December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@Theebeeb, wat vervelend zeg van die eczeem. Vaak gaat dat gepaard met veel jeuk dus ik hoop dat hij eraf kan blijven. Als het maar werkt het zalfje. Maar hij is wel een lief spookje dan ;)
    Sinds vandaag overgestapt naar 4x180 ook omdat Josje toch na 20:00 wel doorslaapt. Vanochtend kwam ze dan wel om 05:50 maar ach.

Dus we gaan het gewoon proberen, wie weet als ze straks naar het kdv gaat dat het allemaal weer anders is.

@Mama41 :D, nog gefeliciteerd, nog iets creatiefs gekregen van Lucas? Trouwens een fijn weekend gewenst, geniet ervan en het wordt mooi weer hier in Brabant dus bij jullie ook ;)

@HannekeG, jeetje mina, dat je dat zelf moet betalen! Wij moeten na aftrek belasting nog 220 euro betalen.
    Het is een smak met geld maar ja, we zien wel hoe het loopt. Het is weer een levensfase en daarom meoten we gewoon wat meer op onze centen letten

@Blemma, veel plezier in Ameland, eerste keer op de boot dan voor Chloë?

@Hanneke23, hoe is het vandaag gegaan met drinken? Is het wellicht de spanning van het kdv? Drukte van de kindjes?

Ik ga Josje zo maar ophalen van het oefenen.
    Gerrum het meiske, had haar wakker moeten maken om naar het kdv te gaan. Heeft ze daar lekker in de wipper gezeten tijdens het gesprekje. Toen heeft een leidster haar de fles gegeven en ze viel natuurlijk in slaap. Hebben haar in een hangmatje gelegd en ze viel in slaap. En nu moet ik haar natuurlijk weer wakker maken om mee naar huis te gaan.

Oja, ff iets heel engs (vond ik althans) ik heb de maxi cosi op een standaard achter op de fiets gedaan. Zag er erg tegenop maar het is te doen voor dat kleine stukje. En ze genoot volgens mij wel van het gewiebel. Vond de rotonde het minste omdat ze daar natuurlijk vaak doorheen sjezen met de auto, maar goed aangeven welke kant ik op wil en je merkt dat ze al een stuk rustiger rijden als ze zien dat je een maxi cosi op je fiets hebt.:$

2. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Ik zit net nog tegen me ventje te vertellen dat ik jammer vind dat ze niks verzonnen heb voor MC op de fiets hahaha.
    Wel dus :D
    Ga der zeker 1 kopen!
    Ideaal als je van fietsen houd! :D

3. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @theebeeb: hopen dat het snel beter gaat met je mannetje. En dat het niet erg gaat jeuken ofzo :(

@Flientje: aangezien hij wel drinkt als ik hem de fles geef op het KDV denk ik niet dat het alleen aan de drukte ligt. Vanochtend zijn we een uur bezig geweest om hem 120 ml te laten drinken. Op het KDV kregen ze nu ook na een uur proberen wel iets naar binnen, maar veels te weinig dus ben ik weer daar geweest en heeft ie weer 120 op.
    Hoop dat de kinderarts een beetje op tijd belt en dat die misschien nog goeie ideeën heeft.
    Lijkt me trouwens best spannend ja zo met de MC op de fiets...

@blemma: veel plezier op Ameland!

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @hanneke23 Wat onwijs vervelend dat hij niet wil drinken. Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt hoe het moet als je weer aan het werk gaat.

@mama40 Veel plezier met het weekendje weg. Past alles in de auto? Hopelijk blijft het in ieder geval droog. Op kou kan je je nog wel kleden.

@blemma Veel plezier op Ameland. Was alles goed op het CB?

