@hannekeg: ja ik weet ook nooit wanneer ik die puckababy moet wassen... Kan niet zonder!! Straks saar wegbrengen naar kdv en dan vanmiddag nog maar lekker met haar knuffelen. Morgenochtend gaat ze wennen bij oma en woensdag voor het echt naar kdv. Ben heel benieuwd hoe dat gaat....
Ik kan mijn pacco ook nooit uitwassen! Haha. En om er nu 2 te kopen is me wat te duur. Kosten 55 euro. Wij gaan vandaag op vakantie!!!
Hallo dames, Even een berichtje vanuit mijn ouders Heb alles gelezen maar ook de laatste dagen gewoonweg niet de energie om te reageren. Wij zijn nu een weekje logeren bij mijn ouders en ook om een beetje op te knappen. Helaas nog steeds verkouden en heb alle fases wel gehad. Josje is nu dus ook verkouden. Vannacht uitje naast het bedje gezet maar heb haar nog niet gezien deze ochtend omdat mijn moeder haar de fles had gegeven. @slapen, is wisselend, de nachten doet ze goed maar we hebben geen vast schema. Ik merk wel dat als ze slaapt overdag ze netjes om de 4 uur komt maar als ze al eerder wakker is en ik probeer het te rekken dat ze na 3,5 uur het al helemaal beu is die speen en echt hard begint te huilen Vannacht een mijlpijl! Ze heeft om 21:00 de laatste fles gehad en vanochtend om 7 uur heeft mijn moeder haar maar wakker gemaakt voor de fles Als ze dit nou thuis ook voortzet! @handjes, gisteren had ze haar handjes weer ineens veel in de mond Ze begint inderdaad veel meer in zich op te nemen. Zo zat ik met een speelkleed om de grond en je zag haar helemaal om zich heen kijken. Ook had ik een activity bord (waar je tegenaan kan meppen, draaien, duwen waar geluidjes uit komen) tegen haar voeten gezet zodat als ze duwde er geluidjes uitkwamen. Opeens had ze het door en begon ze vrolijk met haar beentjes in de lucht te spartelen. @geluidjes, soms heeft ze er geen zin in en komt er maar een ahhhh uit en soms ineens harde schreeuwtjes. Zo lief. @Hanneke23, hoe is hij de nacht door gekomen? @HannekeG, wij hebben ook geprobeerd om te stoppen met de Pacco maar zonder echt af te bouwen (dom dom dom), maar goed dat we een camera hadden want ze lag flink te trappelen waardoor de deken los lag en ze met haar benen er boven op lag. @Jelle28, ook nog niet eenkennig, ik merk wel dat Josje bij vreemde niet lacht Maar dat is alleen maar goed toch? Trouwens, gisteren was het zondag (voor de meeste luie zondag) maar ik heb een kraamvisite een joggingpak gekregen in het fel roze (ik houd daar helemaaaaaaaal niet van) maar ach, het is ook zonde om het niet aan te trekken. Dus onder het mom van "het is een luie zondag" het pakje aangetrokken. Ik moest zo lachen, Josje leek net Sporty Spice Heel schattig eigenlijk. Een crime om in te slapen dat wel dus 's-avonds ingeruild voor een lekkere pyjama. Fijne dag allemaal!
@theebeeb: Wat lekker! Gaan jullie naar een huisje? Veel plezier @Flientje: lekker dat je bij je ouders even kan uitrusten! Ik heb Saar net weggebracht naar kdv om twee uurtjes te wennen. Ze moest huilen Gelukkig mag ik haar over 3 kwartiertjes weer ophalen!
Arme jij... gelukkig nog maar 45min... Hoe doen ze dat eigenlijk met babies? Sussens ze tot nodig is of worden ze in bedje gelegd of hoe? Heb geen idee (en Kiann gaat niet naar KDV)
Ze troosten volgens mij altijd. Ze hebben wel gevraagd wat ik wil als ze huilt in bed. Ze kunnen zoiezo een baby niet lang laten huilen want dan worden de andere kindjes weer wakker in de slaapkamer....
