December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @blemma en kaatje welkom, gezellig dat jullie mee kletsen

@wmvss balen joh, toch een longontsteking! Las dat je gelukkig niet opgenomen hoefde te worden. Nu maar hopen dat de antibiotica verder goed zijn werk gaat doen.

@mama40 hoe is het gegaan na de prikjes? Hopelijk niet teveel last er van gehad.

@CP wij gaan half april lekker weekendje weg! Hebben we mijn vader kado gegeven omdat hij 60 geworden was maar expres gewacht tot kleine er was zodat hij ook lekker mee kan. En zojuist een vakantie naar Egypte geboekt voor eind oktober. Duurt alleen nog zo vreselijk lang.

@theebeeb lekker genieten hoor! Lijkt me geweldig om straks ook met die kleine uk te gaan zwemmen.

Sinds gisteren heeft Wessel helemaal zijn handjes ontdekt. Hij zit er veel op te sabbelen en verwonderlijk naar te kijken. Ook gaat hij nu steeds vaker dingen beetpakken en vanmiddag stopte hij ook was in zijn mondje. Vind het echt zo geweldig om weer een nieuwe ontwikkeling bij hem te zien.

Morgen ochtend komt er iemand van het consultatie bureau bij ons langs. Wessel had een stukje wild vlees in zijn navel wat maar niet weg wil. Meerdere malen aangestipt maar blijft een klein stukje zitten dus nu komt ze morgen even kijken of we er nog iets mee kunnen. Ook lijkt de uitslag die hij al had zich langzaam aan uit te breiden dus daar ook maar gelijk even naarlaten kijken. Vind het wel makkelijk dat ze aan huis komt. Hoef ik lekker de deur er niet voor uit.

2. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Welkom voor de nieuwe meiden die mee komen kletsen!

@mama40 Hoe gaat het nu met Lucas? Het lijkt er haast op dat het wegen van 2 weken geleden niet klopte? Wat vond de kinderarts eigenlijk van zijn gewicht?

@theebeeb Leuk dat het zwemmen zo'n succes was!

@jelle28 Handig dat het CB naar je toe komt. Bij mij komen ze ook aan huis, tot nu toe 2 keer en binnenkort nog een keer. Maar maakt voor mij weinig uit omdat het CB naar het KDV en supermarkt zit. Hopelijk kunnen ze iets doen aan zijn navel. Leuk dat Wessel nu zo actief is met zijn handjes! Schattig om te zien he?

Luc heeft best last van soort droge ruwe plekken op zijn voorhoofd. De arts adviseerde zalf met vaseline en dat heeft even goed geholpen maar nu is het weer terug. Ik blijf maar even goed smeren en anders toch even aan de dokter laten zien. Komt misschien ook wel omdat het weer zo koud is.

@blemma Wat vervelend dat ze moet huilen en je niet weet wat er is. Luc krijgt ook bv en spuugt soms ook wel veel en soms lang na de voeding, maar hij moet er niet van huilen

Centerparcs heeft wel een goede aan al deze moeders zeg!

3. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Eerste werkdag zit er weer op! Was erg leuk om de kids weer te zien en het ging eigenlijk ook best lekker!

Saar had het wel naar haar zin op kdv volgens mij, alleen heeft ze bijna niet geslapen.... 3 keer een half uurtje. Ze was doodop en niet erg gezellig gisteravond. Op tijd de fles gegeven en naar bed gebracht alleen toen kwam de hele fles er weer uit! Uiteindelijk geen nieuwe fles gegeven en eerst laten slapen. Rond half 11 wakker gemaakt en weer nieuwe fles gegeven en dit ging goed. Ze heeft dus één voeding minder gehad. Vannacht wel veel aan het rommelen geweest net als die nacht daarvoor. Ze is dan in haar slaap aan het huilen en kruinen. Vanochtend merkte ik wel dat ze weer een nieuw 'kunstje' kon dus denk de 12 wekensprong.

Morgen gaan we op familieweeken van mn schoonfamilie, stuk of 35 man. Wel gezellig maar ik vind het eigenlijk te druk voor Saar... ben daarin een beetje een zeikerd volgens mij... Maar maandag moet ze weer naar kdv en dan wil ik dat ze daar niet overprikkeld naartoe moet....

4. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Blemma: mijn zoontje heeft verborgen reflux en daar veel last van, vandaar.

@ vogeltje; ik zou dat toch ook te druk vinden hoor voor Micah. Hij pikt daar ook veel van op. Kun je niet een beetje een tussenweg erin vinden? Niet t hele weekend bijv.? Fijn dat je eerste werkdag erop zit en dat het een leuke dag was.

@wmvss: doet de AB al iets?

@mama40: ik ga werken als secretaresse. ik ben eigenlijk verpleegkundige maar zat voor mijn zwangerschap al in een traject om ander werk te zoeken. Door mijn heupdysplasie is het werk als verpleegkundige te zwaar. Net nadat Micah geboren was kreeg ik te horen dat ze een baan voor me gereserveerd hadden. Dus dat was wel ideaal. Heel nieuw centrum, nieuw team, dus geen vastgeroest groepje ;). Gesprek gister was prima gegaan en ik ga de 25ste beginnen.

We hebben gister ontdekt dat Micah iets nieuws kan. En ik ben zoooooooooo trots op t ventje haha. Hij kan vanuit rug op zn zij rollen. En t was geen toeval want hij heeft het een hele tijd liggen doen :D zo leuk om te zien.

5. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohw en hij is de hele dag een soort van "sit ups" aan het doen. Als hij op schoot zit of in zijn wipstoeltje probeert hij steeds rechtop te gaan zitten, meer kindjes die dit doen? Ziet er wel heel grappig uit.

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @jelle28 is schattig hé als ze zo aan het handje sabbelen zijn. Mijn meisje is vooral fan van haar duimpjes.

@hannekeG dat komt door het droge weer. Wij gebruiken bepantene en smeer er s ochtends een dikke laag op. Werkt goed bij Chloë.

@ vogeltje85 snap helemaal dat je het te druk vind voor je kleintje. En waarschijnlijk wil iedereen haar even knuffelen. Proberen je kindje daar zoveel mogelik voor te behoeden en regelmatig ff in de kinderwagen leggen voor rust. Vndt zelf verjaardagen ook altijd zo druk voor haar helemaal als er kleine kinderen zijn.

@ hanneke23 hoe oud is je kindje? Lijkt me echt leuk als ze dat kunnen, maar dan moet je zeker extra opletten tijdens verschonen? Draaien doet Chloë nog niet en ze is er ook nog niet echt mee bezig. Wel probeert ze rechtop te zitten en doet ook van die site ups. Is daarna wel kapot haha.

Denk dat mijn meisje gister een wisseldag had, want ze wou ook alleen maar drinken of slapen. Vandaag is ze het zonnetje is huis.
    Heb haar vanmorgen zelfs voor het eerst in bad gehad zonder dat ze huilde! Ze vindt het badje namelijk vreselijk. Maar omdat ze steedsb recht wil zitten dacht ik van laat ik haar eens zitten in bad zetten en ze vond het mooi. Probeerde ook steeds het badeendje te pakken heel lief!

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Goedemorgen allemaal,het lijkt wel middag....Lucas heeft prima geslapen tot 515 uur en net om 915 uur werd ik wakker en ben maar een fles gaan maken.
    Heerlijk weer een dag niets bijzonders doen en Lucas lijkt nergens last van te hebben na de prikjes.
    Ik maatkte hem wakker en het eerste wat hij deed was lachen.heerlijk hoor.

Vogeltje: fijn dat je 1e dag goed is gegaan.Ik zou dan ook een mieperd zijn maar ik wil ook niet dat Lucas de hele dag mensen en indrukken om zich heen heeft. Ik merk ook aan hem dat dat te vermoeiend voor hem is maar dat is toch eigenlijk logischbij die kleintjes?
    Ik weet niet of Saar goed slaapt in de kinderwagen?Anders ga jij of je man een flink stuk lopen af en toe tussendoor zodat zij rust heeft en kan slapen (en jij ook rust hebt;)).

Hanneke23: gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt leuk en ik wens je veel succes.

Blemma: fijn dat je meisje in bad ging zonder huilen! Lucas vond het in het begin ook niet zo'n succes,heb nu een verkleiner voor in bzijn badje en nu geniet hij er wel van.