@theebeeb Hopelijk gaat de zalf snel werken. Wij zitten nog niet op vier voedingen, ik maak hem rond tien uur altijd nog even wakker. Hij heeft die voeding ook nog wel nodig, want vaak wordt hij uit zichzelf al wakker rond die tijd

@flientje Ha ha, ik vind gerrum zo’n grappig woord. Echt brabants toch? Wel fijn dat ze op het kdv lekker kan slapen. Lijkt me ook spannend op de fiets hoor. Ik heb een auto voor de deur staan, maar als hij straks kan zitten ga ik een nieuwe fiets kopen. Lijkt me super leuk (als het ooit nog eens lekker weer wordt)

@kdv Als ik nadenk wat we met dat geld allemaal kunnen doen…. Maar nee hoor, wij hebben hier zelf voor gekozen en heb het er dus graag voor over. En we verdienen niet slecht, anders hadden we ook wel wat teruggekregen, dus we moeten niet klagen. Alleen wel even opletten met de uitgaven nu.

Babyzwemmen was weer heel leuk. Weer allemaal andere liedjes en “spelletjes” als vorige keer. En al veel minder huilen met het onder water zwemmen.
    We hebben goed nieuws van de fysio over de meting van zijn hoofd. Hij heeft een afplatting van 104% en dat valt wel mee. Volgens mij moeten ze bij 108 of 110 een helmpje, dus nu gewoon goed in de gaten houden en dan komt het goed.
    Vanavond lekker met mijn vriend uit eten. Mijn zusje gaat met een vriendin oppassen. Vanmiddag dus even het huis netjes maken en wat boodschappen in huis halen.

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hannekeG: Lekker met je vriend uiteten! Geniet ervan!

@hanneke23:Heeft de ka al gebeld? Wat lastig joh dat je elke keer heen en weer moet.

@theebeeb: Wat sneu dat hij zo'n last heeft van exceem!

@Flientje: Heeft Josje het leuk gehad op kdv?

@Blemme en mama40: Veel plezier!

@kirasese: Zag op facebook jullie bezoek aan de kapper :) zag er gezellig uit!

Ik ga vanavond ook weg. Zonder mn meisje een weekendje weg... zie er wel tegenop maar heb er ook wel zin in.
    Net naar consultatiebureau geweest en ze is eindelijk een keer heel goed gegroeid. Bij de prikjes even flink huilen en daarna was ze vrij snel stil. Ze viel op de terugweg in de kinderwagen in slaap en daar ligt ze nog steeds. Vorige keer was ze heel huilerig. Ben benieuwd hoe het vanmiddag is.
    Saar is deze week ook snotverkouden geworden! 'S nachts loopt het snot uit haar neus en ogen en ze is erg aan het hoest. Zit al een aantal nachten op met haar... Vind het daarom nog moeilijker om weg te gaan...

6. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @mama40; gefeliciteerd met je verjaardag. Wat een geld zeg 7,50 per uur :$ gelukkig hebben jullie goede afspraken kunnen maken.

Hier hebben wij het geluk 0,00 kwijt te zijn aan opvang. Vigo en Senna zijn beide bij de oma's als wij werken zijn.

@theebeeb; heb je hydrocortison zalf gekregen zeker? Vigo heeft ook last van exceem, maar niet zo heftig gelukkig! Hier zitten wij op 5 flessen van 180cc maar wij willen over naar 4x 210 met 7 schepjes. Die 4 flessen moeten dan gegven worden tussen 6.45 en 20.30 uur, Vigo valt rond 20.30 in zijn diepe slaap en we moeten hem wakker maken rond 22.30 voor zijn laatste flesje die hij dan toch met moeite drinkt.

@vogeltje; een weekendje weg zonder baby :$ dat zou ik nog niet kunnen denk ik. Geniet ervan!!

@hannekeG; leuk dat het zwemmen zo gezellig was.

@Flientje; ja lijkt mij ook eng met een maxicosi achterop de fiets. Ik heb een buikdrager voor als Vigo mee moet per fiets, is dat niets voor je?

7. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Hier ook geen KDV (was mijn voorwaarde met kleine, ik kan dat echt niet aan)
    Hij slaapt 1 a 2x bij oma en opa... als ik werk in de nacht....vind ik al erg zat!! Haha

Thanks Vogeltje, ff snel met oudste bij kapper geweest.
    Kleine keek met papa lekker kritisch mee hahahaha

Vanavond komt vriendin hier oppassen...
    1e keer dat iemand anders dan ik hem naar bed brengt...
    Vertrouw der volledig, das voordeel :D
    (Heeft zelf 4 meiden waarvan 1 2ling)

Wij gaan ff wat leuks en romantisch doen vanavond :D

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @kirasese: Veel plezier!

