@kaartje: welkom! @theebeeb: heerlijk ffies weg! Ben benieuwd hoe hij het zwemmen vindt. @hanneke23: fijn dat het nu beter met micah gaat! Hopen dat het zo blijft! Vanmorgen is saar gaan wennen bij oma. Ze heeft er heel kort geslapen. Vanmiddag in bed gelegd maar na 3 kwartier begon ze te huilen. Normaal geef ik een speentje en slaapt ze verder maar nu bleef ze huilen. Misschien 12wk sprong? Ze ligt nu in mn armen te slapen....
Welkom kaartje 31. Wmvss: dat duurt idd wel lang zeg...succes zometeen bij de dokter. Allemaal op vakantie! Wij gaan volgende week een weekend naar roompot,heerlijk in de bossen, heb er zo'n zin in! Ben wel een beetje een muts misschien: ik ga niet zwemmen met Lucas.Hij wordt morgen voor de eerste keer ingeënt en ik durf het eiegnlijk gewoon niet.Ben bang dat hij verkouden wordt en aangezien hij al voor de griep in het zh heeft gelegen? Niet dat hij nooit mag zwemmen natuurlijk(zo erg ben ik nou ook weer niet) maar na die operaties,zh-opnames heb ik gewoon geen zin om risico's te nemen nu het juist lekker loopt. Vanmorgen een maxitaxi buggy/cosi opgehaald bij iemand. Ik had geen onderstel voor mijn autostoeltje en al dat sjouwen lukt me gewoon even niet,dit is een super oplossing voor korte stukjes. Lucas volgt af en toe met z'n oogjes,kijkt ons wel goed aan en speelt ook bewust met de babygym in de box. Zijn relaxstoel staat op zo'n punt dat hij alles zou kunnen overzien. Ik heb eigenlijk geen idee hoever babys met 3 maanden kunnen kijken? Gisteren nog met de ka gesproken en besloten me niet aan regeltjes te gaan houden met wat Lucas zou moeten kunnen. Hij is te vroeg geboren,heeft DS en nog eens een achterstand omdat hij niets kon zien. Dus als ze morgen gaan mieren op het CB,lekker laten kletsen,ik luister daar niet naar. Lucas doet alles op zijn tempo en wij moeten ons maar gewoon aanpassen. En zijn tempo is op dit moment dat hij uitgeslapen is en uit bed wil.Dat ga ik dus maar eens doen en kijken of hij weer zo;n mooie lach voor me heeft!
@mama40, cb volgt babies op de week af volgens mij. Als jij je daar goed bij voelt met hoe het nu gaat en zij beginnen te miepen dan moet je daar sch*t aan hebben! @kaartje, welkom! Het is inderdaad leuk om de babies te volgen van dezelfde leeftijd. @center parcs, die verdienen goed aan ons! Wij gaan ook een weekje in de eerste week van september naar Belgie. @HannekeG, baby zwemmen lijkt mij ook erg leuk, ben benieuwd hoe hij het vindt. Vind het jammer dat het bij ons is op de dagen dat ik moet werken @WmvSS, veel besterschap, je hebt het echt goed onder de leden. Hoop dat de dokter je iets voor kan schrijven. Toenet Sprookjescakejes gemaakt met mijn neefje. Stond bij de Jumbo te kijken wat we konden gaan maken. Tjonge jonge, ik heb nooit zo gekeken naar het assortiment maar wat een keuze. Kon kiezen uit Cars, Princess, Jumbo kinderkoekjes, Winnie de Pooh, Efteling. Ik ben meer van het ouderwets cake maken met boter,bloem,suiker en eieren
@kaartje: Welkom en gefeliciteerd met je kindje! @flientje: Waar in belgie ga je in sept.? Wij gaan nl ook de eerste week van sept naar belgie haha. Wij gaan naar erperheide. @mama40: Zo is dat! lekker zn eigen tempo laten kiezen en gewoon volgen. Vandaag met Micah naar de KA (oftewel co-assistente want tegenwoordig krijg je bijna nergens meer een echte arts te spreken...) geweest......kan t mens wel schieten.... Ze was van mening dat kindjes er met 1 jaar wel overheen groeien en dat je eigenlijk niet zoveel voor ze kan doen dan een beetje pappen en nat houden ( zo zei ze het letterlijk ) "hij groeit er wel overheen" Nou ben ik het dus absoluut niet mee eens. Ik vind dat een baby geen pijn hoeft te hebben, zeker niet als je de mogelijkheid hebt er iets aan te kunnen doen. Moeten nu doorgaan met de zantac, want volgens haar kun je pas na 2 weken effect zien. En ze wil over 3 weken pas weer een controle afspraak.... Ook zei ze dat het geen effect zou hebben een ander medicijn te proberen want er waren maar een paar kindjes waarbij het ene niet werkt en het andere wel.....en wat als hij dan bij die paar hoort? dan zou je dat dus mooi mis lopen? Ik heb dus mooi de controle afspraak bij een andere KA laten plannen. En dan eens zien of die het wel met mij eens is. Snap niet dat mensen die zo denken KA worden....maar zal wel aan mij liggen
