December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #1041 WmvSS, 4 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2013
    Vanaf vandaag gaan we het schema een beetje aanpassen.

6.45 eerste flesje 180/6
    10.45 tweede flesje 180/6
    14.30 derde flesje 180/6
    18.15 vierde flesje 180/6
    19.30 in bad
    22.00 laatste flesje 180/6

Ben benieuwd wat het wordt. Het is de bedoeling dat de laatste fles er uiteindelijk afvalt als hij 4 maanden is ofzo :)

2. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @spijkerbroekjes die heb ik hier wel maar doe ze eigenlijk alleen aan als we ergens naar toe gaan want het staat zo stoer! Maar wanneer we weer thuis zijn gaat meestal ook de spijkerbroek uit en een lekker zacht joggingbroekje aan.

Vanmiddag krijgt Wessel zijn prikjes! Dacht dat ik nuchter genoeg was om mij er niet druk over te maken maar begin er nu toch steeds meer tegen op te zien. Ben bij als het scheer de rug is eb hoop maar dat hij er niet al te ziek van gaat worden.

@logeren in eigen huis klinkt erg gezellig! Ik zou er nog niet aan moeten denken dat Wessel een nachtje ergens anders slaapt zou hem nog niet zolang kunnen missen denk ik. Maar zal met de tijd vast wel komen dat ik het niet zo erg vind en dan bij ben als ik lekker uit kan slapen.

Is het bij jullie trouwens ook zulk lekker weer? Hier schijnt zo lekker het zonnetje strakjes lekker naar buiten en stukje wandelen met Wessel en de hond.

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @broekjes Wij hebben best wel veel spijkerbroekjes, maar dan wel met een zachte voering. Deze broekjes zitten volgens mij wel heel lekker. Maar ik heb ook een hoop van die lekkere zachte pakjes. Van alles wat dus.
    Ik merk wel echt dat de maten per merk heel veel verschillen. Hij heeft nu vaak kleding van maat 62 aan, maar past ook nog shirtjes maat 50/56.

Het is echt heerlijk weer, maar ben aan het werk. Ik hoop dat Luc op het KDV wel even naar buiten gaat. Ik ga tussen de middag wel even naar buiten.

@wmvss Schema ziet er op zich wel goed uit. Redt hij hiermee de hele nacht? Ik heb een beetje hetzelfde schema, alleen voor de laatste voeding maak ik hem dan rond 22:30 uur wakker.

@jelle Succes met de prikjes!

4. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @spijkerbroekjes: Ze staan zo stoer! wij hebben er dus ook. Maar wel van die lekkere soepele. Niet van die harde stugge.

Hier gaat het trouwens weer niet zo best. Sinds gister avond is het weer heel hard huilen, spartelen met zijn armpjes, overstrekken en overduidelijk veel pijn. Het is wel minder vaak dan eerst en minder lang, maar duidelijk nog niet best. Dus Ha gebeld en kan vanmiddag zantac ophalen bij de apotheek. Hoop dat dat spulletje snel werkt....

@zonnetje: Het is hier idd ook echt super mooi weer. Zat eraan te denken om met Micah in de kinderwagen naar de apotheek te gaan, maar dat is toch nog een beetje te ver denk ik....

@Jelle: Succes met de prikjes! Hoop dat het allemaal meevalt.

5. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @hannekeG: vigo krijgt zijn laatste fles vandaag om 22 uur en dat red hij wel. Normaal krijgt hij hem om 22.30/23.00 maar de eerste voeding is dan om 7.00/7.30 maar omdat ik woensdag weer moet gaan werken moet de eerste voeding vroeger dus is de laatste fles ook automatisch vroeger :)

Hoop alleen dat het late in bad gaan hem niet van het "pad" brengt, normaal gaat hij na zijn 11 uur flesje in bad.

@hanneke23: balen zeg, echt zielig! Hoop dat zantec snel helpt!

6. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@hanneke23, jammer dat je dan toch aan de medicijnen moet. Ben benieuwd of dat gaat helpen voor Micah.

@Spijker(rokjes)?, heb wel spijkerbroekjes in de kast liggen in grote maten maar voor nu mag ze lekker meisje zijn met rokjes ;) Heb wel een spijkerjurkje voor over paar maanden.

@Mooi weer, heb zo'n zin om de achterdeur weer eens open te gooien! Lekker ff alles doorluchten (het ruikt nu ook nog steeds naar zieke kat en dat vieze voer wat hij krijgt)

Josje heeft trouwens geslapen van 9 tot 5!!!
    Ben een paar keer wakker geweest want rond 3 begon ze te kreunen maar daarna niks meer gehoord.
    Ik ga haar dus ook niet meer wakker maken voor een fles rond half 12. Ik zie wel wanneer ze komt.

Ik ga eens opruimen want dit weekend natuurlijk niks gedaan ;)

7. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @flientje: zo dat is goed van 21 tot 5 :) lekker hoor.