Moest net huilen toen ik Saar naar bed bracht... vind het zo moeilijk om haar achter te laten....
    Gelukkig lijkt ze niet heel veel last van de prikjes te hebben dat maakt het wat makkelijker. Ik ga zo weg. Ik zit gelukkig dichtbij dus ben zo weer thuis als het niet goed gaat....
    Ga na dit weekend voorlopig niet meer zonder haar weg! Behalve als ik moet werken natuurlijk.

9. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ vogeltje: Lijkt me ook echt zoooo lastig. Hoop dat je wel een fijn weekend hebt en gewoon lekker vaak naar huis bellen om te vragen hoe het gaat ;).

Hier heeft de kinderarts eindelijk gebeld. Was een hele fijne deze keer.
    Dacht goed mee en we krijgen van haar wel nieuwe medicijnen voor Micah. Heb ze net al opgehaald en voor het eerst gegeven. En ik moet zeggen ze bevallen me nu al. Geen vieze mondwater geur/smaak eraan en hij lijkt het zelfs lekker te vinden. Dus geen gevecht om ze erin te krijgen.
    Ook zorgt ze dat we begin volgende week met Micah bij de logopedist in het ziekenhuis terecht kunnen. Die gaat kijken of Micah zijn drinktechniek goed is en of daar misschien wat mis gaat.
    Dus ben erg benieuwd of het nu dan eindelijk beter zal gaan.

10. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

Het ging trouwens heel goed met de mc op de fiets.
    Had een extra dekentje onder de hoes gedaan zodat ze het niet zo koud zou hebben.
    Heb een gewone fiets met 8 versnellingen dus was blij dat ik hem een tandje lager kon zetten zodat ik nog wel vooruit kwam, is toch weer paar kilo erbij :$ en die fiets kiept wel om als hij op de standaard staat. Dus ml gaat kijken of hij er een dubbele standaard op kan zetten.
    Het enige waar niet over na is gedacht is dat je niet goed op je zadel kan zitten, zit een beetje op het puntje van de zadel.
    Maar ach, voor die 5 minuten straks.
    Het wiebelen vind ze wel lekker want toen ik haar in de mc legde was het huilen maar eenmaal op de fiets was ze stil :D

@Vogeltje85, ontzettend veel plezier! Ik weet zeker dat je een grote glimlach van Saar krijgt als ze je weer ziet zondagavond.

@Kirasese, jij ook lekker genieten vanavond. Is het een verrassing wat jullie gaan/gingen doen?

@Hanneke23, welke medcijnen heeft hij nu gekregen? Gelukkig eentje die meedacht, maar wist niet dat een logopediste daar naar keek, dacht meer aan een lactatiedeskundige.

Ps. Josje heeft het heel goed gedaan op het kdv, ofwel, alleen maar geslapen ;) Ik heb haar natuurlijk uit haar slaap gehaald en een leidster heeft haar daar een flesje gegeven en toen viel ze al in slaap. Dus in een hangmat gelegd en toen ik haar kwam halen lag ze daar nog steeds te slapen dus weer uit haar slaap gehaald om naar huis te gaan.

Het nadeel is dat ze vanaf 14:00 praktisch niet geslapen heeft.
    Na de fles van 17:30 heb ik haar in bedje gelegd en daar heeft ze de hele tijd liggen brabbelen en dat ging over naar huilen.
    Dus tutje erin, weer uit, weer erin en toen ben ik maar even op haar kamer gebleven.
    We hebben haar nu in een slaapzakje gelegd dus wellicht moet ze daar ook aan wennen dat ze ineens haar handjes tot haar beschikking heeft om te sabbelen want ik hoorde haar wel vaak smakken.

Maar goed.... de fles van 21:30 ga ik zo geven dus ben benieuwd hoe de nacht gaat (tot nu to slaapt ze lekker door elke keer)

Fijn weekend allemaal!

11. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Wat doet iedereen gezellige dingen dit weekend! Geniet er van allemaal ;)

Eczeem knapt eindelijk een beetje op. Het zijn nu allemaal korsten. Ze liggen overal, dat is minder maar goed, niks aan te doen.
    Ik wil maandag beginnen met 4 flessen te proberen. En dan straks met vier maand wat fruit erbij, lijkt me zo leuk ;)

Ik ga maandag babyzwemmen hier in het zwembad. Duurt een half uurtje en het water is lekker verwarmd.

Ik heb meneer nu in puckababy mini (vanaf 3 maand) om die pacco iets te kunnen afbouwen. Want als hij kan rollen dan mag die niet meer en zie het niet zitten om cold turkey te moeten stoppen. Die puckababy mini kun je ook mouwjes uitritsen zo kun je stap voor stap werken.

Hoe gaat het met onze Micah ?

12. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen allemaal,

Met onze Micah gaat het redelijk.
    We hebben nu nexium en dat vind ie dus wel lekker :).
    Wat wel minder is, eerst sliep hij sochtends tot een uur of 6/7 en nu sinds een paar dagen slaapt hij maar tot half 5. en vannacht zelfs maar tot 4 uur.
    Heb hem toen een klein flesje gegeven en toen sliep ie wel weer verder maar toch wel een beetje jammer ;)
    Misschien dat als ie weer beter gaat drinken dat ie de nacht weer door slaapt. We zullen zien.
    In elk geval had hij gister avond de laatste fles 180 ml op. Dat is wel echt veel voor hem, maar de laatste fles drinkt ie slapend en dan gaat het bijna altijd goed....
    En vanochtend heeft ie tot nu toe 170 ml op. Dus dat is ook netjes.
    Duimen dat het nu een stijgend lijntje is :)

@flientje: Als kindjes van de borst drinken dan idd een lactatiekundige, maar aangezien micah zijn voeding uit de fles krijgt kom je dan bij een logopedist terecht. Blijkbaar is dat toch een hele andere manier van zuigen ofzo. Ben wel benieuwd waar die mee gaat komen.

@puckababy mini: die hebben wij nu ook. Af en toe laat ik 1 van zijn armpjes eruit en ik moet zeggen dat gaat tot nu toe best goed.

Ik zag trouwens gisteren ook iets anders op internet, lijkt me erg handig mocht het afbouwen niet goed lukken.
    Sleepy Wings Organic white-
    Als het afbouwen hier niet lukt gaan we die proberen.

Verder hebben we vandaag een rustig dagje en morgen gaan we bij een vriendin op bezoek die verhuisd is. Ze woont een eindje weg dus ben benieuwd hoe Micah het in de auto doet. Hij zal waarschijnlijk wel slapen ;)

13. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @hanneke23 Fijn dat hij nu wat meer lijkt te drinken! Best kans dat als dat weer beter gaat, hij in de nacht ook beter zal slapen.
    Fijn dat hij dat medicijn lekker vind, dat hebben wij ook met de ijzer die Luc krijgt. Anders zou dat echt een gevecht worden.

@flientje Fijn dat het goed was gegaan op het KDV!

@puckababy Wij hebben nu ook de mini. We gebruiken het alleen voor de nacht, 's avonds ligt hij zonder te slapen. En dan moeten we soms ook wel vaak speentje brengen.

Gisteravond hebben we lekker gegeten. De opppaskindjes van mijn moeder van 11 en 9 jaar waren met mijn zusje mee om op te passen. Dus Luc heeft alle aandacht gehad. Toen we thuis kwamen lag hij heerlijk languit bij het jochie van 11 te slapen, wel schattig.

Wij moeten over 1,5 week ook naar de logopediste, maar weet eigenlijk niet waar ze dan naar gaat kijken (is een standaard controle). Ze gaat in ieder geval dan kijken of hij straks hapjes mag.

Ik ga zo maar eens kijken hoeveel hij wil drinken. Hij liet gisteren opeens 50cc staan, dat doet hij normaal nooit

14. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @ theebeeb mooi dat de eczeem een beetje begint op te knappen!

