December 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Miek22, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Bij mijn vk is het standaard rond de 8 weken, vorige keer mocht ik toevallig vroeg komen, geen reden. Nu wil ik graag vroeger omdat ik n weekend weg ga, en mijn collega's t dan meteen weten...

2. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Leuk hoor! En spannend. Ik ga van de week de gyn ook bellen. Ik loop standaard bij de gyn omdat ik bij mijn 2e zoontje hele erge vorm van nierstuwing heb gehad die niet erkend werd. Nu word ik extra gecontroleerd.

3. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    @ pixel, die is toch wel duidelijk! Je bent kei zwanger!
    Leuk!
    maar je was er niet mee bezig? Eigenlijk nog geen zwangerschap in de planning staan?

@yossie, dat is inderdaad wel vroeg, maar als je het dan je collega's kan vertellen is het ook wel lekker! Dan ben je daar ook maar meteen vanaf.

Na de eerste echo vertellen wij het ook tegen de dichtstbijstaande vrienden.

Nog plannen deze laatste vrije dag?

Liefs

4. Prilgeluk

Prilgeluk Nieuw lid

1 apr 2013
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb vorige week zondag voor het eerst positief getest, ik was toen 2 dagen overtijd. Ik heb inmiddels al een aantal duidelijke positieve zwangerschapstesten gedaan en ben nu 5 weken zwanger. Wij waren al een tijdje (8 maanden) bezig om zwanger te worden en hadden nu voor de eerste keer ovulatietests gebruikt, waardoor ik weet wanneer mijn eisprong ongeveer is geweest. Ik denk dat ik op 2 december ben uitgerekend. We zijn hartstikke blij dat ik nu zwanger ben! Ik heb nog geen last van misselijkheid. Wel af en toe last van brandend maagzuur en veel druk op de blaas en daar in de buurt, vooral ´s avonds en moet ook vaak naar de wc. Ik denk dat ik over een dikke week contact opneem met de verloskundig. Op de website staat dat ze de eerste echo doen met 9 of 10 weken, maar dan ben ik precies op vakantie, ik hoop dat ze het net daarvoor willen doen, als ik 8 weken zwanger ben, anders moet ik wachten tot ik zo´n 11 weken zwanger ben. Ik weet niet of ze met 8 weken al wel genoeg kunnen zien? Anders kan ik beter wachten. Gefeliciteerd allemaal!

Groetjes Marjolein

5. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Prilgeluk, gefeliciteerd! Hier met 6 weken en 4 dagen al een kloppend hartje te zien bij de 1e, dus met 8 weken zeker!

Ik zou het ook liever nog niet zo snel vertellen aan mijn collega's met al die miskramen e.d. in mijn omgeving de laatste tijd. Maar ja, ze houden me al in de gaten;) dus ik val 20 april zeker door de mand:)

Ik zit er wel aan te denken het vast aan mijn ouders, en een beste vriendin te vertellen, als het dan mis gaat kan ik mijn verhaal ook kwijt. Hoe doen jullie dat?

Wij gaan vanmiddag even naar een baby/kinderwinkel. Vast ideeen op doen voor een peuterkamertje voor onze 1e. Meubels worden als het goed is gemaakt door mijn oom (steigerhout), maar ga kijken voor de aankleding. Heb al veel ideeen, maar dan is het meer een tiener kamer:D. Hebben we meteen een excuus om vast even ideeen op te doen voor de nieuwe babykamer!

En jullie?

6. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Nou Pixel,nu kan je er echt niet meer om heen he, wel fijn om het echt te zien staan in plaats van een streepje!!

Prilgeluk ook van harte gefeliciteerd!

Ik heb eerste echo met 7 a 8 weken, vorige keer eerste echo met tien weken gehad maar dit schijnt nu nieuw te zijn bij onze vk. Tweede echo is dan met 10 a 12 weken.

Wij vertellen het pas na de tweede echo aan iedereen, vinden het fijn om het nu nog voor ons zelf te houden.

Trekken ons zoontje dan een romper/truitje aan met daarop "ik word grote broer" en dan daarover heen zn jasje en dan mag oma zn jas uit doen, heb nu al voorpret hihi.;)

7. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    @pril geluk : Inderdaad, je kan al bij de 8 weken wat zien hoor, dus ik denk dat ze het naar voren halen. Ik heb mijn echo ook met 8,5 week. Spannend. Weet niet zo goed wat te verwachten.

@vertellen. Ik heb het tegen mijn ouders verteld, en mij nichtje (wij vertellen elkaar echt alles)
    na de echo vertellen we het de dichtsbijstaande vrienden, om het met 12 weken echt naar buiten te kunnen brengen.

