Lucas heeft het vandaag niet zo naar zijn zin......ligt weer te miepen en dat al zo vroeg op de dag. Dat is deze week steeds meer geworden, de vorige weken sliep hij gewoon lekker weer in na het flesje maar nu is hij onrustiger. Nu zijn de buren ook aan het klussen dus dat kan er ook mee te maken hebben natuurlijk. Heeft een flesbaby ook regeldagen? Horen jullie het maagje ook knorren als de kleine zijn voeding krijgt? Lucas is geopereerd aan zijn maagje en het knort af en toe flink als hij gaat drinken.
Hier ook geknor hoor. Geen idee of dat hoort, maar hii heeft er geen last van... Ik ben niet voor om beebje te laten huilen... Nu probeer ik midsagdutje in bedje maar nog niet misschien dat dat wil... Heb vandaag, terwijl ik er tegen ben..., laten huilen want iedereen is overtuigd dat hij dan na paar min vanzelf wrl inslaapt... Nou nog niet misschien... gister 3u geprobeert en vandaag zelfs 35min laten huilen... Nou hij stopt niet eens om te ademen geloof ik... Mocht nu nog 1 iemand commentaar mogen hun lekker hun adem inhouden terwijl hij dus zichzelf huilend in slaap brengt... Kunnen we flink wat begrafenissen regelen...
Gewoon handelen naar je gevoel hoor, men zegt zoveel he? Hij huilt niet constant, steeds een kreetje en nu bv ligt hij weer lekker te slapen. Als hij echt zou huilen dan haal ik hem er ook uit, vind het niet nodig dat hij lang huilt. Soms is het even nodig (korte tijd) om in slaap te vallen ofzo maar je hoort zelf het beste waarom je kindje huilt, tenminste dat ervaar ik zo. Had het met mijn oudste dat zij met anderhalf jaar ofzo niet meer wilde slapen smiddags. een commentaar op het CB,niet normaal. Maar ik ga dus echt geen kindje verplicht in bed leggen terwijl ze daar echt hysterisch van werd. We gingen dan 3x per week lekker samen op de bank liggen slapen tegen elkaar aan. Dan maar zo hoor, ze kunnen zeggen wat ze willen en dit werkte voor ons heel goed.
Ja draagdoek is onderweg. Want merk wel dat ik erg verveeld word van bank liggen met de kleine man Vind heeeerlijk dat hij bij me ligt, maar de verveling speelt parten... Dus draagdoek is ideaal Trouwens... wat ik nu las... ook een onzin: "Van een huilbaby spreek je pas als je kind 3 weken lang, 3 dagen per week meer dan 3 uur per dag huilt" Dan zijn vele kindjes huilbabies gok ik!!!
@theebeeb: wat fijn dat de temperatuur nog zo goed was na de wandeling heerlijk is een goed teken hoor. @hechtingen: ik heb geen last meer van iets, de hechtingen zijn ook weg. Maar er zit huid aan elkaar gegroeid wat niet aan elkaar hoort. Ik moet om 15.15 bij de ha zijn. @pukkeltjes: gelukkig worden het er minder, het zal toch wel komen van zeep, wasmiddel of zo iets. @draagdoek: ik heb er 1 van mn werk gekregen gisteren, maar zie er eerlijk gezegd het nut er niet van in als je baby niet veel huilt. @knorren: ja hier ook, zodra die fles erin gaat, geknor @mama40: ik luister ook niet naar het cb hoor, ze zijn handig voor het wegen en de controles qua ontwikkeling enzo, maar ieder kind is anders hoor. Dus hun adviezen neem ik ter kennisname aan maar verder doe ik wat mijn gevoel me zegt. Vigo lacht sinds 3 dagen trouwens tegen me dacht de eerste dag dat het toeval was maar dat is het dus echt niet zo lief, tranen springen in mn ogen als hij het doet, hij vindt me gewoon leuk Vanmorgen is Vigo in bad geweest, ik had er eucaluptus zwitsal in gedaan. Hij is een beetje neus verkouden.
