Augustus 2014 uitgerekend

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door xSimone, 26 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik kon even niet zo gauw dit clubje van augustus vinden.
    Vandaar dit clubje.

Ik ben vandaag 30+1 weken/dagen zwanger van ons eerste kleine meid. Ben dus in mijn laatste 10 weken bezig! Ik ben 3 augustus uitgerekend. Zit in de ziektewet ivm bekken instabiliteit wat neigt naar Isias. Krijg ook geen contract verlenging in september, om andere redenen. Zit in de thuiszorg, ben verzorgende IG'er.

Ik heb hier een buikfoto van gister (30 weken). En de echo foto van 28+6.
    De buik op deze foto lijkt minder dik dan hij werkelijk is, dat komt door die rare vouw in de foto (had de foto bewerkt, lijkt nu raar met een vouw, maar daar kom ik net pas achter, hihi). Ook lijkt hij minder dik ivm de kleren die ik aan heb, maar er komt zo snel mogelijk nog eens een foto, (sowieso over 2 weken op zondag, met 32 weken).

Ik hoop dat er meer mensen in Augustus zijn uitgerekend? en gezellig mee komen kletsen?

Liefs, xSimone

2. xSimone

xSimone Niet meer actief

Misschien moet dit forum verplaatst worden naar "Bevallinglijst forum?", ik weet niet? Zie daar ook allemaal van zulke berichten, maar ook in dit deel?

3. xSimone

xSimone Niet meer actief

Niemand in augustus?

4. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Hoi hoii,

Hier nog iemand voor augustus hoor :D Ik sta op 1 augustus gepland en de tijd vliegt!!! Een foto van mijn buik heb ik niet, durf ik niet meer te nemen haha. Ik krijg een mega baby :p Afgelopen zaterdag een groei echo laten maken en meneer wordt op dit moment zo rond de 1800 gram geschat :$ Tsja, had ik misschien toch beter een wat kleinere vriend uit kunnen zoeken (schelen zo'n 35 cm) ;) Over twee weekjes weer een extra echo en eens kijken hoe die niet-zo-kleine er dan voor staat :D
    Hier ook al vanaf vroeg in de ziektewet wegens rug/bekkenklachten helaas, zal blij zijn als die kleine geboren is en ik weer te sporten kan! Want dat thuis zitten pffff hoe hou jij het vol??
    Rot dat je in september niet verlengd gaat worden!!! :( Is dit ook jouw eerste kindje?

5. xSimone

xSimone Niet meer actief

Welkom Noelle85, super leuk dat je mee komt kletsen!
    Ja dat tijd liegt inderdaad héél erg snel, maar aan de andere kant vin dik het ook wel weer lang duren, want ik verlang zo naar me kleine meid in me armen! Leuk zeg, schelen we 2 à 3 dagen qua uitgerekende datum, 't zal me benieuwen wie er eerder bevalt, of misschien wel tegelijk. Haha! Toch hartstikke leuk om een foto van je buik te nemen? Hoe dikkere buik hoe mooier, vind ik tenminste! :D Je moet je buik mooi vinden tijdens je zwangerschap joh, het is zo bijzonder! :D Die kerel is inderdaad wel groot! Maar je weet het nooit hé, misschien groeid hij nu wat minder snel? En komt er toch niet zo'n hele grote kerel uit? Ik zelf heb geen idee hoe groot mijn meisje is, ik krijg geen groei echo. Ik heb met 28 weken en 6 dagen wel een 4D pret echo gehad, daar was de omtrek van haar hoofdje en buikje, PRECIES het gemiddelde, mooier kon niet. Mijn vriend en ik zijn beide niet zo groot, dus dat schild weer! :D
    Ik ben het thuis zitten ook erg zat, ik verveel me te pletter continu. Om de winkels in 't dorp te bekijken is ook niet zoveel aan, ten eerste kan ik toch geen kleren kopen, en er zijn weinig 'leuke' winkels in mijn dorpje.
    Waarom krijg jij steeds extra echo's dan?
    Ik heb voor de 12 weken wel 2 of 3 extra echo's gehad, omdat ik regelmatig bloedverlies had/heb. Nog steeds wel wat hoor, maar zolang 't niet erger word als 'normaal' dan hou ik het er maar bij dat 't normaal is, allemaal onderzoeken gehad en komt niets uit dusja. Waarschijnlijk gewoon een gevoelige baarmoedermond.