Zo, lekker naar de kapper geweest, geverfd en geknipt....tja doe dan maar meteen alles he als ik dan toch de tijd heb.... Hele huis gestofzuigd, lekker op mn gemak gegeten. En over 10 minuutjes ga ik Micah weer ophalen. Hoop zo dat het goed is gegaan. Ik heb maar niet gebeld want als ik hem hoor huilen dan is t alleen maar moeilijker dacht ik. Hij heeft vannacht trouwens best goed geslapen. Hij sliep om 23:30 en werd om 07:45 wakker! Normaal komt ie snachts nog wel een keer, maar ja hij zal wel zo moe zijn geweest dat ie dat een keertje overgeslagen heeft... @ puckababy/pacco/swaddle me enz....die hebben wij dus via marktplaats een paar extra aangeschaft. Heeft er nu 1 voor het KDV, en 2 voor thuis. zo kan hij toch slapen als er een in de was zit
Sneu he als ze dan huilen....moet eigenlijk niet mogen he dat we ze nu al "los moeten laten". helaas kunnen wij hier niet van de wind leven en moet ik wel werken. Nog iets minder dan 4 weken en dan mag ik ook weer aan de arbeid. Ik werk als sinds september niet meer, toen deed ik wel 4uur per dag maar da arbeidstherapeutisch. We moeten zo meteen naar de kinderarts.Ik wil toch maar een verwijzing naar een fysio vragen,kan geen kwaad wanneer er naar hem gekeken wordt. Lucas is een tevreden mannetje,huilt af en toe als hij te lang op zijn flesje moet wachten. Spugen doet hij niet veel meer, poepen gaat ook regelmatig en slapen ook. Doorslapen snachts lukt niet,hij komt echt om de 4 uur.Gisteren 10cc meer gegeven maar dan maakt ook niet uit. We houden het er maar op dat hij ooit wel zal doorslapen.... Theebeeb: fijne vakantie,geniet ervan1 Flientje: hopelijk komen jullie een beetje tot rust
Wow hier een middagslaapje van nu al bijna 1, 5 uur! Heerlijk even van alles in het huis kunnen doen en nu nog tijd voor mijzelf over ook....hoop niet dat dit eenmalig is . @theebeeb fijne vakantie! @puckababy deze was ik altijd in de ochtend zodat hij 's avonds weer droog is. Ze mogen in de droger dus dat scheelt weer en op de dag slaapt hij zonder. Wil op die manier al een beetje gaan afbouwen. Wel ligt hij dan strak onder de dekens anders mept hij zichzelf alsnog wakker. @kdv hoe is het wennen van de ukkies gegaan? Hier gaat Wessel ook niet naar het kdv hier gaan om en om de opa's en oma's oppassen.
Hier is het wennen goed gegaan. Hij heeft 1 keer een half uur geslapen en 1 keer een uur. En hij heeft zn flesje helemaal op. Ze vond wel dat hij erg hard kon huilen..... tja dat klopt idd... Morgen naar de kinderarts, ben benieuwd wat die zegt. Heb Micah in elk geval net even laten wegen en hij is in 2 weken iets meer dan 300 gr aangekomen. dus dat is prima. @theebeeb: fijne vakantie, geniet ervan! @flientje: goed uitrusten he!
Heb echt de juiste shirt aangedaan... Al 4x gepoept ipv de normale 1x http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/894002_347601398678381_54966531_o.jpg
Leuke toepasselijke foto Net naar de ka geweest. Dat wegen klopt ook niet hoor.In 3 weken tijd zou hij 20 gram zijn aangekomen? En met het CB erbij zou hij 150 gram zijn afgevallen in 2 weken tijd? Zijn hoofdje is ook 0.4 kleiner geworden. Zeg maar wat er nu klopt? Ik moet woensdag naar het CB voor de prikken dus ik ben heel benieuwd hoe het nu zit. Ik heb een verwijsbrief voor de fysio gevraagd en gekregen. De ka vroeg of ik het nodig vond,het kan geen kwaad hem eens te laten bekijken door een fysio. Met een beetje geluk komen deze aan huis dus dat scheelt weer een ritje en zo niet,dan maar daarheen. Het was trouwens ijskoud zeg buiten,gelukkig Lucas goed ingepakt maar toch koude handjes toen we thuis kwamen. Hannke23: fijn dat het wennen goed is gegaan en succes morgen!
