Ik dacht dat 180 de max is? Nora krijgt 5x 180 nu en was 2 weken terug 5kg. Volgende week weer CB dus ben benieuwd dan is ze alweer 4 maanden t gaat zo snel. Nog meer baby's ingebakerd? Heb nu doeken omdat ik een inbakerzak had van 0/3 mnd en die word te krap nu, na 5 min heeft ze haar armpjes alweer uit die doeken iemand tips? Vind het zonden om nu weer voor die 2 mnd een inbakerzak aan te schaffen. Wanneer gaan jullie de kinderwagen eigenlijk ombouwen? Merk aan Nora dat ze graag om zich heen wilt kijken nu
Kirasese: hoe is het met de kleine? Mariahh: ik gebruik de maxicosi of de kinderwagen. Voorlopig hoeven we niets om te bouwen,Lucas is een klein mannetje die voorlopig nog niet in een wandelwagen kan. Het gaat idd snel he met de kleintjes.Voor je het weet zijn ze groot. Inbakeren heb ik geen tip voor.We hebben Lucas in het begin in een doek gelegd maar dat is nu eigenlijk niet meer nodig. Soms als hij onrustig is en slaap heeft, hou ik hem vast in een doek, handjes erin en speen in zijn mond.Even tegenwerken want hij wil zwaaien met die armen maar dat is zo over.Als hij bijna in slaap is leg ik hem in zijn bedje.
Pfff wat een nacht, zo hebben we ze al lang niet meer gehad.... Micah had om 22:00 de laatste fles gehad. Om half 2 was ie wakker omdat ie de hik kreeg. Dus ook meteen klaarwakker. Kreeg m niet meer in slaap en uiteindelijk toch maar een flesje gegeven ( ging ook helemaal leeg). Om 04:00 weer wakker. aantal keer eruit gemoeten om zn fiep te geven. En toen om 06:00 weer wakker. Flesje, en die dronk ie niet helemaal leeg.... Nu slaapt ie sinds een paar nachten gewoon in een slaapzakje, leek goed te gaan, maar misschien dat ie dan toch zichzelf een paar keer wakker gemaakt heeft vannacht? Komende nacht maar extra strak instoppen of ander toch maar weer in zn puck... @mama40, Jep gaan vandaag voor het eerst naar logopedist. Moest zorgen dat ik hem daar zn fles kon geven zodat ze kan zien hoe hij drinkt uit de fles. Hoop dat ie er net zo moeilijk mee doet als ie hier ooit doet, maar zal je zien dat ie het daar kei goed doet @mariahh, misschien via MP een ander zakje kopen? Hebben wij ook gedaan en dan zijn ze tenminste betaalbaar.... @Kirasese, Is het niet toevallig spruw? Weet niet of dat kan hoor als een kindje alleen flessen krijgt....maar dan drinken ze ook zo moeilijk. En als je er wat extra in wil krijgen, bij de apotheek ff spuitje halen. Heb ik bij Micah ook een paar dagen gedaan anders haalde hij de 500 ook niet. Gewoon in zn wangzakje een beetje spuiten steeds.
@ mamma40 fijn dat de vakantie goed ging! Hoe ging het totaalonderzoek bij de fysio? @ hanneke23 hoe was de uitslag van de echo? Korte nacht gehad, dan is je dag ook weer zo raar he. Ik zou niet weer beginnen met inbakeren hij moet er toch aan wennen lijkt mij. @kirasese beterschap met je mannetje! @kinderwágen. Deze laat ik eerst nog wel zo, maar merk dat de bak steeds kleiner wordt. Vindt het nog wel makkelijk dat ze daar overdag in kan slapen. @ slapen. Chloë slaapt ook minder overdag, 3 of 4 slaapjes van een half uur a drie kwartier. Daarin tegen slaapt ze nachts wel klokje rond gelukkig. Chloë lijkt weer de oude te zijn, op diarree na. Maar daar lijkt ze weinig last van te hebben. Ze is zo vrolijk. Alleen mamma heeft er bergen was van haha. Wanneer gaan jullie met bijvoeding beginnen? Ik twijfel heel erg op ik al met 4 maanden moet beginnen ( ze loopt de hele dag te smakken, handje sabbelen en als wij eten kijkt ze er erg aandachtig naar) of dat ik pas met 6 maand moet beginnen. Je hoort zoveel verhalen dat het slecht is om voor 4 mnd te beginnen.
@ Hanneke, dank je voor meedenken! Is geen spruw (herken dat van week 2) En voeden met pipet of lepel heeft zelfde effect... Keihard krijsen en afzetten. Hij wil niet slikken of geen melk in zijn maag ofzo. Ik ben nu weer onderweg dokter
Hier vandaag voor de 2e dag aan het werk. wel wennen hoor, mis mijn ventje wel. Maar hij is lekker bij zijn papa dus dat geeft wel een gerust gevoel. Gister heeft hij op de dag niet tot nauwelijks geslapen. Bij mij is het ook geen slaapwonder maar was nu wel heel minimaal. Hij lag gister avond dan ook al om kwart over 7 op bed zo moe was hij. Ben benieuwd hoe het vandaag gaat. Hoop dat hij wat beter wil slapen. Morgen weer lekker vrij, kan er nu al naar uit kijken om dan weer lekker een dagje bij hem te zijn. @kirasese hoe gaat het nu met je mannetje?? Als ik jullie zo regelmatig hoor over jullie zieke kleintjes mag ik in mijn handen klappen dat ons ventje nog niet meer dan een paar snotjes in zijn neusje gehad heeft. Hoop dat dat zo blijft. @mama40 fijn dat het weekend zo goed gegaan is met de kleine! Wij gaan half april, ben ook erg benieuwd hoe het dan gaat. @wmvss hoe gaat het met het geven van 4 flessen? Hier vanaf gister luier nr 2 aangedaan en prompt heeft hij vanmorgen een poepluier die helemaal doorgelekt is. Ben bang dat ik de luier niet hoog genoeg aangedaan heb en daardoor is gaan lekken. Maar nr 1 kan gewoon echt niet meer, barst bijna uit zijn voegen wanneer ik die nog aan doe. Hier besloten om voorlopig toch maar gewoon lekker op 5 flessen te blijven en niet te veel aan zijn ritme dat hij nu heeft te veranderen. Waarschijnlijk doet hij dat uit zich zelf wel wanneer hij er aan toe is. Vraag mij wel af, als jullie de kleine de laatste fles geven en hij heeft daarvoor al geslapen verschonen jullie dan de luier? Ik doe dat wel altijd maar hij word daar altijd zo wakker van. Denk wanneer ik het niet zou doen hij dan meer in slaap blijft en dan slapend zijn flesje kan drinken en dan ook gelijk weer door slaapt. Wanneer hij gepoept heeft verschoon ik uiteraard wel natuurlijk.
Eczeem is flink verergerd hier. Heb nu 2 zalfen moet 5 x daags smeren. Ook hormoonzalf erbij. Hij zit slecht in zn jasje, is niet happy. Veel huilen. Erg zwaar. Ppff
@theebeeb arm mannetje!! Je kan dan ook zo weinig voor ze doen he! Hopen dat hij nu met andere zalf maar snel op mag knappen. @kirasese hoe is het bij de dokter geweest?
@theebeeb: Gut wat vervelend voor je mannetje. Hoop dat de zalfjes snel aanslaan! @ Jelle, bij de laatste voeding verschoon ik Micah niet. dan word ie idd zo wakker dat ie niet meer meteen doorslaapt. terwijl hij anders gewoon de fles slapend leegdrinkt en verder slaapt. Nou Micah heeft in elk geval geen heupdysplasie. dat is het goeie nieuws. Ook is zijn drinktechniek in orde en zit daar dus niet het probleem.... KA denkt nu aan KMA. Dus stoppen met borstvoeding en over op nutramigen....blijf wel kolven want als het dat niet is kan ie weer terug op bv. Krijgen een machtiging voor die voeding en die krijg ik waarschijnlijk morgen binnen en kan dan die voeding bij de apotheek halen. Zouden zeker binnen een week verschil moeten zien, nou ik hoop het...
Hanneke23: KMA(+koemelkallergie?), hopelijk gaat de nutramigen werken Theebeeb: wat ontzettend rot voor jou en je kleintje zeg.....veel sterkte meid.Hoe gaat het trouwens met jou,even afgezien van de bijkomstigheid van het exceem? Hier wordt Lucas wel verschoond bij de laatste voeding.Hij is dan wel wakker maar slaapt weer snel nadat de fles leeg is.Af en toe ligt hij nog 15 min wakker maar zonder morren gelukkig. Denk dat ik een hele grote luier moet hebben wil die het houden van 20 tot 6 uur. Kirasese: succes bij de dokter. Fysio is hier geweest en heeft Lucas onderzocht. Ze gaat uit van een ontwikkelingleeftijd van 2 maanden (ong 5 weken vroeggeboorte van zijn werkelijke leeftijd afgehaald) en zijn spierkracht is die van een baby van 6 weken ongeveer. Hij loopt daarmee dus achter maar ik zit er eigenlijk niet mee.Ik ben al heel erg blij dat hij spierkracht heeft. Fysio gaf aan dat ze zeker niet ontevreden is met de spierkracht die hij heeft. De fysio liet hem even op zijn beentjes "staan" en dat was een koddig gezicht! Zo'n kaboutertje rechtop hihi. Helaas was Lucas niet zo in zijn hum,hij had honger.Ik had weer eens de verkeerde tijd in mijn hoofd en de fysio kwam ook nog 10 min later dus het geduld van meneertje was op. Nu ligt hij al vanaf 1315 uur heerlijk te slapen en moeders is ook even een half uurtje gaan liggen.
@mama40 Wat fijn dat je weekend weg zo leuk was!! Luc is al bijna 3 weken verkouden nu, misschien zijn het ook wel 2 opeenvolgende ofzo. Maar ja, er is toch niets aan te doen. Ik hou zijn temperatuur in de gaten en voor de rest is het uitzieken. Hij wordt wel weer wat vrolijker en slaapt veel, dus hopelijk is dat een teken van herstel. Flessen gaan soms nog steeds moeizaam, maar hij plast genoeg, dus zal wel goed zijn Gelukkig was de fysio tevreden en die paar weken achterstand zou ik me ook geen druk om maken hoor. Elk kind ontwikkelt zich in zijn eigen tempo @flientje Het oppassen van je schoonmoeder komt vast goed. Mijn moeder past elke woensdag op en dan ligt hij ook lekker veel bij haar. Anders geef je het boxkleed mee dat ze daar op kan liggen op de grond? @mariahh Luc slaapt in een puckababy dus een vorm van inbakeren. Hij heeft nu een grotere en heeft nu meer ruimte. Hij kan dan zelfs bij zn mondje komen merkte ik. @ombouwen kinderwagen Mag dat niet pas als ze kunnen zitten? @hanneke Balen dat je een rotnacht hebt gehad. Hier is het ook al een paar nachten niet zo best, hoewel het steeds iets beter gaat. Hier komt het volgens mij door de verkoudheid, maar het breekt me wel op om een paar keer per nacht wakker te worden. De wekker gaat toch weer om half zeven. @jelle28 Luc is bij zijn laatste voeding altijd best wel wakker, dus dan verschoon ik hem ook. Maar als hij erg slaperig is en niet heeft gepoept zou ik hem ook niet verschonen hoor. Dat gaf het CB mij ook als tip. @theebeeb Wat zielig joh voor de kleine man! Hopelijk gaat de zalf snel helpen. @hanneke Fijn dat de uitslag van de echo goed was! KMA had je vast nog niet aan gedacht. Zou vervelend zijn als dat het is, maar dan heb je in ieder geval wel duidelijkheid
@mama40: KMA is idd koemelkallergie. Aan de ene kant hoop ik dat hij het niet heeft, en aan de andere kant wel want dan kunnen we er tenminste iets aan doen....
Wat vervelend al die zieke kindjes Meeste kinderwagens kunnen helemaal in ligstand geloof ik. Ga idd even op Mp kijken voor een inbakerzak want die doeken helpen niet. Vanaf 4 mnd mag je toch bijvoeden?
Ze zeggen inderdaad dat bijvoeden mag als ze er aan toe zijn en dat kan vanaf 4 maanden. Luc is nu bijna 5 maanden, volgende week moeten we weer naar het ziekenhuis en gaan we vragen of het al mag. Ze zijn er volgens de boekjes aan toe als ze veel op de handjes sabbelen of erg naar je kijken als je zelf aan het eten bent.
