@Kirasese 12-15 luiers per dag? Haleluja!!!! Dure kostganger Nou fijn dat ie weer wat begint te drinken! @hanneke23 wat vervelend die kma. Hopelijk gaat de nieuwe voeding werken. Wel een heel werk zeg om je bv te kolven, maar snap het wel, stel dat je weer teruggaat op bv, dan is je productie weer op pijl. @mama40 petje wat fijn dat Lucas zo lekker heeft geslapen, en jijzelf ook @hannekeG wat vervelend die verkoudheid. Is nogal hardnekkig dus. Gebruik je er ook iets voor? Ja de wasmachine draait hier ook volop. In alle kleding zit nu zalf. Verkleed hem wel 2 x daags nu alles is vettig. @vogeltje hoe gaat het met Saar? Geef je nu volledige flesvoeding? @flientje josje is een grote meid idd aan de afmetingen te lezen ze zal het vast leuk vinden straks in het andere gedeelte vd wagen. Ze zien zo weinig in die bak he. J. Is nu 60.5 cm en 6100 gr. Bijna hetzelfde, alleen is hij iets ouder. Hier gaat het wel redelijk weer. Hormoonzalf werkt heel goed. Hij zit ook weer wat lekkerder in zn jasje. Hij was erghuilerig. Vond het zwaar om mee om te gaan omdat het net zo lekker gaat met mij. Maar ik ben heel rustig gebleven onder alles en vind dat toch echt een vooruitgang. Weken geleden kreeg ik alleen maar paniekaanvallen overal van.
@Theebeeb, het scheelt dat ik alle voedingen al kolfde. Micah drinkt nl borstvoding uit de fles, dus is geen extra werk nu. Wat fijn dat de zalf goed werkt! En goed dat je er zo goed mee omgaat! Fijn om te horen dat je je beter voelt. Maakt het toch allemaal een stukje makkelijker als je zelf wat beter in je vel zit. @kirasese: Jeetje wat n berg luiers zeg! Hoop dat het snel beter gaat. @ Flientje: KMA kunnen ze wel testen met een provocatie test, maar dan gaan ze een allergische reactie uitlokken zeg maar. dan is het veiliger om andere voeding te proberen en te kijken of dat werkt denk ik...en idd ik hoop ook dat het helpt want anders weet ik het ook niet meer. @vogeltje: Alles goed met saar? al helemaal over op kv? Ik ben vandaag weer op het werk, vanochtend race tegen de klok om micah op tijd bij het KDV te krijgen, maar is gelukt. Morgen misschien kwartiertje eerder opstaan . Moet zeggen dat ik nog niet helemaal zie dat ze hier ook echt een secretaresse nodig hebben. Moet ingewerkt worden maar er is zo maar weinig te doen heb ik het idee.... Vandaag krijgen we de kinderstoel binnen, tripp trapp met newborn set, dus micah kan al lekker bij ons aan tafel komen zitten .
@hanneke Wij hebben ook de tripp trapp newborn set. Is wel gezellig hoor aan tafel. Hij vindt dat altijd wel interessant. Is ook handig als je aan het koken bent, dan kan je hem erbij zetten Vervelend dat je weinig te doen hebt, dan duren de dagen best lang! @kirasese Wat een hardnekkige buikgriep zeg. Gelukkig gaat hij wel weer wat beter drinken. Hopelijk gaat het snel beter @theebeeb Wat goed dat je rustig bent gebleven. Vervelend als de kleine niet zo lekker in zijn vel zit @flientje Wat onwijs schrikken zeg! Asociaal van die auto zeg! Ik heb het eigenlijk best druk op het werk, maar kan het niet laten af en toe even hier te kijken. Even ontspanning tussendoor... Bijna weekend gelukkig. Had zo gehoopt dat het eindelijk mooi weer zou worden, maar voorspellingen zijn weer slecht
Flientje: gelukkig ben je er met de schrik vanaf gekomen!Voorheen stapte ik nog wel eens brutaal het zebrapad op om hen te laten schrikken maar dat doe ik nu met kind niet meer.Ik wacht liever te lang met oversteken. Kirasese: buikgriep en wat een luiers,arm mannetje! Hanneke23: ik ben ook al aan het rekenen hoe laat we op moeten staan als ik weer moet werken. zal rond 5 uur worden ben ik bang...gaap.... Theebeeb: fijn dat de zalf werkt en ook fijn voor jou dat je je beter voelt.Anders had je dit er ook nog bovenop gekregen als je je al niet best voelde.Kun je het nu tenminste beter hebben he? Bijvoeden...heb hier pas een topic over gelezen en ben benieuwd wat de ka en het cb zeggen. Voorlopig gaat het prima met de flessen en ik denk dan altijd nog wel aan die maag/darmoperatie, of alles wel goed werkt. Misschien maar beter iets langer wachten? ik zie het wel, nu is hij iig nog te jong daarvoor, HannekeG: ja balen he,wordt er niet beter op dat weer.Ben het onderhand wel zat hoor die kou. Afrekening zal erg tegenvallen aan het eind van het jaar ben ik bang...