Ik kan het nog steeds niet geloven. Het is zo'n raar idee. Heb nog iedere dag het gevoel dat ik ongesteld moet worden, en dat met zere borsten, veel afscheiding misselijkheid en moeheid. Dus echt zwanger..

Wat een geluk hebben we toch!
    Geniet

8. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    @miek. Echt super leuk om het op die manier te vertellen! Snap dat je nu al voorpret hebt :D

9. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0

Nee, we waren er niet mee bezig. We hebben al 2 kerngezonde knullen. Alleen het probleem is dat ik absoluut niet tegen anti conceptie kan. In geen enkele vorm. We hebben toen mijn cyclus heel goed in de gate gehouden en ik heb 10 mnd lang op de dag mijn eisprong hetzelfde gehad. Rond die tijd altijd geheelonthouding hihi. En nu, je voelt hem al, kwam mijn eisprong ruim een dag eerder! Waarschijnlijk ben ik zeer vruchtbaar;)
    Hoe dan ook, we zijn er heel erg blij mee. Ik wilde sowieso altijd al 3 kinderen mijn man ook. Op dit moment ben ik nog vollop aan de studie dus we zouden wachten tot ik klaar was. Maar het geluk dient zich eerder aan. We gaan er samen helemaal voor en elke dag besef ik me een beetje meer dat ik dus daalijk gewoon weer 9 maanden zo'n prachtig kindje in me mag dragen.

10. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    @vertellen, wij willen ook n shirt voor ons manneke. Nu nog een leuke tekst vinden...

Pixel komt vast goed dan! Ook fijn om zo vruchtbaar te zijn! En wat grappig dat je het meteen herkende als zwangerschap.

@Lisette, ik kan het ook nog niet geloven, pas na de echo, was de vorige keer ook. Ik weet gelukkig wel al wat te verwachten...

@symptomen, ik voel niets, alleen moeheid en soms vlagen van misselijkheid, maar die zijn heel licht. Maar had bij de 1e ook niet veel last. Dacht toen ook snel dat ik misschien zwanger was, want mijn borsten deden zo'n zeer... Dat heb ik nu niet.

11. lamee

lamee Actief lid

14 feb 2012
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Gisteren positief getest :) Zaterdag had ik al een licht positieve test maar durfde het nog niet te geloven dus gisteren een CB gedaan en daar stond het dus echt. Volgens de berekeningen ben ik rond 8 December uitgerekend. Ik vind het nog heel onwerkelijk allemaal en vind het ook heel erg spannend of het allemaal goed blijft gaan.

12. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij mij begint het nu wat meer door te dringen. Net terug van de prenatal, hadden wat spullen nodig voor de oudste maar had het liefst halve winkel leeggekocht met allemaal ieniemienie kleertjes!! :D

Heb er ook echt weer zin in om straks met een buik rond te lopen ;)

13. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    @lamee..
    Gefeliciteerd! Hopelijk voel je je goed, en kom je hier zo nu en dan nog een kijkje nemen! Wel zo gezellig!

14. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Het wordt al een echt clubje :)

15. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Ja, leuk he! Toch anders dan het delen met je man ;) Vrouwen ervaren hetzelfde.

Heb jij 1x getest of test je een aantal keer opnieuw.

Ik heb vandaag nog eens getest. 6 dagen na de vorige..
    Wilde gewoon even bevestiging hebben.

Toch viel deze lichter uit dan de vorige :S
    Hoe kan dat?

16. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Misschien was je urine wat minder geconcentreerd? Zou me geen zorgen maken zolang hij wel positief blijft!

17. lisettevers

lisettevers Actief lid

26 mrt 2013
    409
    2
    18
    breda
    Hoop het van harte.
    Vandaag redelijk wat krampen en wat bruine afscheiding.
    Hopen dat het hier bij blijft!

18. pixel27

pixel27 Actief lid

30 mrt 2013
    313
    0
    0
    Ik duim voor je meid!

19. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Da's ff schrikken dan lisette. En een lichter streepje en krampen... Ik hoop dat de baby blijft plakken!!

20. Miek22

Miek22 Actief lid

29 sep 2011
    325
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Lisette, hoe is het nu met je? Ik hoop dat alles goed gaat!

Ik voel me af en toe best onzeker of het allemaal wel goed gaat, hebben jullie dat ook? Had vanavond beetje kramperig gevoel in onderbuik, was maar heel even maar ben wel meteen naar wc gegaan om te checken of er geen bloed was :$ had ik bij mn eerste zwangerschap helemaal niet zo erg.

Deel Deze Pagina