December 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Taraatje, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh das ook balen zeg :(

Mijn vriend heeft dan wel een vast contract en werkt al 20 jr bij zijn baas dus als ze hem moeten uitkopen kost ze dat een flinke duit!
    Gelukkig verdiend hij genoeg om van te leven als mijn inkomen tijdelijk wegvalt.

2. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja I know.... Helaas zaten we vorig jaar in exact dezelfde positie. Gelukkig weer een nieuwe baan gevonden, maar nu wordt het jaarcontract niet verlengd vanwege te weinig werk :( Nu kijken of hij voor zichzelf kan beginnen. Werken voor een werkgever biedt blijkbaar ook niet zoveel zekerheid meer als vroeger. Gek genoeg ben ik er allemaal nog redelijk rustig onder, terwijl ik vorig jaar een grote stressbal was... Hormonen?

3. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier is mijn contract ook niet verlengt vanwege bezuinigingen is balen maar geen enorme ramp gelukkig. Mijn man heeft een goede baan dus we redden het wel.

Nog twee nachtjes slapen en dan de echo joepie!

Hebben jullie al iets gekocht of gekregen?

O weer nieuwe dames erbij gezellig! En gefeliciteerd!

4. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend Char!!
    Ik heb van mijn moeder zo'n soort koeiebel gekregen die je op je buik moet hangen. Lief bedoeld natuurlijk, maar ik ben absoluut niet zo'n type... haha. Even kijken hoe ik dat tzt op ga lossen. misschien dat ik m alleen als ik naar mn ouders toe ga 'm eens een keer om doe om haar niet voor t hoofd te stoten... ;)

5. Miesie86

Miesie86 Actief lid

21 mrt 2014
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oee Delina, das inderdaad wel spannend hey!
    Stel nou dat ze je contract niet verlengen kan je altijd kijken of ze je functie vast willen houden tot je verlof voorbij is. Dat je dan miss terug kan komen. Het UWV heeft het qua uitkering tijdens het zwangerschapsverlof ook wel goed geregeld. Maar das een doemscenario natuurlijk, ga ervan uit dat dat niet nodig is.

Collegaatje van mij heeft net ook een contractverlening tijdens haar zwangerschapsverlof gekregen dus ik maak me niet zo'n vreselijke zorgen.

6. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    @moniq1981
    Voor zichzelf beginnen is inderdaad een stuk meer zekerheid, EN vrijheid. Mijn man werkt ook voor zichzelf en tot nu toe hebben we alle maanden aardig rond kunnen komen. Alleen adviseer ik wel niet iets te zoeken wat seizoensgebonden is, want dat is het van ons wel en dat geeft mij ook weer onrust aangezien in de winter ons kindje geboren zal worden, en juist dan zijn werk het minste goed loopt. We hopen de zomermaanden te kunnen sparen voor de winter.. Maar of dat gaat lukken... Zelf wil ik niet werken namelijk

7. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @moniq1981; ik heb geprobeerd te rekenen maar ik heb echt geen idee. Waarschijnlijk, volgens de vk, was de conceptie rond 24 maart. Dat was dag 40 van mijn cyclus. Echt een lucky shot haha.. Ik dacht dat de ronde allang game over was. Ik heb cycles gehad, variërend van 31 tot 66. Geen pijl op te trekken..

8. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Hè meiden vandaag weer een echo gehad en die hartactie wat heel goed . Den meting wad alleen klein maar kwam omdat het onmogelijk meetbaar is met 6 +5 zei ze .

Ik zit ook lastig met werk ... ik begin donderdag nieuw contract vind op moment werk helemaal niet leuk ben zo moe namelijk. We zijn bezig met een huis kopen dus ik moet het wel even aanhouden voor de financiering . Heb nu niet die ideale situatie woon bij mijn schoonouders in tijdelijk omdat ons huis is verkocht. ..

Ik heb trouwens slofjes met I love papa voor me man gekocht.

9. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Turkssnoepje, wat doet je man dan? Waarschijnlijk iets in de toeristische sector schat ik? Maar idd; je hebt wel vrijheid en je kunt dingen op jouw manier doen. Mijn vriend is accountant, dus op zich is dat niet heel seizoensgebonden, maar klanten gaan niet zo snel bij hun huidige accountant weg, dus daar zit de uitdaging een beetje in. Komt vast goed...
    @appelientje; ja dan wordt het lastig rekenen idd. en dag 40? Jeetje dat is idd lucky! En ik ben op zich niet zo zweverig, maar dan is het wel meant to be, of niet?! Leuk hoor!

10. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja toch! Ben wel echt bijna de hele dag misselijk, superirritant. Kheb nog niet echt iets gevonden dat goed helpt.. Heeft iemand nog goede tips?

