Vandaag hebben wij de 2e echo bij de gynaecoloog gehad en alles zag er goed uit volgens haar! We zijn echt super blij! Op de weg naar de auto heb ik even een potje gejankt (iets met blijdschap en hormonen?). Ik mag 19 juni terug bij de gynaecoloog voor termijnecho. En de uitgerekende datum is veranderd naar 28 december. Op de echo was ik 8 weken en 2 dagen. Ik heb mijn ticker aangepast naar 28 december en ook in de lijst aangepast
Daar ben ik ook zo bang voor apelientje! Mijn zus heeft dit ook 2x gehad en heb dit dus van heel dichtbij meegemaakt en merk dat dit meer in m'n achterhoofd zit dan ik zou willen.
@Delina; had je zus signalen gehad dat er iets niet goed was? Of kwam t zo rauw op hun dak. Dat lijkt me echt zooo ergg..
Haar eerste mk begon met bloed,kramp en afnemende kwaaltjes. De andere 2x heeft ze een vroege echo gehad met 6wk, kloppend hartje.. 1x ging het mis een dag na de echo en de 2de x ook vlak daarna. Echt heel droevig ik vind het ook best rot om straks te vertellen dat ik zwanger ben. In het begin zat haar verhaal vreselijk in m'n hoofd.. Ik kon nergens anders aan denken.. En bij elk kwaaltje die minder werd had ik stress. Bij elk pijntje schoot ik in de stress. Mijn vriendinnetje heeft heel wat gezeur aan moeten horen op de app omdat ik zo vreselijk onzeker ben. Mijn eerste echo met 7.2 was een goede intacte echo. Maar nog stress ik hem dat maandag het hartje niet meer klopt en ik een missed abortion heb.. Ik kan het niet van me af zetten! Elke x als die echo dichtbij komt word ik vreselijk onzeker! Omdat ik dus 2x gezien heb dat een kloppend hartje dus niet alles zegt.
Delina dat is ook heel erg, ik heb zelf twee Ma's mee gemaakt dus ja weet absoluut hoe eng het is! Maar toch probeer vertrouwen te hebben on de echo die je hebt gehad. Na een goede echo, termijn klopt, hartje klopt stevig is de kans op een miskraam echt heel klein. Ik kan hier ook eindelijk een beetje genieten, alles zag er namelijk echt perfect uit.
Ik weet het, en hou dat idee mezelf ook steeds voor. En toch zit er nog die angst in m'n achterhoofd. Wat erg dat jij ook 2ma's hebt gehad! Vreselijk.
Ja was een kwestie van bad luck... Chromosonentesten wezen uit dat er met ons niks mis was in ieder geval. Heb ook echt een jaar aan de anticonseptie gezeten, en nu gaat het goed!! Het is zoals het is, maar mijn angsten zijn heel groot geweest de afgelopen weken! Heb ook al meerdere echo's gehad en nu kan ik zelf t hartje vinden. Echt een heerlijk geluid! Dus wat mij betreft kan het genieten beginnen....!!
Ja bij m'n zus netzo. Kunnen niets vinden. Ze zit nu ook een jaar in pauze. Het was haar te zwaar! Wel fijn dat je zoveel echo's kreeg neemt toch ern stuk onzekerheid weg!
Hoihoi, even een vraagje. Ik ga dinsdag voor de termijnecho en daarna voor de combinatietest, hiervoor maak ik dinsdag gelijk een afspraak. Heeft iemand een idee hoe snel die combinatietest gedaan wordt? Vindt t allemaal n btje lang duren en wil t graag gaan vertellen maar wacht liever nog ff tot de uitslag voordat ik t vertel.
Bij mij is de combinatietest echo met 12 weken gedaan. Hier trouwens mijn buik, over 2 dagen ben ik 13 weken! Bekijk bijlage 397175
Zo'n buik heb ik ook ongeveer , vooral rond m'n maag is het erg opgeblazen. M'n baarmoeder, die rand waar iedereen het over heeft, voel ik echter nog niet. Toch schijnt m'n baarmoeder wel al boven m'n schaambeen uit te komen. Ik ben nu 13 weken en 1 dag!
ik moet wel erg omschakelen hoor, heb altijd een beetje mijn buik verborgen en nu mag ik het ineens laten zien, blijft onwennig haha Maar vind het wel erg leuk dat het nu echt zo`n zwangere buik is!
Hoi dames, ik sluit me ook hier aan. Ik ben uitgerekend op 4 december! Iedereen alsnog gefeliciteerd!
Ja, het is de 1ste. Zo spannend allemaal. Vind het geweldig om hier vanalles te kunnen lezen. Vooral omdat alles nieuw is