December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

@mama40 die pukkeltjes heeft mijn zoontje ook. Zn huidje was helemaal gaaf en vorige week ineens heel pukkelig. Kan van de voeding komen, maar ook van hormonen van jou, die zijn lichaam nog moeten verlaten. Wat heb j e voor oppas? Iemand die bij jouw thuiskomt? Ik moet er ook nog echt niet aan denken hoor. Gelukkig hebben we nog even.

@kirasese wat gezellig even met ML erop uit! Even samen is heel goed denk ik. Ben ik ook wel aan toe hihi.
    Maar begijp je gevoel helemaal dat je het lastig vind hem achter te laten. Komen je eigen ouders of schoonouders?
    Wij moeders zijn namelijk het allerbeste voor onze kindjes ;)

Ik heb een klein koeka jasjes en mutsje. Een dekentje en lakentje en daaroverheen nog een dun dekentje van wol. Daaroverheen de flap van de kinderwagen dihtgeritst. En dan voorverwarmen met een kruik.
    Ik ben soms zo onzeker. Vind dat zo stom.

2. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Theebeeb: ik ben zelf tijdens de zwangerschap op zoek gegaan naar een gastouder. Ze is 52 en een geweldig mens zoals ik haar heb leren kennen.
    Een omafiguur, lekker ouderwets in de opvattingen (RRR: vind ik heel belangrijk), haar kleindochter mag troep maken (heerlijk) maar veiligheid boven alles.
    Ik heb haar vorige gezinnen gebeld om info in te winnen, die waren positief evenals het gastouderbureau.

We zijn een paar keer bij haar langs geweest en het klikt goed. het is natuurlijk altijd afwachten he?
    Onze zoon heeft het Downsyndroom en ook daar heeft zij geen problemen mee. ze wil nog maar 1 kindje naast Lucas dus dat is prima geregeld.
    ze past bij haar thuis op, voorheen bij de gezinnen zelf maar dat zagen wij niet zitten, iemand hier in huis als wij er niet zijn.

Mocht het nodig zijn (ivm ziek kindje oid) dan kan ze hier oppassen.Ze wil hem zelfs ophalen en thuis brengen.

Het is een moderne oma zeg maar.
    En op vrijdag gaat de kleine naar mijn ouders, die hebben ook op mijn dochter en neefje gepast maar ik woon nu verder van hen vandaan dus het kan niet elke dag, zou te veel gedoen zijn met rijden maar die ene dag wil ik ze niet onthouden.

Het liefst zou ik minder werken en op tijden dat we het zonder oppas kunnen maar dat gaat helaas niet door omstandigheden.
    Dus dan maar zo,we zien wel hoe het gaat lopen.

Onzeker zijn snap ik hoor. Het is mijn 2e,mijn dochter is al 16 maar ik ben het soms ook nog.
    Weet wel dat je naar je gevoel en moederinstinct ook goed moet luisteren. Je moet gewoon aan zo'n ukkie wennen en ik heb het altijd jammer gevonden dat je er geen gebruiksaanwijzing bij krijgt:D.

Heb je wel iemand waar je terecht kunt met vragen?

3. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @mama40: ja vigo weegt nu 8 pond, maar wist ook niet dat Lucas zo'n kleintje is :D wel schattig. Joh als jij ziet dat hij het goed doet zal dat ook wel zo zijn toch, jullie kennen hem het beste en hij drinkt goed zo te horen.

@KiRaSeSe: ja, je voelt je dan niet compleet he. Ik heb dat ook hoor. Ik heb Vigo al 3x wat langer bij oma gelaten. 1 januari moest ik even nieuw jaar wensen bij mijn oma, maar zij rookt dus heb ik Vigo toen biij mn schoonmoeder gebracht die naast mn oma woont :D Vigo was toen 1 week oud. En ook is hij een keer voor 3 uurtjes bij mijn moeder geweest en ook heeft oma al een x hier thuis voor 2 uurtjes opgepast.

@werken/opvang: als ik weer ga werken kan Vigo bij mijn moeder en schoonmoeder, gelukkig:)

@onzeker; daar heb ik gelukkig geen last meer van. Senna is inmiddels 9, maar weet nu gewoon veel beter wat te doen en ik vertrouw ook meer op mijn eigen gevoel en instinct. Bij Senna liet ik me alles vertellen en iedereen zei wat anders en dan wordt je mog onzekerder, maar nu doe ik wat ik denk dat goed is.

@alle meiden: Vigo doet zo raar als hij de fles drinkt. Hij laat de speen los om de lucht eruit te laten zeg maar en dan doet hij zijn mond open en schud heel hard "nee" met zijn hoofdje :( Herkennen jullie dit?

4. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Lucas schudt ook weleens zo met zijn hoofdje.
    Ik haal expres tussendoor de speen uit zijn mond (hij had moeite met zijn tong goed te plaatsen onder speen en zo oefen ik) en dan doet hij dat ook wel.