Hier heb ik samen met vigo net even op het balkon gezeten, we hebben ook een tuin maar daar staat wind, achter het muurtje op het balkon zaten we heerlijk uit de wind :) hij zat lekker in een deken gewikkeld in zn wipper en ik op een tuinstoel.

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Vanacht was slapen ff ellendig...

19:00 fles
    20:30 slapen
    22:15 wakker gemaakt en halve fles
    01:15u werd wakker van ML thuiskomst en wou fles
    06:00u werd wakker van ML die opstond en wou fles

Ahjaaaa morgen weer beter...

9. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Heerlijk weerje idd!! jammer dat er wat wind staat hier,de deur houd ik nog maar even dicht.

We zijn om half 10 de deur uit gegaan, arts was zeer tevreden en ik kreeg me toch een eerste echte brede lach van Lucas:), geweldige lach heeft dat mannetje.
    Zo'n verschil, hij ligt geluidjes te maken en dan af en toe een lachje.Wat je toch mist zonder zicht he? Hopelijk haalt hij zijn achterstand snel in.

Om 9 uur een flesje en omdat ik de weg naar huis niet terug vond (zo'n gedoe om een lift te vinden bij de metro zeg!) waren we om 13 uur pas thuis en kreeg hij zijn volgende fles.
    Zo gaan we het wel redden met 6 flessen!

Succes met de prikjes, hier is Lucas eindelijk volgende week aan de beurt voor zijn eerste prikjes. Ik heb iig paracetamolsupps in huis van 60mg,die heb ik gisteren in het zh gevraagd maar niet nodig gehad.
    Lucas heeft totaal geen pijn gelukkig.

Vanavond gaan we weer lekker douchen en deze keer met mama. Kan geen kwaad voor zijn lenzen en zijn haartjes moeten eindelijk weer eens gewassen.
    Ik ga morgen even wat shirtjes erbij kopen,hij geedt steeds voeding/doorzichtig terug en dan zit zijn shirt onder. En hij weet het onderhand: deze mama houd van schone kindjes!

Ik voel me geweldig goed vandaag, zo fijn om reactie te krijgen van je kindje,dat heb ik echt gemist!!

10. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@mama40, geweldig dat je zo geniet! En dit zonnetje erbij maakt het helemaal genieten :):):)

11. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Super leuk mama40! Wat fijn dat je zo veel verschil merkt!
    Het is je gegund hoor, hopelijk kan je lekker gaan genieten nu!

Jammer van je nacht kirasese, hopelijk een incident!

@hanneke23 Hopelijk gaan de medicijnen helpen!

@flientje Leuk hoor al die meidenkleding. Ik zou me ook uitleven met rokjes en jurkjes hoor!

@wmvss Ik doe Luc ook in bad als het me uitkomt, soms in de ochtend en soms in de avond, maar volgens mij maakt het hem niets uit

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een superweertje vandaag heh!

Uit het niets is er ineens een soort ritme ontstaan :) Overdag slaapt ze nu ook!!!! Of het door de fv komt weet ik niet maar ik ben er wel blij mee.
    Nu nog het doorslapen. Dat vind ik lastig. Om half 11/11 uur maken we haar wakker voor de laatste fles. Rond 4 uur wordt ze wakker maar ik heb niet het idee dat ze dan veel honger heeft. Ze is dan nog half in slaap en is heel druk met haar armpjes en beentjes. Na een uur heen en weer lopen neem ik haar bij me in bed maar dan slaap ik ook niet lekker meer. Uiteindelijk slaap ik dan nog maar 4 uur per nacht... Zou het gewoon iets tijdelijks zijn dat ze moet wennen? Of zou ze toch een voeding moeten hebben....

13. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Wat een bikkel is onze Wessel zeg.... alleen tijdens het prikken zelf even huilen maar zodra de naald uit zijn beentje was was hij gelijk weer stil, zo trots op hem! Verder ook nog niet gemerkt dat hij niet lekker is. Voor hij naar bed ging nog zijn temperatuur gemeten maar was gewoon 37. Hij ligt nu al vanaf half 8 lekker in zijn bedje te slapen. Strakjes wakker maken voor de laatste fles ennog een keer zijn temperatuur meten en hopen dat hij zich vannacht ook gewoon goed lijft voelen en lekker kan slapen.

Hij was verder ook weer goed gegroeid. Nu 55 cm en 4760gr. Dacht dat hij al wel 5000gr zou zij maar nog niet dus. Wel krijgt hij sinds vandaag 180cc voeding en dat ging vandaag allemaal schoon op. Officieel mag dat dus pas vanaf 5000gr maar ja, hij heeft duidelijk na de 150cc nog honger en wil hem toch echt geen honger laten lijden.

@mama40 wat super goed om te lezen dat je gelijk al verschil merkt in Lucas zijn
    ontwikkeling nu hij alles kan zien. En zo'n lach maakt alles weer goed. Fijn ook dat jij je goed voelt is ook zeker niet onbelangrijk.