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik ben ook heel de dag misselijk en zolang ik kleine beetjes blijf eten gaat het redelijk. En hoorde pas iemand zeggen dat vanille vla schijnt te helpen alleen daar moet ik nu echt ff niet aan denken

12. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er schijnen ook speciale lolly's te zijn, preggy pops ofzo? Maar kweenie of je dat ook in Nederland kan krijgen. Ik probeer ook heel de dag kleine beetjes te eten, maar toch blijft t wel een beetje aanwezig, dat misselijke gevoel.. Melk zou ook helpen, nou ik merk er weinig van.. Gember zou helpen, maar heb k nog niet geprobeerd, lijkt me echt monsterlijk. Vanillevla ga k wel proberen!:)

13. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend meiden, hoop dat jullie snel beter voelen! Ik maak me daar juist af en toe een beetje zorgen over, dat ik daar helemaal geen last van heb.... ben ook niet noemenswaardig moe. ik bedoel, ik vind het natuurlijk fijn dat ik me lekker voel, maar omdat zoveel ladies hier last van hebben, ga ik af en toe twijfelen.... Maar het schijnt dat meer vrouwen niet misselijk zijn. toch blij als ik die echo 8 mei gehad heb :)

14. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er maar gewoon lekker van genieten! Wat niet is, kan nog komen. Maar ik snap t wel, als je alleen maar je positieve test hebt gehad en je hebt helemaal nergens last van, vraag je je af of er überhaupt wel iets zit, haha.. Maar dat komt dan 8 mei wel Moniq1981! Dat is zo joh!

15. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik voel wel wat zeurend krampachtig ongesteldheid gevoel onderin mn buik en mn borsten zijn iets gevoelig, dus ik voel wel wát... :) Ik heb afgelopen weekend ook nog een extra test gedaan, just to be sure... stome he haha. was nu ook meteen veel duidelijker dan de eerste die ik gedaan had, dus het zit ook vast goed, maar toch ;) Idd 8 mei afwachten!

ik heb ergens anders iets gelezen over suprimal (medicijn) bij misselijkheid? Misschien het onderzoeken waard als het heel vervelend wordt?

16. liza1991

liza1991 Bekend lid

14 mei 2013
    529
    130
    43
    stewardess
    Ben ook zo misselijk blehh kokhalzen enz. .

17. Miesie86

Miesie86 Actief lid

21 mrt 2014
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Apelsientje gember kan heel lekker zijn. In India maakte ze altijd gember limoen honing thee. Gewoon wat gemberstrookjes snijden in een glas doen. Limoen persen en honing erbij en heet water natuurlijk. Is echt heerlijk, super gezond en zou idd misschien wel eens heel goed kunnen helpen tegen misselijkheid.

Ik zelf heb gelukkig geen last van misselijkheid. Wel ben ik echt super moe en ontzettend pijnlijke tieten! Om gek van te worden! En pas ook al niet meer in mijn gewone BH's. Zo groot zijn ze geworden :-/

Ik wilde ook een extra test doen om te dubbel checken. Gelukkig kwam die tante van moeders voor moeders langs en haar test was een knaller! Tis echt wel zo :p

Kan niet wachten tot de echo! Duurt nog 3 weken! pfffff zo lang :(

18. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmmm klinkt sowieso lekker Miesie! Zal ik ook eens maken!

19. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Succes met de contracten dames! Ik heb zelf een vast contract, maar zit in de ziektewet. Ik werk wel volledige uren, maar doe aangepast werk. Zit op dit moment in een traject naar een andere functie binnen het bedrijf. Dit brengt wel wat onzekerheid met zich mee. Vooral het idee dat het niet gaat lukken omdat ik nu zwanger ben.

Gember vind ik ook erg lekker. Heb ook wat verse gember gehaald voor de misselijkheid op het werk. Al valt dat de afgelopen 2 dagen weer mee.

Ik kan overigens ook niet wachten tot mijn echo van 8 mei.....spannend!

20. Hanna08

Hanna08 Lid

30 jan 2013
    78
    0
    0
    Breda
    Suprimal helpt mij de dag door. Was sowieso al misselijk, wat vorige week resulteerde in een dag ziek, want ik kon niets binnenhouden. Nu gebruik ik Suprimal wat redelijk goed helpt.
    Redelijk, want ik heb net m'n eierkoek voor de tweede keer geproefd. :) Ik moet echt oppassen met wat ik eet, zeker 's ochtends. Licht verteerbaar werkt goed, maar volkoren dus niet.
    Suprimal heeft trouwens hetzelfde bestanddeel als Emesafene wat vaak bij zwangerschapsmisselijkheid wordt voorgeschreven.

Deel Deze Pagina