Ja, dit is ook ons eerste kindje! Die van jullie ook neem ik uit je reactie weg? :D
    Zie je ook op tegen de bevalling? Waar wil je bevallen? Ik waarschijnlijk als 't allemaal kan, thuis! Ik zie dr opzich best wel tegenop. Mijn pijngrens is totaal niet hoog! haha!

Kleine druk in je buik? Die van mij begint nu in m'n ribben te schoppen, erg vervelend.
    En ben zenuwachtig voor woensdagochtend, zal me benieuwen welk resus factor ze heeft! Ik hoop zo die van mij, dan hoef ik niet nog meer spuiten te hebben! :$

xxx

6. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Jaa dat begint nu wel echt te komen ja, dat gevoel van schiet nou op met die tijd ik wil zien hoe de kleine eruit ziet :D En tegen m'n ribben zit ie al een paar weken helaas haha. Hij ligt al netjes met z'n hoofd naar beneden en z'n voetjes zitten precies onder m'n ribben, volgens mij doet ie het gewoon expres en wordt het net zo'n klier als z'n vader :p
    Ik krijg de extra echo's, omdat ik al vanaf de 20 weken echo tegen de bovengrens zit...dus ik denk niet dat ie nu ineens minder hard zal gaan groeien helaas haha. Maar de verloskundige heeft al aangegeven dat als hij zo hard blijft doorgroeien, ze mij waarschijnlijk niet de volle 40 weken zullen laten rondlopen. Aan de ene kant wel een prettig idee, want ik ben tot nu toe al zo'n 15 kilo aangekomen en m'n rug vind dit echt niet fijn. Aan de andere kant wil ik het liefst gewoon op de natuurlijke manier bevallen, zonder hulp. Mams gaf al aan dat ze dan hoopt dat ik niet op haar lijk, want mijn zus en ik zijn alle twee ingeleid omdat we twee weken te laat waren haha :$.
    Voor ons wordt het sowieso een ziekenhuisbevalling, wegens een medische indicatie, en anders wilde ik ook in het ziekenhuis bevallen. Vind het toch wel een prettig idee, dat als er iets mis gaat, dat dat dan niet in mijn eigen slaapkamer gebeurd en er dan niet aan herinnerd wordt als ik thuis ben :) En ik zeg altijd dat ik een hoge pijngrens heb maarre...dat gaan we straks nog wel zien haha. Sommige baren met gemak een 9 ponder zonder kleerscheuren en andere hebben moeite met 7 pond, dus wat dat betreft durf ik er niks meer over te zeggen :D
    Wat naar dat je zo regelmatig bloedverlies hebt gehad, dat zal zeker in het begin wel heel zenuwslopend zijn geweest :( Maar gelukkig dat de onderzoeken allemaal goed zijn, dat geeft dan wel weer een stuk geruststelling! Hoezo krijg je woensdagochtend de uitslag van de resus factor? Wat die eerst niet goed dan?
    Zijn jullie al helemaal klaar wat betreft kamertje enzo? Of nog druk bezig?
    xXx

7. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Hier de foto van onze bink van afgelopen zaterdag, lekker met de vingers in zijn mond :D

8. xSimone

xSimone Niet meer actief

Mijn meisje lag de vorige keer ook al redelijk beneden, 2 weken geleden, maar dat kon nog zo veranderen dus zal me benieuwen woensdag. Aha, ja als je al zolang boven de grens licht, dan denk ik dat dat inderdaad niet ineens veranderd, ik lig elke keer al op 't gemiddelde, qua grote van de beentjes en armpjes ed. was ze bijna te klein, maar dat zat nog wel goed tussen de lijntjes zeg maar. Maar ja Heit en mama zijn ook niet zo groot :D.
    Jeetje al 15 kilo aangekomen? Ik geloof dat ik nu rond de 8 kilo ben aangekomen, misschien 9? Mijn zus en zusje waren 4 dagen na de uitgerekende datum, en ik was 4 dagen eerder! Dus 't zal mij benieuwen of dat ook invloed heeft. Tsja de medische redenen heb ik ook aan zitten denken, maar vroeger deed iedereen 't thuis en dat ging prima! Kan ook wel zonder gevaar. Ik ga op de logeerkamer bevallen, op een één persoonsbed.
    Als het echt nodig is, ben ik ook zo in het ziekenhuis. Ik hoop zo dat het allemaal goed blijft gaan met 't kindje, tijdens de bevalling, en daarna natuurlijk ;). Die gedachtes vind ik wel ontzettend eng, wat als ze minder hartslag heeft, of de navelstreng om haar hoofd zit of noem maar op.. maar daar moet je eigenlijk allemaal niet aan gaan denken natuurlijk.

