ha ha, ze hebben in het ziekenhuis ook twee keer het bed van Luc moeten verschonen. 1 keer overal poep, daarna plas. Het werkt allemaal dus weer! Maar 3 in tien minuten is wel heel veel!
Ja dan dacht ik dat hij klaar was, nou schone luier en daar ging ie weer ik ga nu zn kruikje in zn bedje leggen, dan zn laatste flesje maken en naar bed Tot morgen allemaal, ik hoop dat iedereen eengoede rustige nacht heeft met heel veel uurtjes slaap !
Goedemorgen meiden. Hebben jullie nog plannen voor vandaag? Wij niet echt. Vl gaat zo boodschappen doen en misschien gaan we vanmiddg even naar een woonboulevard in juli is ons nieuwe huis klaar en er moet wel een keuken in natuurlijk Vigo heeft net zn eerste "dagflesje" gehad en ligt nu heerlijk te slapen op mn borst Mijn god wat ben ik verliefd op dat jochie
Goedemorgen!! Hanneke: fijn dat het zo goed gaat met jouw kereltje.Operatie is echt heel spanned,wat het ook is he? Mijn mannetje ligt schoon gewassen en lekker voldaan in bed weer. Vannacht liet hij de helft staan van zijn flesje, met geen mogelijkheid kreeg ik het erin (hij heeft ook het Down Syndroom en dat tongetje zit soms danig in de weg met drinken als hij moe is). Dus ik heb het maar weggegooid en net iets meer gegeven want hij had natuurlijk wel honger. Straks even naar het centrum, ga 3 foto albums kopen (1 voor ons en 2 voor onze andere kids), heb gisteren 190 foto's besteld dus ik kan volgende week lekker aan de slag!! Nu een kop koffie en mijn andere mannetje uit bed trekken.... Fijne zaterdag allemaal Ps dat poepen en plassen.....wel wennen hoor een jongetje. Heeft me al een paar keer ondergeplast en zelfs 1x in zijn eigen gezicht! Maar nu weet ik hoe dat tegen te gaan gelukkig!
Goede morgen dames @wmvss lekker he zon poepfestijn zo houd je in ieder geal de wasmachine draaiende. Hihi. Ik had vannacht de luier af gedaan en zou een nieuwe pakken poept hij het hele kussen eronder en het liep maar door! Dus vannacht die hoes staan uitspoelen Wat vervelend dat die hechingen niet goed zijn en dat je misschien nog een keer moet. Daar zit je toch ook niet op te wachten! Jeetje. Hier voelt het ook echt niet normaal aan de onderkant. Wat leuk dat jullie even maar woonboulevard gaan. Het is er ook wel weer voor. @hanneke super dat het goed is gegaan met jullie Luc! Hoe is hij de nacht doorgekomen? @jelle electrische schommelstoel heeft een vriendin van mij ook. Haar dochter vind de stoel echt TE leuk! Soms alleen stil te krijgen in die stoel. Nadeel is dat ze heel vaak vraagt naar die stoel en zich slecht kan vermaken bijv in de box. Denk dat je wel moet doseren met het neerleggen in de stoel. Hoe gaat het met wessel? Spuugt hij al wat minder nu je nutriton erdoor hebt? Hier gisteravond zoonlief in de puckababy gelegd om 20.15 Hij heeft wakker gelegen tot 23.30 Veel wroeten met armpjes en beentjes. Misschien frustratie? Ik wilde wel even doorzetten dus we zijn er af en toe heen gegaan, aai over de bol speentje etc. Maar na de fles van 23.30 toch weer ingebakerd in zn badcape wat ik al 2 weken doe. Misschien moet ie er nu aan wennen dat ie weer meer vrijheid heeft? Hij heeft vannacht ruim 5 uren geslapen achterelkaar Ik heb net besloten dat ik drie oefensessies ga doen met de puckababy. Als hij dan niet gewend is of raakt stop ik ermee.
Puckababy hebben ze idd nog "veel" bewegingsruimte. Ik ga vanmiddag eens proberen met linnen doek goed in te bakeren en dan dutje in bedje. Kijken of hij middag dan wel slaapt... Snachts gaat super met puckababy!
Ik heb even gekeken wat een puckababy is. een soort van dichte slaapzak toch waar het kindje helemaal inzit? Waarom heb je daar voor gekozen ipv voor een gewone slaapzak? Ik hader nog nooit van gehoord dus ben wel benieuwd naar de ervaringen. Hier wordt Lucas ook met zijn badcape in bed gelegd. Hij ligt er heerlijk rustig in. In het ziekenhuis lag er een grote handdoek om hem heen, die heb ik gisteren maar weggehaald en dat gaat ook goed. Kruiken gebruik ik ook s'nachts, de verwarming gaat hier uit in de nacht (stadsverwarming) en dan wordt het toch iets te koud voor hem zonder kruiken.
Packababy is handig voor kindjes die zichzelf wakker slaan. Hij heeft wel enigszinds bewegingsruimte maar kan zichzelf niet meppen of wakker houden met armpjes. Als je kind heb die heerlijk vind strak ingebakert te worden, dan is de puckababy helemaal niks.
Ik heb ervoor gekozen omdat hij veel met zn armpjes maait. En hij slaat zichzelf wakker en prikt hemzelf in de ogen. De puckababy geeft een geborgen veilig gevoel. Het is een cocon. Het ziet er wel heel schattig uit je ziet alleen zn koppie. Ik heb twee wk kruikjes gebruikt binnen en toen afgebouwd. Zn temp is goed. Maar ons huis is ook goed op temp
Goedemorgen allemaal. Hier een redelijke nacht gehad. Eerste deel heerlijk geslapen maar na de fles van 3.30 had meneer er niet zoveel zin meer in. Na een half uur toch maar even bij ons in bed gelegd en toen was hij in 5min vertrokken. Daarna terug gelegd en uiteindelijk doorgeslapen tot 8 uur. @theebeeb de nutriton doet tot nu toe goed zijn werk. Gebruik niet heel veel maar Wessel heeft tot nu toe niet tot nauwelijks meer gespuugd en drinkt ook een stukje rustiger. Nu hopen dat zijn darmen er ook goed op reageren maar daar is denk ik nog even afwachten. Uiteraard word hij straks niet alleen maar in de schommelstoel gezet. Vind het inderdaad belangrijk af te wisselen en hij moet de box ook leuk boven vinden. Maar de box word hier toch wel vaak gebruikt omdat we ook nog een grote hond hebben rond lopen. Hier hebben we trouwens ook een puckababy maar gebruiken hem niet altijd. Eigenlijk alleen wanneer hij echt onrustig is en we het niet met redden met zijn dekentje strak instoppen en zijn armpjes er onder. Vannacht nog bij hem aan gedaan maar heb bij hem niet het idee dat hij het niet prettig zou vinden. @vandaag nog geen echte plannen. Lig nu nog lekker warm onder de dekens hihi veel te koud daar buiten. Misschien even op pad voor de schommelstoel maar zien het vanmiddag wel 's ochtends zijn we nooit zo productief als het niet hoeft.
@puckababy: ik wist ook niet wat het was, heb het even gegoogled! Wel handig maar hier niet nodig. @inbakeren/wikkelen: Wij leggen Vigo ook met eendekentje om hem heen in bed, maar wel met zn armpjes vrij, hij sabbelt op zijn vingertjes namelijk. Maar vanaf vanavond gaat hij in een slaapzak want geloof het of niet, hij rolt zichzelf op zn zij dat hoort hij toch helemaal nog niet te kunnen??? @mama40: hier laat Vigo s'nachts ook vaak wat staan hoor, vannacht zelfs 40cc over, gelukkig komt hij dan niet eerder voor de volgende fles. Mag ik vragen of je tijdens de zwangerschap al wist dat Lucas het down syndroom heeft? @kruiken: op de dag leggen wwij Vigo gewoon in bed, zonder hem in een deken te wikkelen of voor te verwarmen met een kruik, maar ik leg s'avonds om half elf wel een kruik in zijn bedje, als hiij dan om elf uur naar bed gaat is zijn bedje lekker warm. Ik rol de kruik dan vervolgens in mn badjas, als Vigo dan rond vier uur de fles krijgt is de kruik nog warm dus die rol ik dan weer uit mn badjas en leg ik in zijn bedje wat dan warm blijft als ik hem de fles geef
