December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier stond op site begin om 09:00u en ze begonnen pas 09:30u...
    Dus Kiann had al 30min achter de rug..
    Daarbij was lesje 1jr+ gerelateerd.

Dus we gaan naar ander zwembad.

Hij heeft wetsuit aan, heeeeerlijk warm en mega aanrader!!
    Geen sec gehuild, zelfs niet uit bad :D

2. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

#1242 Flientje1980, 21 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 mrt 2013
    @Hanneke23, Josje moet ook altijd even huilen voordat ze in slaap valt. Met verschonen is alles goed en wel maar zodra je maar de beweging maakt van het in bed leggen begint ze te huilen.
    Nu heb ik er gewoon vrede mee dat het altijd even huilen is.
    Soms doe ik de tut erin en dan 5 minuten later slaapt ze en leg ik de tut weg. Of ook wil ik weleens wat rommelen op haar kamer.

Ps. en was vl in slaap gevallen?

3. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Flientje: haha ja ze waren beide in slaap gevallen :D

Zo Micah is naar het KDV en ik heb de halve zolder al opgeruimd, zo kom je nog eens ergens aan toe.
    Om 10:45 Micah weer ophalen voor zijn prikjes te gaan halen en daarna weer terug brengen naar het KDV. Kan ik daarna beginnen met poetsen ;)
    Nu eerst maar eens op mn gemak een kop koffie.

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @ mamma40 krijg je bericht als de babydoos kan ophalen? Heb nooit bericht gehad wel van de blije doos toen volgens mij.
    En heeft ml lekker voor je gekookt?

@ in slaap huilen. Chloë moet meestal ook eventjes in slaap huilen, volgens mij is dat ook een manier van verwerken toch? Het neemt hier al af. Helemaal als ze s avonds op bed gaat geeft ze geen kik meer.
    Vond dat in het begin ook erg moeilijk, maar ik hou nu de tijd in de gaten en als ze na 10 min. Nog huilt dan troost ik naar even. Moet echt de tijd in de gaten houden anders denk ik na 2 min dat ze al een half uur huilt haha.

@jellie28 poeh 4 kindjes dan mag je nog wel ff aan de slag haha. Denk dat wij het bij twee houden. En als een tweede niet wil zijn we tevreden met alleen Chloë. Ik zou denk ik niet in een medische molen willen. Denk dat die kriebels komen doordat de lente begint haha. Zo is het vorig jaar ook bij ons allen gebeurd haha.

En volgens mij slapen bijna alle baby's met de armpjes omhoog, kan niet heel veel kwaad. Een baby kan het beter iets kouder zijn als dat het te warm is.

Pf had vanmorgen half 10 al de derde poepluier... Had het idee dat mijn borstvoeding afnam, maar schijnbaar niet. Genoeg poep gezien.

5. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Dames,

Vanmorgen mijn zoon aangetroffen met deze plekken. Gehele voorhoofd, in wenkbrauwen, naast ogen en richting oren. Hij heeft er geen last van,
    Wat zou het zijn?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,4 KB
      Weergaven:
      8
  6. Flientje1980

Zijn het een soort blaasjes of is het meer droog? Wellicht berg? Zit hij eraan? Anders vaseline als het droog is. Maar ben geen dokter :cool: als je twijfelt gewoon ff de dokter bellen en anders even die foto doorsturen. Scheelt je een ritje.

Heb net de bovenverdieping gepoetst terwijl ze lag te slapen.
    Heel raar, ze deed haar ogen open toen ik haar kamer in kwam om te stoffen.
    Begon ze te brabbelen, heb haar bewust niet aangekeken.
    Ging ik net stofzuigen sliep ze door, ging ik dweilen schrok ze ineens en keek ze mij met grote ogen aan. En nu slaapt ze weer :D

@Blemma, ik geloof dat je even in moet loggen op wij.nl, daar heb je de Prenatal doos van. Daar moet je de geboortedatum invullen. En de Felicitas kreeg ik automatisch bericht van. Anders moet je even op de faq kijken,daar staat in wat je met doen als je nog geen bericht hebt gehad.

De zon schijnt en het is droog dus wij gaan zometeen lekker naar de winkels

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik heb geen bericht gekregen van de blije doos.

Die plekjes,geen idee,bij twijfel zeker even naar laten kijken hoor!

ml had lekker gekookt,vanalles in de pan voor een eenpansgerecht.

Lucas begint steeds meer geluidjes te maken,zo schattig!