@mam40 Officieel mag babyzwemmen al vanaf 9 weken geloof ik, maar dat vind ik voor Luc ook nog veel te vroeg. Ik heb ook bewust gewacht tot hij 3e keer inenting heeft gekregen en aan de arts gevraagd of het nu mag. En met de ontwikkeling heb je ook helemaal gelijk! Luc is ook niet de snelste en moet hem ook zeker niet vergelijken met kindjes van zijn leeftijd, maar rekening houden met dat hij te vroeg is geboren. En dan nog ontwikkelen alle kindjes zich anders. Leuk dat Lucas al met de babygym kan spelen! Bah, ik heb helemaal geen zin meer om te werken! Vanavond gaan we naar Racoon, super zin in! Oma gaat oppassen
@hannekeg: Veel plezier bij racoon! @hanneke23: Misschien heb je het al wel eens gezegd maar ben je al bij een osteopaat geweest. Ik ben met Saar 4 keer geweest voor haar reflux en darmklachten. Ik weet natuurlijk niet zeker of het daardoor komt maar Saar heeft amper last meer van reflux en ook met haar darmen gaat het goed. 's Avonds hoeven we haar geen half uur meer omhoog te houden en ook haar bedje staat weer omlaag. De osteopaat vertelde dat artsen vaak zeggen dat kinderen er overheen groeien maar dat kan een jaar duren. Hij was van mening dat je baby's daarvoor moet behandelen. We hoeven nu niet meer terug omdat het heel goed gaat met Saar. Misschien het proberen waard? Morgen werken.... Saar kan zich trouwens vandaag niet goed zelf vermaken. Hebben jullie beebjes dat ook wel eens dat ze geen zin hebben om zelf te spelen?
Ik heb een zware longontsteking meiden, daarom voelde ik mezelf dus ook ZO slecht. Ontstekingswaarde van 80, moet eigenlijk opgenomen worden, maar dat wilde ik niet vanwege Vigo. Heb nu zware antibiotica, dokter belt mij morgen als ik dan niet iets beter ben heb ik geen keus en moet ik naar het ziekenhuis.
@wmvss: Jeetje meis das wel ff minder zeg! Zorg ff goed voor jezelf en als je morgen toch naar het ziekenhuis moet.....misschien is het dan wel ff sneller over dan dat je thuis blijft? Hoop voor je dat je je morgen al wat beter voelt. Heel veel beterschap! @ vogeltje: Zijn met micah al een paar keer bij de ostheopaat geweest. maar ga toch maar weer eens bellen denk ik. als het nog niet beter was zouden we de volgende behandeling gratis krijgen, zo vervelend vond hij het dat het niet beter word...
@wmvss: jeetje sterkte en beterschap!!!! Hopen dat de antibiotica helpt! @hanneke: ja ik zou zeker bellen. Na de derde behandeling was de osteopaat zelf ook niet tevreden dus ook nog een keer extra gegaan. Het kost wel wat maar voor je beebje heb je alles over!
@Hanneke23,wij ook naar Erperheide! wij komen aan op 30 augustus. Artsen zie je bijna nooit meer. ik heb met mijn galblaas operatie zelfs de chirurg helemaal niet gezien! Maar wat een algemeen riedeltje van de arts. Een baby hoort geen pijn te hebben! En om dit zo nog maanden uit te zitten is al helemaal geen leuk vooruitzicht. Voor jullie niet maar voor Micah al helemaal niet @spelen, soms heeft ze inderdaad geen zin om te spelen. dan is niks eigenlijk goed. Vandaag zat ze niet zo lekker in haar velletje. Tijdens de middagslaap was ze veel wakker en veel jammerend huilen. En een lachje was ver te zoeken. Denk dat de verkoudheid parten speelt. Flink wat snottebellen weggeveegd.