Ik heb net een wompat draagzak besteld!!!!! Whoehoe ben helemaal gelukkig haha. Mn ouders wouden wel mee betalen dus kon nu wat eerder
@vogeltje En, heb je nog met de kleine meid kunnen knuffelen toen ze uit het KDV kwam? Toen Luc een wenochtend had gehad was ik dat ook van plan, maar toen heeft hij super veel geslapen! @theebeeb Fijne vakantie! @flientje Hopelijk kun je lekker bijkomen bij je ouders! Wel lekker dat je de zorg voor Josje dan een klein beetje uit handen kan geven, kan je lekker uitslapen! @kirasese Ze troosten de babys natuurlijk wel en volgens mij vinden ze het ook wel leuk om met babys te kroelen. Maar ze zullen minder snel naar ze toe gaan als ze huilen dan dat ik zelf zou doen. Ze hebben natuurlijk 12 kindjes om op te letten en niet meteen tijd. Geen prettig idee eigenlijk, maar ik denk dat ze uiteindelijk ook minder snel zullen huilen en zich ook beter zelf kunnen vermaken. Toen ik hem vanmiddag op ging halen was hij lekker bij een leidster aan het hangen. @puckababy Wij gebruiken hem alleen voor de nacht. Op het KDV gebruiken we hem niet en ook s avonds slaapt hij zonder. Hij ligt nu sinds half acht lekker in zijn bed te slapen, op het KDV slaapt hij veel minder dan thuis. @mama40 Ik kon de fysio ook aan huis laten komen, maar heb er zelf voor gekozen om er heen te gaan. Hoef ik niet op te ruimen J Nee hoor, ik ga telkens op maandagochtend half negen en breng hem daarna meteen door naar het KDV. Net zo makkelijk en ik heb toch een auto. Wat vreemd dat hij zou zijn afgevallen! Zou er verschil in de weegschalen zitten? @hanneke Fijn dat het wennen goed is gegaan. Ze zijn daar heus ook wel huilende babys gewend. Luc heeft weer weinig geslapen op het KDV. Ik zou wel willen zien wat hij de rest van de dag doet. Ik denk heel de tijd rondkijken en alles in de gaten houden. Met het ophalen was het een beetje druk vandaag, ik ga donderdag eens vragen wat hij nou allemaal doet als hij niet aan het slapen of eten is. Hij had wel zijn shirt onder gespuugd. Zo raar, de ene keer spuugt hij veel en de andere keer weer niks. Ik vind het wel jammer dat ik hem op werkdagen weinig zie. Ik ben voor mijn doen vroeg weg gegaan op mijn werk en was voor zes uur op het KDV. Daarna thuis even knuffelen, hij heeft even bij me geslapen, daarna voeding gegeven en toen naar bed gebracht. Straks nog even wakker maken voor laatste voeding.
Hoeveel leidsters zitten er dan in zijn groep? Bij ons maximaal 8 of 9 voor 2 leidsters. Toen wij gingen kijken zaten de kindjes te eten en de ene baby die ze hadden lag in een hangmatje. Ik wil de Pacco gaan afbouwen want het gaat nu goed met slapen. Heb net gezwommen met mijn moeder en zus. Dat is lang geleden! Opa die paste op Josje. Bij thuiskomst bleek ze nog steeds te slapen (dus al 5,5 uur sinds laatste voeding) Doet haar denk ik goed de boerenlucht vs. stadslucht. Ik ga slapen. Goedenacht allemaal
Goedemorgen meiden, nou sinds gisteravond heb ik ook koorts, vanmiddag om 14.40 uur moet ik bij de dokter zijn. Ben nu al 3 weken ziek en ik heb zo,n pijn aan mn ribben van het hoesten en mn rug doet zeer (longen). Misschien heb ik wel ergens een ontsteking ofzo. Heb wel alles gelezen hoor dames, maar gewoonweg niet de fut om te reageren.
