December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @sprongetje: sommige dingen kunnen ze pas weken of maanden later. Ligt ook aan de interesses van de baby. Saar kan al best wat dingen maar heeft ook al weken 'last' van het sprongetje. Ik vind haar best wel pittig. Zodra we op bezoek zijn of er is visite vindt ze het allemaal prachtig. Thuis als ik met haar speel vindt ze het ook leuk maar als ik dan even wat zelf ga doen dan kan ze zich maar maximaal 10 minuutjes vermaken.... Verder is ze veel wakker 's nachts... Gelukkig gaan de slaapjes best aardig overdag.

@hapjes: Deze week begonnen met peer. De eerste twee keer deed ze er niet zoveel mee. De derde dag ging het al ietsjes beter. Morgen weer!

2. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @ hanneke23 wat balen dat je weer zo'n rotnacht hebt. Dan maar een nachtje in de puckababy als hij dan beter slaapt. Dan kunnen jullie ook even bijtanken.
    en hannekeG ook een beter nacht nacht toe gewenst.

Chloë heeft als 3 dagen geen krampjes gehad! Heb echt een vrolijke blije baby! Ook geen spuitluiers tot de nek, de ontlasting is nu meer pap.
    Als ze een nog een week krampvrij is ga ik beginnen om haar 's ochtends een fruithapje te geven.

3. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Blemma als je courget geeft doe je dan de schil eraf?

4. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Ik heb het schil eraan gelaten, maar die kon in later wel in haar luiers terug vinden.

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Welke fruitsoorten geven jullie?
    Ik heb nu 4 dagen peer gedaan. Echt heel veel doet ze er nog niet mee maar haar mondje gaat nu wel elke keer open. Wil denk ik nu een keer banaan of mango doen. Maar nadeel bij mango is dat je één grote vrucht hebt. Saar eet misschien drie lepeltjes en dan moet ik de rest van de mango alleen op eten.... dat is niet heel erg maar om dat nou een paar dagen achter elkaar te doen...

6. Theebeeb

@Blemma dankje

@vogeltje ik heb peer en banaan gegeven. Zowel vers en potjes. Gaat heel goed. Ben nu 2.5 week bezig en ga volgende week een derde fruitsoort toevoegen, denk ook mango of meloen.
    Ik heb qua groente broccoli en wortel gegeven.
    In het begin was het niks, alleen maar kokhalzen. Maar nu gaat het als een speer!! Ga straks courgette toevoegen.
    Gebruiken jullie de blender!? Of met vork pletten?

7. Theebeeb

Hier sinds drie dagen wil meneer niet meer alleen spelen. Hij wil alleen maar bij mij zitten op schoot, anders is het brullen. Dus ik zit veel voor babytv ;)
    Zal wel een fase zijn?
    Hij is ook erg eenkennig.

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    4.5mnd sprong :)

9. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik heb nog geen fruit gegeven, alleen maar groente. Ik ga het denk binnenkort geven.
    Groente stoom ik eerst en daarna in de blender

Vogeltje, kan je niet wat fruit invriezen? Weet niet of dat kan hoor, maar met groente maak ik altijd paar porties en die vries ik in

10. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik zitnu te wachten op mijn auto, de zomerbanden gaan erop. Luc kijkt zijn ogen uit, allemaal glimmende velgen aan de muur, ha ha ;)

11. Theebeeb

Dames wat een weertje he? Idd duidelijk 4.5 maand sprong. Hij was vanmorgen zwaar druk aan het wroeten op het kleed hij wil van rug naar buik rollen maar het wil nog niet zo. Hij gilt de hele zooi bij elkaar en ik lig in een deuk ;)

Straks wandelen. Wat ga ik hem aantrekken.
    Gewoon broekje en shirtje en sokjes en zomerhoedje. Geen dekens lakens oid. Zou dat oke zijn?