Ik draai de speen in zijn mond mocht hij vacuúm trekken, dan hoeft hij er niet uit.

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Schoonouders komen hierheen.
    SM is van oude stempel...
    lekker laten huilen, is goed voor longen...
    Oh heeft hij honger, gewoon water en limonade...
    Buiten slapen is goed voor ze (lees lekker in tuin laten slapen...)

Dus je snapt wel... dat ik die dingen dus NIET wil...
    ML zegt dat als ik iets niet wil hun ook niet doen...
    Moet maar geloven...

Is het heel erg als ik liefste filmcamera laat opnemen hahahaha
    ernstig... denk niet eens dat ik het WIL zien... ga ik me enkel maar rot voelen als ik iets niet perfect zie (en dat heb ik snel... mama kan het ut beste...)

6. Theebeeb

@mama40 wat heb je dat fijn geregeld zeg. Klinkt heel goed en vertrouwd. Je moet zeker een goed gevoel hebben bij de gastouder. En dat vind ik het moeilijkst. Wij hebben net het intake gesprek met het buro achter de rug, en nu gaan zij voor ons op zoek naar een geschikte gastouder.wij hebben wel aangegeven dat we graag een ervaren iemand zouden willen. Dat was mogelijk. Volgende week worden we gebeld voor een kennismaking met een gastouder. Het buro zit er dan bij.
    Wat leuk trouwens dat je dochter al 16 is! Hoe gaat zij om met Lucas?
    Ik heb 2 vriendinnen die ook pas bevallen zijn. Kindjes zijn iets ouder dan mijn zoontje. Maar wil niet met al mijn onzekerheden bij hen aankomen, ze zullen wel denken. Zo denk ik dan hé.

Mensen vragen mij ook steeds; slaapt hij al door? Dan denk ik shit; moet hij dat dan al kunnen?
    Ik word daar niet goed van. Nee, hij is pas 4 weken.

@wmvss wat een gekkie die kleine vigo. Mischien heeft hij last van de lucht in de speen en wil hij het op die manier laten ontsnappen?
    Sinds wanneer doet hij dat?
    Mijn zoontje die zit wel na de fles steeds nee te schudden!! Ziet er heel lollig uit. Geen idee waarom hijdat doet.

7. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Theebeeb: ik had me aangemeld op de site van een gastouderbureau. Dan krijg je berichten van GO en ik ben zelf zo'n 8x op bezoek gegaan bij GO.
    Heel handig want na een paar keer weet je waar je op moet letten en wat je moet vragen.
    Bij 2 had ik al het idee bij binnenkomst van nee doe maar niet!

Het is altijd spannend en afwachten hoe het klikt met de GO. Succes in ieder geval,er zit er voor jullie ook vast eentje bij hoor.

Lijkt me toch geen probleem om het aan je vriendinnen te vragen? Wie weet zijn zij ook weleens onzeker? En anders maar hier spuien,dat is ook erg makkelijk he?

Mijn dochter vind het geweldig zo'n klein broertje. Ook mijn stiefzoon van 9 vind het erg leuk.Onze kids komen elk weekend en wonen doordeweeks bij hun andere ouder.
    Heelrijk drukke weekenden en we geneten er erg van.Ook nog weleens een vriendin of vriendje erbij, we hebben een klein huisje maar dat is des te leuker merk ik nu:). Gezellig keutelen, lekker koken, kletsen heerlijk!!

8. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Pffff wat een nacht was dit.... Wessel had er duidelijk geen zin in vannacht. Normaal gaat hij na zijn fles gewoon weer lekker slapen maar als ik hem vannacht terug legde was het binnen no time huilen. Naam ik of mijn vriend hem bij ons dan viel hij zo in slaap. Ben dat toch niet van hem gewend. Zou het door een drukke en onrustige dag kunnen komen?

@puistjes heeft Wessel heel erg last van zijn voorhoofdje zit helemaal onder. Heb het opgezocht en heet babyacne en zou vanzelf weer over moeten gaan.

@naar buiten gaan doe ik nu niet. Dacht dat het voor zo'n kleintje niet goed was om deze jou in te gaan? Omdat ze die koude lucht dan in ademen. Beetje vrieskou zou ik dan wel doen maar is hier nu -6....

9. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Even een vraagje. Ik merk dat Wessel over het algemeen weinig huilt maar wel veel kreunt en steunt. Ik vind het daarom moeilijk om in te schatten wanneer hij gewoon ligt te liggen en daarbij zo kreunt en steunt of dat hij iets wil.

Herkent iemand dit? En wachten jullie tot er daadwerkelijk gehuild word voor je actie onder neemt wanneer je kindje bijvoorbeeld in de box ligt.