Wij zijn net al naar buiten geweest om gebak te halen ivm mijn verjaardag.Lekker weer,weinig wind en af en toe een zonnetje hier!

8. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @theebeeb Ik denk dat het berg is

De rest reageer ik later wel even op!

9. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @mama40 gefeliciteerd! of ben je niet vandaag jarig? en leuk he die geluidjes. kan er ook zo van genieten.

@theebeeb lijkt inderdaad wat op berg maar kan het niet zo goed beoordelen vanaf een foto. maar als het droge schilfers/korsten zijn denk ik het wel. Wessel heeft het ook een zit ook bij zijn wenkbrauwen en achter op zijn hoofdje.

hier ook even lekker met de hond gewandeld. is voor die kleine ook lekkere gezonde buiten lucht en met het zonnetje echt wel even lekker.

10. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    dank voor de tips dames, ga het zeker proberen. Leuke foto's van Josje met de krokodil, ga ik ook zeker toepassen bij Vigo!

Ben op kantoor dus hou het kort, vanavond ga ik even uitgebreid reageren op iedereen :)

11. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @theebeeb: ziet er idd uit als berg. Micah zn hoofdje stond ook helemaal onder. heb anti berg pads gehaald bij de etos. nachtje in laten trekken. sochtends met n borsteltje erover en goed wassen en dat n paar keer herhalen en t is weg.

We moeten bij micah per direct stoppen met de medicatie tegen de reflux. waarschijnlijk word hij daar misselijk van en daarom drinkt hij nu zo slecht. morgen belt de kinderarts me om verder beleid af te spreken.
    ook heeft hij nu zijn prikjes niet gehad omdat hij dus zo slecht drinkt en mocht hij nu ook nog ziek worden van de prikjes zijn ze bang voor uitdroging :(.
    dus al met al weer niet super met ons ventje.
    kdv heeft ook al gebeld vanochtend dat hij daar niks wou drinken, hij werd er helemaal hysterisch van....
    hoop dat het snel beter gaat nu we stoppen met die medicijnen, maar hoop ook dat we wel andere medicijnen krijgen want anders heeft ie weer zoveel pijn ....pff tis allemaal wat...

12. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hanneke: wat rot en vervelend zeg!!Wat een gedoe voor en met zo'n ukkie.Hoop dat er iets anders voor hem is en dat hij niet uitdroogt. Veel sterkte meid.

jelle28: ja het is vandaag dus eigenlijk ben ik nu mama41....

Heel gedoe geweest met de oppas,ik heb de tranen uit mijn kop gejankt gisteren van ellende.
    Ze vroeg 7,50 euro p/u en dat is voor ons gewoon niet op te brengen. We hadden het nooit over de uurprijs gehad (stom natuurlijk), ik ging uit van het gemiddelde dus ik schrok me rot gisteren.
    En mijn verjaardag en ons weekendje weg zag ik al helemaal verpest worden hierdoor.

Gelukkig contact met gastouderbureau en oppas zelf gehad en we hebben nu een faire prijs die ook voor ons te doen is.
    Ben heel blij, de oppas is gewoon een fijne vrouw, heel flexibel en we begrepen al niet waarom zij zoveel vroeg maar ze reageerde heel begripvol en wilde Lucas ook niet kwijt.

13. Flientje1980

@mama40, ff snel, wat een belachelijk hoog uurloon! Waar baseerd ze dat op?
    Het uurloon van onze kdv is € 6,77 en daar zit alles in, dus flesvoeding, boterham, potjes en luiers.

Gastouderopvang is naar mijn idee toch goedkoper dan kdv

14. Theebeeb

Gastouder betalen wij 5.35 € per uur

Wij komen net uit het zhuis. Zijn daar vanmiddag beland nav de plekken op zoontje zijn hoofd. Per uur zag ik het uitbreiden. Om de oogjes en oortjes etc. Zo zielig!!het werd vuurroodenwarm.
    Het is een pittige vorm van eczeem helaas. Heb zalf nu. Ben kapot van alhet gevlieg.

15. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @theebeeb aggos het arme mannetje! heeft hij er last van of dat niet? nu zalf smeren en hopen dat het snel weer over gaat?

@mama41 ;) dat was zeker even schrikken als je opeens zo'n hoge prijs voor je kiezen krijgt. wel heel fijn dat jullie er uitgekomen zijn.

en natuurlijk een fijne verjaardag!

16. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @mama40 Gefeliciteerd met je verjaardag! Leuk dat Lucas steeds meer geluidjes gaat maken!
    Gelukkig ben je er uit gekomen met het tarief van de gastouder. Wel een goed teken dat ze niet van Lucas af wil trouwens.
    Ik heb even gekeken en wij betalen voor KDV een uurtarief van € 6,47 per uur. Dat is inclusief voeding en luiers.
    Wij krijgen helaas niks terug van de belasting, dus er wordt elke maand meer dan € 600 afgeschreven!

@hannek Wat balen van die medicijnen zeg. Zielig dat hij er zo misselijk van wordt.

@theebeeb Ah, wat zielig joh! Gelukkig ben je toch naar het ziekenhuis geweest en krijg je er iets voor!

Jippie, ik heb weer weekend! Morgen weer lekker babyzwemmen. Moet nog wel wat werk afmaken dit weekend, maar dat doe ik wel een keer als hij slaapt.
    Baal er echt van dat het weer zo koud aan het worden is! Ik heb gewoon zin om lekker buiten te zitten en lang te wandelen.
    Luc ligt weer lekker in zijn bedje, hij was erg moe van het KDV. Hij heeft wel aardig wat geslapen weer. We hebben nu ook toestemming gegeven om hem daar in te bakeren met een doek, dan slaapt hij veel rustiger.

17. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @theebee: Vervelend zeg! goed dat je naar het ziekenhuis bent gegaan idd.

@mama41 ;) Gefeliciteerd!!!

@HannekeG lekker genieten van je weekend! en idd jammer van het weer. was ook graag met Micah naar buiten gegaan.

Kinderdagverblijf betalen wij 5,90. Das alleen met luiers en zonder voeding.
    Ben vandaag 2 keer naar het KDV gemoeten omdat Micah niet wou drinken van hun. Ze hebben vanalles geprobeerd maar hij vertikt het. Bij mij dronk hij wel wat maar ook niet super.
    Wel vervelend want als dat nog steeds zo is als ik volgende week wel moet werken, dan kan ik niet steeds op en neer....en een hele dag zonder drinken das ook weer zowat voor zo'n menneke.
    Hij ligt nu in elk geval wel lekker in bed. denk dat ie kei kapot was want hij viel zo in slaap.

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Bedankt voor de felicitaties!

HannekeG: wel een hele hoop geld zeg wat jullie elke maand kwijt zijn!

Theebeeb: wat een gedoe weer met je ventje, hopelijk werkt de zalf goed voor hem. Vervelend hoor exceem.

Vannacht werd Lucas rond 4 uur wakker na 4 nachten door te hebben geslapen.Ik dacht ik stop er een speentje in en wonder boven wonder...hij slipe weer verder tot 6 uur! Ben er wel blij mee!!

Ff wakker worden met koffie en dan de laatste dingen inpakken hier schijnt de zon dus dat ziet er lekker uit.

Fijn weekend allemaal!!

19. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @ kdv als je het uurloon zo ziet dek je valt wel mee, maar per maand is het dus een flink bedrag. Ben zelf ook aan het nadenken over een gastouder.

@theebeeb hopelijk werken de zalfjes gauw! Heeft hij last van?

@hanneke23 beterschap met je mannetje! Wil ga al wat beter drinken?

@mamma41. Nog gefeliciteerd met je verjaardag!

Chloë was vannacht ook opeens om half 4 wakker en toen om half 6 en toen om half 7 . Pf niet meer gewend zo'n korte nacht. De afgelopen 6 weken sliep ze klokje rond. Het lijkt alsof ze weet dat ze vandaag naar het cb moet. Wordt een drukke dag voor haar want daarna gelijk door naar Ameland.
    Fijn weekend allemaal!!

20. Theebeeb

@mama40 een heel fijn weekend toegewenst! Het is jullie van harte gegunt. Lekker genieten met en van elkaar.

Mijn zoon is getransformeerd tot een spook, ja echt, werkelijk.... Hij ziet er niet uit. Er is geen normaal stukje huid meer in zn gezicht. Het lijkt wel schuurpapier met opgedroogde pus. Zo zielig! Hij heeft vannacht een uur gehuild. Volgesmij heeft ie er pijn aan. Het ligt op sommige plekken helemaal open.

Ik wil misschien over naar 4 flessen van 180 cc. Geef nu 5 x 150 cc. De reden hiervan is dat hij mischien wat eerder naar bed kan gaan. Want de avonduren zijn hier redelijk drama. En na de laatste fles van 20.15 is alles goed. Wil die laatste fles wat vervroegen. Proberen.
    Meer dames die al op 4 flessen zitten of tips?

Deel Deze Pagina