HannekeG: de kinderarts zei dat ik hem meer voeding mocht gaan geven.Gisteren op het CB zeiden ze ook dat je niet van alle regeltjes uit kan gaan (zoals 150cc op 1 kg lichaamgewicht). Dus onze uk heeft geluk en geniet van zijn extra voeding.

We kunnen het gewicht er niet aankijken en ik hou goed in de gaten of Lucas niet gaat spugen van de extra voeding. Hij is een tevreden mannetje,ziet er prima uit dus ik maak me niet al te druk.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jaaa hier ook sit-ups sinds vanmorgen en boos zijn als het niet lukt!

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    He meiden, ik voel mezelf iets beter. Waardes waren gisteren iets gedaald en morgenochtend wordt alles weer opnieuw nagekeken.

@nieuwe meiden: welkom hier, vervelend Blemma dat je dochtertje huilt terwijl je niet weet wat er is.

@vogeltje: fijn dat je eerste werkdag goed verlopen is.

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @wmvss Wat goed dat je je weer beter voelt! Hopelijk waren je waardes vandaag ook goed

@vogeltje Gelukkig dat het werken weer leuk was. Zeker wel raar om halverwege een schooljaar er weer te zijn. Vonden de kinderen het leuk?

@hanneke23 Wel leuk zo'n nieuwe baan in een nieuwe omgeving!
    Toevallig lag Luc gisteren ook opeens op zijn zij in de box, wel grappig om te zien.

@mama40 Als Lucas inderdaad zo'n tevreden mannetje is maakt het toch ook niet uit als hij wat kleiner is. Dat haalt hij vast wel een keer in

Ik ben net voor het eerst gaan babyzwemmen. Was echt heel leuk. Hij vond het volgens mij alleen wel een klein beetje koud, maar vond het wel interessant allemaal. Ook wel goed om zijn nek te oefenen, want hij moest ook veel op zijn buik door het water. Normaal wil hij nooit op zijn buik en dit vond hij wel leuk.
    Op het eind gingen ze ook nog even onder water. Vond ik wel spannend, maar ging goed. Hij moest er wel even van huilen, maar dat is ook niet zo gek. Op het eind lekker in het bubbelbad, toen viel hij bijna in slaap.
    Nu ligt hij heel moe in de box te slapen. Weer een hoop nieuwe indrukken!

Vanmiddag ook nog voor controle naar het Sophia ziekenhuis. Ik vermoed dat dat niks voorstelt en ik langer zal moeten wachten dan dat we binnen bij de arts zijn.

11. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hannekeg: Leuk dat babyzwemmen! Ik wil ook maar wacht ook nog ffies totdat saar 4 maanden is. Er zijn nu al zoveel nieuwe indrukken voor haar.

Straks naar het familieweekend! Mn schoonouders zitten al de hele tijd te zeuren dat we op tijd weg moeten gaan maar we gaan niet eerder dan na de fles van drie uur. Mn vriend is pas 1 uur thuis en het is bijna 2 uur rijden....
    Ben benieuwd hoe het gaat dit weekend!

12. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vogeltje: Veel succes dit weekend. Hoop dat het gezellig is!

@wmvss: Fijn dat je je weer wat beter voelt!

Hier gedraagt Micah zich de laatste dagen wat vreemd. Op zich doet ie het prima hoor.
    Maar sinds het weekend geven we hem nu flesjes afgekolfde melk. Hij drinkt vaak 140 ml en komt dan elke 4 uur. Dus prima dacht ik zo. Maar nu heeft ie sinds gister dat ie regelmatig al na 80 ml stopt met drinken en dan flink protesteert tegen de fles... Ook komt ie sinds 2 nachten weer om 3 uur snachts. En dat terwijl hij eerst vaak tot 6 uur sliep en dan pas voor t eerst kwam. Snappen jullie hier iets van? Drinken jullie kindjes ook zo wisselend?

13. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@hannekeG hoe was de controle in het ziekenhuis?

@vogeltje een heel fijn weekend! Gewoon je eigen gevoel volgen want jij weet het best wat goed is voor Saar.

@wmvss fijn dat je wat lijkt op te knappen!

