Niki dat is best spannend voor je zeg! Kan je niet gelijk doorverwezen worden naar de gynaecoloog? Ik loop ook bij een gyn. En heb volgende week een echo en dan ben ik bíjna 8 weken. Laat je anders door je huisarts of internist laten doorverwijzen zodat je een afspraak kan maken.
Hallo dames, Ik vind het verhaal van de echo's wanneer etc. een beetje verwarrend omdat het schijnbaar overal anders is. Ik lees veel dat je maar recht hebt op 2 echo's? Ik heb maandag mijn eerste echo (bij 8 weken) en daarna een intake. Vind het erg spannend. Weet ook niet of dit inwendig of uitwendig is. Gr Esther
8 weken is vaak uitwendig... is trouwens vrij vroeg. Als je bekend bent met miskramen of je extreem zorgen maakt dan krijg je vaak een vroege, termijn en twintig weken. Alleen is er met de vroege nog steeds geen garantie helaas.. heb ik zelf ook mogen ervaren.
Bij mijn vorige zwangerschap waren de echo's inwendig, zowel die bij 8 als bij 10,5e week. Gaf het mooiste en duidelijkste beeld.
Ook bij mij waren de echo's inwendig, uitwendig is moeilijk in dit stadium omdat je baarmoeder nog achter je schaambot ligt. Zo is het mij uitgelegt.
Ik heb alleen een inwendige echo gehad na me curettage... Maar zelfs met 6 weken gewoon uitwendig... heb daar nog n filmpje van
Welkom Nikki! Ik vind t ook vreemd dat niet iedere praktijk op dezelfde manier omgaat met de echo's. Zo weet je ook niet echt wat je moet verwachten..? Ik ga er bij mijn 8 weken echo er eigenlijk van uit dat dit uitwendig is, maar ga t voor de zekerheid nog ff navragen.
Dank jullie! Ik vind het met die echo's ook nog een beetje verwarrend. Het is mijn eerste keer ook dus...ik merk het wel. Ik ga zo meteen naar de huisarts en ga vragen of ze me inderdaad kan doorverwijzen. Ik ben namelijk vorig jaar, voordat we gingen klussen, ook al bij de gynaecoloog geweest met dezelfde vraag. Ik had graag van tevoren geweten of er een afwijking was, maar daar kon of wilde hij toen niet naar kijken. Hij zei dat ik me geen zorgen moest maken en dat als er een afwijking was er nu beter iets aan te doen is en dan extra controles gedaan worden etc. Nou wilde ik eigenlijk toch wel kinderen, maar ik had het gewoon graag van tevoren geweten. Ik ben echt benieuwd naar mn eerste echo. Kan bijna niet wachten! Zijn jullie niet ook super benieuwd?
Weetje, inwendig of uitwendig, zolang je maar het beste beeld krijgt. Wat voor afwijking bedoel je Niki, ik heb het even gemist denk ik. Jaaaa, echo. Ik ben ook reuze benieuwd. Vooral omdat deze zwangerschap zo anders is dan de vorige. Nog even wachten, de 9e mogen we!
Ja Nikki heel benieuwd!! En snap je verhaal van de gynaecoloog ook. Ik zeg niet dat omdat je in verwachting bent/wil raken, je een voorkeursbehandeling moet krijgen maar sommige artsen zijn gewoon wat mij betreft n beetje lomp of lichtelijk ongeïnteresseerd. Dat zij elke dag 20 moeders to be tegenkomen wil nog niet zeggen dat die 21e ook t idee wil hebben dat t allemaal leuk/spannend is. Althans zo komt je verhaal n beetje op mij over. Zo van "maak je maar niet druk vrouwke.." Was bij mij ook n beetje mbt mijn astma medicijnen. En idd in- of uitwendige echo maakt niet uit, maar zou t gewoon graag ff van tevoren willen weten
Grrrr heel verhaal getypt en alles ineens weg oké nog een poging. Niki ik snap ook heel goed dat je het graag van te voren had willen weten is heel logisch,hopelijk helpen ze je beter bij de eerste afspraak. Betreft in weinig of uitweiding is meestal bij de eerste echo inwendig kunnen ze het beter zien. En over hoeveel echo's weet ik niet want ik heb er erg veel gehad bij mijn zoontje maar dat komt waarschijnlijk omdat ik dus bij een gynaecoloog loop. Ik kijk ook heel erg uit naar de echo vooral heel spannend of het er 1 of 2 zijn ! Nog 1 weekje wachten....