Wij zijn in Centre Parcs! J. Ligt in het campingbedje en was om 24.00 even wakker en van 4.00 tot 5.00. Niet heel slecht vind ik. Had mn wekker om 3.00 gezet om even bij hem te kijken hihi. Dus zelf niet veel geslapen. Vandaag gaan we naar het zwembad. Heb zo'n zwemband gekocht, een rode , genaamd swimtrainer. Ben zeer benieuwd. Zal wel een hele sleperij worden met allerlei spullen etc Jullie willen niet weten hoe afgeladen de auto gister was. Abnormaal! @mama40 wat apart van het wegen. Je zou zeggen dtdie weegschalen niet gelijk zijn. Kun je ook verchil merken aan lucas nu hij alles kan zien? Kan hij al een beetje volgen?
Bij ons zijn er 2 leidsters voor maximaal 12 kinderen. Het is een groep met kinderen van 0-4 jaar en ze werken ook samen met een andere groep. Als een baby een fles moet en ze zijn zelf druk helpt een andere leidster. Het verbaast me wel telkens hoe braaf alle kindjes daar aan tafel zitten als ze bv fruit gaan eten. Wel grappig om te zien @flientje Wat heerlijk dat ze zo goed slaapt daar! @wmvss Jeetje, ben je nu nog steeds ziek? Dat klinkt niet goed inderdaad, goed dat je naar de dokter toe gaat. Succes! @theebeeb Leuk centerparcs! Ik heb voor eind mei een weekje geboekt, heb er echt wel zin in. Ben zo benieuwd hoe het zal zijn met de kleine erbij. Veel plezier in het zwembad Ik ga vrijdag als het goed is voor het eerst babyzwemmen. Luc is alleen heel erg verkouden nu met hoesten, dus als dat vrijdag nog zo is ga ik denk ik niet. Hij werd vannacht echt wakker van het harde hoesten, was wel zielig. Hij kon ook niet meer in slaap komen omdat door het hoesten zijn speen telkens uitging. Hij heeft toen nog even paar uurtjes bij papa in bed geslapen, dat ging goed.
Goeiemorgen allemaal, Micah heeft het super goed gedaan gisteravond en vannacht! Hij heeft gister avond vanaf half 8 geslapen. Om 22:15 wakker gemaakt voor voeding. om 23:15 weer lekker zn bedje in. geslapen tot 04:45 voor voeding. daarna weer geslapen tot 08:45. En hij slaapt nu alweer een half uur. Inhaal dagje of zouden de medicijnen eindelijk werken? Hebben wel besloten om de borstvoeding in flesjes aan hem te gaan geven, hebben we nu anderhalve dag gedaan en hij drinkt gewoon veel rustiger zo. Ook kunnen we hem rechtop laten drinken nu, en dat is dan weer beter voor de reflux. Zometeen naar de KA. Ben benieuwd wat die zegt. @ center parcs: wij hebben geboekt voor sept. gaan dan lekker een midweekje weg.
hallo allemaal. Ik ben nieuw hier en zag deze topic over december babys. ik ben 20-12-2012 bevallen avn een dochter Senna en ze woog 3910 gram en was 53 cm. De doet het heel goed en geniet echt van haar! erg leuk zo om al die verhalen van andere te lezen van kindjes die net zo oud zijn. ik lees en reageer dus gezellig mee zag trouwens dat er een aantal naar centerparcs zijn en gaan, wij gaan volgende week vrijdag een lang weekend.