December 2012 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door anoniemass, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    @kirasese. Heb je een nieuwe laten zetten? Dacht dat jullie ook al voor een 2 de (3de) zouden?

@vogeltje fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad! En een slaapje van een uur vind ik al heel luxe voor overdag! Chloë doet de laatste twee weken maar dutjes van een half uur..

2. Hanneke23

Hanneke23 Bekend lid

20 jan 2012
    642
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nacht hier weer dramatisch. Hebben elk halfuur gezien. Slapen deed ie vanaf 01:00 hooguit n halfuur per keer en tussendoor veel huilen.
    Net in overleg met de kinderarts besloten om hem op te laten nemen.
    Vanmiddag om 16:00 moeten we in het ziekenhuis zijn.
    Vanochtend deden we er een uur over om er 60 ml in te krijgen en daarna deden we er een uur over om er 40 ml in te krijgen, echt niet ideaal dus.
    Vind het wel echt super moeilijk om hem naar het ziekenhuis te brengen.
    Op zich mogen we er de hele dag bij zijn, maar ze adviseren ons wel om thuis te slapen zodat we zelf ook ff bij kunnen tanken.
    Heb gelukkig op t werk kunnen regelen dat ik zorgverlof opneem. was geen probleem gelukkig.
    Ik ga maar eens een tasje inpakken voor ons ventje....

3. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Wat naar hanneke!!
    Hopelijk is hij werr gauw beter!
    Sterkte! Lijkt mij heel moeilijk voor jullie!

4. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Ach nee he. Niet leuk dat hij naar het ziekenhuis moet, maar voor hem wel het beste. Anders gaat hij waarschijnlijk uitdrogen.
    Ik heb met Luc ook een keer een nacht in het ziekenhuis geslapen, maar je doet geen oog dicht. Denk dat ze wel gelijk hebben dat je beter dan naar huis kan gaan, dan kan je inderdaad een beetje bijslapen en morgen weer wat meer uitgerust naar hem toe. Ze zorgen daar echt wel goed voor hem.

Veel sterkte ermee!

5. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    We zijn er over aan nadenken nog, tot die tijd toch laten herplaatsen...
    Lastig lastig... maar nu dat Kiann al een week een echte baby is...
    Kriebelt het wel mega hoor...
    Maar zolang we niet 100% overtuigd zijn... doen we het nog ff niet :)

6. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@Hanneke23, wat vervelend zeg! Hoop dat hij in het ziekenhuis wat aansterkt.

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    @hanneke23 ach arm mannetje!! Wat naar dat hij nu toch naar het ziekenhuis moet.... Hopelijk is het maar voor hele korte duur en knapt hij snel weer op.

Zou er persoonlijk niet aan moeten denken mijn kleintje daar achter te laten. Dan maar niet goed slapen maar goed ik heb makkelijk praten, lig niet al nachten wakker natuurlijk.

In ieder geval heel veel sterkte zal voor jullie duimen.

8. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    @hanneke23: Ah wat sneu!!! Maar waarschijnlijk knapt hij veel sneller op aan een sonde dan dat je een fles er in aan het proppen bent wat niet lukt.... Hopen dat die waterpokken snel voorbij zijn! Sterkte!

Saar slaapt gelukkig nu ook weer. Het duurde even, maar ik heb haar even een kwartiertje laten mopperen, het was meer mopperend kletsen.

Heb net alvast allemaal hapjes gemaakt en in de vriezer gestopt. Wortels, sperziebonen en mango. Broccoli zat er nog in. Voorlopig kunnen we weer vooruit. Vanmorgen had ik banaan uit een potje gegeven. Ik had banaan afgelopen week geprakt maar er zaten toch nog ministukjes in waar ze van moest kokhalzen. Toen een potje geprobeerd waar helemaal geen stukjes inzaten en dat ging een stuk beter. Later komen de stukjes wel als ze wat meer gewend is. Heb nu alles in de blender gegooid.

9. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Och wat vervelend dat ie naar ziekenhuis moet...
    BETERSCHAP!!!

Hier hapjes met kleine stukjes ook vers.
    Gister appel en avond wortel
    Vandaag aardbei en zometeen doperwten...
    Ben benieuwd!!!!

10. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou vanavond weer niet willen slapen!!!! VL is nu boven om haar te helpen met slapen... Dit gaat al weken zo...

@hapjes: Eten jullie kindjes meteen goed of doen ze nog niet zoveel met de hapjes?

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    @vogeltje wat vervelend misschien door de warmte?

@hapjes Chloë doet niet altijd haar mondje open als ik er met de lepel aan kom, maar als ze een hapje binnen krijgt eet ze het wel op.
    Het is nu ook nog niet zo erg dat ze niet zoveel binnen krijgen, gaat meer om het wennen aan de smaakjes, structuur voedsel en happen van een lepel.
    Chloë had nu courgette uit de diepvries, maar dat was erg dun vloeibaar geworden. Was bij de wortel uit de dv zondag ook al.

@zon doen jullie je kleintje ook in de zon? Heb chloë vanmiddag ingesmeerd met fac 30, hoofddoekje op en buiten onder de babygym in de schaduw gelegd. Vond ze erg leuk, vooral het konijn vond ze erg intersant en ze was stiekem aan het gras plukken.
    Durf haar eigenlijk niet in de volle zon te doen, doen jullie dat wel?

12. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nee doe haar niet direct in de zon. Lekker in de schaduw, wel insmeren en zonnehoedje op.

13. Flientje1980

Flientje1980 Niet meer actief

@vogeltje, vandaag voor de 3e keer bloemkool.
    Vandaag heeft ze volgens ml niks doorgeslikt. Hij helemaal bezorgd want ze kreeg niks binnen :D Dus happen zoals Kiann dat doet in het filmpje is hier nog niet.
    Sowieso was ze erg stil vandaag, kreeg maar weinig lachjes en ze heeft nauwelijks gekletst en gebrabbelt. Maar slapen ging wel goed.

14. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland

Oh arme jullie!!! Miss andere tactiek?
    Bijv douchen en dan flesje naast bed?
    Of evt laatste slokjes in bed?
    Of knuffeldoekje op oogjes (helpt hier PERFECT)

@ hapjes... nou Kiann VALT de lepel aan... NIET normaal...
    Ik hoef niet te voeden want hij valt de lepel aan en slurpt alles eraf...
    Dit is dag 2 van bijvoeden...

15. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    @hapjes Eerst gingen de hapjes hier niet zo goed, maar tegenwoordig valt hij ze echt aan. Het knoeien wordt ook minder. Heb alleen geen idee hoeveel ik eigenlijk moet geven.
    In het begin moeten ze gewoon wennen aan de lepel in de mond en aan de de structuur van het eten.

@vogeltje Wat vervelend dat ze niet wil slapen. Luc slaapt de laatste dagen overdag niet meer zoveel en valt met de pyama aandoen al bijna slaap.

@zon Ik zorg dat Luc wel altijd in de schaduw is. Eigenlijk moet je hem dan ook nog insmeren.
    Ik heb een leuke pet gekocht. En ook een zonnebril, maar die is eigenlijk nog te groot. Als hij ligt komen de pootjes op de grond en dan zit de bril niet meer op zijn neus. Een bril met een bandje was denk beter geweest, maar die vond ik beetje duur en niet zo leuk

16. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    @Blemma: ik denk niet dat Vigo krampen heeft maar het poepen zelf doet pijn :( vandaag heeft hij in bad gepoept zonder huilen, wellicht dat het door het warme water minder pijn doet aan zn kontje.