Ik heb een nieuw voedingsschema qua tijden, hij zal rond de vier maand wel veranderen ivm eerste hapjes ed.. 7.00 150 cc 10.30 150 cc 14.00 150 cc 17.00 150 cc 19.30 150 cc 20.00 -7.00 slapen!!!!
@ fientje sommige mensen zou je het rijbewijs moeten afpakken. Op de kleuterschool leer je al dat je op een zebrapad voorrang hebt. Heeft je dochter s avonds nog een reactie op de prikjes gehad? @theebeeb gelukkig dat minder last heeft van de eczeem, hebben deze zalfjes al wat effect? @kirasese poeh dat is een flinke buikgriep, goed om denken dat hij niet uitdroogt als hij zoveel diarree heeft! @spugen doen jullie kindjes dat nu ook nog steeds veel? Chloë wel, nog steeds de hele dag door. Volgens net cb zou dat nu wel eens moeten ophouden. Ze heeft verder geen last van, nog mooie bolle toet.
@blemma Ik had gedacht dat het spugen ook wel eens zou ophouden, maar Luc is maandag en spuugt ook nog steeds. Soms alleen na de voeding, soms ook tussendoor. En de ene keer meer dan de andere. @theebeeb Mooi schema hoor! Vooral die nacht zou me wel wat lijken
Met Kiann gaat iets beter. Weiger fles nog wel, maar minder (door die misselijkheid zetpil)) Dus we komen op 600-750cc ongeveer... Zit nu wel op 56 luiers... Mocht ik 1sec twijfelen of ik teveel mt 3 luiers had... Nu niet meer Hier foto van grote broer Indy 5jr geleden en Kiann vandaag. Beide 14w5d en ze hebben dezelfde papa http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-frc1/903564_354313848007136_1695074506_o.jpg @spugen: ipv verborgen reflux heeft hij nu gewone reflux haha Elke fles wel 1 a 2 mondjes terug, of veel kwijl haha @theebeeb: wauw! Jaloers hihi @Flientje: pfffff schrik je kapot!!! @Bijvoeren: krijgt nu (na buikgriep) rijstebloem, want 1L KV is nog niet voldoende helaas. Hoop wel pas bijvoeren met minimaal 4mnd te doen... liefst later... @kinderwagen: eigenlijk doe ik veel de MC erop klikken... Gewoon met hondjes ff uitlaten of ff naar oma... Lange stukken draagdoek of de bak... Vind de bak zo weggestopt... @luier verschonen: ja ik verschoon luier altijd ff bij laatste fles In nacht niet meer (met poep wel uiteraard)
Hallo dames, Niet veel te melden dan dat Josje bijna geen last had van de prikjes. Ik zeg bijna want in de middag wel heel zielig huilen. Maar dat was 's avonds weer over. En ze heeft gewoon doorgeslapen. Vandaag paasboodschappen gedaan. En net ff een tukkie gedaan met zijn 2en want ze had steeds korte slaapjes in de wagen en in een stilstaande bak wil ze niet slapen dus lekker bij mama op de arm. Drukke dagen komen er aan. 1e paasdag komen mijn schoonouders brunchen en 2e paasdag mijn zus met man en kids en dan gaan we hapjes eten. En aangezien ik graag kook en bak begin ik morgenavond al met de appeltaart en de kokos ananascake Wat zijn jullie plannen?
He meiden sorry dat ik er een paar dagen niet was, lang en ingewikkelt verhaal waar ik jullie niet mee lastig ga vallen, heeft te maken met de oudste zoon van VL. @flientje: fijn dat josje niet heel veel last heeft gehad van haar prikjes. Vigo moet dinsdag. @theebeeb: dat schema ziet er goed uit zeg! Hier gaat het met Vigo erg goed. We gaan wel een ander schema proberen vanaf zondag. Dan kan ik het 3 dagen achter elkaar zelf proberen. 7.00 uur 210/7 11.30 uur 210/7 16.00 uur 210/7 20.30 uur 210/7 met pap erbij. Vigo heeft na de flessen van 180/6 nog trek en komt ook na 3,5 uur weer in plaats van 4 uur. En zijn late avondfles gaat niet meer leeg omdat hij te diep slaapt vanaf 20.30, dus als we dat meteen als laatste flestijd houden hoeven we hem ook niet meer wakker te maken. 5x 180 krijg ik niet in de tijd van 7.00 tot 20.30 naar binnen dus lijkt dit ons beter. @bijvoeden: met wat beginnen jullie? Fruit, groente, yoghurt, pap ?
Ik ga met vier maanden beginnen met groentehapje. Wortel, boontjes en bloemkool. Had een leuk stappenplan gevonden, week per week, Spreekt me wel aan. Ga nog niet met pap beginnen denk ik omdat hij niet om meer voeding vraagt vind de rijstebloem dan in ons geval Niet veel toevoegen. Zie dat sommigen van jullie al met de pap beginnen of gaan beginnen voor de vier maand, laat het sommige dames op het forum maar niet lezen er word hier soms zwaaaaaaar overdreven gereageerd. Niet normaal.
