December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Op cb zeggen ze dat die 6 uur onzin is. Als baby's een te lage bloedsuikerspiegel zouden hebben dan mogen ze niet thuis zijn. Alleen voor kindjes die prematuur zijn kan het wel belangrijk zijn.

Op advies van cb 5 flessen van 150-5 gegeven aan saar en die drinkt ze ook in rap tempo leeg.... ik denk ook niet dat ze honger heeft. Misschien is ze wel de dag aan het verwerken en ben ik teveel aan het luisteren naar elk kikje... Misschien dat ik de deur dicht moet doen zodat ik niet alles hoor? Nu hoor ik elk zuchtje..

2. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vogeltje: Ik hoor na de nachtvoeding ook elk geluidje van Micah en heb dan ook moeite om in slaap te vallen. Dus ik doe tegenwoordig bewust zijn deur dicht. Als er echt iets is dan hoor ik hem toch wel, maar dan kan ik in elk geval zelf nog even slapen...

Ik wil vanmiddag met Micah in de kinderwagen een eindje gaan wandelen. Maar nu zat ik te denken. Moet ik hem met dit weer ook zijn jas aandoen? Hij ligt in de kinderwagen onder de dekens en er zit zo'n afdek ding over tegen de wind...
    Wat doen jullie?

We hebben gister avond Micah om 23:00 naar bed gedaan en voor het eerst ging dit zonder paniek en veel gehuil van de pijn. Ik durf nog niet te hard te roepen, maar zou het spulletje nu al werken?

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @mama40: ja en nee :D ik wil dolgraag weer naar kantoor en aan de slag, ook gewoon weer even Wendy zijn ipv alleen maar mama en huisvrouw.niet dat ik daar geen voldoening uithaal maar ik mis wel het sociale contact. En nee omdat ik Vigo dan hele dagen niet om mij heen heb, maar ik werk vlakbij dus ik kan inmn pauze even heen en weer als ik hem echt even moet zien :) bovendien is hij bij oma dus dat brengt al een hoop rust.

@6 kilo: vigo zit ook rond de 6 kilo maar krijgt al weken geen nachtvoeding meer, hij slaapt sinds hij 6 weken oud was door en ik ga hem echt niet wakker maken :)

@vogeltje: wat jij omschrijft heeft hier 2 weken geduurd en nu komt hij helemaal niet meer. Ik was ook vanaf 4 uur in de weer met een speentje en dan vanaf half zes bij ons in bed ofzo, maar nu is dat helemaal over. Saar heeft het straks ineens door, let maar op!

4. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvss:ik hoop het!
    Werkse weer morgen en fijn dat je moeder gaat oppassen.

@hanneke23: Ik hoop voor je dat het gaat werken en dat jullie meer rust krijgen!
    Ik heb Saar net een jasje aangedaan en dan onder dekentje gelegd. Afdekding heb ik eraf gehaald, gister had ik dat wel erop en toen vond ik Saar heel warm. In de wagen uit de zon is het nog wel fris. Ik heb zelf ook nog mn winterjas aan.

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dames hebben jullie overdag een slaapritme voor de baby? Bijv vaste tijden dat ie naar bed gaat?
    Ik word er zwaar onzeker van dat ik hier geen ritme heb. In de boekjes staat dat babys max 90 min wakker zijn en dan weer slapen????

6. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja die boekjes heb ik ook gelezen... Volgens de boekjes heb ik een zwaar oververmoeid kind. Nu gaat het slapen overdag wel ineens beter. Tussen de ochtendvoedingen slaapt ze drie kwartier. Rond twaalf uur leg ik haar op bed en slaapt ze twee uur. Moet dan wel paar keer speentje indoen. Eind van de middag weer een heel kort slaapje en dan rond half 8 baar bed. De slaapjes gaan wel allemaal gepaard met een inslaaphuiltje.... Ze is ook vaak twee uur achter elkaar wakker.

7. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@lekker weer, heeeeeerlijk gewandeld en boodschappen gedaan. Ik geniet er echt van, het is nog net te koud om even de achterdeur open te zetten maar ohhh wat zou ik graag in het zonnetje willen zitten als het weer wat warmer is.