Nu ook, hij ligt wakke in de box, kreunt en steunt maar huilt niet. Normaal haalde ik hem er dan uit maar misschien kan ik hem beter gewoon laten liggen tot hij daadwerkelijk huilt?

10. Theebeeb

Ik pak hem niet direct op als hij kreunt, steunt of andere aparte geluiden produceert ;) ik probeer aan zn gezichtje af te lezen of er echt iets is of niet, al valt dat niet mee hoor ;) maar ik wil voorkomen dat hij bij elk geluid opgepakt wil worden.
    Maar heel vaak gaan die geluiden hier over in huilen en vervolgens krijsen en dan pak ik hem wel.

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Hier wordt ook weleens gemiept (klein huiltje) zoals bv nu.
    Meneertje heeft gegeten, schone luier, is een poosje uit bed geweest, was uitgebreid aan het gapen en zolang het geen voortdurend huilen wordt (is nu een kleine kreet eens in de 7 min ofzo en dat 6x achter elkaar) dan laat ik hem gewoon in zijn bedje liggen.

Als hij honger heeft dan laat hij zich goed horen en bij een vuile broek soms ook.
    Hij wordt niet bij elk huiltje/miepje noem ik dat, uit bed gehaald.
    Hij ligt hier niet in de box en slaapt in zijn eigen bedje op zijn eigen kamer.

Hij krijgt in mijn ogen genoeg aandacht en 9 van de 10x slaapt hij al voordat zijn flesje leeg is en dan gaat hij verder slapen in zijn bedje.

Ik heb gehoord dat je kleine kindjes niet kunt verwennen maar het lijkt me dat ze toch wel door gaan hebben wanneer ze bij elk geluid uit bed worden gehaald?

12. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Zou best kunnen komen door de drukke en onrustige dag. Even uit zijn ritme misschien?

Babyacne? Haha hier een puber met wat acne en ook een baby dus? Moet zeggen dat het na nu een week al bijna over is. duurt het bij wessel al lang dan die pukkeltjes?

-6 is wel erg koud.....geen idee hoe koud het hier is. En van die koude lucht weet ik ook niet (goh, wat weet ik weinig?).
    Als het niet goed voor je voelt moet je het niet doen hoor. Volgens mij is het hier echt geen -6 geweest gisteren.zo voelde het tenminste ook niet aan.

13. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Denk inderdaad ook dat hij even uit zijn ritme was. Vandaag lekker rustig dagje en hopen dat het vannacht weer beter gaat.

Heb mezelf er nu overigens wel op betrapt dat ik Wessel vrij snel weer bij me neem wanneer hij aan het jengelen is. Ga proberen dat wat minder te doen want het is natuurlijk niet altijd nodig.

Bij Wessel zitten de pukkels er nu ruim een week maar zijn er langzaam aan steeds meer geworden. Hij heeft er verder geen last van dus ga e vanuit dat het vanzelf weer minder zal worden.

Hoop dat het hier morgen wat minder koud is dan kunnen we even lekker wandelen. Als hij niet ziek gaat worden tenminste wat hij begint een beetje hosten, niezen en snotteren.

14. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #134 WmvSS, 17 jan 2013
    Laatst bewerkt: 17 jan 2013
    Vigo heeft ook veel van die witte pukkeltjes, alleen op zijn neus. Heeft hij ze al vanaf dag 1 maar soms wat meer en soms weer wat minder.

@jelle28: is Wessel je eerste kindje? Ik merk een beetje dat je onzeker bent. Absoluut niet negatief bedoeld hoor maar ik herken mezelf 9 jaar geleden :) Vigo kreunt en "miept" ook hoor, maar vaak is dat omdat hij de slaap niet kan pakken. Probeer Wessel te laten liggen maar ga wel naar hem toe, stel hem gerust door over zn voorhoofdje te wrijven en zachtjes tegen hem te praten. Ga dan weer weg als hij rustig is, hou dit ECHT vol, zo leert hij zelf in slaap te vallen. Laat er steeds wat meer tijd tussen itten, dus eerst g je na 2 minuten dan na 5 etc.

Het vergt veel tijd en energie maar na twee weken heb je er echt profijt van.

@mama40: ik hoef de speen er niet uit te halen hij laat zelf de vacuum eruit lopen. Volgens mij heeft hij zn tong wel goed, gek he zalmhet toch eens vragen op het cb.

@theebeeb: nee hoor doorslapen hoeft echt nog niet. Gemiddeld is geloof ik 3 maanden maar iedere baby is anders. Vigo komt meestal 5 uur na zn laatste fles, vannacht was het 6 uur later, misschien wordt het steeds langer maar wie weet ook niet :)

15. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @wmvss Het is inderdaad ons eerste kindje. Zelf voelt het niet echt als onzeker, eerder als onwennig/onwetend ;)

Vind het soms nog lastig om Wessel te 'lezen' maar weet ook dat dit vanzelf wel komt. Heb hem nu ook gewoon laten liggen en inderdaad af en toe een aai over zijn bol of het speentje aanbieden en dat valt hij weer in slaap. Viel me ook op dat hij vaak zelf nog zijn ogen dicht heeft terwijl hij ligt te jengelen maar ligt dat wel flink met zijn armen en benen te zwaaien.