De nutramigen is binnen, volgende fles gaan we het proberen....ik ben zooooooooooooo benieuwd. maar hij zal t wel smerig vinden. Moet ook zeggen dat het echt niet lekker ruikt
Tja... dan mogen hun hier uren naar krijsend kind kijken... En of ze dan nog vinden dat rijstenbloem onnodig is... Iedereen moet toch zelf beslissen... is je eigen kind en zorg... Ik wou met 6mnd pas beginnen met bijvoeren middels Rapley... Maar ja krijsend hongerkind... die ook weinig is bijgekomen omdat hij echt te weing krijgt... Hmmmm... tja... moet maar
@wmvss: Ik zou het gewoon uitproberen! Dan maak je wel supernachten zeg! Ik heb nu gisteravond om half 11 de fles gegeven en om kwart over 7 weer. Ben er wel 5 keer uitgegaan voor speentje. Ze hoest en snottert zich veel wakker en komt weer moeilijk in slaap. Ze heeft u wel al twee dagen tot 's ochtends in haar eigen bed geslapen. Normaal lag ze vanaf een uur of 5 bij ons... Mis haar nu wel hoor weet dat het zo veel beter is maar ik vond zo'n klein lichaampje naast je in bed zo heerlijk. Ik kan soms niet genoeg krijgen van het knuffelen! Ze groeien zo snel! Ik kijk nog even wat ik doe met bijvoeden. Ik wacht nog wel even af... Maar ik denk dat je als moeder het beste weet wat je moet doen! @hanneke: Ik hoop dat het helpt!
hm nou aan de ene kant n succes en aan de andere kant nog niet... gister avond heeft hij 100 ml gedronken (hadden 150/5 klaargemaakt). toen ik om half 12 terug was van verjaardag hebben we besloten hem niet wakker te maken, maar hem zelf laten komen.....en dat was dus n halfuur geleden pas nu vind ik het super fijn als hij door zou gaan slapen natuurlijk, maar dan is 100 ml een beetje weinig voor zo lang. dus dacht ik toenstraks dat ie nu toch wel echt honger zou moeten hebben, drinkt ie maar 120, trekt n vies gezicht en houd zn mond stijf dicht.....schiet nog niet echt op zo....
Hier al 12u geen spuitluier!! Wel 2 dikke plasluiers!!! En.. hongerrrrrrrrrr Wel rommelig nachtje... maar ok....
@hanneke: doorslapen is lekker maar wel weinig voeding... Hoe oud is hij nu? Misschien is hij snel toe aan bijvoeding? @kirasese: gelukkig! Fijn dat hij weer wat beter is. Met de voeding redt saar het wel. Maar ze is zo vaak wakker 's nachts Zou het door de verkoudheid komen?
Dag mama's, Zou ik hier misschien mee mogen kletsen? Ik klets ook mee met de januari mama's, omdat ik 1 januari eigenlijk was uitgerekend. Uiteindelijk ben ik op 8 december bevallen van Esmée (3 wkn en 2 dgn te vroeg). De kindjes van de januari mama's zijn een maand jonger en ik merk dat ik met dingen worstel waar zij mij niet mee kunnen helpen. Zo slaapt ons kleintje nog niet door. Zijn er meer kindjes van bijna 4 maanden die nog niet doorslapen? Esmée drinkt 5x 150+5. Meer krijg ik er niet in. Ze weegt 5,5 kg en is 58,5cm. Best klein dus. Ik wil over 2 weekjes starten met een fruithapje. Hoe hebben jullie dat aangepakt/gaan jullie dat aanpakken. Qua schema? Liefs
Wat een leuke topic is dit. Onze zoon is nog net geboren in 2012 op 31 december. Het is ons 4de kindje. Maar wat gaat het snel alweer bijna 3 maanden. Helaas kreeg ik een dubbele longembolie. Dus ben erg blij dat ik hier nog mee kan typen. Ik heb namelijk enorm veel geluk gehad dat ik alles nog na kan vertellen. Dus ik geniet extra intens nu van alles. Ik besef dat het leven in mum van tijd voorbij kan zijn. Het is zo mooi hij begint nu te brabbelen. Hij lacht zo onwijs veel. En hij huilt alleen als hij eten wil of een vieze broek heeft. Dat mag ook. Het is een heerlijk mannetje net als zijn broers. Ik ben moeder van 4 prachtige jongens. Wat een rijkdom. Ik geef borstvoeding maar geef wel voor de nacht 60cc bij. Dit in overleg met het CB. Anders kwam ik zelf niet aan mijn rust toe. En ik moet wel herstellen van mijn longembolie. Ze verbaasden zich erover dat ik nog borstvoeding gaf. En ik denk juist ik kan nu toch niks meer dan rusten, rusten en nog eens rusten. Dit is dan het enige wat ik kan doen en ik geniet er ook nog van. Zo dit was even kort wie ik ben. En nu ga ik even de verhalen hiervoor lezen. Wens jullie allemaal een heel fijn paasweekend toe.
Beide welkom! @ Ange: Hier ook nog geen doorslaper of bijvoeder, dus kan niet helpen @ ilja: nou gelukkig kan je hier typen! Goed uitrusten en TOP dat je BV geeft nog