@flientje: wat leuk, wij komen 2 sept aan! Wat vervelend dat je meisje zo verkouden is zeg. hoop dat ze zich snel beter voelt. Micah heeft gister avond eventjes flink gehuild. maar is daarna gaan slapen. ook heeft hij de hele nacht doorgeslapen en kwam pas om 6:45 vanochtend. Zou het dan toch gaan werken? Ik durf het gewoon niet te hopen... Vanmiddag gesprek op mijn nieuwe werk. Best spannend, heb nl nog geen idee wat het inhoud haha. @ artsen: ben denk ik een beetje verwend wat dat betreft. bij mijn heup operatie heb ik 11 dagen in het ziekenhuis gelegen. en de arts die me geopereerd heeft is elke dag dat hij er was komen kijken hoe het met me ging. Dus deze KA kon ik echt wel wat doen gister.
@wmvss Ik hoop dat de antibiotica snel zijn werk doet. Toch een longonsteking dus! Niet zo gek dat je je zo beroerd voelde! @hanneke Echt vervelend dat de arts je niet kon helpen. Goed dat je een afspraak met een andere arts hebt gemaakt! Hier een kort nachtje vannacht. We waren pas om half 1 weer thuis en toen moest ik nog kolven. Vannacht werd Luc weer wakker omdat zijn neus helemaal vol zat en omdat hij moest hoesten. Gelukkig ging hij wel weer slapen toen we zijn neus hadden schoongemaakt. En toen ging de wekker weer om 06:30 uur. Vanavond maar beetje op tijd naar bed!
Hoi dames Heb net snel alles even bijgelezen hier vanuit centre parcs. De internetverbinding op mijn telefoon is hier bijzonder traag! @hanneke23 wat een belachelijke co assistent! Werkelijk. Heeft zelf geen kinderen zeker? Goed dat je een afspraak hebt bij een andere ka. @wmvss beterschap meid! Jij hebt het flink te pakken. Hopelijk zijn je waardes vandaag gedaald en hoef je niet naar het zh. Hier gister gezwommen. Het was een groot succes! Het is bloedheet ik het zwembad dus koud worden ze niet. Lekkere badcape mee.
Hoi dames, Ik ben nieuw op deze site. Op 12-12-12 ben ik moeder geworden van een mooi meisje Chloë. Ze is een echte slaapbaby (19- 8) en 4 dutjes overdag. Drinken moet ze dus is haar wakkere tijd inhalen en ze krijgt om 8, 11, 14.30, 17 en 19 bv. Ze groeit erg goed en begint op een michelinpoppetje te lijken met die schattige armpjes. Hebben jullie ook wel een dat jullie baby heel erg huilt maar dat je maar niet kan vinden aan de hand is? Overdag heeft ze wel eens van die momenten heel zielig. Beterschap en fijne vakantie!
@Blemma: Welkom en gefeliciteerd met je dochter! Aangezien mijn zoontje vaak pijn heeft en daarom veel huilt kan ik niet zo goed antwoord geven op je vraag. Misschien iemand anders? Maar zou het kunnen dat je meisje gewoon even wat van de dag moet verwerken en daarom huilt?
Ik dacht eerst dat reflux was omdat ze de hele dag door spuugt ook al is de voeding 3 uren geleden maar dat was niet zo volgens het cb omdat ze zoveel slaapt. Waardoor heeft je zoontje pijn?
Hoi Blemma, welkom hier. Antwoord op je vraag heb ik niet,Lucas huilt alleen als hij wil drinken en soms een verveelhuiltje die zo over is. Theebeeb: lekker genieten meid, leuk om te lezen dat het zwemmen een succes was! Hanneke 23: wat voor werk ga je doen? Hoe is het gesprek gegaan? Wmvss: jee meid, wat waardeloos zeg een longontsteking! Duimen draaien dat het beter gaat met je, sterkte en beterschap! Vanmorgen naar het CB geweest voor prikjes. Zat ik daar een uur te vroeg, lekker slim weer.... Ik vroeg of ik Lucas mocht wegen. Nee dat kon niet,ik had nl alleen een afspraak om te enten en moest dat maar op dinsdagmorgen komen doen. Nogmaals gevraagd en uitgelegd en er kwam toevalig een kinderarts aan.Nog een keer aangedrongen en gezegd dat ik me zorgen maakt (jaja,leugentje om bestwil!) en het mocht. Die 3800 nog wat van 2 weken geleden, ik vraag me af of dat klopt? Lucas weegt nu 3740 (maandag 3670) en dat zou wel betekenen dat hij weinig is aangekomen. Nu 5 flessen van 110 en de laatste 120 proberen. Fysio gebeld en ze komt maandagmiddag hier naar toe. Nu nog even mijn tandarts afbellen en dat was het dan wel weer voor vandaag. Even kijken hoe Lucas het doet na zijn prikjes, hij moest wel huilen tijdens het prikken en op weg naar huis ook. Net in slaap gevallen bij mij en nu in de box maar volgens mij wordt hij alweer langzaamaan wakker.....