@hanneke23 beter dat hij de nexium weg krijgt. Houdt hij het drinken goed vol?

Wij zijn een dag eerder terug gekomen als gepland. Kleine meid had best last van de prikjes. Twee dagen koorts en jammerig geweest heel zielig. En twee gebroken nachten. Pf niet meer gewend. Vannacht heeft ze gelukkig weer klokje rond geslapen en de koorts is weg.
    Het cb was tevreden. Ze was eigenlijk niet gegroeid nog steeds 60 cm en weegt 6200 g. Maar de keren er voor was ze steeds 5 cm en 1 kg gegroeid dus was wel verwacht.
    Alleen haar schouderspieren moesten we meer trainen door haar vaker op de buik te leggen. Zo'n 10 a 15 keer op een dag. Vind ik vrij vaak, maar we proberen het.
    Volgende maand krijgen we voorlichting over de eerste hapjes. Lijkt me erg leuk.

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Jammer dat Chloe zo'n last heeft gehad en jullie eerder terug moesten komen.
    Hier ook een rot nacht, volgens mij zijn we elk er drie keer uit geweest om speen te geven. Zal nog steeds die verkoudheid wel zijn denk ik. Vanmorgen met douchen kwam er een hoop snot los.

Wij moeten ook zo vaak mogelijk op de buik oefenen, maar hij slaapt veel en meteen na het eten is het ook niet handig, dus het komt er niet zo veel van. Ik probeer het in ieder geval even na het verschonen te doen, maar als het er vijf keer per dag van komt is het al veel.
    6200 gram voor een meisje van 3 maanden is toch prima?

16. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben weer terug! Heb Saar wel gemist maar het was wel lekker om een weekendje wat anders te doen.

Gelukkig heeft Saar weinig last gehad van de prikjes. Ze weegt nu 4600 gr en is 56 cm. Ze is goed gegroeid!

Wij moeten ook meer op de buik oefenen, maar dat is niet het favoriete onderdeel van Saar. Is ze net lekker aan het spelen, leg ik haar op haar buik... en dan gaat ze huilen.

17. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    He meiden, hier merk ik dat Vigo zelf zn ritme aan het veranderen is. Hij slaapt op de dag een stuk minder sinds twee dagen, maar slaapt dan wel vanaf 19.30 uur tot 6.30 uur met een avondfles om 22 uur.

Ik wil gaan proberen om hem 4x 210/7 te geven tussen 6.30 en 20.30 en dan hopen dat hij doorslaapt zonder late avond fles. Zou er dan zo uitzien ongeveer:

6.30 uur 210/7

11.00 uur 210/7

15.30/16.00 uur 210/7

20.30 uur 210/7

En dan over 4 weekjes ook wat pap door de ochtendfles.

Wat wegen jullie babies nu en hoe lang zijn ze ongeveer? Vigo is ongeveer 68cm :$ en weegt 6200 gram.

18. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Kiann is 62.5cm en 6770gram (afgelopen maandag)
    Hier was hij exact 3 maanden. (3mnd en 1dag)

19. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Wat is Kiann's voedingsschema en hoeveel cc

20. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland

Het is nu even helemaal zoek want hij krijgt nu rijstebloem erbij.
    Nu is hij toevallig ziek, dus ben nu al blij met 150cc normale melk.

Schema word na ziek zijn:

180/6 (3 Normaal en 3 Hongerige Baby) met 1 eetlepel rijstebloem
    180/6 (1N/5HB) met 0.5 eetlepel rijstebloem
    180/6 (1N/5HB) met 0.5 eetlepel rijstebloem
    180/6 (3N/3HB) met 1.5 eetlepel rijstebloem
    180/6 (0N/6HB) met 0.5 eetlepel rijstebloem

Want hij krijste al lange tijd overdag en kon absoluut niet slapen... enkel krijsen...
    Vrijdag erachter gekomen dat hij gewoon mega honger heeft en niet genoeg aan 1L melk per dag.

Dus in overleg word dit de planning.

Deel Deze Pagina