@hanneke23 ik herken het wel wat je beschrijft. Hier ook sinds een aantal dagen minder drinken dan normaal. Blijft soms wel 50
    Cc staan in de fles. Maar het snachts komen doet hij niet (gelukkig) ikdenk dat het vanzelf wel weer bijtrekt met het drinken. Mischien een soort van regeldagen oid?

14. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    De controle was gelukkig helemaal goed. Ze wilde zijn ballen even bekijken of die geen schade hadden ondervonden van de liesbreuk en gelukkig was dat niet zo. Dus als het goed is laatste keer Sophia! Was wel super, ik was heb maar heel even zitten wachten en was op de geplande tijd aan de beurt. Ben dus veel langer onderweg geweest dan dat ik daar geweest ben. Stond na paar minuten buiten. Ik vond het wel bijzonder dat de arts hem nog herkende en vond dat hij al zo helder aan het rondkijken was. Het is 6 weken geleden en ze ziet heel veel kindjes per dag.

@Vogeltje, veel plezier!

@hanneke Ik herken dat eigenlijk niet echt. Luc drinkt best wel op vaste tijd en drinkt zijn fles (kv of afgekolfde bv) altijd wel op. Misschien wel een regeldag inderdaad?

Sinds kort krijgt hij de flessen van 180/6 helemaal leeg. Moet wel veel moeite doen om die hoeveelheid ook te kolven, vaak moet ik in de avond nog beetje extra kolven

15. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    180??? en hoeveel krijgt ie die op een dag dan?

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @hannekeG: klinkt leuk dat zwemmen! Over het koude water, dat voeg ik mezelf laatst ook af .... Het is toch wel iets verwarmd of helemaal niet?

@180cc: Vigo krijgt hier ook 180cc, hij krijgt dat 5x per dag om 6.45-10.30-14.15-18.00 en 22.00.

@hanneke23: hier gaan de flesje 9 van de 10x leeg en soms komt hij in de nacht rond 5 uur maar dan geef ik hem een speentje. Hij krijgt al 5 weken geen nachtvoeding meer.

@vogeltje: heel fijn weekend! Laat niets toe dat je zelf niet wil hoor, jij zit met de ellende straks.

Hier heeft Vigo al 3 dagen achter elkaar 2x per dag een poepluier terwijl hij normaal 1x per 3 dagen poept. Poep is ook wat dunner dan normaal en ruikt enorm zuur :( Hij zal toch niet nu al tandjes krijgen?

17. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @vogeltje succes het weekend. Hoop dat het allemaal achteraf meevalt qua drukte .

@hanneke23 denkt inderdaad dat het regeldagen zijn. Hier ook wat last van gehad maar niet dat hij veel minder ging drinken. Wel dat hij wat aan het rommelen was meermet zijn slaapjes.

@hannekeG fijn dat de controle in het ziekenhuis goed was en lekker dat de arts zo op tijd was.

@wmvss hoe voel je je nu? Het kan hoor dat ze nu al tandjes krijgen. Zou wel heel vroeg zijn maar niet abnormaal. Kwijlt hij ook veel? En misschien kan je iets voelen in zijn mondje?

@180cc hier biedt ik wessel ook al enige tijd 180cc aan. Hij drinkt niet altijd alle flessen leeg overigens.

18. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  19. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Zijn jullie alweer ongesteld na de bevalling? Ik ben het gister geworden. Ik heb nog steeds last van mn onderkant, voelt bij lange na niet normaal. Heel trekkerig en een soort van druk. Vind het vervelend.

20. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen allemaal,

Vannacht kwam Micah weer om 4:00. Daarna wel sneller weer gaan slapen dan gister. Heeft vannacht 140 op en vanochtend wou hij maar 120...
    Rommelen met zijn slaapjes doet hij idd ook. Hij ging al een paar dagen lekker in bed savonds, maar gister avond was het weer paniek zodra we hem in bed legden. Dus is ie maar weer tegelijk met ons naar bed gegaan.
    Hoop dat ie straks weer beter drinkt.

@ ongesteld zijn: hier ook alweer gehad ja. Vond er ook weinig aan dat dat zo snel alweer was. Maar voelde verder niet heel vervelend ofzo.

Deel Deze Pagina