Woensdag krijg ik de uitslag van 't resusfacor van 't kindje. Dat komt omdat mijn resusfactor 'negatief' is, en die van mijn vriend is 'positief', mijn vriend heeft dus anti D in zijn bloed, en ik niet. Als mijn kindje ook 'negatief' is, is er niks aan de hand. Maar als mijn kindje mijn vriend z'n resus heeft, en dus 'postief', maakt mijn lichaam antistoffen tegen de baby, omdat er dan Anti D in mijn bloed komt, en dat heb ik van mezelf niet. Dan krijg je namelijk dus een spuit tegen Anti D, en dat is dan eigenlijk meer voor de volgende zwangerschap. Bij dit kindje gaat 't dan sowieso goed, maar als je dan geen spuit krijgt, dan kan je bij de volgende zwangerschap, dus antistoffen maken en 't kindje niet accepteren in je lichaam ofzo??
    Misschien moet jij dat ook navragen? (Als jij positief bent, denk ik dat er sowieso niks aan de hand is), maar als jij negatief bent en je vriend is positief, moet je dat echt wel navragen, want dan moet jij hier ook op gecontroleerd worden. Je moet dan een prik bij 30 weken en na de bevalling! ;)

Qua kamertje zijn wij 'zo goed als' klaar. Het enige wat we nog moeten doen is:
    - Letters op de muur hangen, met haar naam.
    - Een kabelgootje voor de dragen langs de commode.
    - De vloerplinten goed vast maken, want deze laten los.

Verder is alles klaar, ik heb alles al lekker gewassen! :D Nou alleen 't bedje nog opmaken. En de kraamkamer klaarmaken!

Wel vervelend dat je pas in de 36ste week bedklossen, een po, een douche kruk en een ruggensteun voor in bed mag ophalen. Dan moet ik dat die week nog allemaal doen, terwijl 't week 37 allemaal klaar moet staan! Maar ja, anders wordt 't niet vergoed. Dussss, we sill see!

Hoe lijkt 't met jullie kamertje?

9. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ag wat een schatje! <3
    hebben jullie ookal een naam bedacht?
    Wij wel.
    We hebben de naamletters al gekocht die we dus nog moeten ophangen voor aan de muur. 2 mutsjes met haar naam. en we hebben een armbandje laten ingraveren. :D

10. xSimone

xSimone Niet meer actief

Volgens mij willen er niet meer meiden mee kletsen! Jammer :(

11. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    Oh dan is het wel heel spannend woensdag ja, ik ga voor je duimen!!! Gelukkig dat het voor deze zwangerschap dan nog niet zo heel veel invloed heeft, maar als je dan inderdaad voor een tweede wilt gaan is het wel zo fijn om te weten waar je aan toe bent! Ik ben volgens mij positief...of negatief :(...haal het altijd door elkaar, maar in ieder geval was het goed haha. Van mijn vriend hebben ze het nooit gemeten? Enige prikje wat ik vorige week bij de verloskundige heb gehad, was voor mijn ijzer, maar voor de rest heb ik niks gehoord over dat de resus nog een keer getest zou worden. Laat maar lekker zo, want ik HAAT naalden!!! ;)
    Thuis bevallen schijnt stiekem ook beter te zijn, omdat je minder kans op bacteriën hebt geloof ik, en de verloskundigen weten echt wel wat ze doen (tenslotte zijn ze er ook bij de ziekenhuisbevallingen :)). Wel lekker dat je een aparte kamer hebt om in te bevallen, dan kun je daarna gewoon in je eigen schone bed en hoeven ze niet eerst om je heen op te ruimen! Mag je niet eerder die spullen voor de bevalling ophalen dan? Is toch eigenlijk ook best laat, wat als je eerder bevalt :$ Ons bed kan niet op klossen, dus dat wordt nog even kijken hoe we het gaan oplossen :(
    Hier is alles ook al lekker klaar, we waren er vroeg bij...als in: met zes weken hadden we de kinderwagen al :D zagen een hele mooie staan op marktplaats voor een mooie prijs twee straten verderop, dus die kon ik echt niet laten gaan. Voor de rest eerst netjes tot de 12 weken echo gewacht en toen langzaamaan de eerste kleertjes gekocht. En vorige maand is het kamertje gebracht, en toen ben ik los gegaan, dus in principe is dat ook helemaal klaar. Misschien nog wat leuke accessoires kopen :D Ben nogal chaotisch, dus vond het wel prettig om ruim op tijd alles af te hebben ;) En hebben jullie een roze kamer, of voor andere kleurtjes gekozen?
    Jaaa de naam hebben we ook al, die hadden we al voordat we überhaupt bezig waren met een kindje haha. Vriend beweerde altijd dat hij geen kinderen wilde, maar had wel besloten dat het een jongen moest worden en dan zou hij zo gaan heten (maar vooral vol houden dat je geen kinderen wilt :p). Dus we zijn ook super blij dat het een jongetje wordt! Voor de zekerheid had ik het zaterdag nog even nagevraagd, maar het is nog steeds een jongen ;) Hebben jullie er lang over gedaan om een naam te kiezen, of waren jullie het snel eens?
    En ben jij een hormonenmonster geweest tijdens de zwangerschap of valt het mee?

