HannekeG: het moet idd wel leuk blijven met de oefeningen.Maar ik was net bv in het oogzh en hij was wakker,heb hem op schoot genomen in de houding die aanbevolen is.Zo,weer 5 min meegepakt tussendoor. Hanneke23: Lucas krijgt ook 140/150 p/k, komt ook na 4 uurtjes behalve snachts dan. Ik kan me er hier niets bij voorstellen geen flesjes leegdrinken. Lucas krijgt nu 3x 150 en 2x 140cc. Hij is 5 kilo dus dan zitten we nog net onder wat hij mag, Blemma: Lucas sliep toen ik naar de kapper ging.Ik moest wachten (zonder afspraak) en heb gezegd dat als hij wakker zou worden voor ik aan de beurt was ik weg zou gaan. Hij is idd makkelijk.Net naar het oogzh geweest om de lensjes eruit te halen en schoon te maken. Ik deed het meteen goed,hij huilde heel even bij 1 oogje,andere oogje was ook zo gebeurd. Wij zijn een topteam saampjes, ik zei dat als hij ijs mocht hebben hij een flinke van me zou hebben gekregen omdat hij zo goed zijn best deed. Het viel me reuze mee,was ik daar nou zo zenuwachtig voor? Nou,we gaan weer naar buiten boodschappen doen.Ik zal de wagen goed vasthouden,net schoten we zo langs het flat heen toen ik de hoek omging....
Ja wat een harde wind heh!! Vanmorgen toch even bij de ha geweest vanwege de hoestbuien van saar. Vannacht weer een uur lang liggen hoesten. Het zit gelukkig niet op haar longen. Helaas weinig aan te doen, een ander soort neusspray gehaald, kijken of dat helpt. @ flessen: Saar krijgt 3 x150 en 2x180. Het gaat allemaal tot de laatste druppel op. Behalve toen ze ziek was, toen liet ze staan. @buikliggen: Saar blijft het verschrikkeling vinden. Vanmiddag gaan we naar de fysio. Er is daar een kinderfysio in opleiding die onderzoek doet bij 4 maanden oude baby's. Ik was gevraagd om mee te doen. Kan ik mooi even tips vragen voor buikliggen. Ook op een kussen vindt ze er weinig aan.... @mama40: Wat fijn dat hij het zo goed deed in het zh! @hanneke: Fijn dat hij niet meer heeft gespuugd!
Sorry dat ik weer ff afwezig was! T was zo druk de laatste dagen! Nora heeft haar 3e prikken vandaag gehad en wat word ze groot! Ze woog 6300 gram en was alweer 61 cm! Ze doet het super volgens de arts over 2 weekjes zou ze evt ook wat fruit mogen we hoeven over 2 maandjes pas weer naar t CB Ze krijgt nu : 08:00 180 cc + 6 schepjes 11:30 180 cc + 6 schepjes 13:00 paar hapjes groente ( rond deze tijd is ze lekker wakker ) 15:15 180 cc + 6 schepjes 18:45 180 cc + 6 schepjes 22:30 180 cc + 6 schepjes+ 3 schepjes rijstebloem Meestal laat ze wel altijd een bodempje staan ong 20 tot max 50 cc maar de ochtend fles gaat er altijd goed in
Dames, ben al even niet geweest. Druk druk druk! En genieten van het mooie weer Ik ga zo meteen bij lezen en reageer nu ff op de laatste berichten. @mama40; dat lijkt me best eng! Maar wat fijn dat hij het goed deed! En een nieuw kapsel aangemeten? Fijn om je even lekker te laten verwennen he? @mariahh, fijn dat ze het zo goed doet! Wij beginnen ook over 2 weken met fruit @vogeltje, balen van die hoestbuien. Iig geen astma oid dus dat is goed nieuws. Hopelijk is het gauw over. Esmée krijgt 5 x 180+6 en een half potje groenten. Ze heeft nu doperwten, wortels en sperziebonen gehad. Laatste overigens geen succes... Ze drinkt 80 - 100% van haar flessen leeg. Vandaag haar 3e prikjes gehad en gelukkig weinig last. Ze is nu 62,3cm en 6170 gram
Pfff nieuw kapsel.......hebben jullie dat ook dat je haar gewoon niet zit? Vreselijk, tijdens de zwangerschap zat het gewoon echt goed maar nu,bos stro
Hier ook!!! Werd er vandaag helemaal geirriteerd van! Alles wat ik deed plakte me haren aan... Heb haren tot me billen dus blegggg irritant... Tijdens fles maken... badje vullen... koken... was opvouwen... Mega storend!!!