Die witte puntjes op zijn neus heeft hij ook maar dat is wat anders dan de pukkels op zijn voorhoofd en wangetjes.

Bekijk bijlage 299460

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    #136 WmvSS, 18 jan 2013
    Laatst bewerkt: 18 jan 2013
    @Jelle28: Ziet er inderdaad anders uit dan de pukkeltjes die ik bedoel en dacht. Wat zegt het cb ervan? Waar was je hem mee?

Zo vannacht goed geslapen, Vigo kwam om 3 uur voor zn flesje en toen om 07.30 weer. Senna blijft vandaag ziek thuis, hij heeft diarree, buikpijn, hoofdpijn, hoesten en niezen. Gelukkig geen koorts!

Vanmiddag moet ik zelf even langs de huisarts, volgens mij hebben ze me verkeerd gehecht :( Halverwege mn "snee" zeg maar lijkt het wel alsof ze de lippenmet 1 hechting aan elkaar hebben gezet. De hechting is weg natuurlijk maar de huid is aanelkaar gegroeid :( Ik moet 7 februarias voor controle naar het zh dus hebmaar even een afspraak met de ha gemaakt, zij volgt ook een opleiding gyneacologie.

17. Theebeeb

Het is ook ons eerste kindje. En herken veel in wat je schrijft. Opvoeden is een van de moeilijkste taken is mij ooit eens verteld. Zo ervaar ik het ook.
    Je volgt je gevoel en doet je best, maar toch vraag ik mezelf af.. Had ik niet beter zo en zo kunnen doen? Het moet altijd beter haha. Het is wat.
    Ik heb gister een uur gewandeld bij -3 graden. Temp was 37.0 toen we weggingen, en bij thuiskomst 36.9 :)
    Hoe ging het vannacht? Rustiger dan voorgaande nacht?

18. Theebeeb

Wat vervelend zegdat je het gevoel hebt dat het niet helemaal goed is gerepareerd daar beneden. Toevallig ga ik vanmiddag ook naar de ha. Er zitten na bijna 5 weken nog steeds twee hechtingen die me irriteren.
    In de kraamweek heeft de vk er al 3 verwijderd omdat er zoveel spanning opstond, en 2 weken geleden de rest. Maar ik voel ze nog zitten.
    Ik vraag me ook sterk af of alles weer normaal word in die regio.

Beterschap voor je zoontje!

Wij zouden vannacht om 23.00/23.30 voeden maar schrokken 00.45 wakker van de baby foon. Waren in slaap gevallen. Flesje gegeven en om 4.45 nogmaals. Hij komt echt exact om de vier uren.

19. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Jelle28: die pukkeltjes had Lucas ook. Maar ze zijn nu zo goed als verdwenen na een week. Ik was lucas zo min mogelijk met zeep. Doe hem om de dag in bad en op het laatst een beetje zeep erbij maar meer ook niet. de andere dag was ik zijn gezicht en handjes. Billetjes met een klein beetje zeep.
    Zijn huidje is erg droog en elke dag insmeren met olie.

Vandaag blijven we lekker binnen, ging gisterenavond even boodschappen doen, wat een kou...... lekker opruimen en wasjes draaien vandaag.

Vervelend dat het niet goed voelt van onderen VmvSS. Hoop dat er iets gedaan kan worden voor je.

20. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @wmvss de pukkeltjes beginnen nu langzaam aan weer minder te worden. Toen cb hier was waren het er nog niet zoveel dus is toen niets over gezegd. Maar omdat hij er absoluut geen last van heeft en nu dus weer minder word maak ik mij daar niet druk om. Was zijn gezichtje trouwens alleen met water en smeer het in met zwitsal en nu op de pukkels met bepanthen.

@theebeeb vannacht is gelukkig een stuk beter gegaan. Hij heeft lekker geslapen en kwam om de 4 uur voor zijn fles waar hij normaal om de 3uur kwam. Alleen na de fles van half 7 bleef hij onrustig. Waarschijnlijk vond hij het wel mooi geweest alleen in bed. Maar daar is eigenlijk iedere ochtend zo en dan komt hij heerlijk bij ons in bed liggen.

@hechtingen wat vervelend dat jullie nog zo'n last hebben van de schade down under. Hoop dat de huisarts iets voor jullie kan betekenen. Hier ben ik ook gehecht maat heb daar op in het begin na weinig last van gehad gelukkig.

Deel Deze Pagina