@slaapjes, Josje gaat na de ochtendfles gewoon weer naar bed. Idd even spelen en kroelen met mama, evt. in de box of speelkleed en dan begint ze vaak te jengelen of te gapen. Dan in bedje wil ze vaak nog even verder jengelen en dan valt ze in slaap.
    Vaak slaapt ze dan echt nog wel 3 uurtjes. 's-middags na de fles is ze gewoon te wakker.
    Zo heb ik net om 1 uur boodschappen gedaan en is ze volgens mij maar een halfuurtje in slaap gevallen en nu ligt ze in het wippertje te babbelen.
    Wij hebben juist dat ze niet wil slapen na de fles van 17:00-18:00, soms last van krampjes maar ook gewoon jengelig en krijsen in bed. Tja, dan maar naar beneden halen en bezig houden in het wippertje. Soms valt ze dan nog even in slaap voor een kwartiertje.

Het nadeel voor ons is dat ze dan slaapt van 20:30 tot 04:00 zoiets. Ipv een avondvoeding (wat ik liever heb) dat ze doorslaapt tot 's-ochtends 6 uur ofzo.

Ps. die 90 minuten kloppen wel een beetje hoor, incl eten maar soms ook gewoon niet :D

@jasje, ik heb haar net in de Lodger wrapper gedaan en erin gelegd met dekentje eroverheen. Ze was wel lekker warm toen ik haar eruit haalde ;)

@vogeltje85, Josje krijgt nu ook 5x 150+5

8. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik denk dat ik begrijp waarom ik die 6 uur regel heb meegekregen: Lucas is rand-prematuur dus dat zal daar wel mee te maken hebben.

Vanmorgen ontzettend veel gepoept en daarna....niets meer gespuugd. Dat zit hem dan ws dwars als hij niet kan poepen.

Ik heb ook niet een echt ritme wat zijn slapen betreft. Om 830/9 uur uit bed, wassen/eten,daarna gaan we weg of hij gaat de box in. Soms is hij wakker tot 12 uur,volgens de "regels" ook veel te lang. Als we thuis zijn na de volgende fles ruim een uurtje slapen en dan weer een poos wakker.
    Rond 18 uur naar bed,wakker maken voor de fles van 20/2030 uur,weer slapen,weer wakker maken voor de laatste fles en dan hopelijk tot 6 uur doorslapen.
    Dat zijn de slaapjes van voor de zh opname, vandaag en gisteren ook zo ongeveer.Gelukkig vindt hij de kinderwagen geweldig,als hij erin ligt slaapt hij heel snel.

Nu ligt hij weer een poosje te slapen in de box,straks na de fles even wakker als hij daar aan toe is en dan lekker zijn bed in.

9. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier totaal geen slaapritme. Ene keer slaapt ie maar een half uur en de andere keer slaapt ie in een keer 2,5 uur. Maar dat ligt er denk ik ook aan dat hij gewoon pijn heeft waar hij wakker van wordt. Laatste dagen zijn de meeste slaapjes heeeel kort en dan krijg ik m ook niet meer in slaap.
    Zijn in elk geval lekker naar buiten geweest vanmiddag en volgens mij was zn jasje en een dekentje idd voldoende.

Met dat JBPM is het trouwens wel een geknoei hoor. Met een spuitje doet ie het kei goed dat wel, maar ik ben zo lang aan het prutsen met dat spul. Moet zeggen dat ik de ideale manier nog niet heb gevonden. Ook denk ik dat 1 schepje niet voldoende is, maar als ik er meer doe dan moet er ook weer meer melk bij anders krijgt hij het niet weggeslikt. En dan kan ik bijna net zo goed flesjes gaan geven.....iemand anders nog een geweldig idee? :p

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Kleverig spulletje heh dat jbpm! Ik gaf bv met tepelhoedjes en dan spoot ik het daarin. Mn boobs zaten dan ook lekker onder dat papje!

Ik ben wel blij te horen dat iedereen de slaapjes overdag lastig vindt... Vraag mij dan wel eens af waar ze dat gemiddelde vandaan halen...