Hier ook weer een teken van leven van deze kant Ik heb weer drie dagen gewerkt! Druk maar wel leuk. Het is dan weer extra fijn om thuis bij Saar te zijn. Op mn werk is er gedoe met ouders van kinderen uit mn klas, daar kan ik dan heel erg mee zitten. Met Saar kan ik het beter relativeren. Dan denk ik: zoek het maar lekker even uit ik zit hier met het mn mooiste en liefste meisje @theebeeb: Jeetje wat een exceem! Hopen dat het zalfje werkt! @mama40: Wat fijn dat Lucas zich goed ontwikkeld op zijn tempo! @verkouden: Hier hele onrustige nachten gehad vanwege verkoudheid... Afgelopen nacht leek het iets beter te gaan. Toen ik haar uit bed haalde zaten haar oogjes vol met prut. @bijvoeden mag vanaf 4 maanden. Ik ben benieuwd hoe de beebjes dat gaan vinden! Ik denk dat wij nog wel even wachten omdat Saar ook vaak last van haar darmpjes had.
Nou dat ging weer lekker vanmorgen. Luc had goed gegeten, was lekker vrolijk en klaar voor KDV. Ik had hem nog even neergelegd en toen kreeg hij een hoestbui. Daar moest hij denk ik van kokhalzen en alle voeding kwam er weer uit. Drie grote golven over heel zijn kleding. Dus kon hem weer helemaal uitkleden en beetje wassen. Gelukkig was hij daarna wel weer vrolijk, maar blijft beetje tobben zo. Heb maar gezegd dat hij vandaag wel een extra flesje mag op het kdv als hij honger heeft! De wasmachine staat dus weer te draaien
Hallo allemaal, Het is inderdaad een ziekenboeg zeg! Hier gelukkig niet meer, alhoewel ze nu net de prikjes weer heeft gehad dus ik verwacht vanavond een huilend meisje. Maar nu ben ik er op voorbereid @Mama40, gaat echt goed met Lucas, zo te lezen gaat hij ineens met sprongen voorruit. @Kirasese, wat had hij nou? Gewoon een 'off' day wat niet te verklaren is? @Hanneke23, kunnen ze aan het bloed dan niet zien of hij een kma heeft? Ik hoop dat het helpt want anders blijf je maar zoeken en zoeken. @Theebeeb, echt vervelend dat het niet is gestopt. Ik hoop dat het alleen iets is van nu en niet dat het blijvend is. Blijft hij er wel vanaf of krabt hij zichzelf? En hoe gaat het met jou? Want het is niet niks ineens @luier verschonen laatste fles, ik doe het altijd wel. Want vanaf dan gaat ze doorslapen en ik weet 100% zeker dat er dan echt niks meer in de luier erbij kan als ik het niet doe, met het risico dus een heeeeele volle luier de volgende ochtend @hapjes, ik zou ook gewoon wachten hoor. Ook al lijkt het mij erg leuk om te zien, eerst andere dingen die belangrijk zijn, zoals rechtop zitten en goed haar nekje omhoog kunnen houden @kinderwagen, Josje groeit goed, ze is een grote baby en ze kan denk ik nog maar 2 maanden in de bak. Het lijkt mij erg leuk om haar in de kinderwagen te zetten want dan kan ze ook eens wat meer zien dan alleen de lucht. Wij gaan zaterdag naar de Beekse Bergen en dan nemen we de draagzak mee. Kan ze lekker om d'r heen kijken en ruiken Josje is dus morgen 3 maanden ze is 60.7 cm en 6120 gram. Helemaal tussen de lijntjes dus ze waren tevreden op het cb. Oh ja, werd ik bijna aangereden op het zebrapad! Ik was het eerste padje al over van het fietspad en toen ik de volgende op wilde gaan trok er een auto snel op vanaf de rotonde. Ik had al een gevoel van, 'die ziet mij niet' maar ik wilde een stapje naar voren doen maar besloot toch om weer stapje terug te doen. Hij vol op zijn rem. En ik schudde nee met mijn hoofd, zo van 'ttttt' En ik liep naar de overkant. En het ergste was nog dat ik een scheldkanonnade over mij heen kreeg ook!!!! Schrik zit er nog in, kon wel janken toen ik aan de overkant was. Gelukkig zag een man aan de overkant het gebeuren en die zei al, ze hebben geen fatsoen meer tegenwoordig. Dus dat was weer een ochtendje om snel te vergeten!
Kiann heeft FLINKE buikgriep te pakken... Pak Pampers is er doorheen in 3.5 dag Maar hij eet inmiddels weer beetje... (600cc ofzo) hij zat eergister op 280cc Zetpil tegen misselijkheid werkt best goed, maar het is nog vechten hoor... Hij spuit nog wel 12-15 luiers vol per dag Hij slaapt nu wel wat meer, dus gelijk ritme proberen te krijgen