@vogeltje: heel veel sterkte ik weet hoe het is. Senna sliep de eerste 2 jaar haast niet s'nachts :(

@hanneke: jee jij krijgt het ook voor je kiezen zeg! Heel veel sterkte en beterschap voor je ventje!

17. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Hier vandaag naar het cb geweest, Vigo weegt minder dan we dachten 7900 gram. Alles was verder helemaal goed, het cb adviseerde oer volgende week ook wat fruit bij te geven, dat laxeert ook een beetje. Prikjes waren wel te doen deze x niet zo gegilt.

18. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Hier precies zo. Het slapen is echt DRAMA. Zowel overdag als savonds. Overdag wil hij niet op bed. Gaat zwaar tekeer en over de rooie. En savonds gaat het verder. We zijn savonds van 19.30 tot 22.00 in de weer met hem, echt niks aan!! En we weten niet waar het aan ligt.

19. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Wat vervelend theebeeb. Lijkt me echt heel zwaar, je komt dan nergens aan toe denk ik.

Luc slaapt overdag steeds minder. Als ik hem dan in bed leg gaat hij een beetje keten, maar niet huilen gelukkig. Hij gaat dan draaien en kletsen enzo, dus is wel grappig. Uiteindelijk gaat hij huilen omdat hij toch wel moe is en dan duurt het niet lang tot hij slaapt. 's Avonds naar bed gaan is ook geen probleem.
    Vannacht was het vanaf vier uur wel weer vervelend. Hij werd weer vaak wakker en we zijn vaak heen en weer gelopen. Uiteindelijk om zes uur bij ons genomen en dat slaapt hij weer lekker verder.

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    hanneke: hoe gaat het met jullie en het ventje?Waardeloos zeg,nu al waterpokken en naar het zh......heel veel sterkte en idd met de sonde gaat de voeding erin en kan hij weer op krachten komen.

Wat een gedoe lees ik hier met slapen....vervelend zeg als ze niet willen slapen. Hier (nog) geen last van s'avonds maar ja wat is niet is kan nog komen.

Vanmorgen naar CB geweest voor de 3e prikjes.Hopelijk valt het mee,de vorige keer flink koorts.Hij huilde wel heel hard,zo zielig maar dat was gelukkig weer snel over.
    Lucas krijgt vlogens het gemiddelde te weinig voeding.Hij zou min 800 en max 1000cc moeten krijgen.We zitten vanaf vandaag aan de 760cc.
    Ik heb uitgelegd dat ik het een beetje aan Lucas overlaat wanneer we moeten ophogen met de voeding.Hij heeft 4 weken dezelfde hoeveelheid gekregen en is toch 800 gr aangekomen en 3.5 cm gegroeid.
    Ik wil er geen michelinmannetje van maken,zeker niet omdat hij met alles langzamer is en dus minder beweegt/gaat bewegen en minder energie weer verbruikt.
    De VK gaf me gelijk na mijn uitleg,Lucas heeft genoeg spek op zijn armen en beentjes dus ik maak me geen zorgen.
    Hij weegt nu 5580 gram en is 58.5 cm.

Verder over 2 weken kinderarts en logo aanvragen, daar ook vragen wanneer we met hapjes zullen gaan beginnen.
    Pap was niet nodig (vond ik ook niet, nogmaals: spekjes genoeg;)) dus we wachten het nog even af.

Hier ook soms smetplekjes in hals en onder zijn armpjes.Met zinkzalf gaat het idd over.

Volop in de zon, hier niet hoor. factor 50 gekocht,hij heeft net als ik rozig haar dus blank huidje en ik weet hoe het voelt als je dan in de zon gaat.En een babyhuidje is zo teer, nee hoor, lekker onder de parasol of in de schaduw. Zou mama ook moeten doen,die is nl wel verbrand afgelopen zondag:D.

Verder gaat alles heel goed met hem, heerlijk vrolijk ventje,lekker aan het brabbelen dus we genieten volop!

Deel Deze Pagina