Hoi dames, Er zullen vast meerdere dames in een soortgelijke situatie zitten als ik. Namelijk dat je een nieuwe/andere baan zoekt. Momenteel heb ik een flexibele baan in de huishouding van een zorginstelling, maar er is gewoon zo weinig werk dat ik gemiddeld maar 4 tot maximaal 12 uur per week maak Daarnaast is de sfeer er heel erg somber omdat er veel mensen worden ontslagen. Mijn contract verloopt in september en ik heb een groot vermoeden dat mijn contract ook niet verlengd zal worden. Daarom ben ik weer druk bezig met solliciteren.. Hoe verloopt het bij jullie allemaal, en in wat voor situatie zit jij? Ben je werkloos of zoek je een andere baan met meer mogelijkheden? Deel het met elkaar, tips zijn ook altijd welkom
Ook ik ben op zoek naar werk! Ik ben in april dit jaar weg gegaan bij mijn vorige werkgever. Daar begon ik eind vorig jaar en heb vanaf dat moment altijd het idee gehad dat ik daar dood ongelukkig zou worden. En dat werd ik helaas ook. Huilend en met buikpijn naar mn werk. Na een halfjaar besloot ik de knoop door te hakken en ontslag te nemen. Was een heel erg moeilijke beslissing maar heb er nog geen moment spijt van gehad. Ik heb me daardoor 100% kunnen focussen op mijn freelance beroep als kinderfotografe. Nu we proberen te gaan voor ons eerste kindje (stoppen a.s zondag met de pil) vinden we het wel fijn om toch nog een tweede inkomen te hebben, al is het maar voor 2 of 3 dagen per week en het minimum aantal uren. Het is in ieder geval iets! Dus, naarstig op zoek naar ander werk. Ik solliciteer me helemaal suf, wordt hier en daar weleens uitgenodigd, maar het loopt altijd uit op een "we hebben iemand anders uitgenodigd voor een 2e gesprek die beter bij de functie past"... Moed zakt me af en toe in de schoenen daardoor, maar ik geef niet op. Hopelijk komt er snel wat op mijn pad, en natuurlijk ook op dat van jou MoederVanSafia!
Ik ben ook werkzoekende,ik zit alweer een jaar bij huis Aan de ene kant heel fijn hoor ivm mijn dochter maar aan de andere kant ook erg vervelend. Ik mis de sociale contacten best wel en ik mis de afwisseling..
@Lens wat leuk dat jullie voor de eerste gaan! Spannende periode dus.. Het lijkt me vreselijk om doodongelukkig te zijn op je werk. Dat zorgt ervoor dat je echt in een diep dal terecht komt. Gelukkig gaat het nu stukken beter met je.. Veel succes verder met het vinden van een geschikte baan. @Talvi, voordat ik mijn huidige baan had zat ik ook ongeveer 1 jaar thuis. Ik was ook heel erg eenzaam ondanks mijn dochter. Ik heb ook geen familie/kennissen/vrienden in de buurt dus was het extra lastig.. Ook jou wens ik veel succes met het zoeken van een nieuwe baan!
Hier ook werkzoekende, mijn contract loopt af in Juli, en ik wil parttime gaan werken. Ik hoop rond augustus/september weer een nieuwe uitdaging gevonden te hebben.
Ook ik zit werkloos thuis, maar wegens m'n zwangerschap (24,2 weken) zit ik nu in de ziektewet. Gelukkig heeft mijn man wel een fulltime baan; we hebben samen een eigen rijschool. Hij doet het lesgeven en ik doe alle administratie enz. thuis. Toch vrees ik dat het niet voldoende inkomen zal zijn als vanaf januari al mijn inkomen stopt (ziektewet uitkering, zwangerschaps verlof en ww). Ik ben dan ook op zoek naar een parttime baan voor erbij, maar het is erg lastig. Het liefste zou ik thuis werk erbij doen. Iemand suggesties?