Goed nieuws! Ik heb op 8 mei een afspraak bij de gyn. Ik ben benieuwd en kan haast niet wachten. Gelukkig ga ik van tevoren nog op vakantie en dus nog iets anders leuks om naar uit te kijken! @ Moniq1981: zo ging het ook een beetje bij die man. "Waar maak je je druk om". Maar ja goed we zullen zien. Ik weet even niet hoe die afwijking heet, maar er zit een soort van schotje in de baarmoeder waardoor er een groter en een kleiner deel ontstaat. Ik zat dus als baby in het te kleine deel en mijn voeten zaten er ergens tussen....allang blij dat het mn hoofd niet was....
@Estherr Ik weet niet hoe het zit met een max aan echo's. Ik heb mijn verzekering erop nageslagen maar daar staat gewoon dat echo's vergoed worden, en niet over het aantal. Maar ik heb ook een iets duurdere verzekering. Ik denk dat je het beste even in je polis kan kijken en anders even de verzekering bellen. Ik heb ook een een echo en daarna de intake. Pas 16 mei, en ben t wachten nu al zal pfff. Ik zit dan als het goed is op de 9 weken.
Leuk zovele die rond dezelfde tijd zijn uitgerekend! Ik zal ook in december worden uitgerekend, rond de 23e. Weet nog maar net sinds gister dat ik zwanger ben, Nog even wennen dus aan het gevoel, heb de hele nacht niet kunnen slapen van blijschap! Ik woon in het buitenland dus vandaag of morgen even bij de huisarts langs en die zal ons wel verder vertellen wat er gaat gebeuren.
welkom turkssnoepje! En herkenbaar, heb de eerste nacht ook bijna geen oog dicht gedaan. Daarna een paar dagen stipt om 02.50 wakker en daarna ging het gelukkig weer goed. nu sinds twee dagen weer wakker (ook weer rond dat tijdstipt, echt bizar) gelukkig kon ik na een uur weer doorslapen. gelukkig ben ik niet moe dus dat scheelt. Nikki; idd fijn dat het je hoofd niet was, Fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken! Ik heb volgens mij ook niets staan over een aantal. ik moet met mijn verzekering wel naar een gecontracteerde verloskundige, maar dat zijn ze gelukkig bijna allemaal. Dat had ik van te voren al wel eens uitgezocht. hoe staat het bij jullie met de symptomen ladies?
Mijn man gaat gaat snagts 3/4 uur naar zijn werk dus ik ben rond die tijd altijd wel even wakker ,maar nu heb ik dus helemaal geen oog dicht gedaan haha
De symptomen zijn hier "gelukkig" amper aanwezig, ik heb af en toe wat last van mijn buik en rug, kan zo ineens "op" zijn, en als ik moet eten word ik wat draaierig in mijn maag. Aan de ene kant fijn aan de andere kant geeft het wel eens twijfel, maar dat zullen meer van jullie ervaren. En bij jou Moniq?
Welkom turksnoepje! En gefeliciteerd ja ik ken dat gevoel helemaal hyper van blijdschap haha Niki fijn dat je een afspraak hebt kunnen maken maar eerst even lekker op vakantie dus waar ga je heen? Hmmm symptomen heb er zoveel hihihi
mijn symptomen zijn ook 'gelukkig' minder. en idd gelukkig tussen aanhalingstekens want je moet er maar van uit gaan dat t nog steeds goed is.. Hoewel ik heb dus wel wat symptomen hoor; sinds een paar dagen zijn mijn borsten ietwat pijnlijk (echt minimaal hoor, heb gister nog gewoon paardgereden) ik moet nog steeds vaak plassen en na het eten zetten mijn darmen wat meer uit dan normaal, maar ook niet zo erg meer als in het begin. Oja en ik heb nog steeds weinig trek, gevoel dat ik 'vol' zit. Maar niets van moeheid, misselijk, duizelig wat ik vaker lees eigenlijk. Maarja ben ook 5 weken en 6 dagen, dus wie weet hoor je me over een week anders 'piepen' :-D haha