Hier een uur eerder dan bij jou. Eerste voeding om 07.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00 en s'nachts tussen 03.00 en 4.00 (wanneer hij komt).
Ahhh zielig he, doe je met zn beentjes fietsen, buikje massren etc? Bij Vigo hielp het wel wat, uurtje na zn buik massage ging hij poepen. Ook heb ik hem in een paar flesjes 10cc extra water gegeven zodat de voeding wat minder zwaar is.
Oh maar huilen is wel heel zielig ....... Vigo was gisteren ook onrustig maar dan niet huilend gelukkig. Vandaag heeft Vigo weer een slaap dag dus wie weet slaapt jouw mannetje morgen ook lekker bij knuffel hem maar flink!
Ja, die krampjes zijn inderdaad heel zielig. Heb een aantal manieren om het te verlichten maar moet het wel steeds afwisselen. De eerste wel had hij al vreselijk laat van krampjes. Soms wel 1,5 uur lang. Nu gebruiken we infacol en gaat het heel erg goed. Alleen vandaag dus eventjes niet helaas.
Infacol schijnt inderdaad goed te werken, mijn nicht gebruikte het bij haar zoontje. Zo, goedemorgen allemaal. Hier zitten we al aan het ontbijt, nou ja ik koffie en Senna (mijn oudste) aan zijn krentebol en een bakje met druiven. Vigo en papa slapen nog
Hier ook Infacol, voeding tegen krampjes en verdunnen fles. Werkt top, ben nu normale voeding weer aan opbouwen en heb zijn voeding omhoog geschroefd Kiann is vandaag 1 maand!! http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/256507_323241381114383_278897793_o.jpg
So theebeeb, wat is hij lekker gegroeid zeg! 730 gram in 2 weken! En wat is Kiann al een grote vent! Hoe zwaar is hij? Ik gebruik hier ook infacol, het lijkt goed te helpen. Af en toe nog wel krampjes, maar dan is hij goed te troosten. Luc is vandaag lekker vrolijk, dat is wel leuk. Hij heeft telkens onwijze lol met verschonen, hij vindt de plank boven de commode heel erg grappig Ik heb ernaar gekeken, maar het is gewoon een saaie witte plank! Zometeen het ziekenhuis maar eens bellen hoe laat we morgen worden verwacht...
@kirasese wat een prachtige fotos! Super. @hanneke wat een popke zeg jullie luc. Moeten jullie morgen op controle in het h? Hier drama vandaag. Huilen, schreeuwen krijsen de hele dag. Heb werkelijk alles geprobeerd maar niks helpt en ik weet niet wat er aan de hand is. Soms lijken het krampjes heb al 2 x infacol gegeven. Heel veel getroost, buikje wrijfen, bij me dragen etc. Hij ligt helemaal overstuur in de box. Ben zelf zo slap als een dweil en enorm hoofdpijn. Heb mn vriend gebeld of hij kan komen. Ben best wel radeloos
wat vervelend theebeeb. snap dat je het even niet meer weet. hoop dat het snel beter gaat. heb je zijn temperatuur gecontroleerd? luc wordt morgen geopereerd aan een liesbreuk. net moest hij hard huilen, was gelijk bang dat het bekneld zat. hij is nu gelukkig op mn buik in slaap gevallen. morgen 8 uur moeten we er zijn. hij mag tot zes uur voeding, daarna nuchter blijven
Ik heb nog niet alles gelezen maar ik ben ook een decembermama. Lucas is geboren met 35 weken zwangerschap en inmiddels 4 weken oud. Na zijn operatie heeft hij 2 weken in het ziekenhuis gelegen en is nu bijna 2 weken thuis. Het is een ukkie maar hij doet het heel erg goed. Om de 3 uur een flesje en dat is echt wekker zetten want meestal wordt hij niet wakker. Vorige week ben ik door de wekker heen geslapen en heeft hij van 24 tot 6 uur doorgeslapen. Niet de bedoeling, over andrehalve wek naar de kinderarts en dan horen we of er een flesje af kan.
welkom! hoe zwaar was lucas bij de geboorte en hoe zwaar is hij nu? het zal toch vast niet erg zijn als hij in de nacht een keer een voeding overslaat toch? zou wel prettig voor jou zijn als er straks een voeding af kan!