@WmvSS, een beetje laat maar de dag daarna was hij weer in zijn gewone ritme gelukkig! Leuk he, die lachjes.. @HannekeG, wat een schatje is Luc! @Theebeeb, wat vervelend zo'n dag! Hoe gaat het nu? @mama40, Welkom! Hier met Sil super! Met mijzelf wat minder ik ben helemaal op. Hoofdpijn, snotteren, misselijk en hele erg spierpijn. Ik hoop dat het zondag bete rgaat want dan wordt mijn mooie grote meid al 8 jaar!
@wmvss en, heeft de dokter iets voor je kunnen betekenen? En die eucalyptus zwitsal, heb je het idee dat dat echt wat doet? Hier begint Wessel namelijk ook een beetje verkouden te worden. Vandaag met de kleine even langs mijn werk geweest. Is wel lekker om er ff uit te zijn merk dat ik veel te veel binnen blijf zitten dus word tijd dat ik mijn 'luie' kont maar eens wat vaker verhef. Vandaag ook begonnen met een beetje nutriton door zijn voeding te doen tegen het spugen want dit begint steeds meer te worden. Ben benieuwd of hij er profijt van heeft. @fivechildren balen dat je je zo beroerd voelt.... Hoop dat je snel weer opknapt
Leuk dat je even naar je werk bent geweest. Ik wil ook nog maar omdat Lucas te vroeg geboren is vind ik hem nog zo'n uk en ik werk in zorg en dan al die mensen eromheen. Moet zowiezo bellen hoe het met de griep ofzoiets staat daar,anders voorlopig helemaal niet. Hier nog weinig aanloop gehad ivm de griep en hevige verkoudheden. Vind visite erg leuk maar als ze zo lopen te snotteren wachten we liever even. Ben niet overbezorgd wat dat aangaat (of wel?) maar wil het niet juist opzoeken. Ik heb Lucas nu 2x zien lachen naar me, vond het wel erg vroeg maar het leek er wel heel veel op. 1x maakte hij nog een geluidje erbij en het leek alsof hij hardop lachte. Wat kun je dan genieten he Beterschap voor de zieken!!
Hier hebben we besloten om een kraamfeest te geven volgende week. Er zijn naast de mensen die heel dichtbij ons staan nog zoveel andere mensen (familie, vrienden, kennissen) die de kleine willen bewonderen dat ik al gel werd bij het idee die allemaal apart over de vloer te moeten krijgen. Hebben zelfs nu alles al op moeten delen in 2 dagen omdat het anders alsnog te veel was. Hier word er alleen nog maar per ongeluk gelachen maar ook dat is zo schattig om te zien. Wel begint hij waar meer geluid te maken. Heel af en toe laat hij dat een klein kreetje horen zo grappig. Morgen gaan we op pad voor een schommelstoel voor hem. Wil er zo eentje met muziekjes en verschillende schommel snelheden. Volgens mij gaat hij dat wel leuk vinden (hoop ik dan)
Zo dames er word hier flink gekletst! Kom later even uitgebreider reageren. Lig hier met een baby op mn buik mn iphone te bedienen @Wmvss; hoe ging het bij docter? Heeft ie iets kunnen doen!? Wat zei hij ervan? Bij mij 3 hechtingen verwijderd. Tzag er verder goed uit zeize. Ik start vanavond met de PUCKABABY! Iemand ervaring!?
@Jelle: als het al iets doet merk ik daar nog niets van, het was ook de erste keer. Maar joh baat het niet dan schaadt het niet toch Kraamfeest is een leuk idee, maar ik zou het niet langer dan 2 uurtjes per dag doen, anders is het echt een hele ruk voor je kleintje. Zo'n schommelstoel heb ik wel eens bij TeenMom op mtv gezoen maar volgens mij worden ze daar juist onrustig van, al die kleurtjes, muziekjes en bewegingen ........... Nou de dokter kon in zoverre iets voor me betekenen, ze was het met me eens dat het er niet uitziet zoals het hoort, maar ik dacht dat ze een hechting gezet hadden waar het niet moet. Maar de dokter zegt dat ze te weinig hebben gehecht ze hadden na dat stukje nog verder naar beneden moeten hechten. Ik moet 7 feb naar het zh en daar kijken ze verr maar waarschijnlijk gaan ze het weer open snijden en opnieuw hechten @Fivechildren: gelukkig maar, misschien gewoon een regeldag of was het de dag ervoor wat drukker geweest.
