoudheid en moe ............ Vigo doet het supergoed, eet, slaapt en groeit goed. Senna heeft afgelopen nacht ook bij ons "gelogeerd". Dus zijn matras naar onze kamer, naast het ledikant van Vigo en zo hadden we dus een slaappartijtje het is maar goed dat onze slaapkamer de grote van een balzaal heeft
Wmvss: waardeloos zeg dat je je nog steeds beroerd voelt meid. Het is dit jaar wel erg geloof ik met al die zieke mensen en het sleept behoorlijk na. Gezellig dat logeren! deed mijn dochter ook af en toe naast ons bed. De kids hebben het er nu al over dat Lucas straks ook bij hen wil logeren en dan op de grond moet slapen. gezellige boel hoor!! Ik kreeg vorige week de opmerking van de anesthesist: o wat leuk, een baby als baby aangekleed. Hier lekkere zachte broekjes (meestal die van zeeman,die zijn zo lekker zacht en warm,helaas zag ik ze niet meer) en tshirtjes met lange mouwen. Lijkt me idd een beetje opgepropt liggen een spijkerbroek met een dikke luier. Aan de andere kant nu ik er een heb liggen (1 maatje te groot gok ik, ik heb er nog meer maar dan een stuk groter) vind ik het wel superstoer! Vrijdag gaan we naar opa en oma en om oma te pesten wil papa hem zijn spijkebroek aandoen met zijn gympen(oma is ook echt van de babykleertjes).