@hannekeg wat grappig' alles wat glinstert is bere interessant. En ws ziet hij het voor eerst

12. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ik ben net ook lekker buiten geweest. vind het ook lastig wat aan te doen. heb nu een dun dekentje gedaan, maar hij lag in de wandelwagen en niet in de bak, dus minder beschut.
    Ik moet echt even gaan shoppen voor petjes, hoedjes en parasol op de wagen. Ik wil voor de zomer voor hem ook nog zo'n soort zwempak kopen met lange mouwen en pijpen (weet niet hoe dat heet).
    Luc heeft helemaal door hoe hij van buik naar rug moet rollen. Alleen is dat eigenlijk niet zo handig omdat hij op zijn buik moet oefenen ;)Die boef rolt telkens snel terug

13. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Hier vandaag sperziebonen geprobeert maar Vigo vond het niet heel lekker, hij eet het wel maar niet zo gretig als bloemkool en worteltjes :D

Verder is het rollen nu een echte sport geworden, hij rolt de hele kamer door :). Slapen is van 19.00 tot 7.00 en op de dag steeds hazenslaapjes van 30 a 45 minuten. Dat zal hj denk ik vanzelf gaan aanpassen naar 2 langere slaapjes op de dag.

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
  15. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @wmvs: Jeetje wat lekker joh 7 tot 7! Hoef je dan nooit een keer een speentje in te doen?

@hannekeg: Ja Saar kan ook rollen van buik naar rug maar moest ook meer oefenen op de buik. Ze gaat nu ook haar knieën onder zich trekken als ze op haar buik ligt.

@fruit invriezen? Geen idee of het lekker blijft... Maar kan het altijd proberen.

@kirasese: Leuke foto's

@buiten: Ik doe Saar wel altijd een zomerjasje aan en het dekentje doe ik een beetje over haar beentjes. Als het veel warmer wordt natuurlijk niet!
    Heb wel al een zonnehoedje en zonnebrandcreme gekocht.

Het is hier nog elke nacht en verrassing hoe het nu weer zal gaan.... 's avonds gaat ze weer iets makkelijker slapen. 's Nachts wordt ze soms bijna niet wakker en de andere nacht weer om het uur... Verder blijft ze veel hoesten.

De laatste drie dagen heeft ze elke keer rond 5 uur een poepluier. Daar wordt ze wakker van. Maar ik ben bang dat als ik haar verschoon dat ze dan niet meer verder slaapt. Maar als ik haar niet verschoon slaapt ze ook niet lekker meer... vanmorgen vanaf 6 uur al wakker :s

16. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Zo wat een berichten!

@fruit invriezen dit kan gewoon, alleen banaan niet dan wordt die bruin.

@kirasese leuke foto's! Is het bij jullie zoveel warmer als hier?

Chloë had haar eerste ( zo mag ik het eigenlijk niet noemen) pappadag. Ging volgens mijn man heel goed. Maar toen ik weer thuis was en ze bij mij mocht drinken, wou ze niet meer los laten en ging ze bij mij slapen zp lief!
    Manlief mag gelijk het hele weekend met Chloë spelen want morgen is mijn eerste werkdag!
    Ben benieuwd hoe ik het vind en hoe het met kolven gaat.
    Heb ook vandaag mijn verstandskies eruit laten halen en mag geen sterkere pijnstiller als paracetamol, maar hopen dat ik morgen wel vrolijk kan zijn. Doet wel auw :(

17. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    We hebben tuin op zuiden en geen wind :)
    Dus in de tuin is het snel heeeeeerlijk warm :D

18. Theebeeb

@kirasese leuke foto's! Wat een grote knaap word Kiann al!

@vogeltje hoe ging het vannacht?

Hier elke ochtend complete doorgelekte luier. In romper, pyama , slaapzak etc. Niks aan. Sta elke keer sopjes te maken. Heb luier nummer 3 nu geprobeerd maar de opvangcapaciteit word overschreden denk ik, met nachten van 19.30-7.00

19. Theebeeb

Met zomerhoedje!

20. Theebeeb

Hier dan met foto ;)

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,5 KB
      Weergaven: