December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    wanneer ik een uur bezig ben om hem in slaap te krijgen is dat voornamelijk door 20 keer zijn speen te geven en een aai over zijn bol. Wil dat hij leert zelf in slaap te vallen. maar hij huilt in zo'n uur niet tot weinig maar ligt gewoon wakker. ik zorg dan dat ik genoeg te doen heb boven zoals de was, badkamer soppen, kast uitmesten etc. nadeel is alleen dat hij steeds na klein uurtje weer wakker is maar nog niet uitgeslapen. dan kan ik dus weer opnieuw beginnen hahaha. maar heb goede hoop dat alles ik dit gewoon zo vol hou het steeds makkelijker zal gaan zoals vandaag.

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @ pyjama chloë krijgt s avonds een pyjama en een slaapzak aan. Haar kleren ruiken aan het eind van de dag zo zuur van al het spugen dat ze welwat schoons aan moet.

@ zitten, chloë kon al vrij vlot haar nekje recht houden. Ze schijnt goede nek en rug spieren te hebben. Maar tot draaien van buik/rugdoet ze geen poging

@ in slaap komen. Ik laat haar zelf in slaap vallen, want als ze bij mij in slaapt valt er wil haar neer leggen dan schrikt ze wakker. Gaat wel eens gepaard met 10 minuten huilen, maar het gaat steeds beter.
    Lastig dat hij steeds wakker schrikt! En wat bedoel je met botlleneck?

@ mamma40 lijkt me ook erg confronterend voor je zo'n bijeenkomst, maar aan de andere kant kun je zo wel je ervaringen delen.

@ flienntje1980 lekker dat je baby al 2 dagen goed doorslaapt. Ik heb nu ook een soort van vast rime en heb wel het idee dat dat werkt

3. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    @Blemma: bottleneck bedoel ik dat dat zijn probleem is hihi
    Nu zat hij even in wipper te spelen en ineens vanuit niks KEIHARD krijsen...
    Pak hem eruit en knuffelen en dan kalmeert hij weer...
    5min later zelfde, hij zat/lag naast me op bank te spelen en brabbelen en ineens weer keihard krijsen alsof hij vermoord word...
    Oppakken en hij kalmeert...

Kan het verlatingsangst zijn ofzo? Geen idee of dat kan?

4. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Middag allemaal,

Heb alles gelezen maar doe ff geen moeite om op iedereen te reageren....srry...
    Zijn vanochtend met Micah naar het zkh geweest om een echo te laten maken van zijn heupjes. Daarna nog even naar het zwembad geweest om Micah te laten zien aan de groep waar ik altijd mee zwem op dinsdag ochtend. En vanaf toen was het paniek...
    Sinds we thuis zijn is het brullen brullen brullen, niet slapen en heel slecht eten. Hij heeft vandaag nog maar 250cc op.
    Denk dat Micah er erg veel last van heeft als we ergens met hem heengaan.Maar hij dronk ook al slecht voor we vanochtend gingen. Om 09:15 wou ie maar 50cc, om 12:00 120 en om 15:00 80cc. Ik snap er weer eens helemaal niks van. Hij drinkt zo slecht de laatste tijd. Gister dronk ie in de ochtend en middag kei goed, om vervolgens de rest van de dag weer moeilijk te doen bij zn flessen....ik ben totaal de draad kwijt...en nuw eer naar boven want hij ligt weer te huilen :(

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    hanneke23: wat sneu dat hij zo huilt. Is dat alleen wanneer jullie ergens met hem naartoe gaan?
    Ons is gezegd niet meer dan 1 ding per dag te doen (1x op visite of artsenbezoek of boodschappen doen of of), ik merk dat dat Lucas goed doet. In het begin teveel gesleep met hem en hij was dan echt uit zijn hum.
    Hoe waren de foto's van zijn heupjes? ik neem aan dat er iets gezien/gevoeld was anders hoef je toch geen foto te maken?

Kirasese; kunnen het geen krampjes zijn af en toe?

Jelle28: ik wil het ook zo dat Lucas zelf in slaap valt. Ze schijnen dan minder snel wakker te schrikken?

Meneerrje vindt zijn nieuwe hangmat maar niets:p, nou dan toch niet?Lijkt me niet dat het goed voor hem is als hij ervan gaat huilen. Af en toe proberen.

6. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @blemma Luc had eerst best wel een voorkeurshouding. Hij sliep heel veel met zijn hoofd één kant op en in de box lag hij ook niet recht. Dat is nu eigenlijk wel helemaal weg. Als ik bij hem ga kijken als hij slaapt ligt zijn hoofd elke keer anders. Ze hebben nu een meting gedaan. Als daar een hoog percentage uitkomt zou hij een helmpje moeten, maar zo erg is het allemaal niet gelukkig.

@duimen Luc heeft meestal een speentje, maar soms is hij die kwijt en gaat hij wel op zijn handjes of vingers sabbelen. Maar hij krabt zich vooral als hij moe is en in zijn ogen gaat wrijven, dat heeft hij sinds kort ontdekt.

@kirasese Lijkt me wel echt vermoeiend om een nacht over te slaan zeg! Maar je ziet de kleine man dan wel veel, dat is weer een voordeel!

@mama40 Wat doet Lucas het allemaal goed zeg! Mag je zeker trots op zijn! En inderdaad, als hij niet in het hangmatje wil zou ik dat zeker niet forceren. Doe ik hier hetzelfde met buikliggen, gewoon blijven proberen.

@flientje Wij doen nu sinds enkele weken ’s avonds een pyama aan.

@slapen We hebben nu eindelijk een soort van ritme voor de avond en nacht. Ik breng hem rond half 8 naar bed toe en dan ga ik even naast hem zitten tot hij rustig is. Soms moeten we dan nog wel paar keer naar boven om zijn speentje te geven. Rond tien uur maak ik hem dan nog wakker voor een voeding en dan gaat hij weer naar bed. Hij heeft nu twee nachten in zijn eigen kamer geslapen. Eerste nacht was hij elk uur wakker, maar afgelopen nacht hebben we alleen om vijf uur speentje gegeven en heb ik hem om zeven uur wakker moeten maken. Hopelijk gaat dat doorzetten.
    Overdag slaapt hij ook best veel, ik denk opgeteld wel iets van vijf uur.

Luc zit als het even kan ook bij ons aan tafel met eten. Maar dan zit hij in newborn set voor de triptrap, dus een soort maxicosi zitje.
    Vandaag is mijn vriend even bij de dokter geweest met Luc ivm het hoesten en benauwde geluid. Het zit allemaal bovenin zijn longen en kan verder een kwaad. Hij zou eigenlijk meer en beter moeten hoesten zodat het allemaal loskomt, maar dat snapt hij helaas niet! Maar gaat vanzelf over. De dokter kreeg zelfs een mooi lach van hem, dus dat is een goed teken.

7. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @kirasese o op die manier. Dat heeft chloë dus ook soms. Zouden idd krapjes kunnen zijn. Is lastig he als je niet weet wat er is. Verlatingsangst zou kunnen.
    Heb bij chloë vandaag gemerkt dat ze eenkennig wordt. M'n broer kwam vandaag weer eens langs na een maand en ze wou niet bij hem zitten. Huilen en krijzen deed ze. En bij mij was het weer goed. Hebben het meerdere keren geprobeerd. Denk dat ik wat vaker van huis moet zodat ze aan anderen went.

@ hanneke23 wat lastig dat je kindje zo slecht drinkt! Heb je zn mondje al gecontroleerd op spruw? En het kan idd ook zo zijn dat hij overprikkeld is. Dat is chloë altijd na een verjaardag en dan wil ze ook niets meer.

@ hannekeG gelukkig dat je zoontje geen helmpje hoeft! En dat hij een onschuldig hoestje heeft.

Chloë begint speeltjes steeds leuker te vinden en kan al steeds beter haar knuffeldoek en rammelaar pakken. Heel schattig om te zien! Als ik het even weg leg dan gaat ze er ook naar staren.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Twee werkdagen erop zitten! Best heel erg druk! Nu lekker vrij dus ga morgen wat uitgebreider reageren!

9. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @flientje: hier krijgt Vigo elke avond voor zijn 18.30 een pyjama aan en deze gaat s'ochtends na zijn 6.45 flesje uit en dan krijgt hij kleertjes aan.

@mama40: bijzonder he dat je zoveel kunt leren van die kleintjes.

@vogeltje: en hoe beviel het werken? Behalve druk, was het ook weer leuk?