Ja, heel jammer dat er niet meer meiden zijn :( Deden allemaal aan onthouding rond die periode ofzo ;) Want er was inderdaad nog geen topic voor augustus, had ook al eerder gekeken. Alleen een poll voor wanneer iedereen is uitgerekend. Maar misschien dat er vanavond nog een paar bij komen, zou wel leuk zijn om te horen hoe hun er allemaal voor staan nu :D

12. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik denk dat jij dan postief bent, en dan maakt het volgens mij niet uit wat je vriend is. En maakt het volgens mij ook niet uit voor zwangerschap wat je kindje heeft. Dat is anders als je negatief bent, als je negatief bent zal ik 't toch echt wel even laten controleren, ondanks je bang bent voor naalden, want ik ben ook ontzettend bang voor naalden, maar ja moet ik me dan toch maar even overheen zetten voor de kleine! Ik weet niet of thuis bevalling beter is ivm hygiëne, wel weet ik dat er ook voordelen zitten aan 't thuis bevallen, dat is sowieso dat ze minder snel 'onnodige' medische ingrepen doen. En de verloskundige weten inderdaad wel wat ze moeten doen, daar lig ik ook niet wakker van.
    Ja wij hebben op onze eigen slaapkamer minder ruimte om, om het bed heen te lopen dus dit kwam wat beter uit. Ook kunnen ze hier makkelijk 't kindje verzorgen want er staat een kast waar wel een aankleedkussen op kan staan, en de benodigde spullen, dan hoeft dat niet allemaal op bed te liggen (gaat ook zo moeilijk met een één persoons bed hihi). En 't voordeel is, kan ik daarna lekker op mijn schone 2 persoons bed op andere kamer enzo.
    Maar ja ik vind bij 36 weken die spullen halen ook laat. Maar als je bij 36 weken moet bevallen moet je al naar 't ziekenhuis, je mag pas thuis bevallen vanaf 37 weken dus dat maakt op die manier niet zoveel uit.
    Wij waren qua kamertje ook wel vroeg begonnen, want we hebben vorig jaar een koophuis gekocht, en er zat allemaal zachtbord enzo in de plafonds, dus dat moest er ook allemaal nog uit. Maar we zijn nu inderdaad wel klaar.
    Wij hebben 1 muur appelgroen/velgroen, en de rest is wit. Een beetje grijzig laminaat, en de aankleding van is lichtgrijs met wit (gordijnen, dekens ed.) de meubels zijn Grijs en Wit. :)
    Wij waren over de naam wel snel eens, maar we hebben héél veel andere namen nog gehad. (Dat wordt em!) zijden we steeds, maar continu toch twijfelen omdat er nog een andere naam wel leuk was. Haha! Maar nu zijn we wel zeker over de naam! :D Ik ben op zich niet echt een hormonenmonster geworden, haha! Maar wel wat meer als daarvoor zeg maar.
    2012, met begin tot half 2013 erg depressief geweest. Had toen ook wel wat hormonen spelen, en dat neem ik af en toe nog wel over, ook toen ik neit zwanger was, een lichte terug val zeg maar. Maar tijdens de zwangerschap, heb ik soms wel dat ik wat korter reageer. Dat komt ook omdat ik sneller moe ben, vooral de eerste 3 maanden en nu in de laatste 2 à 3 maanden weer, en daar wordt ik dus natuurlijk ook wat kortaf van. Hihi. En jij??

Ik had nogmaals gekeken, en had wel een topic gevonden van 1 tot 30/31 augustus ofzo? Die staat tussen Bevallinglijst ofzo?
    Maar ja, die zijn ook al heel ver gevorderd met praten haha. Dus dan moet je iedereen leren kennen of alles terug lezen, dat vind ik niet leuk als er zoveel gepraat is. (100 nog wat pagina's). Dus dan kan je net zo goed wat nieuws beginnen, hihi.
    Ik hoop inderdaad ook dat er vanavond nog meer mensen bij komen kletsen. Want ik weet wel dat er op dit forum nog meer mensen zijn die 3 augustus uitgerekend zijn.