@haaruitval: Hier idd ook, echt n ramp, kom overal haren van mezelf tegen We hebben Micah gisteren zn eerste hapjes Broccoli gegeven. En ik moet zeggen het viel me reuze mee, kreeg zelfs een grote glimlach van m...
@blemma In principe krijgt Luc flessen volgens een vast schema. Alleen toen hij zo veel spuugde hebben we wat vaker op de dag kleine flesjes gegeven. Luc heeft nu het volgende schema (in het weekend meestal overdag alles een uurtje later) 07:00 uur Borstvoeding 11:00 uur 180 cc afgekolfde BV 15:00 uur 180/6 nutrilon 18:00 uur paar hapjes groente 19:00 uur 180/6 nutrilon + 2 eetlepels rijstebloem 22:30 uur nog een flesje. Dan drinkt hij niet zo veel, ik denk 130 ofzo Ik denk dat we binnenkort de laatste voeding wel kunnen laten vallen. Dat ga ik wel een keer in het weekend uitproberen. Eerst donderdag naar het ziekenhuis om weer te wegen. Ben er gewoon een beetje zenuwachtig voor @mama40 Moet je straks thuis zelf de lenzen schoon gaan maken? Is vast een heel gepriegel! @vogeltje Vervelend die hoestbuien he. Vooral omdat er niks aan te doen is. Het pufje dat Luc heeft helpt volgens mij niet Hoe was het bij de fysio? @mariahh Fijn dat ze zo goed gegroeid is! Ik heb van het CB de tip gekregen om niet bij de laatste, maar bij de avond fles de rijstebloem te doen, omdat de laatste fles op een gegeven moment gaat vervallen. Maar weet niet of dat echt uitmaakt hoor @ange Gelukkig heeft ze weinig last van de prikken gehad! Of heb je er later nog wel wat van gemerkt? Wat een stoere foto! @hanneke23 Leuk dat de groente er goed in ging. Hopelijk krijgt hij geen last van zijn darmen Vanmorgen weer wezen babyzwemmen en daarna even naar tuincentrum. Nu dus een heel moe kind, hij ging maar moeilijk slapen omdat hij zo moe was. Maar nu hij eenmaal ligt zal hij vast wel even slapen.
@ haaruitval. Hier ook en overal lgt mijn haar en dat terwijl mijn haar altijd vast zit. Ook ivm met trek gevaar van chloë @ange wat een stoere chick @groentehap. Vanavond krijgt chloë haar eerste wortel hapje, ben benieuwd! @cb chloë weegt nu 6.7 kg en is 63 cm. Dit keer geen gehuil! Chloë had al een hele sterke rug dus het vele oefenen heeft baat! Kreeg wel het advies om haar wat langer te laten liggen mer buiktraining als ze gaat huilen, want dan gaan ze meer bewegen. Maar dat vind ik zo zielig
Nou, het is dat de meeste ook haaruitval hebben. Wilde al langs de dokter gaan om eens mijn bloed te laten testen, hier ook heeeeel erg. En dan heb ik korte haren Tijdens mijn afvalproces verloor ik ook veel haren. Maar dat was te verklaren. nu zullen het de hormonen wel zijn. @Ange, kei leuke foto, hield Esmee de zonnebril lang op? @Blemma, toch fijn dat je een compliment krijgt van het cb. Maar wat ze nou bedoelen met langer laten liggen, Josje gaat dan wurmen en met haar snoetje in het kussen wroeten. @eerste hapjes, nog 2 weken wachten. Volgende week naar het cb, kijken of ze erover beginnen. Geven jullie nu elke dag een groentehapje? Raken ze dan niet snel vol als je uurtje later al een fles geeft? @mama40, heb je een zuignapje om ze eruit te halen? Lijkt mij wel eng met een kindje wat beweegt en niet stil blijft zitten. Maar zolang Lucas het niet erg vind zal hij er langzaam aan gaan wennen. @werken, je kan merken dat de meeste weer aan het werk zijn of volop van hun kindje aan het genieten zijn, het is rustiger met posten
@flientje met langer laten liggen zodat ze boos wordt en dan worden ze bewegelijker. Om dat chloë bij het draaien meestal niet verder komt dan haar zij en dan heel erg boos gaat huilen. @hapjes. Chloë at de wortelprut alsof het heel normaal was haha. Heeft twee keer een raar mondje getrokken heel schattig! We hebben ongeveer 5 kleine theelepeltjes gegeven. Vlgens mij mag je nu ook nog niet te veel geven toch? Het gaat meer om de smaak en structuur winning.