@vogeltje hier ook het idee dat er eindelijk een soort van ritme is. Ook hier word op de dag meer en beter geslapen en zelfs in zijn eigen bedje. Lukt het niet om haar met een speentje verder te laten slapen? Meestal slaapt Wessel met een speeltje nog wel een uurtje verder. Vandaag overigens ook niet want hij kwam om 5 uur al maar volgens mij kwam dat omdat hij meer voeding wil.

@hanneke23 balen dat jullie toch aan de medicijnen moeten, nu maar hopen dat het snel zijn werk gaat doen.

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #1054 WmvSS, 5 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2013
    Zo eerste flesje zit er weer in. Nu aankleden, sennawakker maken etc etc en om 8 uur de dur uit voor school. Morgen voor het eerst weer werken, dus laatste dagje genieten met Vigo!

Aanpassen van het schema is goed gegaan gister, dus houden we dat schema vandaag ook aan :) Vigo kreeg om 21.45 laatste fles en vanmorgen moest ik hem uit bedd halen voor zn flesje.

15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier weer een onrustig nachtje.... 11uur laatste fles, ze viel meteen weer in slaap. Vanaf 3 uur is ze veel wakker geweest. Kwart over 6 fles gegeven. Weet gewoon niet zo goed wat ik met die nachten moet... Ik slaap maar 4 uurtjes in totaal en moet bijna weer aan het werk. Na 4 uurtjes slapen voor de klas staan met 30 kids zie ik nog niet voor me.
    Misschien toch nachtfles geven? Flessen ophogen wil ik nog niet want ik denk dat saar nu ong net over de 8 pond is.....
    Vanmiddag maar beetje bijslapen want nu is ze alweer klaarwakker!

16. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier 22:30u-06:30u :D

Echt super dat ie ineens doorslaapt :D

17. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @vogeltje Wat balen dat die nachten zo kort zijn. Zou niet weten wat je daar aan moet doen. Zelf ook maar vroeg gaan slapen?

@kirasese Wat een fijne nacht! Hier eigenlijk precies hetzelfde

@wmvss Geniet van je laatste dagje met Vigo voor je moet werken!

@jelle Inderdaad een bikkel zeg! Is de nacht ook nog goed gegaan of heeft hij toch nog last gekregen?

Gisteren heeft Luc wel een goede dag op het KDV gehad. Hij slaapt daar alleen veel minder dan thuis, telkens maar drie kwartier of half uurtje. Thuis slaapt hij in de middag 2-3 uur. Maar ja, daar is het veel drukker.
    Ik kreeg wel een big smile toen ik hem ging ophalen, dus daar was ik wel heel erg blij mee! Vandaag is hij lekker met papa thuis, dat gaat vast goed komen

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Vogeltje: hoeveel flesjes krijgt Saar dan? Lucas is ook ong 8 pond nu, hij krijgt 5x 95cc en 1x 100cc (de laatste fles, 2345 uur).
    Daar zijn we gisteren mee begonnen en hij heeft het prima opgepakt die ene fles minder.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat kindjes tot 6 kilo niet meer dan 6 uur tussen een voeding mogen zitten ivm de bleodsuikerdaling? kan zijn dat het gewicht niet helemaal klopt, poosje geleden heb ik dat gelezen en de ka zei ook zoiets dat er voorlopig niet meer dan 6 uur tussen de voedig mag zitten.
    Zal het maandag ook daar eens vragen.

Lucas heeft zaterdagmorgen voor het laatst gepoept, hij laat veel windjes maar er komt niets. Hij had hiervoor zeker om de dag 2 poepluier dus ik hoop maar dat het snel komt.
    Is een afwijking van mij, dochter had ook zo'n moeite met poepen tot ze een jaar of 6 was dus ik heb altijd graag een poepluier;).

Zo meteen aankleden. kereltje in de wagen en op naar mijn vriendin. Nog even naar de winkels,wil nog wat shirtjes kopen.

Wmvss: heb je zin om weer te gaan werken? Ik heb totaal geen zin ben ik achter,heb ook nog wel een maandje thuis maar toch.
    Zal wel meevallen als je er eenmaal bent denk ik, alsof we nooit weg zijn geweest!

Jelle28: alles goed gegaan vannacht?Hopleijk heeft wessel nergens last van!

19. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier is speknek dik voorbij 6kg dus hij doet netjes "zoals het hoort" denk ik :D

20. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 De arts heeft tegen mij gezegd dat hij tot zes kilo in ieder geval vijf voedingen op een dag moet. In de nacht mag er wel wat langer tussen zitten, maar moet hem dus wel nog 's avonds een laatste voeding geven en daarvoor wakker maken, die mag nog niet vervallen (gaat hij ook niet redden denk ik)

Deel Deze Pagina