Vanmiddag op visit geweest bij de oma van mn vriend. Saar ging van hand tot hand, ik ben daar niet zo van maar durf er niet zo goed wat van te zeggen. Om 7 uur was ze het echt zat. Iedereen bemoeide zich ermee wat het alleen maar erger maakt. Ze wordt dan helemaal overprikkeld! Ik ben om kwart over 7 naar huis gegaan en heb even met haar in het halfdonker gezeten om helemaal rustig te worden en daarna heb ik haar weggelegd. Nu slaapt ze. Ik ben benieuwd naar de nacht. Ik denk dat ik de deur iets minder wijd open zet zodat ik niet van elk zuchtje wakker wordt...

11. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Super leuke foto's weer :D

Hier ben ik nog zieker dan ik al was. Gisteren dacht ik dat het beter ging maar gisteravond tijdens het eten werd ik ZOoooooooo beroerd, vreselijke buikpijn en diarree. Ben meteen naar bed gegaan en daar kom ik nu net pas uit. Ondanks dat ik ziek ben ga ik wel naar mn werk, het is mijn eerste werkdag na een half jaar :$

Nu opschieten, kids aankleden, luiertas in orde maken. Vigo naar oma en Senna naar school.

Fijne dag allemaal!

12. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Succes vandaag!!!

13. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@kirasese wat een mooie foto's vooral die met de honden! Hoe krijg je het voor elkaar iedereen zo te positioneren? ;)

@wmvss wat vervelend dat je nu in zo'n zieke toestand naar je werk
    Moet. Begrijp je wel, je wilt je de eerste dag ook niet gelijk ziek melden.

Hier vannacht 4.00 zoon wakker.
    Komen we bij hem, klaarwakker, bgint meneer keihard te lachen! Hij vond het wel gezellig blijkbaar! Kwartiertje gejammerd, toen gelukkig weer in slaap gevallen. Heb gister hem twee keer in bed gelegd en de 10 min methode toegepast. Ging aardig. Hij heeft 1 x een uurtje geslapen en smiddags 45 min. (Wel 30 min gehuild)
    Maar ff doorzetten. Wil twee vaste slaapmomenten inplannen want hij loopt de hele dag te gapen, en slaapt af en toe eens wat in de box of stoeltje, maar daar rust ie niet echt van uit denk ik.

14. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Kirasese: mooi kindje en mooie honden zeg!

Wmvss: balen zeg dat je je zo beroerd voelt,snap idd ook dat je naar je werk wilt/moet gaan. Hoop dat het je lukt.

Ik begrijp die gemiddelden ook nket zo als ik hier de slaaptijden lees. Maak me er niet druk om,je kent je kindje zelf het beste en als hij minder slaapt dan gemiddeld maar hij doet het goed,dan zal het wel goed zijn toch?

O, ik hoor een eentje,ik ga hem lekker wassen en aankleden en dan op weg naar opa en oma,

15. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@wmvss, dat is even een tegenslag en dat ook nog eens op je 1e werkdag. ALs het goed is ben je dus nu al aan het werk en hoop dat je niet ziek naar huis bent gegaan.

Gisteren een hele normale dag gehad, behalve dat ze dan na de boodschappen niet verder wilde slapen.
    Om 20:00 flesje en daarna in bad.
    Helaas heeft ze deze keer niet doorgeslapen maar was ze om 01:00 al wakker en toen om 05:00 :$

Ik voelde mij gisteren al niet lekker maar vannacht ieder uur wel gezien van de klok. Ben dus wederom voor de 3x keer verkouden sinds dit jaar :x Maar nu ook echt alsof ik een cactus heb ingeslikt. Ik ga zo gewoon even bijslapen.

