December 2014 uitgerekend!

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Taraatje, 10 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens regelmatig krampjes.. Ene keer bij m'n liezen andere keer in m'n bm zelf.. Niet pijnlijk, maar zeker wel vervelend.

Herkennen jullie dit ook?

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja Delina dat herken ik wel heb ik soms ook.
    Hebben jullie ook zo weinig energie en geen fut en trek om te eten?

3. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    De fut is bij mij echt ver te zoeken.. Ik kan idd elk moment Vd dag wel slapen.
    En geen zin in eten, ik ben sowieso een slechte eter.
    Maar ik merk wel dat eten erg zwaar valt op m'n maag.

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ja dat heb ik dus ook en zit enorm snel vol!
    Heel de dag een misselijk en benauwd gevoel bah....
    Heerlijk even lekker klagen terwijl we zo happy zwanger zijn Hihi

5. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte de komende tijd Delina!
    Ik "zeur" ff mee :)
    Je berichtje over de kramp herken ik wel maar meer als n aanhoudende zeurende pijn. Maar dat is de laatste dagen wat minder. Had er vooral vorige week last van. Heb nu weer meer "last" van mijn borsten. Ze lijken zwaarder niet echt veel groter eigenlijk, maar wel gespannen. Beetje blauwe plekken gevoel. En idd snel vol hoewel ik wel honger heb als ik wakker word. Raar. Donderdag naar de verloskundige. Heel benieuwd!!

6. Miesie86

Miesie86 Actief lid

21 mrt 2014
    153
    0
    16
    NULL
    NULL
    Same here.
    Moe, niet vooruit te branden en zodra t kan ga ik gewoon lekker slapen.
    Af en toe last van misselijkheid maar vooral dat ik gewoon geen zin in alles heb. Het huishouden laat ik al helemaal voor wat t is.
    Hebben meer dames hier last van een libido die gewoon nagenoeg niet meer aanwezig is? Moet er gewoon niet aan denken! Voel me er soms best schuldig over :-s

7. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Miesie, minder dat je wat vermoeid bent... hopelijk wordt t weer beter! En hoop dat t mbt de misselijkheid hierbij blijft.
    Voor wat betreft libido, dat is hier niet echt verminderd. Het is wel grappig want mijn vriend is juist sinds het nieuws en de daarbij wat veranderende lichaamskenmerken ;) extra opgebloeid.
    Maar je hoeft je niet schuldig te voelen vind ik, je hebt zin, of niet toch? Neem aan dat je vriend daar wel begrip voor heeft. Ook dat komt vast ook wel weer terug, denk ik.
    Fijn weekend gehad verder? Lekker uit kunnen rusten?

8. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Qua libido is het minder omdat ik vooral heel erg moe ben.

En ik ben ook erg kortademig, als ik naar zolder loop voor de wasmachine sta ik te hijgen als een oud paard.

Nou heb ik sowieso wel astma, maar dat ging de laatste tijd wel redelijk.
    Nu is mijn conditie 0,0.

9. turkssnoepje

turkssnoepje Actief lid

19 apr 2014
    380
    6
    18
    Welkom tumtumie! En gefeliciteerd.

@chan82 , laat je weten hoe de echo was vandaag ? En een domme vraag misschien maar is er een verschil tussen een gewone echo en termijnecho?

Ik heb ook helemaal geen energie, maar probeer tog maar een beetje in de weer te blijven anders word ik helemaal zo lui. Ook veel misselijk vooral savonds, alsnog val ik rond 8uur in slaap vanwege vermoeidheid haha

En oja , de huisarts zei dat ik de vitamientablet en foliumzuur de gehele zwangerschap zal slikken... Normaal is het toch alleen de eerste 10 weken of heb ik dat verkeerd begrepen? Weten jullie dat evt van vorige zwangerschappen? Ben bang dat ik echt te veel binnen krijg , in de vitamientablet zit ook foliumzuur en die moet ik smorgens EN savonds innemen, en savonds apart nog de foliumzuur tablet... Vind het beetje veel

10. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh meiden, die misselijkheid breekt me echt op! Ik geef nog steeds niet over, maar ben echt bijna de hele dag misselijk. Ik ben gisteravond weer thuisgekomen uit Rome, dus dat is wel fijn. Vandaag nog een dagje thuis, maar morgen moet ik weer werken (6:15 m'n bed uit). Hoe dan??!!
    Ik heb ieder half uur honger, en als ik honger krijg word ik ook misselijk. Ik moet dus blijven eten. Ik was in die vier dagen in Rome, bijna anderhalve kilo afgevallen, terwijl ik de daar de hele dag heb lopen eten. Alleen ik wil niet dat ik straks opeens een tientonner ben, geen zin om veel aan te komen.. Herkent iemand dit en hoe doen jullie t?
    Ik zie al op tegen het boodschappen doen en het eten koken. Ik heb nergens zin in, alleen maar in fruit en soep (hoef ik niks aan te doen).

11. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @turkssnoepje; bij termijnecho gaan ze bekijken wanneer je uitgerekende datum is. Met andere woorden, ze kunnen dan met voldoende betrouwbaarheid zeggen wat de termijn van je zwangerschap op dat moment is. Als je al vroeg een echo hebt gehad, kunnen ze dat nog niet goed genoeg zien.

12. moniq1981

moniq1981 Lid

15 apr 2014
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    En met hoeveel weken kunnen ze dat ongeveer zien?

13. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Vanaf 10 weken geloof ik. Ik heb het vorige zwangerschap bij 10+2 gehad.

Appellientje.. Bah, ik herken je verhaal. Alleen eet ik crackers en beschuiten. Fruit heb ik juist weinig zin in. Maar ga zaterdag maar wel wat soorten extra halen op de markt, die crackers en beschuiten zijn niet zo erg, maar die toren hagelslag erop wel...

14. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    #394 Chan82, 5 mei 2014
    Laatst bewerkt: 5 mei 2014
    Hier ben ik weer, net terug van de intake en termijnecho. Termijnecho is inderdaad tussen de 10 en 12 weken, dan word er gekeken of alles goed is, of het er 1 of meer zijn en wanneer je uitgerekend bent. Ze heeft in het uur 3 keer een echo gemaakt omdat het nu al eigenwijs was, het wilde niet goed gaan liggen voor de meting. Uiteindelijk is het gelukt, het is nu 3,54 cm en ik ben 10,2 dagen zwanger. Het draaide, zwaaide en deed steeds de beentjes over elkaar, ik vond die 3 keer echo dan ook echt niet erg. Alles is goed, nu is de volgende echo pas de 20 weken echo.

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32,9 KB
      Weergaven:
      2
  15. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wederom weer op de kop.....

16. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Chan; jeetje wat fijn!! En wat groot al hè? Alles zit er al op en er aan, zo bizar! Lijkt me wel lang wachten, tot 20 weken echo. Maarja, het is sowieso lang wachten allemaal haha. Ik zit nu te wachten tot ik t iedereen ga vertellen (wil pas aan iedereen vertellen na die termijnecho) maar daarna moet je dan weer wachten tot ze kunnen zien of t n jongetje of n meisje is, en dan moet je weer wachten tot t komt hahaha.. Verder ben ik niet ongeduldig. Ik heb dus ook al een echo gehad op 28 april, was toen 6 weken en 5 dagen. Die echo heb k gehad omdat ik geen idee had hoelang ik al zwanger was (nogal rare cyclus). Toen was t allemaal nog zo klein, dat ze de termijn niet kon vaststellen, ze zei dat dat gewoonlijk bij 10 á 12 weken gebeurde. Dus als we de volgende afspraak hebben, krijgen we die termijnecho.

Kheb mezelf naar de supermarkt gesleept vandaag. Lekkere tomaatjes en komkommers gekocht, en ook maar iets van cruesli, misschien werkt dat. Verder halve winkel aan soep leeggekocht, das ongeveer het enige avondeten waarbij ik niet van het denken er aan misselijk word. Ik vind t allemaal nog niet echt leuk... De roze wolk is nog ver te zoeken, haha..

Gebruikt er ook al iemand iets tegen striae? Of is dat heel hysterisch om nu al te doen? Ik heb op m'n benen al een beetje overgehouden uit de puberteit, maar heb geen zin in een zebraprint..

17. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Apelientje, het tijgerhuidje krijg je toch wel als dit in je genen zit ;)

Daar valt niet tegenop te smeren.
    Ik heb bij m'n eerste zwangerschap ook gesmeerd, maar toch een paar streepjes overgehouden.
    Het ligt er net aan hoe elastisch jouw huid is.

Uiteraard kun je smeren als dat je een beter gevoel geeft :)

18. Apelientje

25 apr 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè bah.. Naja afwachten dan maar..

Hoe gaat het met je, Delina? En met je schoonvader?

19. Delina04

Delina04 Actief lid

14 apr 2014
    192
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn fout is geweest om in de laatste week toe te geven aan de jeuk..
    Ik krabde ze er zo in.. Niet krabben dus!

Ja rustig hier, het is eigenlijk even afwachten wanneer het slechter gaat.. En hoe vlot het gaat verlopen.

20. Chan82

Chan82 Actief lid

16 apr 2014
    119
    0
    16
    NULL
    NULL
    Striae heb ik toch al... En een buik voor een bikini heb ik nie dus smeren heeft voor mij weinig zin 😉
    Ik ben trouwens wel 29 november uitgerekend is er vandaag uitgekomen, dus ik zit hier eigenlijk illegaal... 😬
    Ja ik ben ook erg ongeduldig en wil heeeeel graag weten wat het word, dan kunnen we ook wat gerichter kopen, ik vind de neutrale kleertjes enz namelijk niet zo bijzonder. Vandaar dat onze bedoeling ook is om rond de 15de week een geslachtsbepaling te laten doen in Amsterdam, dat zag ik een tijdje geleden hier voorbij komen.

Ja Delina hoe gaat het? Tis al een emotionele tijd en dan voor jou nog alles tegelijk...

Deel Deze Pagina