Wat leuk om al die ontwikkelingen te lezen met hapjes enzo! Fijn dat dat goed gaat hoor. De lensjes wip ik er uit door zijn oogleden uit elkaar te trekken en dat flopet het lensje er zo uit. Inzetten is ook makkelijk,bovenste ooglid uittrekken en ensje eronder schuiven. Moeten we wel samen doen zodat papa hem vast kan houden. Hier voor de 2e keer een nat bed gehad smorgens.maatje 2 geprobeerd van etos maar helaas toch een beetje nat. Ik heb een zonnebrilletje gekocht bij zeeman voor een euro. Iets te groot maar ik vond hem zo schattig. Lucas zijn oogjes zijn prima,zels al iets vooruit gegaan van +32 naar +31.Over 3 maanden terug komen en die wiebeloogjes worden minder als het goed is. Komt ws door de operatie. Ik ga zo naar mijn werk, kon wel een half uurtje uitslapen in vergelijking met doordeweeks, lekker hoor. Fijn weekend allemaal!!
@mama40: Fijn dat zijn oogjes vooruit gaan! @Flientje: Haaruitval hoort erbij en kan wel een jaar duren. Tijdens je zwangerschap houd je al je haar vast en dat gaat er nu allemaal uit! @hapjes:Leuk om te lezen! Wij gaan volgende week beginnen. @theebeeb: Hoe is het met jou? Tijd niks van je gehoord...
Mama40 wat fijn dat zijn ogen vooruit zijn gegaan Flientje ja ze hield haar zonnebril best goed op. Hij zakte wel steeds van haar neusje, dus dan moest ik hem even terug duwen. Blemma ga ik ook proberen laten liggen tot ze boos wordt. Ze wil niet van rug naar buik, maar probeert wel steeds van buik naar rug te rollen. Zijn hier al kindjes met tandjes? Esmee kwijlt steeds, wil overal op bijten en slaapt sinds een paar dagen erg slecht (huilen) . Zou het?
@mamma40 mooi dat je er handigheid in hebt om de lenzen eruit te halen! Zijn jij en je man goed op elkaar in gespeeld! @ange het boos worden heeft hier nog niet geholpen. Ze komt niet verder als haar zij. Vind het wel raar dat het haar niet meer lukt want ze heeft zich al zo'n 8x gedraaid toen. Chloë is ook zo aan het kwijlen en bijten overal in, maar er is gelukkig nog geen tand te zien. Ze heeft mij zelf al een paar keer gebeten in de tepel tijdens de voeding ik chck nu wel regelmatig haar mondje. Wij gaan straks op verjaardag bij een nichtje en er is kermis dus daar gaan we dan ook met alle visite naar toe. Hoop dat chloë alle prikkels een beetje aankan.
Blemma: hoe was het op de kermis? ik ben aan het twijfelen: 30 april gaan we altijd naar de kermis maar om Lucas nou mee te nemen? Ik denk dat ik thuis blijf,wordt zelf al iebel van al die drukte e herrie en dan denk ik wat heeft lucas eraan? Hier alles prima, geen natte bedden meer gehad snachts. Kwijlen doet hij ook,heb gelezen dat dat normaal is op deze leeftijd omdat dat gaat ontwikkelen. Ik had 2 voedingen verhoogd met 10cc maar heb het weer teruggedraaid omdat Lucas veel spuugde. Nu gaat het wel weer goed dus we kijken het nog even aan. Hier het huishouden even gedaan (stoffen,zuigen,dweilen,bedden verschoond) en vanmiddag weer werken. Gisteren heetf ml het balkon opgeruimd en tomaten en radijsjes gezaaid. Ben benieuwd wat het wordt.Het is zijn afdeling want hij vindt dat geweldig om te doen: prima,ik vergeet altijd alles water te geven. Heerlijk schoon en groot balkon, zonnetje schijnt hier al,morgen dagje vrij en dan lekker de was buiten hangen. Deze week 5 dagen werken,heb het weekend ook gewerkt dus even doorbijten. Het is ontzettend druk op het wek,geen momentje rust en alsmaar lopen...... Fijne week allemaal!!