@Theebeeb, lijkt mij echt heel vermoeiend om je kindje de hele tijd bezig te houden. Hij begint na zijn fles niet te jammeren?
    Of doet hij dat heel de dag door? Want hier herken ik het ook niet zo gauw wanneer ze moe is mits ze echt gaat gapen. Dan ga ik haar luier verschonen en lijkt ze gewoon klaar wakker. Dan inbakeren en in bed dan huilt ze zeker nog wel 10 minuten en valt dan in slaap.
    En dan is het nadeel van een camera op de kamer.
    Ik zie haar gewoon continue gapen en gewoon niet willen slapen :(

@vogeltje85, verveld voor Saar dat iedereen haar even wilde vasthouden. Dan moet je moederhart toch gaan spreken en haar gewoon weer terug pakken. Hoe moeilijk dat ook is, het is jouw kind en jij weet wat voor haar het beste is.

16. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Even snel een berichtje van mij. Na de prikjes maandag leek het allemaal goed te gaan en om half 8 lag hij lekker in bed te slapen. Alleen na zijn laatste fles wilde hij niet met slapen en heeft de hele tijd liggen kreunen en jammeren en viel dan af en toe in slaap. Het leek et op alsof hij buikpijn had maar geen krampjes. Uiteindelijk hem bij mij in bed genomen en toen heeft hij nog redelijk geslapen. Gister op de dag was hij ook onrustig had klein beetje verhoging en heeeel veel windjes en dus ook buikpijn. Wel nog lekker in het zonnetje kunnen wandelen maar slapen op bed wilde hij echt niet, was gelijk brullen als ik hem neerlegde. Gister avond ook weet heel onrustig en niet willen slapen. Uiteindelijk na de laatste fles paracetamol gegeven en hem in mijn armen in slaapplaatsen vallen. Gelukkig heeft hij toen tot 7 uur geslapen en na zijn fles nog tot half 10. Gelukkig geen verhoging meer maar volgens mij nog wel veel laat van zijn buik.

@wmvss wat balen dat je zo ziek aan het werk moet. Hoop dat je de dag een beetje door kunt komen.

@theebeeb lastig is het he, wanneer ze niet willen slapen. Het blijft zoeken naar wat het beste voor hun werkt qua slaapjes.

@vogeltje ik heb ook wel eens van die momenten me gemaakt maar het ook maar laten gaan. Nu scheelt het dat Wessel er niet heel onrustig van word en hij ook niet in een grote groep van hand tot hand is gegaan. Maar wanneer ik merk dat hij er onrustig van word of als ik het genoeg vind zou ik heb gewoon lekker bij je nemen hoor. Vandaag jou schoot kunnen ze haar ook prima bewonderen.

17. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Saar heeft doorgeslapen van 11 tot half 6!!!! Daarna heb ik haar bij me genomen en de fles om kwart voor 7 gegeven. Nu ligt ze alweer lekker anderhalf uur te slapen. Strakjes gaat ze twee uurtjes wennen op het kdv! Heb een klein tasje voor haar met al haar spulletjes voorzien van die leuke naamstickers van goedgemerkt. We zijn er helemaal klaar voor maar vind het wel spannend. Tussendoor ga ik maar eens grote boodschappen doen met de auto.

@Jelle: Gelukkig dat het nu beter gaat!
    @theebeeb: Je moet denk inderdaad zelf een ritme gaan bedenken. Ik heb een aantal dagen achter elkaar Saar 's middags op bed gelegd en als ze dan na drie kwartier wakker was speentje gegeven zodat ze langer slaapt. Nu is ze ze rond die tijd moe en huilerig en slaapt ze heel snel! Moet tussendoor wel speentje geven anders slaapt ze niet door.

18. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @flientje en wmvss: Beterschap!!
    @wmvss: hoe was je werkdagje vandaag?

19. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    He meiden,

Even snel tussendoor een berichtje. Ik ben nog op kantoor. Ben echt zooooo beroerd maar ben wel erg blij dat ik gegaan ben, voel me hier toch minder ziek dan thuis in bed ookal hoor ik daar wel natuurlijk.

Vl belde net even, hij haalt de kids op bij zijn moeder, dus ik fiets zo naar huis (2 minuten fietsen) en spring dan meteen onder de douche en mn bedje weer in.

Gisteravond hoorde ik Vigo ook wel een paar keer een beetje miepen en vl zei net ook al dat Vigo ook een beetje warm voelde gisteravond, dus misschien is hij ook niet zo lekker.

Deel Deze Pagina