@theebeeb wat vervelend dat de kleine zo aan het spoken is en dat je het nu even niet trekt. Hoop daar je vriend je snel is komen helpen!? Hier was hij ook weer vrij onrustig vandaag maar volgens mij komt dat door de visite die we zo'n beetje de hele middag hebben gehad. Net was hij ook helemaal overstuur, heb hem maar zijn flesje wat eerder gegeven en nu ligt hij eindelijk in mijn armen te slapen. @hannekeg heel veel succes morgen.... Zal vast heel pittig zijn om je kleine vent straks uit handen te moeten geven. @mama40 gezellig dat je mee kletst en wat fijn dat de kleine het nu zo goed doet!Zou heerlijk zijn als je die nacht fles zou mogen laten vallen. Hier komt hij 's nachts ook gewoon om de 2-3-4 uur maar gelukkig slaapt hij daarna wel gelijk weer verder
Kiann was 7 jan 4520gr. Gok nu wel rond 4700-4800gr Hij is vandaag ook onrustig... Is me eigen schuld, geen middagdutje gedaan want vandaag was beetje druk... Dus nu afgezonderd... flesje... rust... knuffelen... en dan mag hij ff paar uur slapen in de box... Zielig he als ze ontroostbaar zijn... Kiann heeft 3 dagen wel 10-13u gehuild... Flesje... ff stil... en weer door krijsen... De 3e dag was ik hopeloos... zoooo zielig en jankte regelmatig mee... Lucht enorm op Nu met Infacol, voeding tegen krampjes en verdunnen van de fles... Heeft hij soms huilbuien van 1-3u... vele malen beter... Ga hem nu ff boertje laten doen en dan lekker neer leggen
Welkom mama40 Watfijn dat Lucas het zo goed doet. Om de drie uur een flesje deden wij eerst ook. Had het idee dat ik de hele dag aan het voeden was. Maar het moest van de kinderarts. Want hij was erg misselijj na de vaccuumpomp. Hoeveel voeding krijgt hijper keer? @hannekeg heel veel succes vandaag met jullie mannetje. Hopelijk mag alles goed en vlot verlopen. Hier gaat het wel iets beter. Mn vriend is gister wat eerder thuis gekomen uit zn werk zodat ik even kon rusten. Door het vele bloedverlies bij de bevalling ben ik nog zo slap ter been. Gisteravond na het flesje van 20.00 heeft hij geslapen tot 24.00. Heb gisteravond nog gedouched samen met mn zoontje. Hij vind dat zo lekker. In het badje gaat hij altijd staan geen succes dus.
Ik wil vandaag even wandelen maar het is zo koud. Ben zo bang dat mn zoontje te koud word. Hoelang zou ik naar buiten kunnen? Doe er wel een kruik in.
Kan gewoon hoor. Voorverwarmen met kruik... Niet kruik meenemen ivm dat hij tegen baby kan rollen... Gewoon dik jasje of pakje aan, dekentje etc. Niet dekentje erover.. maar in wikkelen ivm kou onderkant. Wij wandelen echt elke dag met hem, in MaxiCosi of kinderwagenbak. Met hondjes doe ik altijd in MC ivm kiezelweg Hij is nog nooit koud thuis gekomen! Zonder kruik...
@Hanneke; heel veelsucces vandaag, knuffel hem maar flink. Leuke foto ook, lekkere lachebek. @Theebeeb: je kan welnaar buietn maar kleine goed inpakken en wagen voorverwarmen met kruik die je aan het voeteneind laat liggen ien een handdoek gerold als de kleine in de wagen gaat. Oh en niet vergeten een muts op te doen. @mama40: welkom bij de club hier krijgt Vigo nu om de 4 uur een flesje van 120cc met 4 schepjes. Eerst was dat 7x 90 cc per dag (om de 3 uur) maar nu dus 6 flesjes. Ik merk wel dat Vigo s'nachts steeds meer tijd tussen de fles laat, zo heeft hij gisteravond om 23 uur gedronken en kwam hij zelf pas om 5.00 uur
Lucas was 2430 bij de geboorte en 2 weken geleden 2470 toen hij naar huis kwam. Helaas heb ik dinsdag het CB afgezegd ivm het weer (zo'n gedoe voor 10 min al dat geglibber en met de auto) dus ik weet nu niet wat hij weegt. A.s dindsag ga ik hem wegen bij het CB. Maar ik maak me geen zorgen,hij drinkt prima (8x 60ml) en ziet er goed uit. Hij zit nu op het uiterste van de ml volgens het ziekenhuis en we gaan pas over 2 weken naar de kinderarts. Volgende week chirurg maar die gaat niet over de flesjes ben ik bang. We hebben een 24 uurs nummer wat we kunnen bellen van het ziekenhuis dus mocht het nodig zijn dan kan ik daar altijd naar toe bellen. Lucas had vorige week een pukkeltjes is zijn gezicht, leken wel jeugdpuistjes. Klinkt dat bekend? gelukkig is het nu bijna weg. VmvSS: Vigo is ook een stuk groter dan Lucas he geloof ik? Lekker dat hij wat langer slaapt. Hier ga ik iig om de dag wandelen, heb een lekker skipak waar Lucas in gaat en hij voelt lekker warm als we weer thuis zijn. Lucas krijgt s'nachts 2 kruiken in bed, we hebben blokverwarming en s'nachts gaat dat uit........kwam ik pas na 3 dagen achter. Zometeen de oppas op visite, moet er nog even niet aan denken dat hij daarheen moet, gelukkig duurt dat nog even tot april!!
Ik ga de hel aan vanavond... Opa en oma komen vanavond ff 3 uur oppassen zodat ML en ik uit eten kunnen... Heb zelf voor gekozen, want moet dat wel doen... Moet echt hem ff 3u afgeven want ben zooooo bezitterig op hem!!! Zal wel 1 tranentrekkende bende worden en snel dineren zijn hahahaha We eten vroeg zodat ik hem zelf naar bedje kan brengen. Even beetje schuiven met flesjes, dat het precies uitkomt met hun bezoek hihi.
Dat is zeker spannend hihi. Weet nog de 1e keer bij onze 1e dat ik heel snel weer terug naar huis wilde..... Kan het me nu nog niet voorstellen hem bij de oppas achter te laten maar dat komt ws ook omdat hij nog zo heel klein is. Mijn dochter was in gewicht 2x zo zwaar en dat is best een heel verschil merk ik nu. Eet smakelijk en lekker genieten he (af en toe je mobiel checken mag best).