@hanneke23: probeer niet al teveel te stressen over het slechte drinken, dat voelen kindjes aan en wordt het nog slechter. Ik hoop dat het snel beter gaat, bij Vigo ging het vanzelf over.

@hannekeG: fijn dat alles goed is! Zo'n helmpje is een uitkomst maar het lijkt me niks voor zo'n kleintje hoor .......

@kirasese: leuke foto's weer. Ik had ze al op facebook gezien :)

@duimen: Vigo sabbelt op elke vinger die hij maar te pakken kan krijgen :) duim, pink, vinger maakt hem niet uit. Hij wil de hele dag geen speentje, alleen tussen zijn 18.15 en 22.00 uur flesje wil hij graag een speen. S'nachts sabbelt hij nergens op.

@slapen: Hier absoluut geen problemen met slapen. Vigo slaapt veel en valt ook uit zichzelf in slaap. Maakt niet uit waar hij slaapt :) ook slaapt hij al een week of 5 de nachten door, van 20.30 tot 7.00 uur, hij krijgt dan wel een flesje om 22.00 maar die drinkt hij slapend leeg :D na zijn ochtendflesje slaapt hij weer van 8.00/8.30 tot 10.30/11.00 Na zijn 11 uur flesje slaapt hij gedurende de dag tot zijn 18.15 uur flesje zo'n 4x 45 minuten.

@pakken/spelen: vigo pakt sinds een paar dagen echt dingen vast. Als ik een speeltje of knuffel voor hem houdt dan pakt hij het meteen en stopt het in zijn mond :D

@hoofdje optillen: Vigo tilt zijn hoofdje niet op. Als ik hem op zn buikje leg gaat hij slapen :D doet hij al vanaf het begin. Hij kan zn hoofdje wel zelf rechtop houden als ik hem tegen mn schouder leg bijvoorbeeld. Maak mij er soms wel zorgen om,maar het zal wel goed komen toch .........

10. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Wmvvs: hoofdje optillen schijnt belangrijk te zijn om te gaan kruipen.Dat zag ik pas in het programma Kleine kindjes/babys,grote zorgen. Geef het anders aan op het CB,misschien hebben zij tips voor je?

Vogeltje: kan me voorstellen dat het druk is met werken erbij.Hier komt het ook steeds dichterbij en ik hou mijn hart vast....

Hier nu 3 nachten tot ong half 6 geslapen, we wachten af....

11. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Gister weer prikjes gehaald (2e lichting)
    Temp 39.0 en na een zetpil 38.2
    Hij wilweer niet drinken zoals vorige keer. Het enigste wat ie wil is bij me liggen. Hij huilt heeel zielig. De pop.
    De arts op het cb vond hem trouwens heel sterk. Vergelijkbaar met een baby van zes maand!hij lag op tafel en ze pakte zijn handjes en hij ging zo staan. En als ie op zn buik ligt maakt ie heel gecontroleerde bewegingen met zn nekje.

Ik heb alles bijgelezen maar geen kracht en tijd om op een ieder te reageren. Sorry!

Ikga voorlopig nog niet werken. Wil me eerst beter voelen. Medicijnen slaan wel heel goed aan nu. Voel me blijer en rustiger in me koppie.

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @theebeeb Verstandig om even niet te gaan werken! Eerst maar eens zorgen dat je je weer helemaal de oude gaat voelen.
    Zielig hoor, dat hij zo'n last heeft

@wmvss Misschien kan je proberen om Vigo ook eens op zijn buik te dragen als je rondloopt. Dan kan hij ook zijn nek oefenen met rondkijken.

13. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier net babyzwemmen gehad!
    Vond les niet zo... dus ander zwembad volgende keer.
    Weet niet hoe jullie lesjes eruit zien?

Hij heeft wel megaaaa leuk gehad. We zijn er zelf na 45min uitgegaan maar hij vond het nog wel prima haha.

Geen sec gehuild ook niet met omkleden :)
    Hier foto van me ventje in water
    http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc3/893222_350759151695939_1316872901_o.jpg

En ML met hem tijdens lesje (2e van links)
    http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/887141_350759238362597_1998110774_o.jpg

14. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een leuke foto's!!

@theebeeb: ik moet vrijdag weer voor de tweede lichting..

Familieweekend is weer geweest en twee werkdagen erop zitten! Wat een drukte! Echt lekker om dan weer een dagje thuis te zijn en lekker te tutten en rommelen. Stapel was ben ik nu aan het wegwerken en er moesten nog een hoop administratiedingen gedaan worden.

Saar is weer lekker verkouden. Vannacht heb ik haar maar bij mij genomen en rechtop gehouden want het slijm zat overal! Zo zielig!

Gelukkig gaat het nu al weer wat beter en is ze nu alweer bijna twee uurtjes aan het slapen. Op het kdv ging het goed, alleen heeft ze weer erg weinig geslapen. Bij mijn schoonmoeder ging het gister beter gelukkig.

Nu ga ik aankomend weekend weer weg maar dan alleen met vriendinnen... Ik ga pas vrijdagavond weg en ik kom zondagmiddag weer thuis. Maar dan zal ik Saar echt wel missen!

15. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@Kirasese, deden ze geen liedjes zingen enzo? Wat een grappig pakje heeft hij aan, is dat met een kurk erin?

@Vogeltje85, eerste keer dat je zo lang weg bent van Saar?

@Wmvss, Josje haar nekje moest ook meer getraind worden, nu doe ik dat een half uurtje na de fles, leg ik haar op haar armpjes in de box. Maar toen net heb ik haar over een grote krokodil :D gelegd zodat ze wat hoger lag en wat te zien had. En dat ging hartstikke goed.
    Zie de foto.

Vandaag een pyjama dag voor mij, tjonge jonge, die sneeuw!
    Je weet gewoon niet wat je moet doen met die kleine, dus lekker speelkleed op de grond gelegd

Ik had trouwens afgelopen zondag nog verlate kraamvisite met een kindje van 9 maanden en die begon nu overal aan te zitten (vooral knopjes vond ze leuk) en zich op te trekken aan de salontafel
    Nog 6 maanden te gaan om eens kritisch naar ons interieur te kijken of het wel babyproof is ;)

Bijgevoegde bestanden:

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @wmvss als je hem heel wakker in de box op zijn buik neer legt en met een speeltje voor hem beweeg? Zo doe ik het ook bij chloë. Een boxspiegeltje vindt ze ook leuk om in te staren.

@theebeeb wat mooi dat je zoontje het al zo goed doet! En beterschap voor jullie beide! Koorts al wat afgezakt?

@kirasese wat lief zeg die foto met jou! Zo te zien vindt hij fijn ja

@flientje1980 wat een mooi meisje zeg! En dat bos haar! Jaloers! Chloë is nog mega kaal haha
    Hier is het ook nog niet babyproef hoor, heb tijdens de zwangerschap al wel van die dingen gehaald voor in het stopcontact en voor kastdeurtjes te klemmen.

Denken jullie ook al stiekem aan nog een kindje? Ik merk dat het bij mij al begint te kriebelen,vind het ook zo leuk om mamma te zijn!

17. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Kirasese en Flientje: wat een schatjes!!

Hier moet het ook nog babyproef gemaakt worden maar dat kan nog wel even.
    Sneeuw? Hier gelukkig niet, we hebben wel weer geluk met dat koude weer a.s. weekend als we weg zijn......verplicht binnen zitten en ons vermaken,zal best goed komen!

Vanmiddag de blije- en babydoos opgehaald, was de 1e helemaal vergeten toen ik zwanger was en kreeg hem alsnog mee. Daarna boodschappen gedaan en kadootjes voor vriendinnen gekocht.We zijn alledrie in maart jarig en doen elk jaar een bakkie met gebak en een kadootje samen.

Ik heb al wat kleertjes klaargelegd om mee te nemen maar ik kom er maar niet toe om de rest al in te pakken.Snap het niet hoor,ik was altijd al ruim van te voren bezig maar het lijkt als of ik nog eeuwen de tijd heb? Heb ook nog wel tijd maar toch,ik doe heel anders dan dat ik altijd deed.

ML doet nu boodschappen en belde net om te zeggen dat hij gaat koken? Ben benieuwd waar hij tegenaan is gelopen,laat me maar verrassen....

18. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @kirasese Bij ons met baby zwemmen deden we liedjes zingen, veel baantjes heen en weer gaan met baby op buik en rug, in cirkel lopen etc. En dus even onder water. De juf pakte hem dan en duwde hem onder water naar mij toe. Ik vond het wel een leuke, gezellige les.