Uhm goed... huilen natuurlijk (ikke dus haha) Maar was leuk en ff lekker maar ging geen sec voorbij dat ik niet aam hem dacht... SM deed gelukkig leuk mee... fotos sturen enzo hihi Dus was goede ervaring. Kwam thuis toen was die aan mopperen en toen pakte mama hem en was die coma... Was zwaar maar goede 1e ervaring. @hechtingen: hier is KZ volledig genezen, eigenlijk all 1.5w. Er is veel mis gegaan, maar de hechting is TOP!!! Balen dat sommige hechtingen zo mislukt zijn!!! @draagdoek: hier 1 in bestelling! @wandelen: doe dat elke dag ff lekker met hem! @slapen: hier vri weinig... ga nu echt op moeheid signalen letten... @nachten: hopelijk voor iedereen weer topnacht!
@KiRaSeSe: ja ze weten het maar al te goed he. Mama en ze zijn stil En dan lees je nog overal dat je ze de eerste 6 weken niet kan verpesten
@wmvss Kraamfeest is ook maar beide keren voor 3 uurtjes. En als ouderen er is en hen gezien heeft en ik merk dat hij er erg onrustig van word breng ik hem gewoon lekker boven naar bed hoor. Zit zelf ook niet te wachten op 2 slapeloze nachten omdat het allemaal teveel is voor die kleine. Ik merk aan Wessel dat hij de nijntjes die boven de box hangen erg interessant vind als ik die aan zet maar blijf dat ding opwinden. Ga hem er ook niet voor uren in zetten.... Af en toe even en wanneer hij ouder word kan hij er wat langer in. Balen dat ze het niet goed gedaan hebben zeg! Je word er niet vrolijk van als je te horen krijgt dat ze het misschien weer open gaan maken en opnieuw hechten....
Zo dames, jullie zijn goed bezig, zal het morgen even op mijn gemak teruglezen! Gisteren is Luc geopereerd en vanmorgen mochten we weer naar huis. De operatie is goed verlopen. Wel zielig hoor om dat kleine ventje naar de OK te moeten brengen. Gelukkig was hij voor de operatie erg lief en moest hij niet echt huilen omdat hij honger had, daar was ik wel bang voor. Woensdagavond was hij erg huilerig en zijn lies was heel erg dik. We hebben erg getwijfeld wat te doen, maar omdat hij wel redelijk rustig ging slapen en we donderdag de operatie al hadden, hebben we niet gebeld. In het ziekenhuis bleek dat de liesbreuk bekneld was en dat ons gevoel goed was. Als de operatie niet gepland was hadden we echt moeten bellen. Ik mocht mee toen hij naar de OK ging en onder narcose werd gebracht en na de operatie naar de verkoever. Hij werd best lief wakker en hij kon lekker half slapend bij me drinken. Dat was zo'n fijn moment! Vanwege zijn leeftijd en prematuriteit moest hij daar 2 uur aan de monitor blijven, maar dat ging goed. Hij heeft heel rustig bij me gelegen en beetje rond gekeken. De rest van de dag is hij best lief geweest en aardig wat geslapen. Ik mocht s nachts blijven slapen, maar van slapen is weinig terecht gekomen Het was een zaal met vier baby's en drie mamma's dus weinig rust. Maar Luc heeft nog redelijk geslapen. Vanmorgen mochten we weer naar huis! Wond ziet er goed uit. Hij mag nu vijf dagen niet in bad, de hechtingen genezen vanzelf. Over zes weken nog even controle. Vanmiddag een keer paracetamol gegeven omdat hij beetje pijn had, maar voor de rest gaat het goed. Hij kan weer lachen!
Oh glukkig is alles goed gegaan Hanneke voor de artsen een standaard iets maar het is wel jouw kindje! Fijn te lezen dat hij al weer kan lachen.
@Hanneke wat fijn dat alles goed gegaan is! Moet toch een hele opluchting zijn dat het achter de rug is en hij het allemaal zo goed heeft door staan. Nu weer lekker thuis en hem nu maar even flink verwennen en heel veel knuffelen....
Zo dan in 10 minuten tijd heeft Vigo 3 luiers vol gepoept wat kan er een hoop poep uit zo'n klein mannetje komen. Alles zat onder, zn broek, zelfs een mouw van zn shirt, de hoes van het aankleedkussen, zn sokken, 3 luiers en zo'n 40 billendoeken