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

14. muts4011

muts4011 Bekend lid

20 nov 2012
    622
    0
    0
    Tilburg
    meiden! ook ik meld me hier op aanraden van XSimone :)
    ook ik ben 3 augustus uitgerekend :)
    kan niet wachten tot onze kleine meid er is.
    hier nog een foto van zaterdag 17 mei ik was hier bijna 30 weken.

15. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Muts4011: Welkom, wat leuk dat je mee komt kletsen! :D
    Wat een super mooie buik heb je, en wat een prachtig leuke foto zeg! Geweldig.
    Het was ook jouw eerste kindje toch?
    Hoe oud ben je?

16. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.792
    493
    83
    @muts4011 Welkom!!! :D

Nog zo iemand met een mooi bescheiden buikje hihi (mijne knalt dus ik ben zeer jaloers op de kleinere buikjes ;)). En ben je ook al helemaal klaar voor de kleine? Of moet je nog wat dingen doen?

@xSimone Klinkt leuk jullie kamertje!!! Foto's? :D Slaap jij ook zo slecht? Ik ga er ondertussen minstens 5 keer per nacht uit om te plassen, maar heb ook net een blaasontsteking gehad dus drink nu extra veel om te voorkomen dat het terug komt :( Vandaag met zus en moeders naar de stad geweest om te winkelen, ik ben kapot haha. Van 3 uurtjes winkelen op sloom niveau :$ Ik ben wel blij dat het ondertussen wat afgekoeld is, want die hitte van vorige week was echt niet te doen. In een keer opgezwollen olifantenvoetjes gekregen :( Maar wel een goeie reden om vriend elke avond de voetjes te laten masseren :D

17. xSimone

xSimone Niet meer actief

@Noelle85: ik zal binnenkort even foro's maken van het kamertje als ik het niet vergeet, goed?
    Vanmiddag het ingegraveerde armbandje opgehaald, super schattig!
    Ik ga donderdag met vriendlief, zijn broer en vriendin, en hun dichter van 1,5 naar de dierentuin, dat wordt dus nog wat.. Ploeh.
    Ik ben uitgerekend op de dag dat zij jarig is. Dus ik hoop eigemlijk niet dat ik precies die dag ga bevallen, hihi.
    Ik kon 'redelijk' met de warmte omgaan, maar merkte wel dat het minder werd. Maar ik verheug me zo op de zomer.
    Vanmiddag ook nog 2 zetjes kleren gehaald hihi

18. xSimone

xSimone Niet meer actief

Ik heb ontzettend hoofdpijn! Komt ook wat uit me stijve nek weg.
    Me meisje is rustig vandaag! Gelukkig wel wat schepjes gevoeld, toen ik me buik heen en weer schudde enzo, maar ze is enorm rustig vergeleken met gisteren, maar ja morgen om 12.00 weer om controle bij de vlk.
    Dan uitslag resus factor, ben zo benieuwd. Hoop zon dat ze negatief is, anders moet ik morgen gelijk een spuit.. Pfff

19. xSimone

xSimone Niet meer actief

Grrrr had ik toch gelijk. Begin melk te verliezen. Net na t douchen voor t eerst wit/geel heel klein 'korstje' op tepels, is nu ook alweer weg. Maar neem aan dat het erger gaat worden? Of zal het alleen na t douchen zijn? Door warmte?
    Vraag me ff af hoe ik dat met compessen moet doen? Normaal plak je hem in je bh, maar als ik snachts slaap, heb ik geen bh aan maar alleen een hempje op t moment. Maar dat gaat alle kanten op want zit niet strak. Dan heeft een compress ook geen effect neem ik aan? Iemand tips?

Of zal ik dat vanavond nog niet nodig hebben?

20. BabyBoy2014

BabyBoy2014 Actief lid

24 mei 2014
    191
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik hoop dat ik ook met jullie mee mag kletsen. Ik ben op 16 augustus uitgerekend van ons eerste kindje. Zoals mijn naam al doet vermoeden wordt het een jongetje.. :D

Ik heb de andere topics over augustus ook gezien, maar vind het ook lastig om ergens in te stromen waar al zo veel gekletst is.. Dus ik ben blij met dit nieuwe topic! :)

Deel Deze Pagina