@ Omrollen: hier kan Kiann sinds 2 dagen omrollen buik naar rug... Gelukkig nog niks vanuit zijn rugpositie. Al ligt hij toch in de puckababy dus scheelt weer @ Middagdutje: HET IS GELUKT!!!! Hij slaapt al dik uur!!! Kost heel veel vindingrijkheid en geduld... maar is zelfstandig gaan slapen... In de nachten pakt hij nu veel 5-6u slaap en nu overdag ook wat slaap! Ennuh... dat zonder "laten huilen"! Trots op mezelf @ Kruiken: hier staan kruiken al 2w niks te doen... Hij is juist snel te warm en komt regelmatig overdag voor dat hij in zijn romper ligt in woonkamer! Warm kindje
Zo het is stil geweest hier vandaag zeg hoop niet dat jullie druk warenmet onrustige kids @KiRaSeSe: wat goed zeg! Het kost veel energie en doorzettingsvermogen maar je hebt er straks echt zoveel plezier van dat hij zelf in slaap valt. Morgenmiddag vertrekt vl naar Oostenrijk voor een week wintersport met zijnvoetbalvrienden. Zal wel zwaar zijn zonder hem met 2 kids! Maar goed hij gaat ieder jaar en wilde hemhet ook dit jaar niet onthouden. Morgenavond ga ik met Senna (de oudste) uit etenbij de Griek. Vigo blijft dan 2 uurtjes bij mijn moeder
Inderdaad rustig geweest hier vandaag! Hier zeker geen onrustig kind gelukkig. Wel lekker op pad geweest (helaas zonder resultaat, gingen voor een schommelstoel op pad) maar het was wel echt vreselijk koud zeg! Gelukkig hoefde we met Wessel alleen maar auto in en auto uit en zat hij goed ingepakt maar vond het voor mezelf nou ook niet echt een pretje! Hier zijn we trouwens langzaam aan in een ander ritme geslopen. Eerst kreeg Wessel nog om de 3 uur zijn voeding maar zitten nu momenteel op om de 4 uur. Dat geeft toch net iets meer vrijheid vind ik. Nu maar hopen dat hij het vannacht in ieder geval ook redt om maar om de 4 uur komt of misschien zelfs iets langer kan slapen.
Goedemorgen meiden, hoe is de nacht gegaan bij jullie? Hier ging het erg goed. Om 22.45 laatste fles en toen weer om 5 uur. Nu gaan we aan de eerste dagfles en dan nog even proberen een extra zondagsuurtje te slapen
Nou hier is het perfect... Hij heeft wat in te halen!!! 21:00u-04:30u-slaapt nog Wij gaan dus wekker zetten wat 6u ertussen is max geloof ik?
Fijn al die goede nachtrusten, hier ook prima gegaan gelukkig. Wij wisten dmv een combinatietest dat we verhoogde kans hadden op een kindje met Down en dmv een GUO dat Lucas een aadoening had aan maag/12vingerige darm. Verder geen VWP iod ivm de risico's op een miskraam en een kindje met Down was welkom. Achteraf fijn dat we ons konden voorbereiden, dat verdriet hadden we gedoseerd in tijdens de zwangerschap al gehad. En nu maar gewoon genieten en afwachten hoe ons ventje het gaat doen. Lucas draait hier ook al een eind op zijn zij en het viel me al heel snel op dat die kleintjes zo snel hun hoofdje kunnen optillen. Kruiken liggen hier de hele nacht in bed,gewikeld tussen 2 dekens. Gisteren kwam mijn stiefzoon en die zei dat hij vond dat Lucas een stukje gegroeid was en lekkere bolle wangen had. Kan wel kloppen, van de week voor het eerst ene romper weer uit moeten doen omdat die te klein was! Dus hij groeit lekker! Gisteren naar het centrum geweest, sta je bij de Hema in de rij om hem te verschonen. Flesje gegeven daar en wel leuk hoor al die opmerkingen : "o wat een kleintje", "mama, nemen wij ook nog een baby en dan een jomngen (meisje met 2 zusjes)." Drie pubermeiden die ineens over je wagen heen hangen en sorry zeggen omdat ze zo in Lucas opgingen dat ze erachter kwamen dat het misschien een beetje brutaal overkwam. Moet daar wel om lachen hoor, zolang ze hem er niet uittillen is het wel goed. Fijne zondag allemaal!!