@vogeltje Leuk dat je een weekend weg gaat, maar je gaat haar vast erg missen!

@flientje Hier gelukkig geen sneeuw. Wat een leuke fotos, mooie bos haar zeg!

@blemma moet nu nog even niet aan nog een kleintje denken, maar merk wel dat ik als ik namen zie al nadenk of ze bij Luc passen. Dus er gaat vast wel een tweede kindje komen denk ik (mocht dat lukken natuurlijk)

@mama40 Jammer dat het zulk koud weer gaat worden. Ik vond de blije doos leuk, maar de baby doos viel me tegen.

Luc was vandaag niet zo in zijn hum. Toch wel last gehad van het verkouden zijn. Zo zielig! Gelukkig drinkt hij heel goed. Heb helaas geen tijd morgen naar het CB te gaan, ben heel benieuwd of hij de afgelopen twee weken beetje goed gegroeid is.

19. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo daar zijn we weer....Micah lijtk het vandaag wat beter te doen.
    In overleg met CB besloten hem maar 5 voedingen per dag te geven, zodat hij ook echt trek heeft en dus de fles leegmaakt. Dit lijkt beter te gaan dus zetten we nog even door.
    Ook ligt hij nu sinds een hele tijd weer eens in bed savonds. De afgelopen avonden was het weer veel heen en weer geloop met een brullend menneke.
    Vanavond hebben we hem toch in bed gelegd. Zijn naast zijn bedje blijven staan met een hand op zijn buikje en hebben hem even laten huilen. Na 5 minuten de fiep weer gegeven en toen draaide hij zijn hoofd om en viel in slaap.....misschien moet ie gewoon even wat van zich af huilen voor hij gaat slapen?

@ echo: Aangezien ik heupdysplasie heb moeten we Micah hier extra op controleren. Vandaar de echo in het ziekenhuis. Krijgen woensdag de uitslag, ben er benieuwd! Hoop dat het meevalt.

@ babyzwemmen: dat lijkt me echt heeeeel erg leuk! toch eens gaan informeren of ze dat hier in de buurt ook doen...

@ huis babyproof maken....tja dat moet hier ook nog. We wonen hier nl nog niet heel erg lang en het huis is nog niet af ;)

@ theebeeb: Wat fijn dat je je wat beter voelt!

@ vogeltje: spannend hoor zo zonder kindje weg te zijn. Komt vast goed!

Morgen moet Micah weer voor zijn prikjes. En ook voor het eerst de hele dag naar het KDV. Ben wel benieuwd of hij daar wel goed drinkt en slaapt. Hoop dat hij niet teveel last zal hebben van de prikjes.

Denk dat vl ondertussen boven in slaap is gevallen.....hij ging Micah zijn fiep geven en is niet meer terug gekomen haha. Zal gedacht hebben dat hij toch niet meteen zou gaan slapen en is op bed gaan liggen wachten en in slaap gevallen ofzo...zal zo maar eens gaan kijken.

20. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    weer een hoop geklets! zal proberen zoveel mogelijk te reageren ;)

@zwemmen lijkt mij ook echt super leuk om te doen met de kleine. denk dat de eerste keer tijdens ons weekendje weg is en als hij het leuk kijken voor baby zwemmen.

@foto's leuk hoor weer die foto's! hier komt Wessel ook beter omhoog met zijn hoofdje als hij wat hoger ligt.

@vogeltje knap hoor, weekend weg zonder de kleine. zal er zelf echt nog niet aan moeten denken. vind een avond weg en straks weer werken voor nu al even genoeg dat ik dan niet bij hem ben.

@mama40 en,wat hebben jullie gegeten?

@blemma nu moet ik er nog even niet aan denken. maar weet wel dat ik als het ons gegund is ik graag meer kinderen wil. Heb altijd geroepen 4 kinderen te willen alleen vl is het er nog niet helemaal mee eens hahaha.

@ huis is hier ook nog niet kind proof. komt wel wanneer de kleine wat mobieler word.

@wmvss fijn dat het weer beter gaat en je weer kunt gaan werken.

hier al een begin aan het maken met uitbakeren. op de dag gaat dat al best redelijk. nu ligt hij heel schattig met zijn armpjes omhoog te slapen. ben alleen bang dat hij het zo misschien sneller koud krijgt. zo maar even goed voelen.

Deel Deze Pagina